Матеріали до уроку . "Коломийки — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя."

Про матеріал
Матеріали до уроку . "Коломийки " із авторськими коломийками про шкільне життя
Перегляд файлу

14 вересня понеділок
План-конспект дистанційного уроку

ПІБ та посада викладача

вчитель української мови та літератури

 Бесараб Марія Олексіївна

 

Назва предмету

Українська література

Клас

14 вересня  

Базовий підручник

О.М. Авраменко Українська література 7клас

Цілі уроку

Зробити аналіз рівня засвоєння  учнівських знань, умінь та навичок з теми «Суспільно-побутові пісні»;

  • розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; вміння застосовувати раніше вивчені знання під час виконання завдань;
  •  виховувати пошану до історії України, любов до  усної народної творчості,  що сприяє відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів, естетичних смаків молоді,
  •  ознайомити учнів із особливостями коломийок, специфікою жанру і групами цих пісень, їх будовою;
  • виховувати любов до поетичного слова, почуття гумору та власної гідності,
  •  вміння грамотно висловлювати власні думки, судження, логічно й послідовно аргументувати свої міркування;
  • формувати активну життєву позицію.

Тема уроку

4) Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і  любов до життя.

 

Необхідне технічне обладнання

Комп’ютер, телефон

Тези та зміст

У пісенному різнобарв'ї української народної творчості, крім «давніх» пісень, рясніють коротенькі коломийки, що, як дрібні квіти, щедро розсипані по Україні, особливо по карпатських селах, лісах і полонинах.

Звідки мої коломийки, питають ня люди.

В полонинах, буковинах ростуть вони всюди.

 

Співаночки мої любі, де ж я вас подію?

Понесу вас в полонини, по горах розсію.

 

Та як буде добра доля, я вас позбираю,

А як буде лиха доля — я вас занехаю.

Вони зворушують серця скромною простотою, непоказною щирістю, оптимізмом. Найчастіше зустрічаємо порівняння їх з квітами, з зеленим запашним верховинним світом, а за влучним порівнянням Івана Франка, «коломийки — ніби розсипане намисто з перлів, що перекочуються з місця на місце і мерехтять, приваблюючи своїм блиском».

Презентація до уроку "Коломийки"

Презентація до уроку "Коломийки"

 

Презентація до уроку "Коломийки"

 

Презентація до уроку "Коломийки"

 

 

Ці міні-твори завжди звернені до сучасності.

 

Відповідь на переконання дітей у тому, що коломийки - це щось дуууже давнє, нудне, неактуальне.

 

Проводили ми урок у Вишневім садочку!

Хто на лавці, на паркані, а хто на пеньочку!

 

Приспів:

Обана! Супер-клас! 7т співає!

А Дімончик –Пакемончик на гітарі грає!

 

Наша Маша  аж занадто собі дозволяє:

То фабує собі губи, а то  розмовляє...

 

Дуже часто у нас Соня щось як намудрує....

То не ясно : де то правда, де вона жартує.

 

Анфіса в нас на уроках завше все мовчала..

А переказ краще всіх взяла й розказати...

 

Не зробив Д/З  Мілан,  та не розгубився

Все підморгував дівчатам, та на них дивився....

 

На уроці наша Соня  все щось малювала.

А спитав її учитель - щось намудрувала.

 

Дуже скромна наша Марта... чи то так здається?

Кожна відповідь чомусь тихо  їй вдається...

 

Прогуляв Даня урок – не можу сваритись:

Треба ж було у цей день йому народитись!

 

А Євуся на уроках щось занудьгувала

Бо давня література її вже дістала!

 

Наш Дімон –Пакемон історію любить!

Про війну усе розкаже, хоч дати погубить!

 

Амалія перший тиждень у нас пропустила…

Та не страшно, надолужить, головне – відпочила!

 

Наплутала щось Настюха з частинами мови.

Забулось усе за літо. Хай будуть здорові.

 

Чомусь Аня на уроках була дуже рідко...

Як приходила до класу , то цвіла, як квітка…

 

Хочуть всі у нас читати сучаснії твори,

А учитель про програму все якусь говорить…

Практичне завдання

  • ознайомитися з  особливостями коломийок, специфікою жанру і групами цих пісень, їх будовою(с.14 - 15);
  • прослухати запис коломийок https://youtu.be/W1AdcmmU7s4 ;
  • опрацювання та аналіз  пісень-коломийок(с.16 - 19);
  • визначення художніх засобів у коломийках.
  • Презентація до уроку "Коломийки"
  • Відповіді на тестові питання (с.19 - 20)

Домашнє завдання

Використовуючи набуті знання, складіть жартівливі коломийки на тему шкільного життя.

Повторити с.3 – 20, підготуватися до к.р.

Виконати тест https://naurok.com.ua/test/join?

 

docx
Додано
18 вересня 2020
Переглядів
2025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку