РОЗДІЛ: ЕКОЛОГІЯ
Тема: РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ
Завдання. У цьому році наша школа зібрала за рік ___тонн макулатури. Скільки дерев ми зберегли, якщо з 1 дерева отримують 60 кг паперу? Скільки зошитів могли виготовити, якщо з 1 т макулатури отримують 25 000 зошитів? Скільки води і електроенергії можна заощадити, якщо 1 т макулатури заощаджує 200 м 3 води і 1000 кВт / ч електроенергії?
Завдання. Кожна людина в середньому витрачає за рік кількість паперу, що виробляється з трьох хвойних дерев. Скільки хвойних дерев за рік будуть збережені, якщо всі учні вашого класу 20% паперу зберуть як макулатуру (з 1 тони макулатури виходить 750 кг паперу) і здадуть на переробку?
Завдання. Проаналізуйте наступні дані:
у 1911р. на острови біля Аляски було завезено 25 північних оленів. У 1920 р там жило вже 300 оленів, 1924 – 190, 1930 – 650, 1935 – 1000, 1938 – 2000 оленей. В 1950 р. залишилося 8 оленів. Складіть графік зміни чисельності оленів по роках і поясніть можливі причини зміни чисельності популяції.
Завдання. Проаналізуйте наступні дані: в суглинних і супіщаних грунтах чисельність черв'яків зазвичай становить 450 особин на 1 кв. м, в глинистих ґрунтах - 225 особин, а в кислих грунтах - 25 особин на 1 кв.м., на добре доглянутих лугів або пасовищ загальна їх кількість становить, в середньому близько 2000. Складіть послідовність якості грунтів (згадайте роль дощових червей у грунтоутворенні). Визначте, у скільки разів менше черв'яків живе на 5 сотках на глинистих, у скільки разів менше черв'яків живе на 5 сотках на кислих грунтах в порівнянні з грунтами пасовищ.
Завдання. Розміри Ноєвого ковчега вимірювалися в ліктях: довжина - 300 ліктів,
ширина - 50 ліктів і висота - 25 ліктів. Виміряйте довжину ліктів учнів вашої групи та будь-якої іншої і побудуйте варіаційну криву. Лікоть - це відстань від кута ліктьового суглоба до кінця середнього пальця руки. Переведіть розміри Ноєвого ковчега в сучасну метричну систему і дайте відповідь на питання: чи міг такий корабель під час всесвітнього потопу взяти «всякої тварі по парі»?
Завдання. У найбільш сприятливих умовах (найчастіше це широколисті ліси) чисельність дощових черв'яків досягає 500-800 на 1 кв. м. Розрахуйте і запишіть, скільки грунту за добу переробляють дощові черв'яки на площі 20 га землі, якщо один дощовий черв'як може переробити за це час близько 0,5 га грунту. На підставі отриманих даних зробіть висновок про роль дощових черв'яків в утворенні грунту.
Завдання. Проаналізуйте наступні дані наведені в таблиці «Зміст бактерій (шт.) в 1 куб. м повітря ». Яке з тверджень А-Г відповідає даним таблиці?
Таблиця «Зміст бактерій (шт.) в 1 куб. м повітря ».
Повітря лугів і полів |
100 |
Повітря у місті (влітку) |
25 000 |
Повітря у місті(взимку) |
4500 |
Повітря закритих приміщень |
300000 |
А. Взимку в лісах бактерій міститься меньше, ніж влітку.
Б. Кількість бактерій в закритому приміщенні, в порівнянні з повітрям лугів і полів, більше в 300 разів.
В. Зміст бактерій в морозному повітрі, на відміну від літнього, зменшується більш ніж в 5 разів.
Г. Високий вміст бактерій в повітрі закритих приміщень сприяє поширенню інфекційних захворювань.
Сітуативні задачі: Завдання. Останнім часом зросла кількість пожеж в лісах. Класифікуйте причини їх виникнення. Запропонуйте які заходи необхідно вжити, щоб знизити їх кількість.
Завдання. Як позначається на рослинах застосування в осінньо-зимовий період великої кількості солі, якою посипають тротуари для запобігання людського травматизму?
Завдання. В Ю. Лібіх виявив, що урожай рослин може обмежуватися будь-яким з основних елементів живлення, якщо тільки цей елемент знаходиться в недоліку. Після чого сформулював це просте правило. Сформулюйте його. Наведіть приклад на це правило.