5 клас, математика
Тема: Порівняння десяткових дробів.
Мета:
Навчальна – формування математичних компетентностей учня: продовжити форму-вати в учнів поняття про десятковий дріб; запис і читання десяткових дробів; формувати в учнів поняття порівняння десяткових дробів та правила порівняння десяткових дробів; уміння порівнювати десяткові дроби;
Розвивальна – розвивати увагу, уяву, логічне мислення, розумові здібності та пізнавальну активність учнів; вміння співпрацювати, культуру математичного мовлення та письма; критичне та системне мислення; здібності до самоаналізу; вміння застосовувати набуті знання на практиці; формування здоров’язбережувальної компетентності;
Виховна – виховувати творчу, розумну, креативну особистість; створити умови для загального розвитку учнів.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: корзинка, картки з завданнями для актуалізації знань, картки з українським алфавітом, картки для розшифрування теми уроку, картки з десятковими дробами, стікери, картки для оцінювання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Перевірка присутності та готовності до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. (збираю зошити)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Корзинка завдань»: діти по черзі витягають папірець з завданням і виконують його (або читають записаний десятковий дріб, або записують його на дошці).
11, 25 |
Вісім цілих три сотих |
1, 009 |
Тридцять цілих п’ятдесят чотири тисячних |
32, 032 |
Двадцять п’ять тисячних |
50,5 |
Три цілих триста двадцять одна тисячна |
100,001 |
Десять цілих дванадцять сотих |
45,0045 |
Тридцять три цілих три сотих |
99, 003 |
Дев’яносто дві цілих одна десята |
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності.
1) Прийом «Дешифратор»
За допомогою українського алфавіту діти мають розшифрувати тему уроку (наприклад, слово «16 12 22» - це «Л І С», оскільки 16 буква – це «Л», 12 – «І», 22 – «С») та заповнити таблицю.
20 |
19 |
21 |
12 |
3 |
18 |
33 |
18 |
18 |
33 |
П |
О |
Р |
І |
В |
Н |
Я |
Н |
Н |
Я |
6 |
7 |
22 |
33 |
23 |
15 |
19 |
3 |
11 |
26 |
Д |
Е |
С |
Я |
Т |
К |
О |
В |
И |
Х |
6 |
21 |
19 |
2 |
12 |
3 |
Д |
Р |
О |
Б |
І |
В |
2) Офіційна рекомендація американського Управління з харчових продуктів та ліків (Food and Drug Administration, FDA) щодо споживання овочів і фруктів така: 0,5-0,65 кг овочів та 0,200 кг фруктів на добу.
На сьогоднішньому уроці ми з вами навчимося порівнювати десяткові дроби.
V. Пояснення нового матеріалу.
Робота з підручником (параграф 35, ст. 202).
VІ. Закріплення нового матеріалу. Фізкультхвилинка
Кожна дитина обирає картку з десятковим дробом, а вчителеві дістається картка з знаками порівняння. Діти стають в коло. Вчитель ходить між учнями і стає між деякими двома дітьми. Діти мають подивитися на знак вчителя і стати таким чином, щоб нерівність була правильною.
Пауза – діти п’ють воду.
Клас об’єднується в дві команди. В кожній команді обирають лідера. Кожна команда отримує картки з десятковими дробами. Обидві команди розташовують дроби в порядку зростання. На все – 7 хвилин (вправа 1181). Лідер оцінює команду, команда оцінює лідера:
- Працював не на повну силу, допускав невеличкі помилки (2 б.).
- Добре попрацював, але мав декілька помилок, які вже в змозі виправити (3 б.).
- Дуже добре попрацював, без помилок (4 б.).
VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання
Кожен учень має стікер, на якому пише враження від уроку ( що сподобалося, що зрозумів, що вдавалося не зовсім легко і т.д.). Потім цей стікер чіпляє до дошки.
Максимальна кількість балів |
|
«Дешифратор» |
2 |
«Коло порівнянь» |
2 |
Вправа з підручника |
2 |
Робота в групах |
4 |
Доповнення |
2 |
|
12 б. |
VІІ. Домашнє завдання (по рівнях)
С.р.______________________________________________________________________Д.р.______________________________________________________________________В.р.______________________________________________________________________