ПЛАН ЗАНЯТТЯ № _19_
Тема: «Монологічне повідомлення професійного характеру з історії автомобіля »
Мета заняття:
-формувати знання з теми;
- покращувати техніку читання та практикуватись у перекладі іншомовних джерел з здобуттям основної інформації;
- продовження розвитку монологічного мовлення студентів;
-відпрацьовувати граматичний матеріал в усній та письмовій формі;
-розвивати пізнавальний інтерес, увагу, уяву;
-виховувати шанобливе ставлення до англійської мови
Вид заняття:практичне
Тип заняття: заняття формування вмінь та навичок
Міжпредметні зв’язки:
Забезпечуючі «Іноземна мова»
Забезпечувані «Іноземна мова(за проф.. спрямуванням)»
Методичне забезпечення: навчальна програма, робоча програма, конспект лекції
Література: 1. Верба Л.Г., Верба Г.В. Граматика сучасної англійської мови. Довідник: Мова англ., укр. ― Київ: ТОВ «ВП Логос - М», 2011. ― 352 с. ( Серія «Учням та абітурієнтам»).
2. Мицик Л.В., Арцишевська А.Л., Кузнецова Л.Р. Англійська мова. Комунікативний аспект: підручник для студентів I-II курсів. Львів: «Світ», 2007. – 429с.
СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ
1. Організаційний момент 2хв.
2. Ознайомлення студентів з темою та метою заняття (план заняття) 3хв.
3. Мотивація навчання 2хв.
4. Актуалізація опорних знань(опитування, тести, диктант тощо) 7хв
1.Дайте визначення граматичному поняттю The Conditional Mood.Яких видів буває? Наведіть приклади.
2. Допишіть реченя вживаючи The Conditional Mood:
1.If I were you…2. If I were a fish…3. If the weather is fine…
5. Коментар відповідей та робіт студентів _3хв.
6. Викладання та вивчення нового матеріалу(лекція тощо) _38хв.
1. Монологічне повідомлення професійного характеру.
- Типи монологічних висловлювань.
-Мовні особливості монологічного мовлення.
-Етапи навчання монологічного мовлення за підходом «знизу вгору».
2. Читання тексту «The early days of the automobile».
7. Закріплення знань студентів: (форми: усне чи письмове індивідуальне або фронтальне 20хв.
опитування, самостійна робота) коментар цієї роботи
1. Виконання вправ після тексту.
8. Підсумок заняття _3хв.
9. Домашнє завдання 2хв.
Вивчити та закріпити граматичний матеріал, виконати письмові вправи; [2], c. 55.
Актуалізація опорних знань(опитування, тести, диктант тощо)
1.Дайте визначення граматичному поняттю The Conditional Mood.Яких видів буває? Наведіть приклади.
2. Допишіть реченя вживаючи The Conditional Mood:
1.If I were you…2. If I were a fish…3. If I the weather is fine…
Викладання та вивчення нового матеріалу
І. Монологічне повідомлення професійного характеру
Типи монологічних висловлювань. Мовні особливості монологічного мовлення. Етапи навчання монологічного мовлення за підходом «знизу вгору»
Розрізняють основні типи монологічних висловлювань: опис, розповідь, роздум (міркування). В описі людина описує факти об’єктивної дійсності, передаючи їх просторові відносини (наприклад, опис своєї кімнати, географічне положення, зовнішність людини, погода). В розповіді найважливіше - це часові відносини, розповідається про розвиток подій, пригоди, дії, зміни в стані. Розповідь має різновиди – монолог-оповідь і монолог-повідомлення. В монолозі-оповіді йдеться про об’єктивні факти з життя суспільства, монолог-повідомлення містить факти з життя розповідача. Монолог-повідомлення має стислу, інформативну форму.
Монолог-міркування або монолог-роздум спирається на умовиводи. На основі тез або суджень робиться висновок. В основі монологу-міркування лежать причинно-наслідкові зв’язки між реченнями.
Є різновид монологу-міркування – монолог-переконання. Його мета – переконати слухача, слухачів, спонукати його до певних дій.
Мовні особливості монологічного мовлення
ММ характеризується структурною завершеністю речень, відносною повнотою висловлювання, розгорнутістю та різноструктурністю фраз. Для ММ є характерним досить складний синтаксис, застосування засобів міжфразового зв’язку; лексичні та займенникові повтори, слова-субститути, сполучники (and,but), та прислівники (later, then), сполучення іменника з прикметником в ролі обставини місця та часу (наприклад: in the middle of the yard, after the lesson, during the interval). Як сполучні засоби в монолозі вживаються також усно мовленнєві формули, які допомагають почати, продовжити чи закінчити висловлювання.
Підхід «знизу-вгору». Завдання першого етапу полягає в тому, щоб об’єднувати зразки мовлення рівня фрази в одну понадфразову єдність. Кожен студент вимовляє одну фразу.
На другому етапі студент вчаться самостійно будувати висловлювання понадфразового рівня (мікромонолог). Цей етап передбачає використання різних опор: ілюстративних, вербальних, а також комбінованих. До ілюстративних опор ми відносимо малюнки, схеми, креслення, значки, карти, фотографії, графічні зображення, відео тощо. Вербальна зорова опора: підстановча таблиця. Підстановча таблиця забезпечує правильність побудови речень, логічний зв’язок речень, містить мовні засоби, які необхідні для висловлювання.
Комбінована опора – логіко-синтаксична схема, колаж, структурно мовленнєва схема.
Опори можуть мати індивідуальний характер. Більш підготовлені студенти потребують мінімальних опор, слабкі – розгорнуті опори. Дуже важливо, щоб студенти співвідносили опори з пунктами плану свого майбутнього висловлювання, складаючи таким чином його програму. Опори повинні мати матеріал, який надає висловлюванню особистісне, емоційне забарвлення: I (don’t) like it, to my mind, as for me, I think, I suppose.
Опорою може бути також висловлювання-зразок у звуковому варіанті (фонограма, мовлення викладача).
Головне завдання третього етапу – навчити студентів створювати монологічне висловлювання текстового рівня в обсязі, який подає програма. Третій етап навчання обов’язково спрямований на стимулювання студентів виражати своє особисте ставлення до фактів, подій, висловлювати критичну оцінку, доводити свою точку зору, наводити аргументи на користь своєї думки.
Закріплення знань студентів:
ІІ. 1. Read, translate (into Ukrainian) and retell (in English) the text.
The early days of the automobile
Like most other great human achievements, the motor car is not the product of any single inventor. One of the earliest attempts to propel a vehicle by mechanical power was suggested by Isaac Newton. But the first self -propelled vehicle was constructed by the French military engineer Cugnot in 1763. He built a steam-driven engine which had three wheels, carried two passengers and ran at maximum speed of four miles per hour. In 1784 the Russian inventor Kulibin built a three –wheeled carriage. In his vehicle he used for the first time such new elements as brakes, rollers and a gearbox.
In 1825 a steam engine was built in Great Britain. The vehicle carried 18 passengers and covered 8 miles in 45 minutes. However, the progress of motor cars met with great opposition in Great Britain. Further develbpment of motor car lagged because of the restrictions resulting from legislative acts. The most famous of these acts was the Red Flag Act of 1865, according to which the speed of the steam-driven vehicles was limited to 4 miles per hour and a man with a red flag had to walk in front of it.
In Russia there were cities where motor cars were outlawed altogether. When the editor of the local newspaper in the city of Uralsk bought a car, the governor issued these instructions to the police: "When the vehicle appears in the streets, it is to be stopped and escorted to the police station, where its driver is to be prosecuted."
Diesel Engines
The oil engine (diesel engine) is also a form of internal combustion engine. It has the usual arrangement of cylinder, piston, connecting rod, crank, inlet and exhaust valves as we find in petrol engine. In place of carburetor and sparking plug it has an injection pump and a fuel injection valve (injector). Unlike spark-ignition engines it uses the heat of compression to fire the fuel and is, therefore, called compressionignition engine.
It utilizes a fuel known as diesel oil, which is forced in the form of a fine spray through a suitable nozzle directly into the combustion space. No mixture of fuel and air is introduced into the cylinder, the compression-ignition draws in pure air only.
This air is then compressed by the ascending piston to a high pressure. As a result of it the temperature of the air is raised considerably so that the fuel oil injected into the cylinder ignites rapidly. Thereafter the gaseous products expand providing the energy for the power stroke. The high-output oil engines are nearly all of two-stroke type. The charge is filled into the cylinder by means of a blower which assists both the intake and exhaust processes. One cycle completed within one revolution, in two strokes-compression and expansion.
Engines
The heat engine is a machine that converts heat energy to mechanical energy. The engines of motor-cars, motor-cycles, farm tractors, motor boats, etc. are heat engines, which belong to the subgroup of internal combustion engines. Combustion engines may be divided into several types according to the number of piston strokes. Most of modern automotive engines operate on four-stroke cycle. There are also engines which operate on two-stroke and six-stroke cycles.
The diesel engine is a machine which produces power by burning oil a in a body of air which has been squeezed to a high pressure by a moving piston. Diesel engines are especially suitable where an independent source of power is required, as in ships, locomotives, mobile equipment of all sorts and isolated power plants.
Steam, gas and oil engines were known and used prior to the invention of the diesel engine. The steam engine converts the heat energy of steam to mechanical energy. A typical steam reciprocation engine consists of a cylinder fitted with a piston. A connecting rod and crankshaft change the piston to-and-fro motion into rotary motion. The steam pressure on the piston varies during the stroke, and it is a flywheel which maintains a constant output velocity.
2. Make 5 questions to the text and answer them.
Література: [3], c. 87.