Матеріали засідання методичного об’єднання вихователів груп старшого дошкільного віку за темою:
«Оновлена програма «Впевнений старт» як орієнтир формування готовності до навчання у школі та організація професійного самовдосконалення вихователя у зв’язку із введенням в дію нового Державного стандарту дошкільної освіти»
Всі учасники МО створюють коло.
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Привітання.
Музична пауза
ДІТИ.
Нема світлішого нічого в цілім світі,
Як сонце ясне й чисті небеса.
Нема нічого кращого, як діти,
Бо в них любов, надія і краса.
Тому щоденно маєм пам’ятати,
Який би пост не обіймали ми.
Весь жар душі потрібно їм віддати,
Щоб діти виросли хорошими людьми!
Давайте виберемо зі спектру кольорів ті кольори, які підходять до слів «діти», «дитинство».
Це біль нестерпний, це наша совість.
Це наша заздрість і наша мудрість.
Це наш неспокій і наша мужність.
На плечах вихователя завжди лежить особлива місія: закладання ключових компетентностей, фундаменту духовних цінностей, формування пізнавальної активності. У руках вихователя «дитяча душа», яку потрібно любити, розвивати, виховувати.
І зараз з впровадженням нової концепції дошкільної освіти
Державного стандарту перед вихователем висуваються нові вимоги, нові умови здійснення освітнього процесу.
Отже,
Мета нашого МО: викликати бажання у вихователів до саморозвитку, самовдосконалення, постійного підвищення свого професійного рівня у зв’язку з переходом на новий стандарт дошкільної освіти.
1. Опрацювати додатковий матеріал.
2. Створити фішбоун «Сучасний освітній процес в дошкільній освіті».
3. Представити результати роботи групи.
6. Вправа «Незапланована подорож».
Дана вправа сприяє розвитку креативності, уяви, почуття гумору, гнучкості та оригінальності мислення. Учасники тренінгу утворюють коло, у тренера в руках м’яч.
Методист. Зараз я почну вправу, кинувши м’яч кому-небудь з вас, і скажу, куди потрапить отримувач м’яч. Можна направляти своїх партнерів куди завгодно – у Давню Грецію, на Південний полюс тощо. Гравець, який ловить м’яч, швидко називає три предмети, які необхідно взяти з собою, направляючись у це місце. Тож починаємо: Ви їдете на рибалку!
2) Представити результати роботи групи, зачитавши текст реклами.
Реклама (лат. reclamare — «поновлювати крик, знову кричати, кликати, голосно заперечувати») — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку.
Відповідно до законодавства України реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Реклама справедливо визначається як частина загальнолюдської культури.
Опорні речення:
- Виховання потреби в систематичному читанні як засобові пізнання світу, самопізнання, загальнокультурного розвитку.
Учасники об’єднуються у 2 групи. Перша група формулюює 5 золотих правил креативності, друга – створює 5 антиправил креативності. Матеріали закріплюються на дошку та озвучуються представниками груп.
Правила креативності |
Антиправила креативності |
Читайте літературу, що не має відношення до вашої професії. |
Намагайтеся виконувати все за зразком. Це збереже ваші енергетичні ресурси. |
Заведіть щоденник з цікавими ідеями. |
Не витрачайте час на ознайомлення з літературою, що не стосується вашого фаху. |
Спробуйте себе у малій прозі. |
Користуйтеся тільки тими методами та формами, що перевірені досвідом. |
Дозвольте собі творити – малюйте, ліпіть, шийте, склеюйте тощо. |
Розвивайтеся у чомусь одному, не витрачайте сили на нове, поки не довели до досконалості старе. |
Займіться фізичними практиками – вони мають позитивний вплив на творче мислення. |
У жодному разі не порушуйте правил, адже вони створені на основі досвіду. |
Матеріали для 1 групи
1. Опрацювати додатковий матеріал.
2. Створити фішбоун «Сучасний освітній процес в початковій школі».
3. Представити результати роботи групи.
«Фішбоун» - у перекладі означає «риб’ячий кістяк». В «голові» цього кістяка - проблема, що розглядається. На самому кістяку є верхні й нижні кісточки. На верхніх відзначають причини виникнення досліджуваної проблеми (завдання, які потрібно виконати). Напроти верхніх кісточок розташовуються нижні, на яких виписують факти (підтверджують наявність сформульованих причин) або способи реалізації завдань. Записи повинні бути короткими, являти собою ключові слова або фрази, що відбивають суть, факти. Висновок (результат) по досліджуваному питанню – в «хвості».
Проект Стандарту дошкільної освіти ґрунтується на таких принципах:
Основні методи навчання: ілюстративно-пояснювальний; проблемно-пошуковий.
Інноваційні технології навчання: