Матеріали до теми: "Карл Великий. Імперія франків".

Про матеріал
В дописі представлені методичні матеріали, які допоможуть вивчити Каролінгське Відродження в межах теми "Карл Великий. Імперія франків" з всесвітньої історії в 7 класі. Запропоновані різні методичні засоби, які допоможуть краще вивчити запропоноване питання. Присутня аналогія з сучасністю.
Перегляд файлу

Каролінгське відродження.

Величезна Франкська імперія, створена Карлом Великим, потребувала великої кількості освічених людей. Тому Карл приділяв велику увагу розвитку і відродженню культури, що знаходилася в занепаді з часів варварських вторгнень.

Робота з історичними документами

Капітулярій 789 рік.

«…Нехай існують школи, щоб навчати дітей читати, нехай в кожному монастирі, в кожній єпархії навчають псалмам, нотам, співу, рахувати; нехай святі книги пройдуть ретельне коригування, так як часто ті, хто хотів молитися Богу, не можуть зробити це через помилки, якими кишять книги…»

  1. Що пропонував зробити Карл Великий в цьому загальнодержавному наказі?
  2. Для чого потрібно було це робити?
  3. Чому саме в монастирях існували школи?

Карл заохочував розвиток каліграфії. В часи його правління розпочинають писати рівними буквами, які мали чітко окреслені контури. Таке письмо отримало назву «каролінгський мінускул». Такі шрифти робили написані тексти доступними, книг ставало все більше і більше. До старих бібліотечних фондів, які складалися в основному із книг Біблії і літургічних творів, додаються нові – анали, життя святих, епічні поеми.

  1. Для чого Карл наказав створити більш простий шрифт?
  2. Які наслідки мало введення такого шрифту? 

Матеріали для вчителя:

Карл був впевнений, що для будівництва граду Божого на землі і врятування християнського суспільства на тому світі потрібно було підвищити його моральний та інтелектуальний рівні. Після занепаду античних традицій в освіті і культурі тільки церква, особливо монастирі, продовжували розповсюджувати початки латинської грамоти, без якої в ті часи не могли з’явитися будь-які книги. Однією з цілей реформ було покращення графічного і граматичного виконання священних книг, щоб полегшити їх розуміння середньовічними людьми. 

Вивчаючи питання про навчання в середньовічній школі, необхідно згадати перш за все організацію навчання та навчальні предмети.

Робота з історичними документами

Джерело початку ХІІ ст.

« Один учень запитував вчителя і сказав: « Оскільки є сім мистецтв, і сім випробовувань, і сім занять, хотів би я, що ти мені їх перелічив; з чого вони складаються?». Вчитель: «Перерахую: це мистецтва діалектика, арифметика, геометрія, музика, фізика, астрономія. Про те, що собою уявляє сьоме існує багато різних поглядів. Філософи, які не слідують за пророцтвами, говорять, що сьоме мистецтво – це некромантія (виклик душ померлих для бесіди з ними), інші філософи, які довіряють пророцтвам і філософії, хочуть, щоб це була наука, яка вивчає природу і елементи світопорядку. Дехто, нехтуючи філософією, стверджує, що це граматика.»

СХОДИНКИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

  Після ознайомлення із джерелом та схемою потрібно порівняти список наук, що перелічені в документі та показані на схемі, з’ясувати чому є розбіжності. Також звернути увагу на назви: чому один рівень навчання називався «тривіум», а інший «квадривіум». Також потрібно визначити що вивчала кожна наука? Чому точні науки вивчалися лише на другому рівні навчання?

 

 

Навчання в середньовічній та сучасній школах

 

Запитання

Середньовічна школа

Сучасна школа

Загальні риси

Відмінності

Які предмети вивчалися?

«Сім вільних мистецтв»: граматика, риторика, діалектика, арифметика, геометрія, астрономія, музика

Велика різноманітність предметів різних напрямів

Низка спільних предметів (мови, математика, музика і т.д.)

В сучасній школі предметів значно більше, вони складніші за змістом

Як було організовано навчання?

Навчалися не всі, а лише деякі, не було поділу на класи за віком, діти навчалися на латинській мові, на якому на той час в побуті не розмовляли. На всю школу міг бути лише один підручник і діти по черзі його читали. За проступки учнів били.

Сучасна середня освіта є загальною, учні поділяються на класи за віком, навчаються на рідній мові, їх знання оцінюються бальною системою, тілесні покарання заборонені. У учнів багато підручників з різних предметів.

Основа навчання - книга

Дуже велика різниця в складі і чисельності учнів, формах занять, технічними можливостями.

 

docx
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку