МОЗКОВИЙ ШТУРМ У Бостонському університеті проводився експеримент у якому брали участь 75 вихованців дошкільних навчальних закладів. Їх поділили на 2 групи, а потім кожні на 4 підгрупи. Одна група спостерігала за склом, друга група виконувала певні дії з механізованим конструктором за завданнями пропонованими педагогом. Цей конструктор мав 4 функції: світився, котився, видавав звуки, крутився.r
Перша підгрупа працювала за методом «Пряме педагогічне інструктування»Педагог демонстрував тільки 2 функції конструктора: «У мене є конструктор. Якщо я натисну на цю кнопку, то він засвітиться. Якщо я натисну на другу кнопку – то покотяться кульки. Після цього педагог залишав дітей самостійно грати з конструктором. Ці діти змогли лише відтворити дії педагога, не намагаючись знайти це якісь функції іграшки. Друга підгрупа працювала за методом «Перерване інструктування»Педагог показував 2 функції конструктора: «У мене є конструктор. Він може котитися, видавати звуки». Після цього переривав показ з вигаданої причини (ніби покликали до телефону) і залишав дітей наодинці з іграшкою. Ці діти змогли відтворити показані функції конструктора, а декому з них вдалося відкрити ще й третю. Третя підгрупа працювала за методом «Наївний»Педагог демонстрував дітям 3 функції конструктора: «Подивіться, у мене є цікавий конструктор. Він світиться, крутиться та ще й звучить». Далі педагог не втручався у гру дітей з конструктором. Діти цієї підгрупи змогли відтворити три функції конструктора, а четверту так і не віднайшли. Четверта група працювала за методом «Самостійний»Педагог приносив конструктор: « Я вам приніс конструктор» і дав дітям можливість дослідити його самостійно. Діти цієї підгрупи змогли відтворити всі 4 функції конструктора самостійно.
Варіанти відповідей: * Дітям дали достатньо часу для обстеження конструктора. * Діти отримали свободу дій. * Педагог не нав’язував свою думку. * Діти мали змогу поексперементувати, використати метод «спроб і помилок». * Невдачі дітей не були оцінені негативно. * Діти працювали разом у команді. *Педагог зумів зацікавити дітей.
Діти вчаться ліпше, коли завдання, пропоновані педагогом для виконання, допомагають отримати нові знання й опанувати вміння, а головне, коли діти розуміють і отримують насолоду від завдання, яке виконують. Потрібно надавати дітям більш самостійності у вирішенні завдань, але у разі потреби, дати пораду чи підбадьорити. Висновок: