Інтегрований урок у 5 класі :
«Математика і спорт».
Тема: «Математика і спорт».
Мета:
Навчальна: використовуючи знання учнів з математики про дії з числами, навчити учнів обчислювати шлях, час, швидкість руху; сприяти усвідомленню цінності здорового способу життя та взаємозв’язку математики та спорту;
Розвиваюча: розвивати навчально-пізнавальну діяльність учнів, творче мислення, вміння оперувати числовою інформацією; розуміти і пояснювати тексти математичних задач, пов’язаних з спортом; упевненість в собі та виховувати в собі командний дух, широке коло інтересів;
Виховна: виховувати толерантність, взаєморозуміння, взаємодопомогу під час роботи в групах.
Тип: інтегрований урок творчого застосування знань.
Обладнання: проектор, екран, комп’ютер.
Хід уроку.
1. Організаційний момент.
Девіз: Рух-це життя.
2.Актуалізація опорних знань.
Вправи «Математична розминка»
1)Катер рухається за течією зі швидкістю 56 км/год, а проти течії —зі швидкістю 38 км/год. Знайти швидкість течії.
2)Під час гри швидкість хокейної шайби після кидка сягає 180 км/год. А скільки це м/с ?
3)Хокейна арена має розміри 60мх30м.Скілки метрів пробіжить хокеїст за 1 круг під бортиком арени?
4)Який час витратить хлопчик на спостерігання гри з футболу, якщо відбудуться два матчі по 45 хв. та перерва 15хв. ?
3.Мотивація навчальної діяльності. Формування поняття про здоровий спосіб життя.
-Що таке здоровий спосіб життя?
-Учні висловлюють свої думки.
-На зворотній дошці написано : «Здоровий спосіб життя = розпорядок дня+спорт+корисна їжа» .
Вчитель: сьогодні ми розглянемо роль математики в фізичному вихованні, бо спорт дарує підліткам відчуття здоров’я і щастя, підвищує працездатність в навчанні. Рахунок в грі, ритм в танці, результати на дистанціях, швидкість бігуна, довжина та висота стрибка- все це цифри і ми їх можемо загубити без знань з математики. Спорт-це інтелектуальний вид занять і саме математика допомагає досягти високих спортивних результатів.
Розпорядок дня
підйом |
7:00
|
Ранкова зарядка |
7:05-7:15 |
гігієна |
7:15-7:40 |
сніданок |
7:40-8:00 |
Дорога в школу |
8:00-8:15 |
заняття |
8:30-14:00 |
Дорога з школи |
14:00-14:30 |
обід |
14:30-14:50 |
Активний відпочинок |
14:50-15:50 |
тренування |
15:50-17:50 |
Раціональне харчування |
17:50-18:00 |
Підготовка до уроків |
18:00-19:00 |
вечеря |
19:00-19:20 |
Вільний час |
19:00-20:30 |
сон |
20:30-07:00 |
З цієї таблиці бачимо, що розпорядок дня-це розписаний час, а отже теж математика.
4.Математика і фізична культура.
Розв’язування задач.
1)На уроці фізкультури учень 5-го класу подолав відстань від А до В за 12с,а на відстань ВС він витратив у 2 рази більше часу, тоді як на відстань СД на 29с більше, ніж на ВС. Скільки всього часу витратив учень на подолання відстані від А до Д?
-Яку геометричну фігуру нагадує шлях руху учня?
2)Туристичний маршрут проходив таким чином: уздовж річки-2км,полем-3км,лісом на 1 км більше, ніж полем, а далі-лугом. Увесь шлях становив 11км.Скільки км пройшли туристи лугом?
3)Як вишикувати 16 учнів на уроці фізкультури у три ряди так, щоб у кожному ряді їх було порівну?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Ми писали, ми писали
Наші пальчики втомились
Щоб і далі нам писати
Треба пальчики розім’яти!
5.Розв’язати приклади та скласти вислів.
Розмістити результати обчислень виразів у порядку зростання:
(27+13)х8= |
ий |
(56-26)х5= |
ров |
(82-71)х6= |
здо |
(128-53):3= |
тілі |
63:(25-16)= |
овому |
120:(26+14)= |
здор |
5х(156+44)= |
дух |
100(260-160)= |
у |
Якщо обчислення будуть виконані правильно, то із відповідей буде складатися вислів «У здоровому тілі-здоровий дух»
6.Підсумок уроку.
Діти! Батьки, вчителі хочуть бачити вас здоровими, та ваше здоров’я в ваших руках. У кожного на парті лежить вирізана долонька з буквою, на яку починається слово, що характеризує здоровий спосіб життя.
Учні по черзі називають слова або доповнюють свої.
гігієна
зарядка розпорядок дня
витримка бадьорість 6.Домашнє завдання.
Міні-проект. Порахувати кількість кроків та час руху від школи до дому. Виміряти довжину свого кроку. Обчислити шлях від дому до школи. Обчислити швидкість, з якою кожен рухається до школи в км/год та м/с.