05 травня вівторок
План-конспект дистанційного уроку
ПІБ та посада викладача |
вчитель української мови та літератури Бесараб Марія Олексіївна
|
|||
Назва предмету |
Українська література |
|||
Клас |
5 травня 6т |
|||
Базовий підручник |
Л.Т.Коваленко Українська література 6клас |
|||
Цілі уроку |
- ознайомити учнів з біографією та творчістю П. Глазового; - навчити аналізувати художні особливості гуморесок, проводити аналогії з власними спостереженнями; - розвивати в учнів зв’язне мовлення, увагу, мислення, уяву, пам'ять, вміння робити власні висновки, іронічно та критично, з почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе; - виховувати почуття любові, гумору, гумористичного ставлення до життя, праці, честі, людської гідності. - виховувати любов до поетичного слова, почуття гумору та власної гідності, - вміння грамотно висловлювати власні думки, судження, логічно й послідовно аргументувати свої міркування; - формувати активну життєву позицію. |
|||
Тема уроку |
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик». Іронічно–пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Основні ідеї, художні особливості гуморесок.
|
|||
Необхідне технічне обладнання |
Комп’ютер, телефон |
|||
Тези та зміст |
Мотиваційни етап З’ясування емоційної готовності до уроку Прийом «Розкажи про настрій через через асоційований, алегоричний образ» Повторення. Ключові поняття: Гумор — співчутливе, доброзичливе висміювання негативних явищ життя або вад людського характеру гумор. Сатира — різке висміювання суспільних вад. Іронія — вживання слів у негативному сенсі, прямо протилежному буквальному. Гумореска — невеликий за обсягом художній твір, у якому зображено комічні події та персонажі в смішному вигляді. Алегорія — Образ, в якому все зображення має переносне значення; вираження ідеї в предметному образі: лисиця — хитрість, осел — тупа упертість, вовк — хижацтво Інверсія — одна із стилістичних фігур мови, яка полягає в незвичному розташуванні слів у реченні, щоб найбільш значуще слово чи слова особливо підкреслити, звернути на них увагу. Прямий порядок слів: Підмет - присудок, Означення - підмет (додаток), Обставина (прислівник) – присудок, Присудок - обставина (прийменник +іменник).
Присудок - додаток. 1. Слово вчителя. Від часу Степана Руданського, мабуть, не було в Україні поета-гумориста, який у своїх творах так широко використовував би народну творчість. Це секрет успіху митця. Павло Прокопович Глазовий - одна з найкращих сторінок в історії сатирично-гумористичного слова України. Він належить до когорти тих, хто створював наш сміх. Теоретичний блок І. Життя і творчість П. Глазового Павло Прокопович Глазовий (1922—2004) Народився письменник-гуморист 30 серпня 1922 року в селі Новоскелюватка Казанківського району Миколаївської області в родині хлібороба. Сумним і голодним було його дитинство. Єдиним світлим спогадом про ті часи є спілкування з учителем Іваном Гуцалюком, який прищеплював Павлові любов до літератури, вчив писати вірші. Саме він запримітив у хлопчика природний нахил до гумору і познайомив учня з творчістю Остапа Вишні. Після закінчення середньої школи у 1940 році Глазового забрали служити в армію, а потім — війна. «.в житті не завжди весело, — говорив Павло Прокопович. — Хоча я вважаю себе щасливою людиною. Адже пройшов пекельними дорогами війни і залишився живим (а статистика свідчить, що зі ста вижили троє). На війні не до жартів». По війні учився у Новомосковській педагогічній школі на Дніпропетровщині, потім у Київському педагогічному інституті, який закінчив у 1950 році. Впродовж 1950—1961 рр. працював заступником головного редактора журналів «Перець» та «Мистецтво». Тут познайомився з Остапом Вишнею і потоваришував з ним. З 1968 року — член Спілки письменників України. П. Глазовий видав 19 збірок гуморесок і чимало книжечок для дітей. Зараз його твори друкують в різних виданнях. Актори зі сцени читають його гуморески. Помер П. П. Глазовий 29 жовтня 2004 року на 83-му році життя. Як заповіт звучать такі рядки: Щасливі будьте і здорові, Живіть у радості й любові, Нехай від лих і бід усіх Вас береже здоровий сміх.
Павло Прокопович писав по 5–7 усмішок у день. Автор 13 книжок сатири та гумору, 8 книжок для дітей. Пройшовши Велику Вітчизняну і повернувшись додому з трьома бойовими орденами, Павло Прокопович одразу пороздавав їх сусідським дітлахам. Був не лише гарним співрозмовником, а ще й кулінаром. В дитинстві мріяв стати учителем української мови. |
|||
Практичне завдання |
Перегляд відео гуморесок
https://youtu.be/TsbBF8XPZ_0 («Кухлик»)
Робота над змістом гуморесок. Визначення головної думки творів. |
|||
Домашнє завдання |
Сторінки 229 - 230 (Конспект: біографія Павла Глазового),
Аналіз гуморесок на сторінках 230 – 233(усно).
|