Матеріали до уроків "Кластер як один з методів критичного мислення"

Про матеріал

Кластер як один з методів критичного мислення

графічна форма організації інформації, коли виділяються основні смислові одиниці, які фіксуються у вигляді схеми з позначенням всіх зв'язків між ними. Сприяє систематизації та узагальненню навчального матеріалу. Можливе використання на всіх стадіях критичного мислення, або протягомі всього уроку, у вигляді загальної стратегії заняття, на всіх його стадіях.

Перегляд файлу

Кластер як один з методів критичного мислення

 

графічна форма організації інформації, коли виділяються основні смислові одиниці, які фіксуються у вигляді схеми з позначенням всіх зв'язків між ними. Сприяє систематизації та узагальненню  навчального матеріалу. Можливе використання на всіх стадіях критичного мислення, або протягомі всього уроку, у вигляді загальної стратегії заняття, на всіх його стадіях.

 

Правила оформлення кластера

 

Залежно від способу організації уроку, кластер може бути оформлений на дошці, на окремому аркуші або в

зошиті у кожного учня при виконанні  індивідуального завдання. Складаючи кластер, використовуємо різнокольорові  крейди, олівці, ручки, фломастери.  Це дозволить виділити деякі  певні моменти і наочніше

відобразити загальну картину, спрощуючи процес систематизації  всієї інформації.

 

Рекомендації щодо складання кластера

 

1. Висловлювати і фіксувати все, що спадає на думку, навіть якщо це просто асоціації або припущення.

2. У ході роботи невірні чи неточні висловлювання можуть бути виправлені або доповнені.

3. Учні можуть сміливо дати волю уяві та інтуїції, продовжуючи роботу до тих пір, поки не закінчаться всі ідеї або вичерпається час.

4. Не варто боятися значної кількості смислових одиниць, потрібно спробувати скласти якомога більше зв'язків між ними.

5. У процесі аналізу все систематизується і стане на свої місця.

 

 

 

 

Застосування методу кластер


- Практично на всіх уроках, при вивченні самих різних тем.


- Форма роботи: індивідуальна, групова та колективна, залежно від поставлених цілей і завдань, можливостей вчителя і колективу.

 

- Допустимо перетікання однієї форми в іншу. Наприклад, на стадії виклику, це буде індивідуальна робота, де кожен учень створює в зошиті власний кластер.

 

- По мірі надходження нових знань, як спільного обговорення пройденого матеріалу, на базі персональних малюнків і з урахуванням отриманих на уроці знань, складається загальна графічна схема.

 

 - Як спосіб організації роботи на уроці, і в якості домашнього завдання.

 

Алгоритм дій для учнів

 

1. Записати в центрі аркуша ключове слово чи поняття, що буде стосуватися теми, яку вивчаємо.

2. Записуємо слова, які відповідають вище зазначеному поняттю – ключовому слову.

3.  Від цих слів записуються похідні слова, що відносяться до основного поняття чи теми

 

Результат роботи – це структура, що визначає міркування школярів

 

 

 

C:\Users\TWO\Desktop\DSCN6094.JPG

     C:\Users\TWO\Desktop\DSCN6095.JPG

C:\Users\TWO\Desktop\DSCN6092.JPG

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Новікова Олена Анатоліївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
11009
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку