Майстер - клас"Психолого-педагогічні тематики для збереження здоров'я молодших школярів"

Про матеріал
Ігри на уроці, що сприяють руховій активності. Вправи для зняття втоми очей, розслаблення зорової системи. Вправи на сміхотерапію. Дихальні вправи. Психогімнастика для дітей.
Перегляд файлу

Психолого-педагогічні тематики для  збереження здоров'я молодших школярів.

З позиції сьогодення застосування здоров’язберігаючих технологій в школі сприяє підвищенню якості навчально-виховного процесу, розвитку оздоровчих систем, формуванню у школярів стійкої мотивації на здоровий спосіб життя. Слід наголосити, що одним із основних факторів адаптації організму школярів до навчальної діяльності та  успішного засвоєння знань є фізіологічна й гігієнічна складова навчального процесу.

Ми повинні довести до свідомості кожної дитини той факт, що здоров’я є життєвою основою та стан здоров’я і творчих можливостей людини майже на 70% залежить від неї самої, від рівня і стилю її життя, від чинників зовнішнього середовища.

Мета усіх здоров'язберігаючих технологій – сформувати в учнів необхідні знання, вміння та навички здорового способу життя, навчити використовувати отримані знання в повсякденному житті.

Пропоную деякі з психолого-педагогічних тематик для  збереження здоров'я.

 

 

Психогімнастика для дітей

№ 1. Дзеркало

      Мета гри: ця гра допомагає дитині відчути себе вільно, розкритися, побачити себе збоку. Підходить для невпевнених у собі, пасивних дітей. У грі можуть брати участь дві дитини або дитина і дорослий. Один гравець дивиться у «дзеркало» (на свого напарника), яке повторює всі його рухи. По черзі гравці міняються ролями.

 

 № 2. Сонечко і хмарка

   Мета гри: зняти психічне напруження у дитини, навчити дитину регулювати свій емоційний стан. Сонечко сховалося за хмаринку, стало прохолодно - потрібно згорнутися клубочком, щоб зігрітися, і затримати дихання. А ось сонечко вийшло з-за хмаринки, і стало жарко, розморило на сонечку - розслабляємося під час видиху.

 

№ 3. Тренуємо емоції

Мета гри: тренування дитячих емоцій, навчання саморегуляції, зняття напруги. Просимо дитину насупитися, як: осіння хмаринка; злий чоловік;

Психогімнастика для дітей: цікаві розвиваючі ігриПросимо посміхнутися, як: буратіно; кіт на сонечку; хитра лисиця;сонечко.

Просимо показати, як злиться (зляться)…

Тепер спробуємо показати переляк: як виглядає загублене кошеня; заєць зустрівся з вовком;
хлопчик зайшов у темний похмурий ліс;
Просимо показати, як втомився: тато після роботи; мураха, яка тягне велику паличку;

людина, яка підняла щось важке.


Дихальні вправи

1.    Учні піднімаються навшпиньки – руки вгору, вдих, опускаються на ступні, руки через сторони опускають вниз – видих під коментування та демонстрацію вчительки.

Понюхай квітку, здмухни пір`їнку;

понюхай гілку, задуй свічку.

2.    Вдихнути широко відкритим ротом, видихнути носом. Повторити 4-5 разів.

3.    В. п. – стати рівно, руки вниз. 1-2 – руки в сторони – вдихнути, 3-4 – присісти, обняти руками коліна – видихнути. Повторити 3-4 рази.

4.    Дихання через одну ніздрю: вдихнути носом – одна ніздря притиснута пальцем, видихнути ротом. Повторити 3-4 рази.

http://skinuves.ru/wp-content/uploads/2012/09/Dyhatelnaja-gimnastika-Strelnikovoj-dlja-malyshej.jpg5. Уявним насосом накачайте шину велосипеда, роблячи руками звичні рухи і вимовляючи С-С-С-С, С-С-С-С, С-С-С-С...;

6. Короткими, уривчастими рухами стискуйте “грушу пульверизатора”, супроводжуючи руху звуками Ф! Ф! Ф! Ф!...;

7. Продемонструйте, що ви рубанком стругаєте : Ж-Ж-Ж-Ж!  Ж-Ж-Ж-Ж!...;

8. Покажіть, як ви косите траву: С-С-С-С!  С-С-С-С!...;

9. Натріть підлогу щіткою: Ш-Ш-Ш-Ш!  Ш-Ш-Ш-Ш!  Ш-Ш-Ш-Ш!

10.  Сидячи, кисті рук затиснути в трубочку, підняти догори. Повільно видихаючи, голосно промовляти: „п-ф-ф-ф”. Повторити 4-5 разів.
11. Стоячи, руки з м’ячем підняті вгору. Кинути м’яч від грудей вперед. Промовляти видихаючи: „у-х-х-х-х”. Повторити 5-6 разів.
 

 

Вправи на сміхотерапію

1. Встаньте, вдихніть і…посмійтеся! Вийшло? Ні? Ми дуже серйозні, тому нам так складно щиро розсміятися. Почувши веселий жарт, ми всього лише посміхнемося. Адже саме сміх, а не чергова посмішка, приносить максимум користі. Потренуйтеся — і ви навчитеся сміятися в будь-який момент.

649016152. Виконайте ще одну вправу — посміхніться і утримуйте посмішку. Хід думок і навіть настрій почнуть поліпшуватися — і ось вже ваша усмішка стане не награною, а справжньою.


 

Смішинки

Запасливий

- Знову мокрі черевики?! –

Сварить Вову мати.

Ти, мабуть, в усіх калюжах

Встигнув побувати?

- Що ви, мамо, - каже Вова, -

Не хвилюйтесь дуже:

Ще й на завтра залишилось

Чотири калюжі!

Ігор Січовик

 

Пояснила

— Чого увесь урок ти, Лідо,

пасешся в зошиті сусіда?

— Перевіряю я Семена:

чи вірно він списав у мене?

 

 

 

 

 

                        Хто винен?

 

В Андрійка м´ячик голубий –

Прудкий він і стрибучий!

Та раптом шкоди наробив –

Андрійко в шибку влучив!

«Ні, шибки я не розбивав, -

Андрійко гірко плаче,

- Я просто в м´ячика тут грав,

   А в шибку влучив…         

                          м´ячик…»

         Микола Калінін


Бойко Грицько 

 

Вправи для зняття втоми очей, розслаблення зорової системи:

chernika-poleznost-dlja-glaz-i-snjatie-ustalosti-i_11. Нехай дитина спробує розгойдувати тіло, голову та очі подібно до маятника. Очі при цьому мають бути заплющені, а очні яблука рухатися разом з головою.

2. Навчити дитину наслідувати ходу слона: зробити один крок правою ногою і хитнути тілом, повернути голову й очі вправо, а потім навпаки.

3. «Ведмедик хитається» - вправу виконують по 1-3 хвилини. Дитина має стояти розслаблено і переступати з однієї ноги на іншу, відриваючи п’яти від підлоги, злегка хитаючись, як це роблять ведмеді в зоопарку. Дивитися потрібно в напрямку носа, не зупиняючись поглядом на жодному з предметів, які потрапляють у поле зору. Під кінець кожного хитання можна м’яко моргати.

4. «Заглянь за перешкоду».

Запропонувати дитині покласти свою розчепірену долоню перед обличчям.  Повертаючи голову і заглядати повз долоню то вправо, то вліво, уявляючи, що не голова рухається, а пальці бігають зі сторони в сторону перед очима.

5. «Їдемо в поїзді».

Повертати голову в швидкому темпі зі сторони в сторону, тобто створити собі «миготіння», як у вагоні поїзда. При цьому треба дивитись у вікно.

6.Запропонувати заплющити очі, потім широко відкрити їх. Повторити 10 разів. Зробити декілька глибоких вдихів та видихів і знову повторити вправу (5 циклів).

 


 

 

Вправи для зняття втоми очей, розслаблення зорової системи:

1. Запропонувати дитині подивитись праворуч, потім ліворуч, кожного разу повертаючи голову в тому ж напрямку, що й очі (але в жодному разі не навпаки).

2. Нехай дитина спробує розгойдувати тіло, голову та очі подібно до маятника. Очі при цьому мають бути заплющені, а очні яблука рухатися разом з головою.

3. Навчити дитину наслідувати ходу слона: зробити один крок правою ногою і хитнути тілом, повернути голову й очі вправо, а потім навпаки.

carpetlettersgameboy__medium

Віршовані вправи для очей


1. Очі щільно ми закрили –

це один, два, три, чотири.

Потім ширше розкриваєм,

Вдалині щось розглядаєм.

І поки ми розглядали

До шести порахували.

 

 

 

 

 

 

Щоб очі наші відпочили,

Робим це разів чотири.


2. Очі швидко обертаєм,

Головою не хитаєм.

Вліво раз, два, три, чотири.

Вправо стільки ж повторили.

По колу очі обертаєм.

І все навколо розглядаєм.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

 

На п’ять і шість їх потримали

І потім знову закружляли.

 

 

3. Раз, два, три! Очі догори!

На чотири та й на п’ять

Будем міцно їх стулять.

Знову очі догори

Ми рахуєм раз, два, три!


                                                                                                           ДОДАТОК 7

Ігри на уроці, що сприяють руховій активності

«Веселі жабенята». Дитина стрибає із обруча в обруч ( вирізані сліди , квіточки і т. ін.) та промовляє вголос склади слова, яке подав дорослий, або придумала дитина. Скільки разів стрибнула – стільки й складів у цьому слові. 

«Мій веселий дзвінкий м’яч». Дитина промовляє слова, ритмічно відбиваючи м’яч об підлогу й ловлячи його. Завдання: 

C:\Users\Харченко\Desktop\фото кирякова\DSC00007.JPGя знаю три слова з апострофом;

я знаю п’ять назв – ознаків предметів;

я знаю  назви овочів зі звуком [р];

я знаю  слова , які пишуться з великої літери.

„Естафета”. Діти шикуються між рядами в шеренгу. Їм пропонується передавати естафетну паличку товаришеві називаючи іменник, який відповідає на запитання хто? Чи інший варіант – називати слова, правопис яких треба пам’ятати (завдання можна змінювати згідно теми, що вивчається на уроці).

„Веселе коло”. Діти йдуть по колу один за одним, а вчитель називає відповідні звуки української мови. Якщо приголосний – присісти, голосний – підстрибнути чи плеснути у долоні.

„Стонога”. Діти стають один за одним взявшись за плечі. Остання дитина виконує завдання, біжить наперед і стає першою. Гра закінчується тоді, коли перша дитина опиняється останньою. Варіанти завдань:

"Слово-м’яч".

     Вчитель. Я кидаю слово-м’яч, а ви ловите його по черзі і кидаєте у відповідь риму-м’яч.

1) коса-роса;        2) оса-краса;    3) сонечко-віконечко;

 

 

1

 

docx
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку