Відкритий урок "Тореадори з Васюківки"

Про матеріал
В конспекті подано розробку відкритого уроку з українськоої літератури для учнів 6 класу за творчістю Всеволода Нестайко "Тореадори з Васюківки".
Перегляд файлу

Тема: Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Пригодницький, захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне та романтичне у творі

Мета: вчити учнів знаходити вихід з різних життєвих ситуацій, розрізняти поняття романтичного і пригодницького, аналізувати вчинки героїв, характеризувати улюбленого героя, розкрити риси його вдачі, аргументувати свій вибір; розвивати навички переказу найцікавіших епізодів тексту; виховувати повагу до старших, увагу до молодших, позитивне ставлення до життя.

Тип уроку: урок-мандрівка Васюківкою.

Обладнання: ілюстрації д твору, презентація, міні-сценка, уривок з фільму, складання сенкану.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

Бесіда.

ТЕОРІЯ   ЛІТЕРАТУРИ

ПОВІСТЬ - це великий за обсягом твір, у якому детально розповідається про багато подій із життя дійових осіб.              

ПРИГОДА – це непередбачувані події , що трапляються  з  ким - небудь                                                                              

ПРИГОДНИЦЬКИЙ ТВІР  -    це твір із захопливим сюжетом про складні випробування, через які проходять герої. В основі цього твору гострі конфлікти, а герої учасники багатьох цікавих подій, у яких з великою силою виявляються їх розум, винахідливість і мужність. Ці герої розкривають таємниці, здійснюють відкриття, показують чудеса відваги.

 ПРИГОДНИЦЬКА ПОВІСТЬ - це твір,у якому зображені непередбачені, несподівані події, що трапляються з героями.

Тореадор – це головний учасник бою биків в Іспаніїта країнах Латинської Америки, шпагою завдає бикові останнього удару.

   ЦІКАВО   ЗНАТИ :

У 1965 році  на Харківській  телестудія режисери С.Зелікін, В.Осипянц зняли  за твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» дитячий пригодницький твір . Фільм отримав Гран-прі на Міжнародному фестивалі в Мюнхені (Німеччина),  1968 року і головну премію на Міжнародному фестивалі в Олександрії(Австралія) , 1969 року.  

У 1983  році режисер Андрій Праченко зняв на  кіностудії ім. О.Довженка  дитячу комедію  «Одиниця  з  обманом» за мотивами  повісті В.Нестайко. Кінофільм за твором «Одиниця з обманом» отримав спеціаль­ний приз на Міжнародному фестивалі в Габрово, столиці сміху в Болгарії.

  • Показ уривку з фільму «Тореадори з Васюківки».

ІІI. Мотивація навчальної діяльності

  • На дошці ілюстрації до твору(зображенняя метро), метод кроссенс.
  • Сценка, як Ява та Павлуша будували метро.

IV. Актуалізація опорних знань

Епіграф уроку:

Маючи друзів, вважай, що ти володієш скарбами.

Слово вчителя: ось ми з вами познайомилися з головними героями твору Явою та Павлушею. Чи можна хлопців назвати друзями? З чого видно, що хлопці дійсно друзі? Що для вас означає бути другом? Пропоную вам скласти сенкан до слова друг. Пригадаймо, що таке сенкан? (це вірш з 5 рядків). Увага на монітор, пригадайте конструкцію написання сенкану.

  1.              Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).
  2.              Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)
  3.              Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
  4.              Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  5.              Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

- Що викликало у вас сміх, а що – захоплення в поведінці героїв?

- Чи були хдлопці мрійниками? Доведіть!

- Чому Всоволод Нестайко вирішив назвати твір Тореадори з Васюківки, а не друзі з Васюківки?

Словникова робота

Отже, на перший погляд видається, ніби пригодницький твір має розважати?

Ци це так? Його герої не зможуть навчити нас нічого корисного. Чи дійсно це так? Ось те проблемне питання, відповідь на яке ми і шукаємо: Чи може пригодницький твір навчити чогось корисного?

Гра «ХТО  ЦЕ ?» або Кросворд.

1)         «.Противна й плямиста, як географічна карта». (Свиня Манюня.)

2)         «Гур-гур-гур! Мить — і ночви вдарили ззаду по ногах «кінозірку». «Зірка» не встояла й гепнулась у ночовки. І ночовки, тепер уже з пасажиром, загримотіли по ескалатору..». (Випадок у метро)

3)         «.Мисливець завзятий, на полюванні коли стріляє, ліве око онучею зав’язує». (Дід Варава.)

4)         «.Депутат райради, ланкова кукурудзоводів». (Мати Яви.)

5)         «.Замість того, щоб заплакати, раптом як закричить:

—        Опозогив! — Вона букву “р” не вимовляє.— Загаза чогтова!» (Менша сестричка Яви Яриша.)

6)         «А взагалі характер. ого-го! Сталь, а не характер. Таких на мільйон лише один буває». (Ява.)

7)         «.Бігала навколо калабані і мукала на нашу адресу якісь свої коров’ячі прокльони. В калабаню лізти вона не хотіла. Вона була бридлива, охайна корова». (Контрибуція.)

ЗАПОВНИТИ   ТАБЛИЦЮ  ЗА  ПОВІСТЮ :

МРІЯ

ДІЙСНІСТЬ

 

 

СМІШНЕ,    КОМІЧНЕ

СУМНЕ

 

 

 

V. Закріплення знань, умінь і навичок

Літературна вікторина

Презентація вікторини

- Створення дерева побажань(діти. Перед вами стікери, напишіть, щоб ви хотіли побажати Яві та Павлуші)

VІ. Домашнє завдання

Скласти асоціативну хмаринку образів Яви та Павлуші.

VІІ. Оцінювання учнів.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2021
Переглядів
1489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку