Матеріали засідання методичного об'єднання на тему: "Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою казки"

Про матеріал
Мета: Активізувати знання педагогів з питань розвитку мовлення дітей раннього віку. Спонукати педагогів до творчого самовираження та самовдосконалення. Підвищувати рівень професійної майстерності.
Перегляд файлу

Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою казки

"Казки сприяють засвоєнню всіх форм мови,

 які дають можливість вироблення у дітей

 власних навичок при розповіданні"

К.Д. Ушинський

 

Мета: Активізувати знання педагогів з питань розвитку мовлення дітей раннього віку. Спонукати педагогів до творчого самовираження та самовдосконалення. Підвищувати рівень професійної майстерності.                                 

 

Хід методичного обєднання

  1. Вправа «Самопрезентація»

Мета: познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної праці.

Учасникам пропонується назвати своє ім’я і казкового героя, з яким вони себе асоціюють та привітатися як цей герой.

  1. Перегляд інтегрованого заняття в групі раннього віку з пріоритетом мовленнєвого розвитку «Хто живе у лісі».
  2. Відкритий мікрофон (аналіз переглянутого заняття)

Учасники МО повертаються до музичної зали. За допомогою ігрової вправи «Чобіток» діляться на дві команди і сідають за столи.

  1. Інформаційне повідомлення.

          Проблема розвитку мовлення дітей раннього віку набуває особливої актуальності у зв’язку з модернізацією дошкільної освіти, оновленням змісту, вдосконаленням форм, методів розвитку культури мовлення та мовленнєвого спілкування.

          Ранній вік – найвідповідальніший період у житті дитини, оскільки в цей час закладається фундамент майбутньої мовленнєвої особистості. Істотним новоутворенням раннього віку є мовлення, яке розвивається двома лініями: вдосконалюється розуміння мовлення дорослих (дитина розуміє значення слів, фраз, аналізує мовлення дорослих) і формується власне активне мовлення дитини (інтенсивно зростає словник, з’являється граматичне оформлення речень, початки описової розповіді, самостійне мовлення набуває статусу регулятора поведінки).

          У ранньому віці відбувається формування здібностей дитини до сприйняття і розуміння художньої літератури, і саме казка готує його до цього. Для того щоб правильно зрозуміти художній твір, дитина повинна поставитися до нього, як до зображення реальних предметів і явищ. Казка покликана вплинути на емоційну сферу дитини, що спровокувало б подальшу вербальну реакцію та оцінку. Все це можливе за допомогою казки, оскільки саме в казках, на відміну від іншої художньої літератури, наявні абсолютно позитивні чи негативні персонажі, тому для дитини не буде складно оцінити їх вчинки та спроектувати модель поведінки героїв на реальне життя.

          Казка є найбільш ефективним та доступним засобом розвитку творчого потенціалу. Вона активізує дитячу фантазію, розвиває логічне мислення, пам’ять, мовленнєво-комунікативні здібності, творчу уяву, художньо-естетичний смак. Це  універсальний засіб розвитку, виховання і навчання дітей раннього віку. Прослуховування казок дозволяє розширити, збагатити словниковий запас, закласти міцний фундамент зв'язного мовлення. Адже казки включають в себе повторення, багаторазове прослуховування, які сприяють запам'ятовуванню слів і окремих виразів, отже, поповнення словника. Драматизація казки сприяє розвитку вміння вести діалог, а переказування - навчає монологічного мовлення, розвиває пам'ять.

Вирішальним чинником у розвитку мовлення дітей на етапі раннього дитинитва є спілкування, тож надзвичайно важливо створити сприятливе мовленнєве середовище.

  1. Вправа «Доведи очевидне»

Усі учасники практикуму сідають у коло. В якості розминки ми пограємо в гру «Доведи очевидне». Пропоную вихвователям розділитися на пари (порахуватися),  кожній з яких, потрібно прочитати на слайді загальновідоме тверждення, що відображає значення казки, і доведіть це твердження на прикладах зі своєї практичної роботи.

1. Казка для дитини - це радість і задоволення.

 2. Казка полегшує адаптаційний період.

 3. Казка допомагає встановити довірчі відносини з дитиною.

 4. Казка сприяє становленню цілеспрямованої діяльності.

 5. Казка - вікно в світ дорослого життя.

 6. Казка сприяє розвитку мовлення.

 7. Казка має значення для розумового розвитку.

 (Після кожного твердження надається слово вихователям, які коментують значення казки, спираючись на свій досвід роботи.)

Кожному вихователеві відомо, що для дітей найулюбленішим жанром усної народної творчості є казка. Розповідання казок завжди приносить малятам велику радість: вони уважно їх слухають, активно сприймають, швидко запам’ятовують зміст, із задоволенням переказують, грають в ігри з казковим сюжетом. Сила впливу казки на дітей залежить не тільки від її змісту, а й від уміння яскраво й образно її розповісти дітям. Адже ніхто краще "Колобка" не пояснить дитині раннього віку, чому так важливо слухати батьків і не йти далеко від мами або тата, смислове значення казки "Ріпка" допоможе дитині 2-3 років в розумінні важливості колективної роботи, а на прикладі "Теремка" або "Рукавички" створюється модель колективу, в який входять різні суб'єкти, і всі вони можуть ужитися разом, якщо поважають один одного. А який позитивний момент несе казка "Курочка Ряба". Розкажіть її дітям і спробуйте зрозуміти, що доброго він виніс з її змісту, і звичайно, не забудьте покудкудахкать разом із курочкою та поплакати з бабою і дідом.

  1. Гра «Казкові пригоди»

Мета: удосконалювати вміння перевтілюватися в образ казкового героя.

Хід гри: ведучий промовляє будь-яку нейтрально забарвлену фразу. Один із гравців кидає кубик і промовляє задану  фразу з тією інтонацією і голосом казкового героя, якого зображує кубик.

  1. Інформаційне повідомлення логопеда.
  2. Методика «Мозаїка»

Рефлексаційна вправа

Тренер

-ви отримуєте картки чотирьох кольорів із цифрами(1,2,3,4),

-пропоную об’єднатися в групи за цифрою, що є на картці,

-кожна група отримує матеріал в якому є інформація, щодо винесеного питання.

-слід опрацювати інформацію за 10 хв.

Дидактичний матеріал до вправи

-картки чотирьох кольорів із цифрами(1,2,3,4) та завданнями,

1)Напрями роботи з розвитку мовлення дітей 3-го року життя (володіння словником, розуміння мовлення дорослих, удосконалення звуковимови, засвоєння граматичної будови мовлення, розвиток діалогічного мовлення).

2)Провідною формою навчання мови та розвитку мовлення дітей є заняття(ігри-заняття). Назвіть їх. Практичні дії.(спостереження в довкіллі, цільові прогулянки, дидактичні ігри, заняття з картинкою, бесіди-розповідання, ознайомлення з худ. Літературою, показ лялькового і тіньового театрів, показ мультфільмів, настільні дидактичні ігри, показ інсценівок, спеціальні заняття на свіжому повітрі, заняття з сенсорного виховання з додатковим матеріалом)

3)Провідні методичні прийоми на заняттях з розвитку мовлення дітей 3-го року життя (показ з називанням, показ у дії, багаторазове повторення фраз, слів у різноманітних варіантах і комбінаціях, запитання, пояснення, словесне доручення, ігрові сюрпризні моменти, розповідання, бесіда, читання)

4)Що таке дитячий фольклор? Який він має вплив на мовлення дитини? Приклади та їх  використання в процесі навчання дітей раннього віку.

  1. Гра «Стара казка на новий лад»

Мета: розвивати вміння на основі вже відомої казки складати нову, використовуючи нових персонажів або замінюючи традиційні предмети іншими, граматично правильно поєднуючи слова в мовленні на рівні речень.

Хід гри: кожен з учасників отримує картки, на яких зображені різні казкові персонажі з різних казок (або картку із зображенням героя і предмета, що раніше не згадувалися у казці: наприклад Червона шапочка і мобільний телефон). Пропонується скласти нову казку.

  1.  Підведення підсумків. Рефлексія.

пропонуються картки, виберіть і допишіть фрази, які виражають Ваше емоційний стан після проведеного практикуму.

 Сьогодні я дізналася ...

 Мені було…

 Я зрозуміла що…

 Тепер я можу ...

 Я придбала ...

 Я спробую…

 Мене здивувало ...

 Мені хотілося б…

 Наприкінці нашої зустрічі, хочеться подякувати вам за співпрацю, побажати творчих знахідок у нашій важкій, але цікавій роботі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
2555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку