Комунальна організація (установа, заклад)
«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Шосткинської міської ради Сумської області»
Поетична хвилинка
«Цікавинки математики» (з теми «Дроби»)
Для учнів 5 класу
Підготувала
вчитель математики
Шевченко С. Г.
Шостка 2021
Мета: 1) навчальна: формувати поняття про дробові числа; показати зв’язок математики з літературою; розширити кругозір учнів, збагатити їх інтелект; зацікавити учнів, виробити інтерес до вивчення математики;
2) розвивальна: вірші допомагають розвивати логіку, пам’ять, нестандартність мислення, творчу активність;
3) виховна: виховувати свідоме ставлення до одержання знань; культуру математичних записів.
Місце проведення: кабінет математики.
Тривалість: 2-5 хвилин.
Вірші з теми «Дроби» для учнів 5 класу
Дроби
Якщо числа дані цілі,
З ними ми працюєм сміло.
А ще числа є дробові,
Їхні записи чудові.
Вони мають риску дробу, -
Дії ділення подобу.
Угорі стоїть чисельник,
Унизу сховавсь знаменник
Він покаже нам, на скільки
Поділили ми пиріг,
А чисельник – скільки з`їсти
Цих шматочків кожен зміг.
Порівняння дробів з однаковими знаменниками
Є два дроби і у них
Однакові знаменники.
Різні числа угорі,
Різні там чисельники.
Дроби легко порівняти
Знаючи цей віршик:
Більшим буде з них той дріб,
Де чисельник більший.
Правильні і неправильні дроби
З`їсти 5 шматків із трьох
Це якось неграмотно,
Тому, де чисельник більший,
Дріб зовуть – неправильним.
Дріб дві п`ятих чи три сьомих
Де чисельник менший
Зовуть правильним звичайним
Зрозуміти легше.
Мішані числа
Що за числа? Це щось нове.
Є і ціле, і дробове,
Різні числа намішали
Й мішаним число назвали.
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками
Щоб додати кілька дробів
З рівними знаменниками
Ти знаменник залиши,
Додай самі чисельники.
Що? Віднять ці дроби треба?
Сміливіше приступай.
Віднімай лише чисельники,
А знаменник залишай.
Перетворення мішаного числа в неправильний дріб
Ми помножимо знаменник
На цілесеньке число,
Додамо туди чисельник,
Аби весело було.
Все запишемо в чисельник
Новий дріб вже маєм, чув?
А знаменник? Що знаменник?
Залишай, який і був.
Десяткові дроби
Ой, які оці чудові наші дроби десяткові.
Ми навчились їх завзято додавати й віднімати.
І підписувати вмієм, все чудово розумієм.
Кому ставим ми під кому, розряди під розряди знову.
Якщо треба нам нулі – припишем справа, якщо ні-
Так заберем їх, а число залишиться яким було.
Запевняєм маму й тата, що будемо працювати
І вивчати дальше так математику на «одинадцять».
Десяткові дроби
Якщо маєм числа: десять,
Сто чи тисяча, мільйон
І усі вони в знаменник
Рвуться, наче батальйон
Пам`ятай: ці числа нові
Називають десяткові.
А нулі щоб не писать,
Їх же може бути й п`ять,
Дріб запишем через кому.
Буде легко рахувать.
Порівняння десяткових дробів
Знов задачка, от задачка:
Дроби порівняти.
Потихеньку, помаленьку,
Цілі і десяті,
Соті, тисячні і доти,
Поки різні знайдеш
Знайшов більше, - то й дріб більший.
Так і порівняєш.
Додавання і віднімання десяткових дробів
Щоб додати чи відняти
Дроби десяткові,
Треба думати і знати
Основну умову:
Запиши ці числа в стовпчик,
Рівно щоб стояли.
Цілі так, як у молодших
Класах вас навчали.
Під десятими – десяті,
Й далі так зразково…
Під комою постав кому.
Це обов`язково!
Список використаних джерел
1. Власюк Л. М. Математична поезія (курс математики 5 класу у віршах) / Л. М. Власюк. – Семенівка, 2018. – 29 с.
2. Лозинська Я. Я. Народна творчість про математику [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/cikavo-znati-narodna-tvorchist-pro-matematiku-101500.html