Хмара слів. Назвіть слово, з яким у вас асоціюється поняття “агресія”
Не завжди наше спілкування зіншим людьми буває приємним. Іноді ми наражаємося на агресивність. Так називається поведінка, коли людина відкрито демонструє вороже ставлення, прагне створити ситуацію конфлікту, намагається завдати шкоди іншим. Ознаками агресії є підвищений тон, образливі слова, погрози та спроби перейти від розмов до дій.
Які способи для зменшення агресії вам відомі?
Якщо ви потрапили в таку ситуацію, наприклад під час спілкування зоднолітком, найкраще докласти зусиль для зменшення агресії з боку
співрозмовника. Існують різні способи досягти цього, наприклад, щоб не провокувати поглиблення конфлікту, можна звести напружену ситуацію до жарту.
Іноді ви можете помітити, що після спілкування з певними людьми у вас пригнічений настрій або відчувається втома. Імовірно, так трапилося тому, що ви зазнали тиску. Його може здійснювати як одна людина, так і група людей.
Щоб протистояти тиску в спілкуванні, потрібно чітко усвідомлювати, що потрібно саме вам. Поставте собі запитання: «Якщо я погоджуся з іншою стороною, це збігатиметься з моїми бажаннями, із моєю метою у спілкуванні?». Саме так можна і відповісти: «Я вас розумію, але маю іншу думку».
Ще одним способом змусити вас робити те, що потрібно іншим, є маніпулювання. Зазвичай маніпулятори намагаються перекрутити правду, або передати вам лише частину інформації, або використати такі слова, щоб змусити вас повірити і зробити те, що потрібно їм, а не вам. Наприклад, вам кажуть: «Справжній друг має допомагати…», а далі йтиметься про те, щоб зробити замість цієї людини домашнє завдання, виконати неприємне доручення тощо.
Щоб непотрапити в таку ситуацію, потрібно подумати над тим, що хоче від вас людина, яку ви підозрюєте в маніпуляції, і чого ви самі хочете. Коли ви зрозумієте цю різницю, вам буде простіше розпізнати обман та уникнути його. Коли маніпулятор зрозуміє, що його викрили, насамкінець він може спробувати «помститися», сказавши щось на зразок: «Ядумав(-ла), що тисправжній друг/подруга, а тивиявився(-лася)…». Тут важливо не зважати наобразливі слова, але й непочати виправдовуватися. Інакше маніпулятор використає ваше почуття провини, щоб ідалі не давати вам спокою.
Д/з. Складіть перелік правил поведінки на випадок, якщо ви зіткнулися з агресивністю у спілкуванні.