Математика. Арифметичні дії багатоцифровими числами. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини /множення та ділення багатоцифрових чисел. Розв`язування

Про матеріал
Математика. Арифметичні дії багатоцифровими числами. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини /множення та ділення багатоцифрових чисел. Розв`язування задач. ЯДС Природа океанів Мета: • Систематизувати й узагальнити вміння учнів щодо усних та письмових обчислень виразів з іменованими числами; • Удосконалювати навички розв`язування задачі на рух,; • Закріплювати знання дітей про одиниці довжини , вміння й навички перетворювати їх; • Розвивати математичну культуру мовлення учнів; • Формувати уявлення про характерні ознаки кожного океану: рослинний і тваринний світ; • Удосконалювати навички дослідницької діяльності; • Стимулювати пізнавальну діяльність, здатність оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей у ставленні до природи; • Розширювати світогляд дітей; • Виховувати у школярів інтерес і гуманне ставлення до навколишнього середовища, його багатств; • Розвивати спостережливість, мислення, пам`ять, уміння аналізувати, порівнювати; • Сприяти підвищенню інтересу до математики, природознавства; • Формувати цілісну картину взаємозв`язків у природі через інтеграцію предметів; • Формувати в учнів ключові компетентності: уміння навчати впродовж життя, екологічну грамотність та здоровий спосіб життя, соціальну й громадянську.
Перегляд файлу

Інтегрований урок математики та ЯДС у 4 класі

Математика.

 Арифметичні дії багатоцифровими числами. Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини /множення та ділення багатоцифрових чисел. Розв`язування задач.

ЯДС    Природа океанів .

 Мета:

  • Систематизувати й узагальнити вміння учнів щодо усних та письмових обчислень виразів з іменованими числами;
  • Удосконалювати навички розв`язування задачі на рух,;
  • Закріплювати знання дітей про одиниці довжини , вміння й навички перетворювати їх;
  • Розвивати математичну культуру мовлення учнів;
  • Формувати уявлення про характерні ознаки кожного океану: рослинний і тваринний світ;
  • Удосконалювати навички дослідницької діяльності;
  • Стимулювати пізнавальну діяльність, здатність оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей у ставленні до природи;
  • Розширювати світогляд дітей;
  • Виховувати у школярів інтерес і гуманне ставлення до навколишнього середовища, його багатств;
  • Розвивати спостережливість, мислення, пам`ять, уміння аналізувати, порівнювати;
  • Сприяти підвищенню інтересу до математики, природознавства;
  • Формувати цілісну картину взаємозв`язків у природі через інтеграцію предметів;
  • Формувати в учнів ключові компетентності: уміння навчати впродовж життя, екологічну грамотність та здоровий спосіб життя, соціальну й громадянську.

Обладнання: мультимедійна презентація, фізична карта півкуль,  глобус, «дорожня карта».

 Хід уроку

I.Організаційний момент.

1 Емоційна хвилинка. 

      - Добрий день! В добрий час!

      - Рада, діти, бачить вас!

       В народі кажуть:

       Добрий гість – дому радість

       Сподіваюсь, що і ви, як і я,

        Раді нашим гостям.

       Тож, давайте привітаємося:

     Раді вітати вас в нашій оселі!

       Зичимо щастя, здоров’я, добра! (Сл.3.)

 

                                          Сядьте, діти, всі рівненько

                                         Усміхніться всі гарненько.

                                        Усім вам, діти, нагадаю:

                                         Два предмети поєднаєм.

                                         Математика й природа

                                         Завжди будуть вам в нагоді.

                                         Настрій в подорож візьмемо,

                                         Й мандрувати розпочнемо.( сл.4)

2. Підсумок фенологічних спостережень.(слд.5)

            Ми всі живемо на планеті Земля. В її мальовничому куточку,

             який має назву      Україна.

-         Яка пора року господарює?

            Як називається місяць7

   -Яка температура повітря?

-   А стан неба?

-   Чи є вітер на вулиці?

          -  Чи були опади та інші явища?

IІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Вступне слово вчителя.

  Сьогодні на нашу електрону поштову скриньку надійшов відео лист. Давайте його переглянемо.( слд. 6)

2.Перегляд відео звернення капітана Врунгеля.

-Допоможемо капітану Врунгелю відновити навігаційну карту7 Всі наші відповіді автоматично будуть відправлятисч на електрону пошту капітану Врунгелю для того ,щоб допомогти  відновити  навігаційну карту.

-Отож вирушаємо у в експедицію. У нас буде можливість стати істориками, синоптиками, океанологами та експертами. Що ж це за «намисто» зі слів? Щоб розібратись, запрошую вас у довідкове бюро (заздалегідь підготовлена учениця зачитує значення слів) (слд.7)

Експедиція – відрядження групи людей зі спеціальною метою, завданням;

Історик – людина, яка займається наукою про минуле;

Синоптик – працівник, який передбачає погоду;

Океанолог – учений, який досліджує та описує океанічні глибини;

Експерти – люди, які досліджують якесь питання, щоб дати йому правильну оцінку

   Ми відправляємося в нашу навколосвітню подорож на цьому чудовому кораблі Попереджаю, щоб потрапити на корабель, , потрібно придбати квиток.

  3.Завдання: (слд.8)

Обчисли зручним способом:

         

       20 *3 *7 *5=…….( 2 100 ) Переставний закон множення.

  4 Завдання (слд.9)

Корабель у нас дуже гарний та надійний.Але ж ми відправляємося в океани, де можуть бути шторми.
На кожному кораблі є рятувальні шлюпки.
Наше завдання- 1)скласти з геометричних фігур танграма рятувальну шлюпку.
2).Обчислити периметр,    площу (трикутника,прямокутника

Р =а+б+с     Р=  (а+б )*2      S=а * б

-Отже сьогодні ми здійснимо мандрівку океанами нашої планети                           

  1. . Інтелектуальна розминка.(слд.10-11)

 Який колір переважає на карті півкуль? Що ним зображено?

На скільки океанів поділяють Світовий океан?

На земній кулі існує 4 океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий

 У нас є дорожна карта. Усі наші дослідження будемо записувати у бортові журнали – зошити – як справжні члени експедиції

 5 .Практична робота .Нанести на контурну карту материки і океани..  (слд.14)                    

6 . Дидактична гра  (слд.15-16)

Віднови послідовність:

Розташувати подані іменовані числа у порядку спадання.

Записати дані у км і м:                                                     

5277 м, 7729 м, 8742 м, 11022 м. ,

7223 м-……км…..м…  (ширина Антлантичного   океану)

8742 м-…….км…..м    Антлантичний океан  (Глибина  (жолоб) Пуерто Ріко                                        

 9973 м-…..км…..м    (ширина Індійського океану)

1225 м-……..км…..м   .(сер.глибина Північно .Льодовитого океану)

 Звичайно, наша подорож розпочнеться з найбільшого і найглибшого з океанів

   Візитівка океану. Тихий океан

Площа поверхні – 180 мільйонів км2

 Найбільша ширина – близько 24000 км

Середня глибина – близько 4000 м

Найбільша глибина (Маріанська западина) – 11022 м

Найбільший острів – Нова Гвінея9слд.

Свою назву він отримав завдяки відомому іспанському мореплавцеві Фернану Магеллану. Роки його життя– 1480-1521. Вважають, що першим із європейців побачив та описав простори цього океану знаменитий португальський мореплавець Фернан Магеллан. Він разом зі своїми помічниками придбав 5 величезних суден і в 1519 році вирушив у подорож. Мандрівка тривала майже рік. І ось 28 листопада 1520 року мореплавці відкрили для себе безмежний океан. Їм пощастило перетнути його, жодного разу за три місяці  не потрапивши у шторм, а це 17 тисяч км у тиші. Тому й отримав цей океан назву Тихий.

.  Тихий океан розташований між 5 материками: Євразією, Австралією, Антарктидою, Північною та Південною Америкою.

 У вашому математичному диктанті є ще одне число – 11022. Це глибина найбільшої западини нашої планети – Маріанської, яка знаходиться поблизу Маріанських островів. На таку глибину не досягає сонячне світло, але і тут є життя. Глибинні тварини або сліпі, або з дуже розвиненими очима, телескопічними. У багатьох з них світиться поверхня тіла.(слд.17-21)

          Щоб дізнатись його таємниці, розв`яжемо рівняння( слд.22-23)

          7.. Рівняння

      Х- 178 : 2=34 897       х-89=34 897    х=34986                                                                              

  Рослинний і тваринний світ Тихого океану досить різноманітний. В океані живе близько 10 тисяч видів рослин. Більшість рослин – це водорості.  На глибині 100

живуть зелені водорості, нижче – бурі, ще нижче – червоні. Тут росте ламінарія, яку в побуті називають "морською капустою".

 Дослідники

Це ламінарія або морська капуста. Вона має різний розмір: від декількох сантиметрів до 20 метрів. ЇЇ цілющі властивості давно відомі – це вітаміни А, С, В, а ще вона містить йод, якого в 30 тисяч разів більше, ніж у морській воді.

А як ви вважаєте, де використовують ламінарію?

(Медицина, косметологія)

У водах океану водиться понад 2000 видів риб. Це тунець, скумбрія, акули, тріска, кета, камбала, палтус. Є велетенські краби, морські черепахи. Живуть кити, тюлені, котики, дельфіни

Дно Тихого океану надзвичайно різноманітне. Дослідження показали, що там є велетенські рівнини, гірські хребти, ущелини та діючі вулкани. До речі, їх тут більше, ніж у всіх океанах разом.(слд.23-36)

По Магеллановій протоці ми з Тихого океану потрапляємо в Атлантичний океан, Але спочатку треба знайти значення виразу

27420 * 6  - 11948 : 4  (Слд.37)

 Візитівка.   Атлантичний океан (слд.38-59)

Площа поверхні – 93 мільйони км 2

Найбільша ширина – 7223 км Середня глибина – близько 4000 м

 Найбільша глибина – 8428 м

 Найбільший острів – Гренландія(слд.59-85)

Атлантичний океан другий за розмірами. В ньому сама солона вода. Свою назву океан отримав від імені Атланта, який, згідно з грецькою міфологією, тримав на своїх могутніх плечах небосхил. Першим перетнув простори цього океану Христофор Колумб

   У водах Тихого і Атлантичного океанів живуть найбільші представники   морських мешканців – сині кити, кашалоти. Серце синього кита розміром з легковий автомобіль, а за розмірами сині кити перевищують відомих науці динозаврів. Їх довжина сягає 35 метрів. .

           Мрією давніх європейських мореплавців було дістатись берегів далекої Індії. Цей шлях пролягав через океан, який португальці так і назвали – Індійський.      

 

         8 .Робота над задачею  Завдання від Джека Горобця.  (слд61-62)

         Акула за 8 годин пропливає 288 км. Скільки кілометрів проплив дельфін за 9 годин, якщо його швидкість на 10 км за год ,більша, ніж в акули?       Акула - ? км/год                                                8 год.    288 км                  

          Дельфін - ?км/год , на 10 км/год  більше      9 год.       ? км

               Розв ‘язання                        

         1)288:8 = 36 (км за год) швидкість акули

         2)36+10 = 46 (км за год) швидкість дельфіна

         3)46 *9 = 414 ( км) пропливе дельфін

Відповідь: дельфін проплив 414 км

9.Фізхвилинка ( слд. 63)

         Мрією давніх європейських мореплавців було дістатись берегів далекої Індії. Цей шлях пролягав через океан, який португальці так і назвали – Індійський.      

 Візитівка Індійського океану. (слд.66-87)

 Площа поверхні – 75 мільйонів км2

Найбільша ширина – 9973 км

 Середня глибина – 3900 м

Найбільша глибина – 7729 м

 Найбільший острів - Мадагаскар .

Він розташований між 4 материками: Африкою, Австралією, Євразією і Антарктидою. Це третій за розмірами океан Світу. Першим його відкрив європейський дослідник Васко да Гама.

 Найбільші острови Індійського океану – Мадагаскар і Шрі-Ланка. Головною окрасою північних вод Індійського океану є коралові рифи.

 10/ Серед коралів заховалися приклади. (слд.73)
Вони дуже хочуть,щоб ми їх розв’язали

                        482 373 +41675=524048

705 129- 24685=680444

96 120 :   6=16020

36 285:   5 =7257

33 459 * 7 =234213

207 590 * 4 =830360

 Їх заселяє багато видів риб, молюсків, раків. Іноді тут можна зустріти акул – грозу морів і океанів.

  1.    Порівняння довжин тіл акул.(слд79-80)     

 Оселедцева 3000 мм ……   Карликова 16 см

 Біла 1200 см…………. Молот 95 дм

Тигрова 80 дм ………Голуба 690 см

 Китова 15 м………. Гігантська 1400 см

     Наша мандрівка закінчується на півночі. Між північними узбережжями Євразії та Північної Америки знаходиться Північний Льодовитий океан. Він найменший, найхолодніший і самий мілкий.

Візитівка Північно Льодовитого океану (слд.87-101)

 Площа поверхні – 13 мільйонів км 2

Середня глибина – понад 1000 м2

 Найбільша глибина – 5527 м

Найбільший острів – Гренландія

Центральна частина океану завжди вкрита кригою. За кількістю островів він посідає друге місце після Тихого. Головна особливість Північного Льодовитого – товстий шар льоду (до 5 метрів), що вкриває його більшу частину. Саме тому він і отримав назву Льодовитий. На дрейфуючих крижинах можна побачити самого великого хижака – білого (полярного) ведмедя. Довжина його тіла досягає 3 метри. А маса до 500 кг. Полює ведмідь на нерп, морських зайців, тюленів.

 Ц]каво:. Чукотською мовою білий ведмідь – «умки»

 12     Задача (слд.99-105)

Кожного року пінгвінам доводиться проходити 90 км до місць свого гніздування, а потім повертатися назад на узбережжя з пташенятами.

Шлях якої довжини пройде пінгвін за 5 років?    ( 90 *2 ) * 5=900 км  (9слд.107)

    11 10 .          Середня і  максимальна   глибина   океанів9слд.(слд.109-110 )

 Група «Тихий океан» : на скільки Тихий океан глибший за Атлантичний океан?

(11022 – 8742 = 2280 м)

Група «Атлантичний океан»: на скільки Атлантичний океан глибший за Індійський?

(8742 – 7729 = 1013 м).

Група «Індійський океан»: на скільки Індійський океан глибший за Північний Льодовитий?

(7729 – 5277 = 2452 м).

Група «Північний Льодовитий океан»: на скільки Північний Льодовитий океан мілкіший за Тихий?

(11022 – 5277 = 5745 м),

 

13 Значення та зберігання багатств Світового океану.(слд.111)

 - Світовий океан має велике значення. Він створює погоду, дає продукти харчування: рибу, морську капусту, водорості. Щороку добувають близько 52 млн.тонн риби. Океани і моря дають багато кисню, яким ми дихаємо. З дна морів та океанів добувають нафту, газ, олово, залізні й мідні руди. Океан став водним шляхом, який пов’язує між  собою материки та країни.

14  Розповідь вчителя «Океан в небезпеці».(слд.112-113)

Світовий океан дуже багатий скарбами. Проте його багатства людство використовує на жаль не по-господарському.

Тваринний світ і рослинність Світового океану дуже потерпає від забруднення. Щороку численні підприємства зливають в океани води, які містять тисячі тонн свинцю, ртуті, радіоактивних відходів, дуже шкідливих не тільки для риби, а й для тих, хто її споживає. Та найбільше забруднюється океан нафтою.

Нафта вкриває поверхню Світового океану тонкою плівкою. Особливо  забруджений Атлантичний океан.

Загибель океану – це смерть всієї нашої планети.

-            Отже, Світовий океан просить допомоги. Що ж треба робити людям, щоб зберегти багатства Світового океану?

-            15. Гра « Так чи ні?і «(слд.114-115)

-            По-перше, треба економно використовувати воду.  (так)

-            По-друге, не засмічувати морські та океанічні простори, вивозити сміття на сміттєсховища. (так)

-            Обробляти  поля отрутохімікатами.(ні)

-            Зберігати рибні багатства від хижацького винищення.9так)

-            Виливати стічні  води із заводів, фабрик, тваринницьких ферм, щоб  забруднювати воду.(ні)

-            Будувати очисні споруди, фільтрувати використану воду.(так)

-         Попереджувати стік нафтопродуктів з танкерів, що потерпіли аварію.(так)  

.

16 Відео звернення (подяка) капітана Врунгеля .(слд.116)

 

VI. Підсумок уроку.(слд.117)

    1.Вправа «Мушля»

     Ми «пропливли» всі океани, не раз занурювалися в їхні глибини. А де ж морські скарби? Може, вони в мушлях?

( Кожній команді видається мушля із завданням, на яке необхідно відповісти)

Які ж скарби ми знайшли у водах океанів? (Знання).

2. Підбиття підсумків.

     На жаль, на уроці обмежений час, і ми не з усіма мешканцями встигли ознайомитися. Але у вас є можливість поповнити свої знання за допомогою енциклопедій, журналів, книг, Інтернету. А робити це справді варто. Адже кожного року людина не стоїть на місці, розвивається, утілює в життя власні мрії, фантазії. На світі немає нічого неможливого для того, хто мріє, прагне, творить.

 

VIII. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


-

 

 

 


 

 

 

 

. 


 

3.Перегляд відео «Природа океанів».

- Зараз я пропоную подивитися відео й дізнатися багато цікавого про природу океанів. (Перегляд)

- Чим заселений Світовий океан?

- На якій глибині живуть організми в океанах?

- Чим харчуються морські тварини на великих глибинах?

- Від чого залежить життя у Світовому океані?

 

4.Значення та зберігання багатств Світового океану.

 - Світовий океан має велике значення. Він створює погоду, дає продукти харчування: рибу, морську капусту, водорості. Щороку добувають близько 52 млн.тонн риби. Океани і моря дають багато кисню, яким ми дихаємо. З дна морів та океанів добувають нафту, газ, олово, залізні й мідні руди. Океан став водним шляхом, який пов’язує між  собою материки та країни.

- Але, діти, на жаль, люди наносять шкоду Світовому океану. Тваринний і рослинний світ потерпає від забруднення.

- Що треба робити, щоб зберегти багатства Світового океану?

- Так, економно використовувати воду,  не засмічувати морські та океанічні  простори, вивозити сміття на сміттєсховища, зберігати рибні багатства, забороняти вилив стічних вод із заводів, фабрик, будувати очисні споруди, фільтрувати використану воду.

 

 

 

 

 

 

???????????????????????????????????????

Підсумок уроку.

-         Настав час повертатися до класу. Щоб наш корабель пристав до берега, необхідно опустити якір.  А для цього треба відповісти на запитання.

          1.Бесіда.

(За технологією «Мікрофон»)

- Чи сподобалася вам подорож?

- Що нового дізналися на уроці?

- Яке завдання було складним?

- А легким?

- Не важко було виконувати завдання піратів?

- Чи був урок таким, яким ви його передбачали на початку уроку?

- Над чим треба ще попрацювати?

- Давайте звернемося до куточку настрою. Прикріпіть позначку на те сонечко, яке співпадає з вашим настроєм у кінці  уроку.

- У кого настрій змінився

 

 

 

 

 

Лего _гра Так Ні

Танграм скласти шлюпку рятувальну периметр.площа)

Карта подорожі ???????????????????

Кусочки відео про океани

Фізмінутка

Тести в(ідповіді відкриваються)

Кубик

Робота в групах

 

 

1

 

docx
Додано
22 березня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку