Матеріали до уроку "Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик». Іронічно–пародійна, викривальна спрямованість творів"

Про матеріал
Матеріали до уроку "Павло Глазовий. Гуморески" за підручником Л.Т.Коваленко Українська література 6клас. з використанням фото та посилання на відеоматеріали
Перегляд файлу

05 травня вівторок

План-конспект дистанційного уроку

ПІБ та посада викладача

вчитель української мови та літератури

 Бесараб Марія Олексіївна

 

Назва предмету

Українська література

Клас

 5 травня 6т

Базовий підручник

Л.Т.Коваленко Українська література 6клас

Цілі уроку

- ознайомити учнів з біографією та творчістю П. Глазового;

- навчити аналізувати художні особливості гуморесок, проводити аналогії з власними спостереженнями;

- розвивати в учнів зв’язне мовлення, увагу, мислення, уяву, пам'ять, вміння робити власні висновки, іронічно та критично, з почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе;

- виховувати почуття любові, гумору, гумористичного ставлення до життя, праці, честі, людської гідності.

- виховувати любов до поетичного слова, почуття гумору та власної гідності,

- вміння грамотно висловлювати власні думки, судження, логічно й послідовно аргументувати свої міркування;

- формувати активну життєву позицію.

Тема уроку

Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик». Іронічно–пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Основні ідеї, художні особливості гуморесок. 

 

Необхідне технічне обладнання

Комп’ютер, телефон

Тези та зміст

 Мотиваційни етап

З’ясування емоційної готовності до уроку

Прийом «Розкажи про настрій через через асоційований, алегоричний образ»

Повторення.

      Ключові поняття:    

Гумор — співчутливе, доброзичливе висміювання негативних явищ життя або вад людського характеру гумор.

Сатира — різке висміювання суспільних вад.

Іронія  — вживання слів у негативному сенсі, прямо протилежному буквальному.

Гумореска — невеликий за обсягом художній твір, у якому зображено комічні події та персонажі в смішному вигляді. 

Алегорія — Образ, в якому все зображення має переносне значення; вираження ідеї в предметному образі: лисиця — хитрість, осел — тупа упертість, вовк — хижацтво

Інверсія — одна із стилістичних фігур мови, яка полягає в незвичному розташуванні слів у реченні, щоб найбільш значуще слово чи слова особливо підкреслити, звернути на них увагу.

Прямий порядок слів:

Підмет -   присудок,

Означення - підмет (додаток),

Обставина (прислівник) – присудок,

Присудок  - обставина (прийменник +іменник).

Присудок  - додаток.
Повідомлення теми, мети та очікуваних результатів уроку.

1. Слово вчителя.

Від часу Степана Руданського, мабуть, не було в Україні поета-гумориста, який у своїх творах так широко використовував би народну творчість. Це секрет успіху митця. Павло Прокопович Глазовий -  одна з найкращих сторінок в історії сатирично-гумористичного слова України. Він належить до когорти тих, хто створював наш сміх.

Теоретичний блок

І. Життя і творчість П. Глазового

Павло  Прокопович  Глазовий (1922—2004)

Народився письменник-гуморист 30 серпня 1922 року в селі Новоскелюватка Казанківського району Миколаївської області в родині хлібороба. Сумним і голодним було його дитинство. Єдиним світлим спогадом про ті часи є спілкування з учителем Іваном Гуцалюком, який прищеплював Павлові любов до літератури, вчив писати вірші. Саме він запримітив у хлопчика природний нахил до гумору і познайомив учня з творчістю Остапа Вишні.

Після закінчення середньої школи у 1940 році Глазового забрали служити в армію, а потім — війна. «.в житті не завжди весело, — говорив Павло Прокопович. — Хоча я вважаю себе щасливою людиною. Адже пройшов пекельними дорогами війни і залишився живим (а статистика свідчить, що зі ста вижили троє). На війні не до жартів».

По війні учився у Новомосковській педагогічній школі на Дніпропетровщині, потім у Київському педагогічному інституті, який закінчив у 1950 році.

Впродовж 1950—1961 рр. працював заступником головного редактора журналів «Перець» та «Мистецтво». Тут познайомився з Остапом Вишнею і потоваришував з ним. З 1968 року — член Спілки письменників України.

П. Глазовий видав 19 збірок гуморесок і чимало книжечок для дітей. Зараз його твори друкують в різних виданнях. Актори зі сцени читають його гуморески.

Помер П. П. Глазовий 29 жовтня 2004 року на 83-му році життя.

Як заповіт звучать такі рядки:

Щасливі будьте і здорові,

Живіть у радості й любові,

Нехай від лих і бід усіх

Вас береже здоровий сміх.

Глазовий Павло Прокопович — Вікіпедія

Павло Глазовий біографія (скорочено) – читати онлайн

Павло Глазовий: velykiukrainci — LiveJournal


Павло Глазовий цікаві факти

Павло Прокопович писав по 5–7 усмішок у день.

Автор 13 книжок сатири та гумору, 8 книжок для дітей.

Пройшовши Велику Вітчизняну і повернувшись додому з трьома бойовими орденами, Павло Прокопович одразу пороздавав їх сусідським дітлахам.

Був не лише гарним співрозмовником, а ще й кулінаром.

В дитинстві мріяв стати учителем української мови.

Практичне завдання

Перегляд відео гуморесок

https://youtu.be/TsbBF8XPZ_0 («Кухлик»)
https://youtu.be/cs0um-FBZQU ("Заморські гості")
https://youtu.be/oa6BGqGR9AE ("Найважча роль")
https://youtu.be/q0rsxnd_qPU( "Еволюція")
https://youtu.be/-0ZeETvUFeI ("Похвала")
Конспект

 Робота над змістом гуморесок.
Характеристика образів.

Визначення головної думки творів.

Домашнє завдання

Сторінки 229 - 230 (Конспект: біографія Павла Глазового),

Аналіз гуморесок на сторінках 230 – 233(усно).
Пройти тест до 19.00 Гуморески Павла Глазового.  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=949859


Самостійно скласти гумористичний твір чи записати курйозний випадок, який трапився з вами у школі чи вдома.

 

docx
Додано
18 вересня 2020
Переглядів
3828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку