Матеріали до уроку в 6 класі "Я І СВІТ (Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андієвської). Ціле- і смислевизначення з теми. Станіслав Чернілевський. «Теплота род

Про матеріал
Матеріали до уроку в 6 класі "Я І СВІТ (Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андієвської). Ціле- і смислевизначення з теми. Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність)". Програма вивчення теми і читацький маршрут
Перегляд файлу

МАРШРУТ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ

Я І СВІТ

Творчість  С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андієвської

№ з/п

Зміст уроку

К-сть год.

Дата

Очікувані результати

Примітки

1

Я І СВІТ (Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця, Е. Андієвської). Ціле- і смислевизначення з теми.

Станіслав Чернілевський.

«Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»

Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.

НЛ-3

1

 

 

Я знатиму:

  • Імена письменників, назви творів, які будуть вивчатися в  темі;
  • форму контрольної роботи;
  • зміст віршів С. Чернілевського, їхню тематику, основну думку.

Я вмітиму:

  • виразно й усвідомлено читати вірші;
  • висловлювати судження про почуття ліричного героя; співвідносити їх із пережитими особисто;
  • працювати з індивідуальним читацьким маршрутом.
  • розкрити роль батьківського дому в житті людини, пояснювати, чому людина відповідальна за власну родину.

 

 

2

Ірина Жиленко, «Жар-ІІтиця», «Підкова».

Поетичні роздуми про друж­бу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може вряту­вати сучасний світ.

НЛ-2

1

 

Я знатиму:

  • теми, основні мотиви віршів;
  • художні засоби, вжиті в поезіях;

Я вмітиму:

  • виразно та усвідомлено читати поезії;
  • проаналізувати зміст поезій;
  • знайти і пояснити роль вжитих художніх засобів; уявляти прочитане, словесно відтворювати «побачене» і «почуте»;
  • розуміти, що світ дитинства − вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій;
  • розповісти про своє розуміння щастя і шляхів до нього, про власні цінності.

 

3

Ірина Жиленко «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

НЛ-2

 

1

 

Я знатиму:

  • теми, основні мотиви віршів;
  • художні засоби, вжиті в поезіях;

Я вмітиму:

  • виразно та усвідомлено читати поезії;
  • проаналізувати зміст поезій;
  • знайти і пояснити роль вжитих художніх засобів;
  • висловлювати судження про щастя і шляхи до нього, про цінності, які потрібно берегти в сучасному світі; 
  • пояснювати вплив слова на психічне здоров’я людини.

 

4

 

Ігор   Калинець – талановитий український поет, автор віршів для дітей.

«Стежечка», «Блискавка», «Весел- ка»,  «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір). Своєрідність форми поезій.

Персоніфіковані образи природних  явищ – дивовижне й незвичайне в  повсякденному житті.  Гармонія людини і природи.

НЛ-1

1

 

 

Я знатиму:

  • 2-3 факти з життя письменника;
  • основні мотиви по­етичних творів;
  • один з віршів напам'ять.

 Я вмітиму:

  • розуміти метафоричність поезій;
  • виразно і вдумливо читати вірші;
  • розкрити своєрідність поетичної форми віршів, по­яснити роль художніх засобів;
  •  пояснити поєднання реального й уявного, фантастичного у поезіях;
  • коментувати образне бачення світу, явищ природи в них;
  • створювати асоціа­тивні ряди;
  • висловлювати власне бачення стежки, до­щу, сонця, вітру;
  • порівнювати твори музичного й образотворчого мистецтв, суголосні поезіям;  зіставляти специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

 

5

Емма     Андієвська   -  сучасна українська письменниця і ху­дожниця. Її казки-притчі.

"Казка про яян". Прихова­ний повчальний зміст твору.

НЛ-1

1

 

Я  знатиму:

  • 2-3 факти з життя  письменниці, назви її творів;
  • зміст казки;
  • прихований повчальний зміст твору;
  • зміст поняття “притча".

Я  вмітиму:

  • готувати повідомлення на запропоновані теми;
  • виразно читати уривки з твору і переказувати;
  • прокоментувати ок­ремі фрагменти;
  • визначити головну думку твору, відшукавши в ньому ключові фрази.

 

6

Емма     Андієвська

«Казка про яян». Прихова­ний повчальний зміст твору.   Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.

НЛ-1

1

 

Я  знатиму:

  • зміст казки;
  • прихований повчальний зміст твору.

Я вмітиму:

  • Розуміти поняття притчевості в мистецтві;
  •  виразно і вдумливо читати уривки з твору;
  • виокремлювати фантастичні елементи у них;
  • прокоментувати ок­ремі фрагменти;
  • добирати цитатний матеріал;
  • сформулювати власні висновки про цей твір і його ідеї;
  • працювати в парах.

 

7

«Говорюща риба». Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. Прихований повчальний зміст твору.

НЛ-2

1

 

Я  знатиму:

  • зміст казки-притчі «Говорюща риба», її головну думку.

Я вмітиму:

  • здійснювати вибіркове читання;
  • виразно і вдумливо читати казку,
  • виокремлювати у ній фантастичні елементи, пояснювати їх;
  • розкрити головну думку твору, відшукавши в ньому ключові фрази;
  • сформулювати власні висновки про основні ідеї твору;
  • визначити жанр твору (сформулювати і довести тезу);
  •  дискутувати щодо проблем таланту, неординарності, «білих ворон», спілкування;
  • знаходити аналогії в повсякденному житті. 

 

8

Урок розвитку мовлення. Есе за прочитаними творами Емми Андієвської.

 

1

 

Я  знатиму:

  • зміст есе даної теми;
  • алгоритм написання і перевірки есе.

Я вмітиму:

  • визначати зміст і обсяг необхідної інформації;
  • логічно, чітко викладати думки;
  • написати есе на основі вивченого матеріалу.

 

9

Оцінювання і корекція навчальної діяльності з теми «Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І.Калинця,  Е. Андієвської».

Контрольна робота. Тести.

1

 

Я знатиму:

  • власний рівень засвоєння вивченого.

Я вмітиму:

  • виконувати тестові завдання різних видів;  

пояснити причи­ни невдач (якщо вони були).

 

 

 

Я І СВІТ. ПРОГРАМА ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРНОЇ ТЕМИ

6 клас, ІІ семестр

Творчість Станіслава Чернілевського, Ірини Жиленко, Ігоря Калинця, Емми Андієвської

  1.                Назва літературної теми: «Я і світ. Творчість Станіслава Чернілевського,

Ірини Жиленко, Ігоря Калинця, Емми Андієвської ».

  1. Основні твори для читання: поезії «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…» Станіслава Чернілевського, поезії «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті» Ірини Жиленко, поезії зі збірки «Дивосвіт» Ігоря Калинця; «Казка про яян», «Говорюща риба» Емми Андієвської .
  2. Твори для вивчення напам’ять: Ігор Калинець (один вірш на вибір).
  3. Обов’язкові роботи з розвитку  мовлення: есе за прочитаними творами Емми Андієвської.
  4. Поточна та підсумкова атестація (оцінювання, критерії, зразки). Тематична контрольна робота (різнорівневі завдання).

Очікувані результати:

Я знатиму:

  •         коло проблем, які розв’язуватимуться у процесі вивчення теми, відведений для цього час;
  •         форму контрольної роботи, види робіт з розвитку мовлення;
  •         основні відомості про життя і творчість письменників;
  •         зміст вивчених творів;
  •         основні мотиви, теми, ідеї, імена персонажів виучуваних творів;
  •         зміст поняття «притча».

Я вмітиму:

  •         виразно і вдумливо читати твори;
  •         визначати тему та головну думку  виучуваних творів;
  •         висловлювати власні роздуми щодо прочитаного, описувати власні почуття;
  •         переказувати зміст творів;
  •         характеризувати образи творів, добираючи цитати з тексту;
  •         знаходити та пояснювати художні засоби в поетичних творах;
  •         створювати асоціативні ряди;
  •         писати творчі роботи;
  •         формулювати висновки про твір та його ідеї;
  •         виконувати тестові  завдання різних видів;
  •         рефлексувати власну діяльність.

 

docx
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
1274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку