Дітки, тема уроку: "Слово втішає, заспокоює."
Пригадайте, дітки, чи були у вас такі моменти життя , коли
вам було дуже важко на душі?
Коли ви це відчували?
Чи потребували ви в той момент підтримки?
Ми сьогодні будемо говорити
про моральну підтримку, допомогу, без якої інколи
буває дуже важко.
Бувають такі моменти в житті, коли моральна підтримка,
розуміння, допомога, мають значно більше значення ніж матеріальна. Іноді без неї просто не обійтися.
– Чи підтримують вас ваші рідні і близькі у важку хвилину?
– А що ви в той час відчуваєте?
Бувають такі моменти в житті, коли моральна підтримка,
розуміння, допомога, мають значно більше значення ніж матеріальна. Іноді без неї просто не обійтися.
– Чи підтримують вас ваші рідні і близькі у важку хвилину?
– А що ви в той час відчуваєте?
– Під час підтримки важливо просто обійняти або ж
потримати в своїх руках руку того, хто опинився у важкій
ситуації. Не потрібно скупитися на гарні слова та добрий погляд.
– Які ж є форми моральної підтримки?
– Вона може виражатися у співчутті, співпереживанні,
похвалі, схваленні, турботі. Якщо хтось із ваших знайомих
попав у важку ситуацію, варто побути поруч з ним, обійняти, потиснути руку, вміти уважно вислухати, і якщо просить, то
дати пораду.
– Як ви думаєте, чи потрібно підтримувати та допомагати знайомим вам людям?
– А незнайомим? Чи потрібно жаліти тих, кого не знаєш?
- Як ви вважаєте чи потрібно допомагати і підтримувати людей,
яких ви не знаєте?
– Чи потрібно пожаліти ту людину, яка не підтримала вас,
коли ви цього потребували?
– А мама чи тато потребує вашої допомоги і підтримки?
Як Сергійко навчився жаліти
В.О. Сухомлинський
Сергійко гуляв собі біля ставка. І побачив дівчинку, що сиділа
на березі. Підходить до неї, а вона й каже:
- Не заважай мені слухати, як хлюпочуть хвилі.
Сергійко здивувався. А потім узяв і кинув у ставок камінець. Дівчинка й питає:
- Що ти кинув у воду? Сергійко ще більше здивувався.
- Хіба ти не бачила? Я кинув камінець. Дівчинка й каже:
- Я нічого не бачила, бо я сліпа.
Сергійко довго дивився на дівчинку. Він не міг уявити: як це
воно, коли людина не бачить? Настала ніч. Сергійко ліг спати.
Серед ночі прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів
вітер, у шибки стукав дощ. А в хаті було темно. Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер він уже не дивувався – його серце стиснув жаль. Як же вона бідна живе в темряві?
Сергійкові хотілося, щоб швидше настав день. Він піде до сліпої дівчинки і пожаліє її.
- Що підштовхнуло Сергійка до співчуття?
- Чи вмієте ви співчувати, коли у когось якісь неприємності?
- Як ви це робите?
- Чи відчули ви на собі, що почуває маленька дівчинка протягом усього життя?
- Чи жаль вам її?
- Які слова потіхи ви підібрали б, аби розрадити маленьку?
- Як ви думаєте, чи стане їй від ваших слів легше?
Дітки, продовжіть речення «Що буде, якщо…»
– Якщо ми будемо думати лише про себе?
- Всі люди стануть злими?
– Якщо ми не будемо допомагати і підтримувати один одного?
На завершення хочу сказати вам, дітки, щоб ви щоденно
вчилися помічати тих людей, які потрапили у важку ситуацію, і намагались їм допомогти як словами так і своїми ділами.
Тоді весь світ стане добрішим, і в ньому буде легше жити усім.
А ваша допомога принесе радість не лише вашому близькому,
але й вам також.
Поспостерігайте за оточуючими. Коли побачите знайомого
у важкій ситуації, допоможіть йому. Про це розкажете вдома
рідним .