Матеріали для дистанційної освіти: "Повість "Шинель" Миколи Гоголя"

Про матеріал
Робочий аркуш для учнів щодо організації ознайомлення з творчістю Миколи Гоголя, з історією написання повісті «Шинель», її змістом та проблематикою, визначення позиції автора та формування власної оцінки зображеним подіям. Ці матеріали можуть бути корисними для учителів, які організують дистанційне навчання
Перегляд файлу

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Зарубіжна література, 9 клас

Автор розробки: Скурідіна Олена Анатоліївна, учитель російської мови та зарубіжної літератури Сєвєродонецького багатопрофільного ліцею Сєвєродонецької міської ради Луганської області

Тема: Повість «Шинель» М.Гоголя

https://dovidka.biz.ua/wp-content/uploads/2015/04/shinel-gogol-skorocheno-185x215.jpg     Шановні дев’ятикласники! Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творчістю Миколи Гоголя, з історією написання повісті «Шинель», її змістом та проблематикою, визначимо позицію автора та дамо власну оцінку зображеним подіям.

 

     Впевнена, що ви вже ознайомилися з текстом цього твору у вашому підручнику (Зарубіжна література, 9 клас / Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. - Київ: Літера ЛТД, 2017. – стор. 196-211) чи за допомогою аудіокниги на каналі You Tube   ("Шинель (скорочено)" Гоголь Микола Слухать Аудіо Книги Відео (на украинском)

 

     Щоб закріпити знання тексту та отримати задоволення від гри відомих акторів кіно, за бажанням можна переглянути художній фільм на каналі You Tube ШИНЕЛЬ (советский фильм экранизация Н.Гоголя)

 

       Думаю,  ви вже гарно орієнтуєтесь у тексті, настав час  звернутися до ідейно-художнього аналізу повісті.  Для цього  треба зробити декілька кроків.        БАЖАЮ УСПІХІВ!

КРОК 1.

Ознайомтеся з навчальним відео за посіланням  Повесть Н.В. Гоголя «Шинель» | Русская литература 9 класс #32 | Инфоурок

КРОК 2.

Ознайомтеся з навчальним відео за «Шинель». Образ «маленького человека» в литературе | Русская литература 8 класс #21 | Инфоурок

 

КРОК 3.

Виконайте завдання в зошиті   із зарубіжної літератури

1.Заповнить пропуски у паспорті  твору

Рік написання

Жанр

Джерело твору

Тема

Трагічна доля «маленької людини» Акакія Башмачкіна. «Маленька людина» в літературі — це людина з нижчих щаблів суспільної ієрархії, яка болісно переживає власну незначущість і закомплексованість, ущемлену гордість і несправедливість.

Ідея

Герої

Головний герой

Бідний титулярний радник, чиновник 9 рангу – Акакій Акакійович Башмачкін. Ім’я «Акакій» перекладається як «незлобливий»

 

Образи-символи.

Нова шинель – символ

 Втрата нової шинелі – символ

 

Художні засоби

 

Автор використовує гумор, іронію, «сміх скрізь сльози», гротеск.

 

Реализм та романтизм в творі

Елементи реализму:

 

Елементи романтизму:

Рік написання

.

Жанр

.

Джерело твору

 

Тема

Трагічна доля «маленької людини» Акакія Башмачкіна. «Маленька людина» в літературі — це людина з нижчих щаблів суспільної ієрархії, яка болісно переживає власну незначущість і закомплексованість, ущемлену гордість і несправедливість.

Ідея

 

Герої

 

Головний герой

Бідний титулярний радник, чиновник 9 рангу – Акакій Акакійович Башмачкін. Ім’я «Акакій» перекладається як «незлобливий»

 

Образи-символи.

Нова шинель – символ…

 Втрата нової шинелі – символ…

 

Художні засоби

 

Автор використовує гумор, іронію, «сміх скрізь сльози», гротеск. Гротеск — тип художньої образності, який ґрунтується на химерному поєднанні фантастичного і реального, прекрасного і потворного, трагічного і комічного, життєподібного і карикатурного. Гротеск — найвищий ступінь комічного. Особливо яскраво виявляються сатиричні форми гротеску. За допомогою гротеску митець створює специфічний «гротескний» світ, аномальний і дивний світ, в якому реальне та нереальне несподівано постають в органічній єдності.

 

 

Реализм та романтизм в творі

Елементи реализму: …

 

Елементи романтизму: …

 

!!! Порада: якщо ви зазнали труднощів під час заповнення паспорту, повертайтеся до перегляду навчальних відео

2. Складіть постер  «Знайомтесь: Башмачкін!», відповідаючи на  питання та записуючи відповідь одним чи декількома словами (за зразком)

Похожее изображение                                                                                                   

                                   

                            ↔невиразна зовнішність 

                                         ↔терпить образи

         живе непомітно↔                                 

 

 

  Питання для постеру:

- Знайдіть портрет Башмачкіна

- Розкажіть про прізвище та вибір імені героя. Подумайте, чи відповідав Башмачкін значенню свого імені?

- Опрацюйте  питання: «Мова Акакія Акакійовича Башмачкіна». Зробіть висновки про свої спостереження.

- Якою була улюблена справа головного героя «Шинелі»?

- Доведіть прикладами з тексту повісті, що «поза цим переписуванням, здавалося, для нього   нічого не існувало»

- Знайдіть у тексті матеріал, який розповідає про те, яким працівником був наш герой.

- Прослідкуй за текстом, які стосунки були на роботі у Акакія Башмачкіна з колегами та начальством.

- Чи обурювало це героя?

- Яким було особисте життя Башмачкіна? Знайдіть підтвердження своїх думок.

- Чи мав Башмачкін мету в житті, мрію?

- На які жертви Акакій Акакійович пішов заради здійснення мрії?

- Як вплинуло на героя прагнення пошити шинель?

- Згадайте про поведінку Акакія Акакійовича на вечорі в помічника столоначальника.

- Як поводив себе Акакій Акакійович під час пограбування? Чи захищався від крадіїв?

- Як до втрати шинелі Башмачкіним поставилися чиновники, будочник?

- Що спричинила розмова Акакія Акакійовича з генералом?

3. Складіть сенкан «Башмачкін-привид».

!!!Довідка Що таке сенкан? Як його написати?

Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків.

Слово »сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків.

1.Перший рядок – тема (іменник).

2.Другий – опис теми (два прикметники).

3.Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.

4.Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.

5.Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

Наприклад:

            Україна

Рідна, незалежна.

Розквітаєш, зростаєш, милуєш.

Ти моя рідна земля.

Батьківщина.

 

 Перед складанням сенкану  дайте відповідь на питання (усно):

Чим привид Башмачкіна  відрізнявся від живого Акакія Акакійовича? Чому?

 

КРОК 4.

Зробимо висновок разом (досить прочитати)

1.Отже, ми бачимо, що перед нами постає образ  «маленької» людини, нікому не потрібної, самотньої, забутої суспільством. На прикладі взаємовідносин Башмачкіна і його оточення М.В. Гоголь піднімає важливу проблему взаємовідносин людини і середовища, суспільства в якому перебуває.

Як є?

Самотній

Нікому  не потрібний

Немає друзів

Почувається чужим у місті

Колеги знущаються та насміхаються

 

 

 

Як має бути?

Взаємоповага

Взаєморозуміння

Толерантне ставлення один до одного

 Причини

 Не живе повноцінним життям

Робота заміна Башмачкіну все

Не спілкується ні з ким

Не прагне змін у житті

Висновок

Башмачкін почувається самотнім та зовсім беззахисним у ворожому йому оточенні

 

 

2.Чому вчить нас твір М. Гоголя? До чого закликає автор нас, читачів?

Бюрократична система знищує в людині все добре, людське. Пожаліти беззахисного, приниженого, зупинити несправедливе слово, протистояти хамству і жорстокості сильних світу цього - в цьому сила і мудрість літератури. Цьому вчить нас повість «Шинель». Про це і слова письменника А.П. Чехова: «...треба, щоб за дверима кожної задоволеної, щасливої людини стояв хто-небудь з молоточком і постійно нагадував би стуком, що є нещасні». І Гоголь кричить: «Немає нічого ціннішого за людину!»

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В.)
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
3230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку