Майстер - клас для педагогів ЗДО

Про матеріал
У майстер - класі представлені цікаві поробки з паперу, фетру та фоамірану.
Перегляд файлу

Тема: Ангели – обереги.

Мета: Створювати умови для підвищення професійної компетентності педагогів, самореалізації і творчого зростання.

Сприяти підвищенню рівня теоретичної та методичної підготовки педагогів з питань організації художньо праці.

Впроваджувати в практику нові освітні технології.

Розвивати професійні навики і уміння педагогів.

Матеріали: презентація, аудіо казка, ножиці, клей, папір, шаблони, нитки, тканина, фоаміран, стрічка, скринька, сердечка, ручки, притча.

Хід майстер – класу:

Доброго дня, дорогі колеги!!! Сьогодні я хочу продемонструвати  вам деякі види діяльності з різним матеріалами, які можуть бути використані в роботі з дітьми та їхніми батьками.

«Праця стає великим вихователем, коли вона входить у духовне життя наших вихованців, дає радість дружби і товариства, розвиває допитливість, яка народжує зворушливу радість подолання труднощів, відкриває все нову й нову красу в навколишньому світі, пробуджує перше громадянське почуття — почуття творця матеріальних благ, без яких неможливе життя людини»

В. Сухомлинський

Як відомо, одним із основних завдань дошкільного закладу, на що, зокрема, спрямовує  Базовий компонент дошкільної освіти, є забезпечення належних умов для повноцінного, своєчасного й різнобічного розвитку дитини з метою виховання ініціативної, творчої особистості.

Праця – як суспільно-корисна  діяльність, формує світогляд,  естетичні погляди, культуру  поведінки людини. Трудове виховання в дитячому садку немислиме без художньої праці.

Художня праця це творча робота  дитини з різноманітними матеріалами,  під час якої вона створює корисні і естетично значущі предмети і вироби.  Така праця є декоративною, художньо -  прикладною діяльністю дитини, бо під  час створення красивих речей і предметів враховуються естетичні якості  матеріалів на основі тих уявлень знань  та практичного досвіду, які набула  дитина в процесі трудової діяльності.

Художня праця на відмінну від занять з образотворчої діяльності організовується і проводиться з невеликими групами дітей, що дає вихователеві можливість правильно показувати прийоми роботи ї інструментами і матеріалами. Цей вид праці організовують з дітьми  старшої групи. ЇЇ можна організовувати в часи, відведені за режимом для ігор, перед обідом, після сну, а влітку і навесні – вранці, коли діти приходять до дитячого садка. Щоб охопити всіх дітей ручну працю слід організовувати кілька разів на тиждень. Художню працю, як всі інші види праці педагог планує в календарному плані. Художню працю можна проводити у формі колективної праці, яка планується  як на заняттях, так і в повсякденному житті.

Оновленна програма «Українське довкілля» ставить перед собою такі завдання:

 

  • Дітей вчать виготовляти прості  вироби з паперу, картону, тканини, природного матеріалу (іграшки – саморобки, атрибути для ігор, подарунки батькам). Під час занять з художньої праці дітей вчать поєднувати різноманітні матеріали, добирати їх за кольором і фактурою.
  •  Вдосконалювати і закріплювати прийоми згинання, склеювання, вирізування ножицями за викройкою. Залучати дітей заготовляти заготовляти природній і штучний матеріал, сортувати його. Вдосконалювати вміння добирати основний і допоміжний матеріал, з’єднувальні деталі.
  •  Складати композицію на  певну тему, за сюжетами казок; виготовляти декорації. Закріплювати навички правильного користування ножицями.
  •  Учити виготовляти з ниток китички і помпони, використовувати їх як оздоблення; використовувати шматочки тканини для виготовлення аплікації.
  • Розвивати вміння добирати потрібну тканину, нитки; розвивати творчість, фантазію, художній смак під час оздоблення виробів.

 

  • Під час роботи з папером певною мірою  розвивається слух. За шелестом паперу  можна визначити, який він. Дотиком можна  відрізнити різні види паперу.
  • Робота з папером сприяє розвитку окоміру,  вчить пізнавати кольори і гармонійно їх сполучати, розвиває почуття пропорції,  симетрії, гармонії.
  • Через різні дії з папером розвивається  твердість руки, увага, пам’ять,уява.
  • Використання різних способів і прийомів вчить  дітей естетично осмислювати образи знайомих предметів, передавати їх в образотворчій діяльності, підкреслюючи красу  і колорит зовнішнього виду в зміненій формі.
  • Робота з папером сприяє оволодінню культурою праці, що важливо для підготовки  дітей д успішного навчання в школі.
  • Через різні дії з папером розвивається  твердість руки, увага, пам’ять,уява.
  • Використання різних способів і прийомів вчить  дітей естетично осмислювати образи знайомих предметів, передавати їх в образотворчій діяльності, підкреслюючи красу  і колорит зовнішнього виду в зміненій формі.
  • Робота з папером сприяє оволодінню культурою праці, що важливо для підготовки  дітей д успішного навчання в школі.
  • Вже з раннього віку діти граються  клаптиками тканини, вчаться  розрізняти їх на дотик. Мнучи  тканину, розглядаючи колір,  малюнок, діти таким чином отримують різноманітні знання про неї, розширюється їх світогляд, збагачуються знання про матеріали  та їх якості.
  • Під час роботи з тканиною діти вчаться  робити розмітку, у них закріплюються  вимірювальні навички, вчаться різати  матеріал, зшивати деталі, оздоблювати  вироби. Пришивання гудзиків, петельок  привчає дитину до бережливого,  акуратного ставлення до речей. Уміння і  навички шиття становлять важливий  елемент у праці з самообслуговування, а  саме з догляду за одягом.
  • У роботі з тканиною розвивається та  удосконалюється культура праці, вміння  планувати і організовувати свою роботу.

Праця з тканиною формує потрібні вольові  якості: завзятість, наполегливість, бажання  довести розпочату справу до кінця, любов і  повагу до праці, дисциплінованість, вміння  працювати в колективі.

  • Робота з нитками теж має велике значення.  Діти вчаться відмірювати їх, поєднувати  кольори під час роботи, навчаються вишивати  різноманітними швами.
  • Праця з нитками сприяє розвитку окоміру,  дрібних м’язів пальців рук.
  • Працюючи з нитками, діти набувають знань  про властивості матеріалів, засвоюють нові  поняття, у них удосконалюються вміння  аналізувати, порівнювати.
  • Під час роботи з природним матеріалом розвивається сенсомоторика – узгодження в роботі  очей і руки, удосконалюється координація рухів, гнучкість, точність у виконанні дій, поступово  створюється система навиків і вмінь.
  • Робота з природним матеріалом позитивно впливає  на розумовий розвиток дитини, формування  довільної уваги.
  • Поробки з природного матеріалу значною мірою задовольняють допитливість дитини, бо саме в цій  праці є новизна, творчий пошук.
  • Праця з природним матеріалом сприяє  розвитку особистості дитини, формуванню її  характеру. В одному виді праці дітей є реальні  можливості формувати у них контроль і самоконтроль.
  • Сприятливий емоційний настрій дітей під час  виконання поробок, радість спілкування у праці, насолода, отримана при створенні  іграшок, дуже важливі для загального розвитку дитини.                                                                                                      

Для початку нам треба обговорити та прийняти правила взаємодії у нашій творчій групі.

Правила взаємодії:

  • Дотримуємося принципу толерантності.
  • Працюємо активно.
  • Висловлюємося по черзі.
  • Позитивно сприймаємо себе та інших.
  • Обговорюємо ідеї, а не людей.
  • Говоримо тільки від свого імені.
  • Слухаємо, не перебиваючи.
  • Дотримуємося принципу «Тут і зараз».

Свій майстер – клас я б хотіла б присвятити досить актуальній для всіх нас темі, яка мабуть торкнулася кожного. Нажаль так сталося, що ми всі живемо в умовах війни і як би це прикро не звучало… наші діти також. Доброю основою для роботи з дітьми можуть  стати казки, які давно відомі, народні чи літературні, так і ті, що ми можемо скласти самі. Сьогодні я хочу використати аудіо казку.

https://www.youtube.com/watch?v=m_xuLhrhTZc

Послухавши цю казку можна зробити висновки про те, що нас всіх, як і цих героїв казки оберігають янголи – охоронці. Сьогодні я хочу, щоб кожен з вас мав таку можливість спробувати самостійно виготовити таких янголів. Я вас познайомлю з різними способами створення таких оберегів. Найпершим різновидом художньої праці це є робота з папером.

Ангел із паперу.

Отож хочу вам показати як зробити паперового ангела.

Матеріали: папір двох кольорів, ножиці, клей.

Технологія виготовлення:

  1. Беремо готові аркуші паперу складаємо їх гармошкою. Спочатку один, потім другий.
  2. Зверху третю частину аркушу загортаємо в одну сторону і в іншу.
  3.  Із тоненької смужки у техніці квілінг робимо голову для янгола, залишаючи край смужки.
  4. Дві частини склеюємо між собою, зверху вставляючи голівку янгола вклеїти все середину край смужки.
  5. Тепер приклеюємо крила. І в нас вийшов янгол.

Таких янголів легко можна зробити з дітьми. Не менш цікаво дітям буде працювати з нитками. З такого матеріалу також можна створити ангела – оберега. Також можна використати не менш цікавий матеріал фоаміран – декоративний пінистий матеріал, безпечний у використанні.

Ангел з ниток

Матеріали: шаблон, фоаміран, олівець, ножиці, нитки, стрічка, картонка 15 х7 см.

Технологія виготовлення:

  1. У вас на столах є шаблони (голова і крила ангела). Цей шаблон потрібно перенести на фоаміран. Обвести і вирізати по шаблону.
  2. Беремо нитки і картонку, намотуємо нитки по довжині картону.
  3. З одного боку розрізаємо, і знімаємо з картонки.
  4. Беремо шаблон (крила) і обмотуємо нитками через голівку.
  5. Зав'язуємо тоненькою стрічкою.

І маємо ще одного ангела -  оберега…  А ще діти люблять експериментувати та працювати із тканиною. Зараз ми з вами, дорогі колеги спробуємо зробити янгола із тканини, якого можна зробити на заняттях з художньої праці.

Дуже цікаво і доступно для дітей працювати з тканиною, з нею  теж можна експериментувати, робити різні поробки… Ціково буде використати фетр. Фетр - унікальна тканина, працювати з якою легко і приємно кожній дитині. Він має яскраве забарвлення, легко ріжеться ножицями. Зараз ми теж спробуємо.

Ангел з тканини

Матеріали: папір один шматок квадратний, другий трикутної форми, синтапон, нитки.

Технологія виготовлення:

  1. Для цього нам потрібен квадратний шматок паперу, всередину якого вкладаємо шматок синтапону; обмотуємо ниткою по кругу. Вийшла голова.
  2. Два краї розправляємо – вийшли руки. Ниткою змотуємо далі виділяючи тулуб.
  3. Беремо трикутник синього паперу і згортаємо, щоб вийшли крила.
  4. Ззаду тією ж ниткою змотуємо до тулуба.

Яких чудових ангелів – оберегів ми сьогодні з вами наробили своїми руками. Ви можете їх використати як сувеніри або подарунки рідним та близьким людям. А можна навіть подарувати для наших воїнів. Виконуючи такі роботи з дітьми, ви навчите їх робити подарунки … а також виховуєте у них почуття патріотизму на національно – патріотичну свідомість.

Скринька вражень.

На сердечку кожен записує те, що йому сьогодні сподобалося, і що хотіли б побажати один одному.

І на закінчення, я хотіла б зачитати вам притчу про ангела, щоб краще зрозуміти чому саме таку тему я обрала для себе.

Притча про Ангела.

Якось раз одній людині приснився сон. Їй снилося, ніби вона йде піщаним берегом, а поряд з нею - Ангел Охоронець.
На небі горталися сторінки з її життя, і після кожної з них вона помічала на піску два ланцюжки слідів: одну - від її ніг, а іншу - від ніг Ангела.
Коли промайнула ще одна картина з життя, вона озирнулася на сліди на піску і побачила, що на проміжку її життєвого шляху був лише один ланцюжок слідів. Вона зауважила, що це були найважчі часи її життя.
І сильно засмутилася і сказала Ангелу своєму:
- Я помітила, що у найважчі часи мого життя по піску простелився лише один ланцюжок слідів. Чому-чому.... Ти залишав мене, коли я найбільше потребувала Тебе?
Ангел Охоронець трохи помовчав і відповів:
-Моя дорогенька, я люблю тебе і ніколи не покину. Коли в твоєму житті були горе і випробування, лише один ланцюжок слідів був по дорозі, тому......, що ти була не в силах йти самостійно і тоді... я ніс тебе на руках.

Дякую всім за увагу!!! Хай вас всіх бережуть ваші ангели – охоронці.

docx
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
2101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку