Матеріали засідання методичного об’єднання вихователів груп старшого дошкільного віку за темою: «Оновлена програма «Впевнений старт» як орієнтир формування готовності до навчання

Про матеріал
- Ми будемо говорити про дітей, про дитинство. Зробимо крок назустріч «Впевненому старту», бо «Впевнений старт» - це школа компетентностей ХХІ століття. Нема світлішого нічого в цілім світі, Як сонце ясне й чисті небеса. Нема нічого кращого, як діти, Бо в них любов, надія і краса. Тому щоденно маєм пам’ятати, Який би пост не обіймали ми. Весь жар душі потрібно їм віддати, Щоб діти виросли хорошими людьми!
Перегляд файлу

Матеріали засідання методичного обєднання вихователів груп старшого дошкільного віку за темою:

«Оновлена програма «Впевнений старт» як орієнтир формування готовності до навчання у школі та організація професійного самовдосконалення вихователя у звязку із введенням в дію нового Державного стандарту дошкільної освіти»

 

  1. «Ранкова зустріч»

Всі учасники МО створюють коло.

Другу руку простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

Привітання.

  •    Давайте привітаємось, давайте посміхнемось, давайте в очі глянемо, і нам тепліше стане.
  •    Шановні гості, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо із знайомства та з побажань!
  •    Доброго ранку, мене звати Світлана, я бажаю всім веселого дня!  (учасники виконують вправу «Побажання» )
  •    В народі говорять – будь-яку роботу починай красиво, а закінчуй – блискуче. Отже і ми так спробуємо. Поверніться обличчям один до одного і доторкніться долонями. Скажіть один одному приємні слова (починає ведучий по колу)
  •    Надуйте  будь ласка повітряну кульку (всі учасники отримують кольорові повітряні кульки). Зараз ми  створимо «колекцію теплих слів», якими ви щойно обмінялися, запишіть це слово на кульці.

Музична пауза

  •    Шановні колеги, Ваша задача - поки грає музика утримувати кульки в повітрі, а як зупиниться спіймати будь яку. Ось такими словами, що у вас на повітряних кульках ми і створимо атмосферу тепла і затишку, і нехай цей день стане днем позитиву для всіх нас (можна зачитати в голос).
  •    Перед Вами неповний сенкал. Визначивши ключове слово, Ви дізнаєтесь тему нашої зустрічі:
  1.  ????????
  2. Веселі, безтурботні.
  3. Радують, грають, навчаються.
  4. Наше майбутнє і опора.
  5. Квіти життя.

ДІТИ.

  •    Ми будемо говорити про дітей, про дитинство. Зробимо крок назустріч «Впевненому старту», бо «Впевнений старт» - це школа компетентностей ХХІ століття.

Нема світлішого нічого в цілім світі,

Як сонце ясне й чисті небеса.

Нема нічого кращого, як діти,

Бо в них любов, надія і краса.

Тому щоденно маєм пам’ятати,

Який би пост не обіймали ми.

Весь жар душі потрібно їм віддати,

Щоб діти виросли хорошими людьми!

  •                                    Сучасний дошкільник, сучасна дитина - ці поняття для нас зрозумілі. А якого кольору в них дитинство?

Давайте виберемо зі спектру кольорів  ті кольори, які підходять до слів «діти», «дитинство».

  •    Перед вами дорога дитинства…   Оберіть дитячі ступні того кольору який вам подобається (ступні вирізані з паперу семи кольорів).  
  •    Чому ви вибрали саме цей колір?  На дитячих ступнях запишіть, назву свого  закладу, який  Ви ведете по дорозі дитинства, шановні колеги. Прикріпіть ці ступні до дороги (малюнок «Дорога дитинства»). «Дорога дитинства» нам показала, що діти для нас - це ...
    Це наша радість і наша гордість.

Це біль нестерпний, це наша совість.

Це наша заздрість і наша мудрість.

Це наш неспокій і наша мужність.

  1. А зараз «Дорогою дитинства» ми пройдемо на практичний показ.
  2. «Відкритий мікрофон» (аналіз)
  3.  Наша держава постійно перебуває у стані реформ, і от одна з них торкнулася освіти. Її мета – створити освітній простір, у якому дітям буде приємно навчатись і який даватиме дітям не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

На плечах вихователя завжди лежить особлива місія: закладання ключових компетентностей, фундаменту духовних цінностей, формування пізнавальної активності. У руках вихователя «дитяча душа», яку потрібно любити, розвивати, виховувати.

 І зараз з впровадженням нової  концепції дошкільної освіти

     Державного стандарту перед вихователем висуваються нові вимоги, нові умови здійснення освітнього процесу.

Отже,

Мета нашого МО: викликати бажання у вихователів до саморозвитку, самовдосконалення, постійного підвищення свого професійного рівня у зв’язку з переходом на новий стандарт дошкільної освіти.

  1. Робота в групах «Педагогічне моделювання».

 

1. Опрацювати додатковий матеріал.

2. Створити фішбоун «Сучасний освітній процес в дошкільній освіті».

3. Представити результати роботи групи.

 

6. Вправа «Незапланована подорож».

Дана вправа сприяє розвитку креативності, уяви, почуття гумору, гнучкості та оригінальності мислення. Учасники тренінгу утворюють коло, у тренера в руках м’яч.

Методист. Зараз я почну вправу, кинувши м’яч кому-небудь з вас, і скажу, куди потрапить отримувач м’яч. Можна направляти своїх партнерів куди завгодно – у Давню Грецію, на Південний полюс тощо. Гравець, який ловить м’яч, швидко називає три предмети, які необхідно взяти з собою, направляючись у це місце. Тож починаємо: Ви їдете на рибалку!

 

  1. Інформаційне повідомлення практичного психолога.
  2.  1) Скласти рекламу «Сучасний вихователь» за опорними реченнями, за допомогою малюнків.

     2) Представити результати роботи групи, зачитавши текст реклами.

Реклама  (лат. reclamare — «поновлювати крик, знову кричати, кликати, голосно заперечувати») — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку.

       Відповідно до законодавства України реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

       Реклама справедливо визначається як частина загальнолюдської культури.

Опорні речення:

  • Сьогодні модно… Престижно… Стильно…
  • Підтримка інтелектуального розвитку протягом всього життя
  • Формується повноцінна навичка самовдосконалення…
  • Це розвиток твоєї особистості…
  • Відчуваєш потребу у саморозвитку…
  • Це твій духовний розвиток….
  • Розвиток естетичного смаку…
  • Знайомство з взірцями української та світової педагогіки..
  • Потужний заряд духовної енергії…
  • Формування здатності до самореалізації…
  • Зустрічі та знайомство з цікавими людьми..
  • Формування умінь сприймати, розуміти, аналізувати різні життєві ситуації;
  • Це здатність розвинути себе як особистість…
  • розвиток творчості …

- Виховання потреби в систематичному читанні як засобові пізнання світу, самопізнання, загальнокультурного розвитку.

  1. Вправа «Правила та антиправила  креативності».

 

Учасники об’єднуються у 2 групи. Перша група формулюює 5 золотих правил креативності, друга – створює 5 антиправил креативності. Матеріали закріплюються на дошку та озвучуються представниками груп.

 

Правила креативності

Антиправила креативності

Читайте літературу, що не має відношення до вашої професії.

Намагайтеся виконувати все за зразком. Це збереже ваші енергетичні ресурси.

Заведіть щоденник з цікавими ідеями.

Не витрачайте час на ознайомлення з літературою, що не стосується вашого фаху.

Спробуйте себе у малій прозі.

Користуйтеся тільки тими методами та формами, що перевірені досвідом.

Дозвольте собі творити  – малюйте,  ліпіть, шийте, склеюйте тощо.

Розвивайтеся у чомусь одному, не витрачайте сили на нове, поки не довели до досконалості старе.

Займіться фізичними практиками – вони мають позитивний вплив на творче мислення.

У жодному разі не порушуйте правил, адже вони створені на основі досвіду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали для 1 групи

1. Опрацювати додатковий матеріал.

2. Створити фішбоун «Сучасний освітній процес в початковій школі».

3. Представити результати роботи групи.

 

«Фішбоун» - у перекладі  означає «риб’ячий кістяк». В «голові» цього кістяка - проблема, що розглядається. На самому кістяку є верхні й нижні кісточки. На верхніх відзначають причини виникнення досліджуваної проблеми (завдання, які потрібно виконати). Напроти верхніх кісточок розташовуються нижні, на яких виписують факти (підтверджують наявність сформульованих причин) або способи реалізації завдань. Записи повинні бути короткими, являти собою ключові слова або фрази, що відбивають суть, факти.  Висновок (результат) по досліджуваному питанню – в «хвості».

 

Проект Стандарту дошкільної освіти ґрунтується на таких принципах:

 

  1. Презумпція талановитості дитини. Забезпечення рівного доступу до освіти, заборона будь-яких форм дискримінації. Не допускатиметься відокремлення дітей на підставі попереднього відбору на індивідуальному, груповому та інституційному рівнях.
  2. Цінність дитинства. Відповідність освітніх вимог віковим особливостям дитини, визнання прав дитини на навчання через діяльність, зокрема і гру.
  3. Радість пізнання. Організація пізнавального процесу, яка приноситиме радість дитині, збільшення часу на рухову активність і творчість дитини. Широке використання в освітньому процесі дослідницької та проектної діяльності.
  4. Розвиток особистості. Замість «навченої безпорадності» – плекання самостійності та незалежного мислення. Підтримка з боку вихователя розвиватиме у дітей самоповагу та впевненість у собі.
  5. Здоров’я. Формування здорового способу життя і створення умов для фізичного й психоемоційного розвитку, що надзвичайно важливо для дітей старшого дошкільного віку.
  6. Безпека. Створення атмосфери довіри і взаємоповаги. Перетворення дошкільного закладу на безпечне місце, де немає насильства і цькування.

 

Основні методи навчання: ілюстративно-пояснювальний; проблемно-пошуковий.

Інноваційні технології навчання:

  • Інтегроване навчання;
  • Проектні технології;
  • Розвивальне навчання;
  • ІКТ;
  • Розвиток творчості;
  • Технології критичного мислення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
777
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку