Математика і спорт у 5-му класі

Про матеріал
Використання знань учнів з математики про дії з числами, навчання учнів обчислювати шлях, час, швидкість руху; сприяти усвідомленню цінності здорового способу життя та взаємозв’язку математики та спорту
Перегляд файлу

Інтегрований  урок у  5  класі :

 

«Математика і спорт».

 

 

Тема: «Математика і спорт».

Мета:

Навчальна: використовуючи знання учнів з математики про дії з числами, навчити учнів обчислювати шлях, час, швидкість руху; сприяти усвідомленню цінності здорового способу життя та взаємозв’язку математики та спорту;

Розвиваюча: розвивати навчально-пізнавальну діяльність учнів, творче мислення, вміння оперувати числовою інформацією; розуміти і пояснювати тексти математичних задач, пов’язаних з спортом; упевненість в собі та виховувати в собі командний дух, широке коло інтересів;

 

Виховна: виховувати толерантність, взаєморозуміння, взаємодопомогу під час роботи в групах.

 

Тип: інтегрований урок творчого застосування знань.

 

Обладнання: проектор, екран, комп’ютер.

 

    Хід уроку.

1. Організаційний момент.

Девіз: Рух-це життя.

2.Актуалізація опорних знань.

Вправи «Математична розминка»

1)Катер рухається за течією зі швидкістю 56 км/год, а проти течії —зі швидкістю 38 км/год. Знайти швидкість течії.

2)Під час гри швидкість хокейної шайби після кидка сягає 180 км/год. А скільки це м/с ?

3)Хокейна арена має розміри 60мх30м.Скілки метрів пробіжить хокеїст за 1 круг під бортиком арени?

4)Який час витратить хлопчик на спостерігання гри з футболу, якщо відбудуться два матчі по 45 хв. та перерва 15хв. ?

3.Мотивація навчальної діяльності. Формування поняття про здоровий спосіб життя.

-Що таке здоровий спосіб життя?

-Учні висловлюють свої думки.

-На зворотній дошці написано : «Здоровий спосіб життя = розпорядок дня+спорт+корисна їжа» .

 

Вчитель: сьогодні ми розглянемо роль математики в фізичному вихованні, бо спорт дарує підліткам відчуття здоров’я і щастя, підвищує працездатність в навчанні. Рахунок в грі, ритм в танці, результати на дистанціях, швидкість бігуна, довжина та висота стрибка- все це цифри і ми їх можемо загубити без знань з математики. Спорт-це інтелектуальний вид занять і саме математика допомагає досягти високих спортивних результатів.

 

Розпорядок дня

 

 

підйом

7:00

 

Ранкова зарядка

7:05-7:15

гігієна

7:15-7:40

сніданок

7:40-8:00

Дорога в школу

8:00-8:15

заняття

8:30-14:00

Дорога з школи

14:00-14:30

обід

14:30-14:50

Активний відпочинок

14:50-15:50

тренування

15:50-17:50

Раціональне харчування

17:50-18:00

Підготовка до уроків

18:00-19:00

вечеря

19:00-19:20

Вільний час

19:00-20:30

сон

20:30-07:00

 

З цієї таблиці бачимо, що розпорядок дня-це розписаний час, а отже теж математика.

4.Математика і фізична культура.

 Розв’язування задач.

1)На уроці фізкультури учень 5-го класу подолав відстань від А до В за 12с,а на відстань ВС він витратив у 2 рази більше часу, тоді як на відстань СД на 29с більше, ніж на ВС. Скільки всього часу витратив учень на подолання відстані від А до Д?

-Яку геометричну фігуру нагадує шлях руху учня?

2)Туристичний маршрут проходив таким чином: уздовж річки-2км,полем-3км,лісом на 1 км більше, ніж полем, а далі-лугом. Увесь шлях становив 11км.Скільки км пройшли туристи лугом?

3)Як вишикувати 16 учнів на уроці фізкультури у три ряди так, щоб у кожному ряді їх було порівну?

 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Ми писали, ми писали

Наші пальчики втомились

Щоб і далі нам писати

Треба пальчики розім’яти!

5.Розв’язати приклади та скласти вислів.

Розмістити результати обчислень виразів у порядку зростання:

(27+13)х8=

ий

(56-26)х5=

ров

(82-71)х6=

здо

(128-53):3=

тілі

63:(25-16)=

овому

120:(26+14)=

здор

5х(156+44)=

дух

100(260-160)=

у

 

 Якщо обчислення будуть виконані правильно, то із відповідей буде складатися вислів «У здоровому тілі-здоровий дух»

6.Підсумок уроку.

Діти! Батьки, вчителі хочуть бачити вас здоровими, та ваше здоров’я в ваших руках. У кожного на парті лежить вирізана долонька з буквою, на яку починається слово, що характеризує здоровий спосіб життя.

Учні по черзі називають слова або доповнюють свої.

 

 

 

гігієна

    зарядка   розпорядок дня

 

 

витримка    бадьорість                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              6.Домашнє завдання.

Міні-проект. Порахувати кількість кроків та час руху від школи до дому. Виміряти довжину свого кроку. Обчислити шлях  від дому до школи. Обчислити швидкість, з якою кожен рухається до школи в км/год та м/с.

docx
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку