Матеріали до уроків фізичної культури ."Система розвивальних завдань" для учнів 5-11 класів для самостійної роботи.
Перша серія завдань "Навчаючись-учусь"
Друга серія завдань "Квітка рішень"
Третя серія завдань "Зміни позицію"
Четверта серія завдань "Спільний проект"
П'ята серія завдань "Інтерактивне коло".
№п/п |
Основні рухи |
З’єднай |
Фізичні якості |
1. |
Повторний біг на відрізках 15-30м |
|
Витривалість |
2. |
Біг 600, 800, 1000, 1500м |
|
Сила |
3 |
Стрибок у довжину з/м |
|
Швидкість |
4. |
Метання на дальність |
|
Швидкісно- силові |
5. |
Човниковий біг |
|
Спритність |
6. |
Придумай свою вправу і з’єднай |
|
|
№п/п |
Основні рухи |
З’єднай |
Фізичні якості |
1. |
Акробатичні вправи |
|
Гнучкість |
2. |
Вправи на колоді |
|
Сила |
3 |
Опорні стрибки |
|
Швидкість |
4. |
Колове тренування |
|
Швидкісно- силові |
5. |
Біг зі зміною швидкості |
|
Спритність |
6. |
Підтягування у висі та у висі лежачи на перекладині |
|
Координація рухів |
7. |
Придумай свою вправу і з’єднай |
|
|
№п/п |
Основні рухи |
З’єднай |
Фізичні якості |
1. |
Прискорення з різних вихідних положень на 5,10,15м |
|
Швидкісно- силові |
2. |
Різновиди стрибків (серійні) |
|
Швидкість |
3 |
Вправи з обтяженнями |
|
Гнучкість |
4. |
Технічні виконання вправ з м’ячем |
|
Сила |
5. |
Вправи з широкою амплітудою рухів руками й ногами |
|
Спритність |
6. |
Придумай свою вправу і з’єднай |
|
|
№п/п |
Фізичні якості |
Склади |
Виконай |
1. |
Спритність |
|
3 серії по 15 секунд |
2. |
Швидкість |
|
2 серії по 20 секунд |
3 |
Сила |
|
3 серії по 30 секунд |
4. |
Швидкісно- силові |
|
2 серії по 15 секунд |
5. |
Витривалість |
|
Упродовж 3х хвилин |
6. |
Гнучкість |
|
3 серії по 40 секунд |
Легка атлетика |
Назва вправи з м’ячем, списом,диском |
Біг |
Назвіть вправу для розвитку сили верхнього плечового поясу |
Метання |
Самий яскравий вид легкої атлетики |
Стрибки |
Підвідні вправи для стрибуна |
Естафета |
За допомогою якого інвентарю виконується вправа за 1 хвилину (з орієнтовного навчального норматива) |
Підтягування |
Назвіть вправу для розвитку сили ніг |
Багатоскоки |
Яким видом спорту займався Сергій Бубка |
Штовхання |
Через яке обладнання перестрибують бігуни у легкій атлетиці |
Присідання |
За допомогою якої вправи розвиваються швидкісно-силові якості |
Скакалка |
Основна дисципліна у легкій атлетиці |
Бар’єр |
На якій дистанції розвивається загальна витривалість |
Крос |
Що роблять з ядром |
Оздоровчий, Марафонський вид |
Командний вид в легкій атлетиці |
За допомогою цієї вправи ми розвиваємо швидкість |
Різновиди старту |
Спосіб переміщення |
Їх виконують з міста та з розбігу |
Стрибки з ноги на ногу |
В техніці цього виду розрізняють з фази: розбіг, товчок, приземлення |
Вправи для розвитку сили |
Дистанція бігу на розвиток витривалості |
Що передають спортсмени в естафеті |
Саме цінне для людини |
Біг |
Крос |
Пробігання коротких відрізків 25-30м |
Високий старт, низький старт |
Спортивна ходьба |
Стрибки у висоту, у довжину |
Багатоскоки |
Стрибки у довжину з розбігу |
Підтягування. згинання і розгинання рук в упорі лежачи |
Естафета 4/100, 4/400м |
Естафетна палочка |
Здоров’є |
Урок фізкультури-це |
Кількість гравців в одній команді |
Обманий рух називається |
Способи загартовування |
Розвиток швидкісно-силових якостей (види вправ) |
Передачі м’яча бувають |
Порушення в грі називається |
Саме цінне для людини |
Кількість таймів в грі |
Гра починається з |
Цінності олімпізму |
Раціональне харчування спортсменів |
Здоров’я |
Урок здоров’я |
5 гравців |
Вода, повітря, ходьба босоніж, сонячні ванни |
Різновиди стрибків, метання, швидкий біг |
Від грудей двома руками, і відскоком від підлоги, однією від плеча, двома із-за голови |
Фол |
Фінт |
4/10 хв |
С центру поля |
Шлях до самовдосконалення, до перемоги і високим досягненням. Відвага, мужність у боротьбі |
Білки, жири, вуглевод, вітаміни |
Клочкова Яна |
Підкопаєва Лілія |
Айвазен Артур |
Гончаров Валерій |
Бокс |
Фехтування |
Художня гімнастика |
Бокс |
Добринська Наталя |
Довгачко Наталя |
Бубка Сергій |
Баюл Оксана |
Плавання |
Спортивна гімнастика |
Стрілковий спорт |
Спортивна гімнастика |
Клічко Володимир |
Пруднік Галина |
Серебрянська Катерина |
Усік Олександр |
Легка атлетика |
Академічна гребля |
Легка атлетика |
Фігурне катання |
Дівчата
№п/п |
Вивчи |
Доповни |
З’єднай в акробатичну зв’язку |
Виконай |
1. |
Перекид вперед |
|
|
|
2. |
Перекид назад |
|
|
|
3 |
«Міст» з положення лежачи |
|
|
|
4. |
Стійка на лопатках |
|
|
|
5. |
Напівшпагат |
|
|
|
|
«Колесо» |
|
|
|
6. |
Махи ногами в упорі стоячи на колінах |
|
|
|
7. |
Придумай свою вправу |
|
|
|
Юнаки
№п/п |
Вивчи |
Доповни |
З’єднай в акробатичну зв’язку |
Виконай |
1. |
Стійка на руках |
|
|
|
2. |
Стійка на голові |
|
|
|
3 |
Довгий перекид вперед |
|
|
|
4. |
Стрибок догори з поворотом на 360 гр. |
|
|
|
5. |
«Колесо» |
|
|
|
6. |
«Міст» з положення лежачи, стоячи |
|
|
|
7. |
Придумай свою вправу |
|
|
|
№п/п |
Вивчи |
Доповни |
З’єднай в зв’язку |
Виконай |
1. |
Ходьба по колоді на носках |
|
|
|
2. |
Ходьба випадами по колоді |
|
|
|
3 |
Оберти на 360 гр. на носках |
|
|
|
4. |
Поперемінні стрибки на двох ногах |
|
|
|
5. |
Стійка на одній нозі. |
|
|
|
|
Зіскок донизу |
|
|
|
6. |
Придумай свою вправу |
|
|
|
№№ |
В.п. |
поєднання |
Кінцеве положення |
|
Упор лежачи |
|
Упор лежачи |
|
Упор сидячи |
|
Упор сидячи |
|
О.с. |
|
О.с. |
|
Придумай сам |
|
Придумай сам |
В.п. |
Відділи черевного пресу |
Способи виконання |
Свій варіант виконання |
Лежачи на спині |
1.Для м’язів верхнього відділу черевного пресу |
1.Піднімання тулуба в сід до кута 90гр. 2.Піднімання тулуба с нахилом уперед, торкаючись підборіддям колін 3.піднімання тулуба в сід на 45гр. 4. Одночасне піднімання рук та прямих ніг. 5.Одночасне піднімання рук та зігнутих ніг. 6. Одночасне піднімання рук та ніг розведених в сторони. 7.Ноги зігнути в колінах, руки за головою. Піднятися, торкнувшись правим ліктем лівого коліна і навпаки. |
|
2. Для м’язів нижнього відділу черевного пресу |
|||
3.Для косих м’язів черевного пресу |
1 варіант: учні розташовані в колону по одному в 2 або 3 колонах. У кожній групі своє начальне в.п. Кожен наступний учень доповнює своїм елементом, можна повертатись до начального в.п. виконує прискорення.
1 група (достатній рівень) |
2 група (високий рівень) |
||
В.п. Упор присівши |
Виконання |
В. п. Упор лежачи |
виконання |
1.упор присівши, відвести пряму ногу назад |
1.упор лежачи, зігнувши одну руку |
||
2.Упор присівши, підняти таз догори. |
2.упор лежачи, зігнувши обидві руки |
||
3.Упор присівши, спиною вперед |
3.упор лежачи, зігнувши одну ногу в коліні |
||
4.упор присівши, руки в сторони |
4.упор лежачи, підняти одну ногу догори |
||
5.упор присівши, відвести ногу праворуч або ліворуч. |
5.упор лежачи, відвести пряму ногу праворуч або ліворуч і так далі. |
2 варіант: те саме завдання, але трохи ускладнити. З цього самого в.п. наступний учень доповнює свій елемент, але наступний не повертається до начального в.п., а продовжує доповнювати попереднє в.п. Виграє та команда, яка більш за всіх виконає в.п.
1 група (достатній рівень) |
2 група (високий рівень) |
||
В.п. Упор присівши, руки на підлозі, умова – не можна випрямляти ноги |
Виконання |
В. п. Упор лежачи на прямих руках, умова – не можна виходити в упор присівши. |
виконання |
1.упор присівши, права рука за голову |
1.упор лежачи, зігнувши праву руку |
||
2.упор присівши, ліва рука за голову |
2.упор лежачи, зігнувши ліву руку |
||
3.упор присівши, пряма нога праворуч на носок |
3.упор лежачи, відвести ногу праворуч |
||
4.упор присівши, та сама нога на п’ятку і так далі. |
4.упор лежачи, відвести ногу ліворуч |
||
|
5.упор лежачи, підняти таз догори, і так далі. |
Учні об’єднанні в 2-4 групи за інтересами. Один із учнів однієї команди показує малюнок з геометричною фігурою, інші команди за допомогою мотузки або скакалки повинні викласти цю фігуру на підлозі, а потім об’єднавшись виконати самотужки і навпаки. Найкращою командою буде та, що справиться швидше за всіх.
Учні об’єднанні в групи за станом здоров’я. Діти починають переміщуватися в колоні по одному. Направляючий називає ім’я наступного учня, називає геометричну фігуру. Учень вибігає зі свого місця, займає місто направляючого і виконує маршрут заданої фігури, і так далі наступний учень.
Діти розташовані по колу. Вчитель першим показує в.п. (наприклад, руки догори, ноги нарізно), учні повторюють в.п., але вправу починають виконувати свою. По команді «Стоп». Вчитель обирає наступного учня, у кого була сама оригінальніша вправа. Учень показує своє в.п., інші повторюють в.п., виконують свою вправу і так далі.
Учні розташовані по колу, або хаотично по залу. Вправа статичного характеру на розвиток сили. Кожен вид планки виконується до того моменту поки хтось із учнів не покаже інше в.п..
Наприклад: Вчитель пропонує перше в.п. упор лежачи на прямих руках (умова- вправу повинні виконувати технічно правильно). По команді вчителя учні переходять в наступне в.п.(той з учнів, хто першим змінив в.п., пропонує своє в.п. і так далі.
Завдання виконується в основній частині уроку. На кожний модуль можна обрати спеціальні вправи. Головне схема.
Учні об’єднанні в групи за станом здоров’я. В кожній групі обирається Лідер, який отримує картку с завданням-схемою, де надан перелік інвентарю. Треба розташувати інвентар для колового тренування. Учні самотужки всі разом своєю групою розміщають інвентар, як вважають правильно. На кожну станцію Лідер обирає помічника, який повинен показати і навчити виконувати учнів свою вправу з обумовленим розвитком якості.
№п/п |
Інвентар |
Розташування по № |
Виконання вправи (запиши) |
Фізична якість |
1. |
Гімнастична лава |
|
|
Розвиток сили |
2. |
Набивний м’яч (один на пару) |
|
|
|
3. |
Гантелі |
|
|
|
4. |
Дуги або бар’єри |
|
|
|
5. |
Баскетбольний м’яч |
|
|
№п/п |
Інвентар |
Розташування по № |
Виконання вправи (запиши) |
Фізична якість |
1. |
Волейбольні м’ячі |
|
|
Розвиток швидкісно-силових якостей |
2. |
Скакалка |
|
|
|
3. |
Гімнастична лава |
|
|
|
4. |
Гімнастичні мати |
|
|
|
5. |
Фішки |
|
|
№п/п |
Інвентар |
Розташування по № |
Виконання вправи (запиши) |
Фізична якість |
1. |
Гімнастичні обручі |
|
|
Розвиток гнучкості |
2. |
Гімнастичні палки |
|
|
|
3. |
Гімнастичні палки |
|
|
Це поєднання вправ з використанням індивідуалізації, творчості, самостійності. Включати ці завдання краще в кінці модулю, коли учні виконують вправи на вдосконалення, закріплення.
Наприклад. Модуль «Гімнастика», вправи для дівчат, працювати краще індивідуально. Учням пропонується декілька видів інвентарю, вчитель дає завдання. Підібрати вправи і з’єднати їх між собою, але кожного наступного уроку змінюється фізична якість.
Дата |
Інвентар |
Фізична якість |
Склади комплекс з 6-8 вправ |
|
15.01 |
Гімнастична стрічка |
Гнучкість |
|
|
Диск «Здоров’я» |
|
|||
Гімнастична палка |
|
|
||
Фітбольний м’яч |
|
|
||
Гімнастичний обруч |
|
Дата |
Інвентар |
Фізична якість |
Склади комплекс з 6-8 вправ |
|
18.01 |
Гімнастична стрічка |
спритність |
|
|
Диск «Здоров’я» |
|
|||
Гімнастична палка |
|
|
||
Фітбольний м’яч |
|
|
||
Гімнастичний обруч |
|
Дата |
Інвентар |
Фізична якість |
Склади комплекс з 6-8 вправ |
|
25.01 |
Гімнастична стрічка |
Швидкісно-силові |
|
|
Диск «Здоров’я» |
|
|||
Гімнастична палка |
|
|
||
Фітбольний м’яч |
|
|
||
Гімнастичний обруч |
|