Матеріал до уроків "Практичне застосування SMART-технологій як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках географії"

Про матеріал
Ще Я. А. Коменський у праці «Велика дидактика» писав: «…Все, що тільки можна, давати для сприймання чуттям, а саме: видиме – для сприймання зором, чутне – слухом, запахи – нюхом, доступне дотикові – через дотик. Якщо будь-які предмети можна сприйняти кількома чуттями, нехай вони відразу сприймаються кількома чуттями…»
Перегляд файлу

Практичне застосування  SMART-технологій    як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів  на уроках географії

 

Ще Я. А. Коменський у праці «Велика дидактика» писав: «…Все, що тільки можна, давати для сприймання чуттям, а саме: видиме – для сприймання зором, чутне – слухом, запахи – нюхом, доступне дотикові – через дотик. Якщо будь-які предмети можна сприйняти кількома чуттями, нехай вони відразу сприймаються кількома чуттями…» [5].

Мультимедійні засоби якраз можуть виконувати ці функції: сприйматися кількома чуттями.  Дидактичні можливості таких засобів навчання, що використовуються на уроках географії, можна стисло визначити так:

– посилення мотивації навчання;

– активізація навчальної діяльності учнів, посилення їх ролі як суб’єкта навчання діяльності (можливість обирати послідовність вивчення матеріалу, визначення міри і характеру допомоги та ін.);

– індивідуалізація процесу навчання, використання основних і допоміжних навчальних впливів, розширення меж самостійної діяльності школярів;

– урізноманітнення форм подання інформації;

– урізноманітнення типів навчальних завдань;

– створення навчального середовища, яке забезпечує «занурення» учня в уявний світ, у певні соціальні і виробничі ситуації;

– постійне застосування ігрових прийомів;

– забезпечення негайного зворотного зв’язку, можливість рефлексії;

– можливість відтворення фрагмента навчальної діяльності [5].

Сучасна освіта потребує використання інтерактивних методик у навчальному процесі.

Одна із таких методик – застосування SMART-технологій, які стали невід’ємною частиною сучасного життя суспільства.

У навчальних закладах України активно запроваджуються інтерактивні дошки SMART Board, що надають вчителям широкі можливості поєднувати під час заняття як традиційні, так і новітні освітні інформаційно-комунікаційні технології. З їх допомогою можливості комп’ютерів та Інтернету стають реальнішими, легкодоступнішими на уроці. Використовуючи прикладне програмне забезпечення SMART Notebook під час заняття, вчитель може перебудовувати процес викладання матеріалу або ж вносити корективи чи додаткові коментарі, ілюстрації тощо. Технологія SMART допомагає проводити динамічні презентації, показувати документи, сторінки Інтернету або відео на інтерактивному екрані, що відкликається на дотик пальця чи маркера, зробити будь яку модель інтерактивною. Основою ефективності використання технології SMART є набір програмового забезпечення для інтерактивної дошки, яке дає набір різноманітних функцій та інструментів роботи. використання комп'ютерних моделей та віртуальних лабораторій через впровадження SMART технологій. Таким чином використання комп'ютерних моделей та технології SMART на уроках географії надає можливість вчителю досягти позитивних результатів:

  • збільшення об'єму зорової інформації, що суттєво підвищує якість та ефективність викладання предмету;
  • можливості SMART залучають учнів до активної діяльності, активізують їхній творчий потенціал;
  • яскравість комп'ютерної графіки дозволяє розвивати наочно-образове мислення;
  • реалізується можливість опрацювання великої кількості інформації;
  • створюються умови для індивідуальної дослідницької роботи.

У процесі використання SMART Notebook в учнів у тій чи іншій мірі задіяна значна кількість аналізаторів (зоровий, слуховий, руховий, тактильний). Це програмне забезпечення можна використовувати на всіх етапах уроку:

  • мотивація пізнавальної діяльності;
  • актуалізація опорних знань учнів
  • засвоєння нових знань
  • узагальнення, систематизація, перевірка знань учнів
  • рефлексія.

Поєднання принципів поступового розвитку когнітивних навичок учня з використанням цифрових додатків  представлено у Падагогічному колесі Алана Керрінгтона (додаток 4).  Колесо розвивається навколо навичок та характеристик учня. У такий спосіб вчитель, насамперед, орієнтується на особливості студента, для якого, рухаючись колесом, підбирає відповідні інструменти для навчання і розвитку мисленнєвих навичок. Колесо – це чудовий інструмент, який дозволяє орієнтуватися в цілях навчання та технологіях які забезпечать результат. Воно дозволяє викладачам деталізувати освітні цілі та підібрати ефективні технології навчання

 

docx
Додано
6 січня 2023
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку