Матеріал до уроку. Поетична хвилинка з теми "Дроби" для учнів 5 класу

Про матеріал
Вірші з даної теми викличуть інтерес до вивчення математики, сформують відповідні поняття з теми "Дроби".
Перегляд файлу

Комунальна організація (установа, заклад)

«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Шосткинської міської ради Сумської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поетична хвилинка

«Цікавинки математики» (з теми «Дроби»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для учнів 5 класу

Підготувала

вчитель математики

Шевченко С. Г.

 

 

Шостка 2021


Мета:  1) навчальна: формувати поняття про дробові числа; показати зв’язок математики з літературою; розширити кругозір учнів, збагатити їх інтелект; зацікавити учнів, виробити інтерес до вивчення математики;

2) розвивальна: вірші допомагають розвивати логіку, пам’ять, нестандартність мислення, творчу активність;

3) виховна: виховувати свідоме ставлення до одержання знань; культуру математичних записів.

Місце проведення: кабінет математики.

Тривалість: 2-5 хвилин.


Вірші з теми «Дроби» для учнів 5 класу

Дроби

Якщо числа дані цілі,

З ними ми працюєм сміло.

А ще числа є дробові,

Їхні записи чудові.

Вони мають риску дробу, -

Дії ділення подобу.

Угорі стоїть чисельник,

Унизу сховавсь знаменник

Він покаже нам, на скільки

Поділили ми пиріг,

А чисельник – скільки з`їсти

Цих шматочків кожен зміг.

 

Порівняння дробів з однаковими знаменниками

Є два дроби і у них

Однакові знаменники.

Різні числа угорі,

Різні там чисельники.

Дроби легко порівняти

Знаючи цей віршик:

Більшим буде з них той дріб,

Де чисельник більший.

 

Правильні і неправильні дроби

З`їсти 5 шматків із трьох

Це якось неграмотно,

Тому, де чисельник більший,

Дріб зовуть – неправильним.

Дріб дві п`ятих чи три сьомих

Де чисельник менший

Зовуть правильним звичайним

Зрозуміти легше.

 

Мішані числа

Що за числа? Це щось нове.

Є і ціле, і дробове,

Різні числа намішали

Й мішаним число назвали.

Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

Щоб додати кілька дробів

З рівними знаменниками

Ти знаменник залиши,

Додай самі чисельники.

Що? Віднять ці дроби треба?

Сміливіше приступай.

Віднімай лише чисельники,

А знаменник залишай.

 

Перетворення мішаного числа в неправильний дріб

Ми помножимо знаменник

На цілесеньке число,

Додамо туди чисельник,

Аби весело було.

Все запишемо в чисельник

Новий дріб вже маєм, чув?

А знаменник? Що знаменник?

Залишай, який і був.

 

Десяткові дроби

Ой, які оці чудові наші дроби десяткові.

Ми навчились їх завзято додавати й віднімати.

І підписувати вмієм, все чудово розумієм.

Кому ставим ми під кому, розряди під розряди знову.

Якщо треба нам нулі – припишем справа, якщо ні-

Так заберем їх, а число залишиться яким було.

Запевняєм маму й тата, що будемо працювати

І вивчати дальше так математику на «одинадцять».

 

Десяткові дроби

Якщо маєм числа: десять,

Сто чи тисяча, мільйон

І усі вони в знаменник

Рвуться, наче батальйон

Пам`ятай: ці числа нові

Називають десяткові.

А нулі щоб не писать,

Їх же може бути й п`ять,

Дріб запишем через кому.

Буде легко рахувать.

Порівняння десяткових дробів

Знов задачка, от задачка:

Дроби порівняти.

Потихеньку, помаленьку,

Цілі і десяті,

Соті, тисячні і доти,

Поки різні знайдеш

Знайшов більше, - то й дріб більший.

Так і порівняєш.

 

Додавання і віднімання десяткових дробів

Щоб додати чи відняти

Дроби десяткові,

Треба думати і знати

Основну умову:

Запиши ці числа в стовпчик,

Рівно щоб стояли.

Цілі так, як у молодших

Класах вас навчали.

Під десятими – десяті,

Й далі так зразково…

Під комою постав кому.

Це обов`язково!


Список використаних джерел

1. Власюк Л. М. Математична поезія (курс математики 5 класу у віршах) / Л. М. Власюк. – Семенівка, 2018. – 29 с.

2. Лозинська Я. Я. Народна творчість про математику [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/cikavo-znati-narodna-tvorchist-pro-matematiku-101500.html

doc
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
1176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку