Майстер-клас “Я знаю, як це робити. Я навчу вас”
«Бриколаж як ефективний освітній прийом розвитку креативності і нестандартного мислення»
«Знання – діти подиву і цікавості»
Луї де Бройль
Актуальність: світ змінюється швидко, і дитина, яка народилася сьогодні, вийде із школи в зовсім іншу реальність. Сьогодні відбувається зміна психічних функцій(пам’яті, уваги, мислення, сприйняття), способів дій, механізмів формування особистості(ідентичність, статусність), з’являються нові соціально-психологічні контексти(соцмережі, блогосфери, інтернет-залежність, Google – ефект, медіавіруси, селфізм і т.п.). Тому учень повинен буде вміти думати креативно, творчо, вільно, вміти взаємодіяти з іншими людьми.
Мета: застосування прийому «Бриколаж» в педагогічній практиці
Завдання: ознайомити с прийомом «Бриколаж»; застосувати його на практиці; усвідомити, як використовувати його в своїй предметній діяльності.
Технологія досвіду: бриколаж в освіті – це використання всього, що завгодно, крім спеціально створених інструментів накшалт підручників. Бриколер – той, хто творить сам, використовує підручні засоби, на відміну від тих, що передбачені навчальним процесом. Дозволяє створювати для учнів новий спосіб навчання, змінюючи рутинний навчальний процес, не побоючись ризиків. Основні принципи бриколажа:
- бери те, що під рукою – використовуй в іншій якості(«Геніальність – це лише назвичний погляд на речі» В.Джеймс)
- створюй нове із старого( «Все нове – це добре забуте старе» Ж.Пеше)
№ |
Складова майстер-класу |
Діяльність вчителя |
Діяльність учасників |
Час |
1 |
Привітання. Вправа «Привітайся очима» |
Налаштування на плідну роботу, встановлення контакту між учасниками |
2-3 хв. |
|
2 |
З’ясування очікувань і побоювань учасників . Вправа «Фруктовий сад» |
Пропонує написати на стікерах-яблучках своє очікування, на стікерах-лимонах - побоювання |
Пишуть і чипляють на заздалегідь зроблені макети дерев. Зачитують за бажанням |
3-5 хв. |
3 |
Створення проблемної ситуації «Чому програв містер Фікс» |
Демонстрація фрагмента м/ф «80 днів навколо світу», аналіз дій «планувальника» Фікса і «бриколера» Фога, ознайомлення з технологією бриколаж |
Перегляд фрагментів, де Ф.Фог брав у подорож несподівані речі. Пошук відповіді |
10-15 хв. |
4 |
Групова робота учасників:
|
Організовує роботу кожної групи, ставить завдання, пропонує знайти способи застосування речей на різних етапах уроку, координує |
Активно працюють, застосовують незвичні речі, розробляють якомога більше способів їх використання для вивчення матеріалу(ролі в групі можна розподілити за допомогою 6 капелюхів) |
20-30 хв |
5 |
Презентація роботи груп |
Підтримує, пропонує власний досвід застосування, аналізує разом з учасниками помилки |
Презентують свої напрацювання. Обмінюються досвідом з учасниками інших груп |
20-30 хв |
6 |
Демонтрація презентації з притчею про старого капелюшника |
|
|
5 хв |
7 |
Рефлексія «Фруктовий сад» |
Прийом «3 М»; чи справдились очікування і побоювання, оцінка ефективності роботи майстер-класу |
5 хв |