Технологічна карта №
Тема: УРСР у першій половині 1950 – х рр.
Етапи |
Завдання |
Форми роботи |
Розвиток ключових компетенцій |
Організація навчальної діяльності. Мотивація учіння
|
Визначити у чому полягала сутність внутрішньополітичного та соціально-економічного становища УРСР у першій половині 50-х років.
|
Метод «Прогнозування» Учням пропонується продовжити речення: «Я вже знаю, але більше дізнаюсь про …», «На уроці я навчуся …», «Після уроку я зможу…» після учні формулюють питання, на основі яких буде визначена мета заняття
|
Вміння учнів формулювати основні тенденції та суперечності реформування промисловості і сільського господарства
|
АОЗ |
З’ясувати яке значення для суспільно-політичного життя УРСР мали зміни в керівництві республіки, що відбулись у першій половині 50‑х років? |
Метод «Мереживо думок» Учні називають по черзі керівників республіки та встановлюють хронологічну послідовність змін, які були характерні на той час. Перелік триває доти, поки не будуть названі всі.
|
На основі різних джерел інформації визначати зміни у суспільно – політичному житті УРСР; визначати власну позицію щодо суперечливих питань історії
|
Повторення вивченого матеріалу з одночасним його закріпленням |
Встановити заходи якими радянське керівництво намагалось стимулювати розвиток сільського господарства та промисловості України в першій половині 50-х років |
- Аналітичне резюме (робота в групах) з історичними документами (використовуючи пам’ятку «Як аналізувати історичний документ»);
|
Визначати чому радянське керівництво, проводячи економічні реформи, віддавало перевагу розвитку промисловості, а не сільського господарства |
Підсумок уроку |
Висловити свою думку з даного проблемного завдання |
Учні самостійно, одним реченням відповідають на запитання «Які заходи, на ваш, погляд, могли зробити більш ефективними реформи в економіці, що проводили у 50-ті роки в Україні?»
|
Вміння довести, обґрунтувати та пояснити свою думку |
Домашнє завдання |
Написати твір есе: «Відлига»: зміни в суспільно – політичних настроях населення України» |
Самостійна робота з додатковою та довідковою літературою |
Сформувати практичні вміння, навички застосування набутих знань. Уміти творчо застосовувати знання |
Технологічна карта №
Тема: Десталінізація
Етапи |
Завдання |
Форми роботи |
Розвиток ключових компетенцій |
Організація навчальної діяльності. Мотивація учіння
|
Визначити особливості функціонування репресивної машини часів сталінізму, її жертви та зміни у становищі бранців концтаборів із настанням відлиги
|
Метод «Імпровізований архів»
|
Вміння побудувати можливі альтернативні сценарії розвитку реальних подій у минулому; визначити політичні й суспільні зміни, до яких спонукала десталінізація.
|
АОЗ |
Визначити причини та наслідки посилення зросійщення українського суспільства |
Прийом «Інформаційне гроно» «Десталінізація і лібералізація суспільного життя»
|
Записати причини та наслідки посилення зросійщення українського суспільства |
Вивчення нового матеріалу з одночасним його закріпленням |
Встановити послідовність подій, пов’язаних з десталінізацією й лібералізацією суспільного життя, соціальною переорієнтацією та модернізацією економіки |
Прийом «Калейдоскоп вражень» |
Застосовувати знання про десталінізацію й лібералізацією суспільного життя, |
Підсумок уроку |
Визначення до яких змін в кадровій політиці призвів початок процесу десталінізації в Україні? |
Прийом «Фішбоун» |
Вміння довести, обґрунтувати та пояснити свою думку щодо змін в кадровій політиці внаслідок початку процесу десталінізації в Україні |
Домашнє завдання |
Записати наслідки посилення зросійщення українського суспільства та як це відбилося на повсякденні свідомості людей; підготувати індивідуальне повідомлення на тему: «Входження Кримської області до складу УРСР: міфи та реальність» |
Самостійна робота з додатковою та довідковою літературою |
Сформувати практичні вміння, навички застосування набутих знань. Уміти творчо застосовувати знання |
Технологічна карта №
Тема: УРСР у другій половині 1950 – х – першій половині 1960х рр.
Етапи |
Завдання |
Форми роботи |
Розвиток ключових компетенцій |
Організація навчальної діяльності. Мотивація учіння
|
Спрогнозувати, яким чином адміністративно – територіальні зміни вплинуть на повсякденне життя українського населення в другій половині 1950х рр..
|
Метод «Прогнозування»
|
Вміння зіставляти й узагальнювати інформацію карти, як джерела інформації про адміністративно – територіальний устрій УРСР, його зміни
|
АОЗ |
Визначити причини та наслідки приєднання Кримської області до УРСР |
Метод «Історичний марафон» |
Встановити хронологічну послідовність адміністративно – територіальних змін УРСР у другій половині 1950 –х рр. |
Вивчення нового матеріалу з одночасним його закріпленням |
Проблемне завдання: «Чи було подією великої історичної ваги приєднання Кримської області до УРСР?» Визначити, що обумовило передання Кримської області УРСР |
Прийом «Крок за кроком», індивідуальне повідомлення на тему «Входження Кримської області до складу УРСР: міфи та реальність» |
Висловлювати аргументовані судження чим було вмотивовано передання Кримської області УРСР |
Підсумок уроку |
З’ясувати основні тенденції та особливості адміністративно – територіальних змін УРСР у другій половині 1950 – х рр.. |
Метод «Прес» |
Вміння довести, обґрунтувати та аргументувати свою думку щодо проблемного завдання |
Домашнє завдання |
Підготувати індивідуальне повідомлення на тему «Що зумовило прихід до влади Микити Сергійовича Хрущова » |
Самостійна робота з додатковою та довідковою літературою, історичними документами |
Сформувати практичні вміння, навички застосування набутих знань, уміти творчо застосовувати знання |
Технологічна карта №
Тема: Зміни в управлінні господарством. Раднаргоспи. Соціальні наслідки економічної
політики другої половини 1950 – х – першої половини 1960х рр.
Етапи |
Завдання |
Форми роботи |
Розвиток ключових компетенцій |
Організація навчальної діяльності. Мотивація учіння
|
Сформулювати питання, на основі яких буде визначена мета заняття, щодо змін в управлінні господарством
|
Метод «Журналістські питання»
|
Вміння зіставляти й узагальнювати інформацію, орієнтуватися в історичній термінології
|
АОЗ |
Пригадати відомий матеріал, завдяки асоціаціям концентруватися на поняттях: десталінізація, раднаргоспи, децентралізація управління |
Метод «Канва» |
Визначати роль і наслідки економічної політики в УРСР |
Вивчення нового матеріалу з одночасним його закріпленням |
Познайомити учнів з помилками М. Хрущова в економіці, які могли вплинути на усунення його з посади керівника держави? З’ясувати, які негативні та позитивні наслідки для економіки мало запровадження раднаргоспів |
Робота в парах; Самостійна робота за методом «Коментоване читання» |
Визначати суть реформи М. Хрущова в сільському господарстві; встановлювати послідовність і синхронність подій; визначати чому вони були приречені на невдачу, і чим це обернулося для України та й для самого М. Хрущова. |
Підсумок уроку |
Встановити послідовність подій, пов’язаних з соціальною переорієнтацією та модернізацією економіки, синхронізувати події історії України та всесвітньої історії, що відображають модернізаційні процеси в економіці |
Метод «Фішбоун» |
Вміння довести, обґрунтувати та аргументувати свою думку щодо Синхронізації подій історії України та всесвітньої історії, що відображають модернізаційні процеси в економіці |
Домашнє завдання |
Опрацювати історичні документи даного періоду |
Самостійна робота з додатковою та довідниковою літературою, історичними документами |
Сформувати практичні вміння, навички застосування набутих знань, уміти творчо застосовувати знання |
Технологічна карта №
Тема: Зародження дисидентського руху в Україні та його течії.
Левко Лук’яненко. Антирадянські виступи 1960х рр.
Етапи |
Завдання |
Форми роботи |
Розвиток ключових компетенцій |
Організація навчальної діяльності. Мотивація учіння
|
Визначити, на основі різних джерел інформації сутність і значення дисидентського руху, особливості його зародження в Україні, порівнювати вимоги дисидентів з міжнародними нормативно-правовими актами щодо захисту прав людини того часу
|
Метод «Асоціаційне гроно»
|
Вміння зіставляти й узагальнювати інформацію на основі різних джерел про сутність і значення дисидентського руху, особливості його зародження в Україні
|
АОЗ |
Показати, природу зародження і форми проявів дисидентського руху в Україні |
Прийом «Аналітичне резюме» |
Визначити основні тенденції та особливості дисидентського руху в Україні |
Вивчення нового матеріалу з одночасним його закріпленням |
Охарактеризувати послідовність подій, пов’язаних з формуванням феномену шістдесятництва і розгортанням дисидентського руху |
Метод «Подвійний щоденних» |
Встановлювати причини, що зумовили виникнення дисидентського руху та мету яку переслідували його учасники |
Підсумок уроку |
Скласти розповідь про антирадянські виступи 1960х рр. визначити позитивні та негативні сторони |
Прийом «Мозаїка думок» |
Вміння довести, обґрунтувати та аргументувати свою думку щодо проблемного завдання |
Домашнє завдання |
Опрацювати програмові документи даного історичного періоду й охарактеризувати діяльність дисидентських організацій, вказавши їх лідерів. Дайте їм власну оцінку |
Самостійна робота з додатковою та довідниковою літературою, історичними документами |
Сформувати практичні вміння, навички застосування набутих знань, уміти творчо застосовувати знання |