Розміщенні матеріали містять творчі завдання, які можна використовувати на уроках біології на тему: "Кишковопорожнинні та губки". Завдання різноманітні та мають різні рівні складності.
ПІДГОТУВАЛА ВЧИТЕЛЬ
ІРДИНСЬКОЇ ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ
ВЕРНИГОР ОКСАНА ОЛЕКСАНДРІВНА
Творчі завдання до теми
Губки. Кишковопорожнинні.
І. Вправа «Хрестики і нулики»
Завдання . Хто швидше знайде тварин подібних за ознаками:
1.
КОШИК ВЕНЕРИ |
МОЗКОВИК |
ПОРТУГАЛЬСЬКИЙ КОРАБЛИК |
АУРЕЛІЯ АУРІТА
|
ТУАЛЕТНА ГУБКА |
АКТИНІЯ |
ПРІСНОВОДНА ГІДРА
|
М’ЯКІ КОРАЛИ |
БОДЯГА |
2.
ЦІЯНЕЯ |
ХРЕСТОВИЧОК |
МОЗКОВИК
|
АУРЕЛІЯ АУРІТА
|
БОДЯГА |
МОРСЬКЕ ПЕРО |
КОРЕНЕРОТ |
ПОРТУГАЛЬСЬКИЙ КОРАБЛИК |
АКТИНІЯ |
3.
БОДЯГА |
МОРСЬКЕ ПЕРО |
АУРЕЛІЯ АУРІТА
|
РОПІЛЕНА
|
ХРЕСТОВИЧОК |
ЦІАНЕЯ |
МОЗКОВИК
|
КОРЕНЕРОТ |
АКТИНІЯ |
Відповіді виділено курсивом.
ІІ. Знайдіть зайве поняття та поясність, чому воно зайве?
ІІІ. Головоломка «Піраміда»
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: Коренерот, краспедакуста.
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: Ектодерма, ентодерма.
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: Аурелія, Актинія.
ІV. Біологічний диктант «Встав пропущене слово». – доповніть загальну характеристику типу Кишковопорожнинних вставляючи пропущені слова.
Відповідь: 3 шарів, ектодерма, ентодерма, мезоглея, водному середовищі, кишковій порожнині, травних клітин, ротовий, киснем, поверхнею тіла, нервову сітку, дифузною, вегетативно(брунькування), статево, поліпи коралові, медузи, прісноводна гідра.
V. Вправа «Так чи ні» - вкажіть правильну відповідь.
1. Тіло кишковопорожнинних складається із 3 шарів клітин.
2. Кишковопорожнинні мають двобічну симетрію тіла.
3. У кишковопорожнинних нервові клітини з’єднуються між собою і
утворюють нервове сплетення.
4. У кишковопорожнинних їжа остаточно перетравлюється у кишковій
порожнині.
5. У кишковопорожнинних захисні функції виконують жалкі клітини.
6. У кишковопорожнинних нервові клітини розкидані по всьому тілу і
не з’єднані одна з одною.
7. У гідри прісноводної остаточне перетравлення їжі відбувається
всередині травних клітин.
8. У гідри прісноводної процес регенерації забезпечується за рахунок
проміжних клітин.
9. Кишковопорожнинні мають променеву симетрію.
10. Гідра прісноводна не здатна розмножуватись вегетативно.
11. Коралові рифи – це зарослі водоростей.
12. Губки являються фільтраторами водного середовища.
13. Тіло Губок м’яке і не містить скелету.
14. Губки можуть жити колоніями.
15. Актинія веде паразитичний спосіб життя.
Ключ до тесту.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Так |
Так |
Так |
Ні |
Так |
Ні |
Так |
Так |
Так |
Ні |
Ні |
Так |
Ні |
Так |
Ні |
VІ. Вправа «Знайди».
Відповідь позначена курсивом.
VІІ. Доповни схему класифікації .
ЦАРСТВО ТВАРИНИ |
ПІДЦАРСТВО |
ТИП ГУБКИ |
|
ТИП |
КЛАС ГІДРОЇДНІ |
|
|
|
|
ТИП КИШКОВОПОРОЖНИННІ |
|
|
КЛАС СЦИФОЇДНІ |
|
|
ГІДРА |
|
|
|
|
|
|
|
КОРАЛИ |
|
|
VІІІ. Вправа «Художник» . Знайди помилки, яких допустився художник та познач на малюнку і поясни якій тварині належить даний орган. (Малюнок вчитель малює заздалегідь та роздає учням, які можуть працювати в парі чи в групі. На малюнку зображається тварина яка не існує тобто елементи зовнішньої будови представників кишковорожнинних та губок.)
ІХ. Творчий проект-презентація Типу Кишковопорожнинних.
Використовуючи додаткову літературу, підготуйте роботу про будь яку тварину типу Кишковопорожнинних за планом:
Творчу роботу необхідно проілюструвати малюнками чи фотографіями. Вказати використану літературу.
Х. Головоломка «Ромашки» - на пелюстках ромашки записати по букві із слів. Дати завдання учням щоб вони знайшли зашифроване слово і пояснили його.
Наприклад: поліп (і п л о п ), медуза (д у з а м е), риф (ф и р),
корал (р а л к о ), гермафродити (дитирофамрег), рефлекс(феркелс) та інші.
ХІ. Встановіть відповідність за допомогою стрілочок.
Нервова система |
|
Травні клітини |
Травна система |
|
М’язеві волокна |
Опорно-рухова система |
|
Дифузна |
Захисна функція |
|
Поверхня тіла |
Травлення |
|
Жалкі клітини |
Дихання |
|
Кишкова прожнина |
Розмноження |
|
Процес відтворення частин організму |
Регенерація |
|
За рахунок підошви та щупалець |
Рух гідри |
|
Для гідри характерний тип розмноження брунькування |
ХІІ. Вправа на кмітливість та уважність.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ХІІІ. Кросворд. «Кишковопорожнинні»
По горизонталі:
9.Тип нестатевого розмноження у кишковопорожнинних. (Брунькування)
По вертикалі:
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
1 |
|
Г |
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
||||||||
2 |
|
|
|
І |
|
9 |
||||||||||||||
|
Д |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
7 |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
5 |
|
|
А |
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
По горизонталі:
8.Тип нестатевого розмноження у кишковопорожнинних. (Брунькування)
По вертикалі:
|
|
9 |
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
6 |
|
|
|
О |
|
|
1/8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
7 |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
2 |
|
Л |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
5 |
|
|
|
|
И |
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||