Іван Гнатюк. Козацький дуб
предметних компетентностей: комунікативної та літературної.
Матеріали до уроку
І. Мовленнєва розминка
1. Вправа «Пеньок». Завдання учням – швидко прочитати стовпчики слів. Знайти слово, що відрізняється від інших однією буквою. Якщо на слові-пеньку учень запнувся, то вважається, що він перечепився через пеньок.
липка мишка ніжка дочка чоботи
липка миска ніжка дочка чоботи
лапка мишка ніжка бочка чоботи
липка мишка кішка дочка хоботи
липка мишка ніжка дочка чоботи
ІІ. Вивчення нового матеріалу
Чайка козак шабля вишиванка запорожці
Кошовий курінь шаровари
Козацький воля
Меч знамено булава шапка гетьман
2.Сьогоднішній урок ми присвячуємо величному дереву, яке так люблять українці - дубові. Відгадування загадки про дуба.
Робота в групах. 1 група «Історики» і 2 група «Дослідники» підготували інформацію про зелені легенди Черкащини.
1. Дуб Залізняка (хутір Буда, Чигиринський район) Народні перекази свідчать, що під кроною цього дуба любив відпочивати ватажок Коліївщини Максим Залізняк. Сьогодні вік дерева перевищує 1100 років, висота 24 метри, а обхват стовбура 9 метрів.
2. Дуб Шевченка (с.Будище, Звенигородського району). Обхват стовбура дерева – 8,50 м, висота 20 м, вік понад 1000 років.
3. Дерево кохання (дорога до с.Мошни, Черкаський район) Поблизу річки Ірдинки неподалік Мошен Черкаського району ростуть вільха і дуб з одного кореня. Місцеві кажуть, що під час війни партизани, хлопець і дівчина підірвали себе гранатою, щоб не здатися у полон ворогові. 4. Сосна Гоголя (с.Прохорівка, Канівський район)
5. Липа Максимовича (с. Богуславець, Золотоніський район) Неподалік від місця садиби М.О. Максимовича, відомого вченого – енциклопедиста, першого ректора Київського національного університету ім. Т. Г.Шевченка у с. Богуславець росте липа, її висота 17-20 метрів, ширина крони 15-20 метрів, діаметр 1,10-1, 20 метрів.
Тема
Тамара Коломієць. Ялинка мого дитинства(Спогади)
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять, мовлення, мислення); громадянська компетентність (формувати патріотичне мислення, виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;)
предметних компетентностей: комунікативної та літературної.
Матеріали до уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Зачаровані слова»
Дітям пропонують вписати в клітинки букви в порядку запропонованих цифр
Вправа «Склади прислів'я»
Використовуючи цифрову підказку дітям необхідно скласти прислів'я.
(1) пов (6) зем (2) ний (7) лі
(5) до (3) ко 2 пус (8) гнеть
(9) ся 1 а (4) лос 5 ру
З тий. 4 уго 7 ся 6 пнеть
(1) лас (6) чи (4) день 4 вей
(5) по (2) тів (7) на 6 кін
(3) ка 1 а 2 со 5 за
8 є 3 ло (8) є 7 чує
Гра «Без зупинок»
Читай швидко, чітко, без зупинок
ІІ.Вивчення нового матеріалу.
Читання оповідання «Ялинка мого дитинства»
Вправа «Диктор»
Вправа є копіюванням роботи диктора на телебаченні. Диктор повинен якнайчастіше відривати очі від тексту, щоб дивитися на глядачів. Під час виконання цієї вправи розвивається периферичний зір, оперативна пам'ять, покращується техніка читання.
Вправа «Стоп! Вперед!»
Вправа «Стоп! Вперед!» використовується для вироблення умінь знаходити в тексті опис або порівняння. Один учень читає, а другий, якому дано завдання відшукати опис, зупиняє його командою, пояснює, що тут описується і подає команду «Вперед!»