Майстер - клас " Щасливий вчитель ! Це можливо ?"

Про матеріал
Захід націлений розширювати уявлення про те , що кожна людина творець свого щастя , усвідомлення власної системи життєвих цінностей , викликати бажання робити добро , дарувати щастя іншим , навчити використовувати техніку малювання «ебру» як засобу арт-терапії
Перегляд файлу

Майстер клас з елементами тренінгу

Тема : Щасливий вчитель ! Це можливо ?

Мета : розкрити глибину поняття «щастя» кожного з учасників,  розширювати уявлення учасників про те , що кожна людина творець свого щастя  , усвідомлення власної системи життєвих цінностей , викликати бажання робити добро , дарувати щастя іншим , навчити використовувати техніку малювання «ебру» як засобу арт-терапії .

Обладнання : мультимедійні засоби , презентація , відеоматеріал, картки із вправами, матеріали для малювання в техніці «ебру» , « чарівна скринька», м’яч  ..

 

Хід заняття :

« Лише щасливий учитель зможе виховати

                         щасливого учня »

                                                  Міністр освіти і науки України Ганна Новосад

  • Кожному з нас притаманне вроджене бажання бути щасливим . Спробуємо поміркувати , чи є щасливими ми , вчителі, а також наші учні, які є саме тими людьми , з якими ми безпосередньо працюємо , спілкуємось і яких також щиро хочемо бачити щасливими .
  • Отже , зібралися ми для того , щоб краще пізнати себе і своїх друзів , спробувати усвідомити власні життєві цінності , сформувати позитивне самоставлення .

Але все по черзі.

Вправа « Привітання »

Від того як почалося спілкування , залежить його подальший перебіг . І тому я пропоную привітатися . У мене в руках « чарівний клубок » , той кому він попадає в руки  повинен розказати про себе цікавий маловідомий факт або поділитися якоюсь радістю чи розповісти , які повсякденні речі роблять його  щасливим .  ( клубок передається будь-кому , виходить така собі путаниця )

 Експрес-діагностика «Психогеометричний тест» 

Щоб знати, яка енергетика склалась на цю хвилину в нашій аудиторії, щоб знати, що нам очікувати і як працювати, пропоную взяти участь у експрес-діагностиці.

 

 

 

 

Кожен учасник вибирає одну фігуру 

https://web.posibnyky.vntu.edu.ua/icgn/11prishak_osnovy_psiholog_pedagogiki_labpraktik/14._src/14._image001.png

 

Коло — найбільш енергетична фігура, дія якої ще попереду. Трикутник — дуже активна фігура, активно діє назовні. Квадрат — спокійна, урівноважена фігура, енергетично стабільна. Прямокутник — мінлива й непослідовна фігура. Зиґзаґ —- фігура креативна, імпульсивна, одержима ідеями.

Оголошують результати.

 

Шановні колеги !

Кожен мріє про своє . А скільки разів протягом життя ми змінювали власні мрії … Однак усі ми мріємо бути просто щасливими .

І дуже часто трапляється так , що у своїх невдачах , розчаруваннях , помилках ми звинувачуємо оточення або обставини , але тільки не себе , забуваючи про те , що наше щастя лише в наших руках .   Про це мені завжди нагадує така притча :

Бог зліпив людину з глини , і залишився в нього невикористаний шматок.

  • Що зліпити тобі ? – запитав Бог
  • Зліпи мені щастя , - попросив чоловік

Нічого не відповів Бог , а тільки поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився .

Я думаю , що у всіх є такий шматочок глини , адже нам його подарував Бог при народженні .

Давайте ж  віднайдемо його і почнемо ліпити своє щастя вже сьогодні !

  • Я хочу з вами провести невелике соціологічне опитування .

Підніміть руку ті , хто хоче бути щасливим .

 Що ж , ми всі цього хочемо .

  • А що ж таке щастя ?  Які його складові ? Що впливає на наше відчуття щастя ? Як навчитися бути щасливим ?

Про це ми сьогодні і поговоримо .

Вправа « Асоціації»

Пропоную вам підібрати слова , що асоціюються у вас зі «щастям» . Я буду кидати м’яч. Той , хто спіймає , говорить свою асоціацію та кидає м’яча далі .

Дякую ! Ми наповнили простір навколо нас своїми асоціаціями .

Інформаційне повідомлення « Що таке щастя?»

На запитання , що таке щастя , намагалися відповісти історики , письменники й філософи, залишивши нам перлини своїх геніальних думок .

Мультфільм «Як віслюк щастя шукав »

Вправа « Вибір цінностей»

Я пропоную зорієнтуватися у власній системі життєвих цінностей . У вас на листочках записані життєві цінності . Виберіть 10 найважливіших для вас .

  • Активне , сповнене діяльності життя ;
  • Життєва мудрість;
  • Здоров’я ;
  • Цікава робота ;
  • Краса природи і мистецтва ;
  • Кохання ;
  • Матеріально забезпечене життя ;
  • Вірні друзі ;
  • Суспільне визначення і повага оточення ;
  • Пізнання та інтелектуальний розвиток;
  • Особистісний розвиток , фізичне і духовне самовдосконалення ;
  • Розваги ;
  • Свобода : самостійність і незалежність у думках і діях ;
  • Щасливе сімейне життя ;
  • Щастя інших : розвиток держави і людства ;
  • Творча діяльність ;
  • Упевненість у собі , внутрішня гармонія .

А тепер я пропоную вам обмеження . Вам необхідно залишити лише половину життєвих цінностей із вашого списку . З робіть вибір.

У вашому списку лишилося 5 життєвих цінностей . Чи важко було робити вибір цього разу ?  Що ви відчули виконуючи вправу ?

А тепер із 5 оберіть 3 найважливіші для вас . Які це цінності ?

Таким чином , ми бачимо , які цінності найбільш важливі . 

Рисунковий тест «Годинник»:

дізнайтеся рівень своєї життєвої енергії

 Наручні та настільні, настінні і пісочні, кишенькові та камінні, баштові і «з зозулею»... Годинники роблять наше життя більш упорядкованим. У той же час, вони нагадують нам, що час не стоїть на місці, а значить потрібно поспішати, інакше все найцікавіше пройде мимо. А ще за допомогою годинника можна визначити рівень нашої життєвої енергії. Це стверджують розробники графічного експрес-тесту, який так і називається «Годинник». Спробуємо?

Рисунковий тест «Годинник»: дізнайтеся рівень своєї життєвої енергії

Перед вами схематично зображений будильник. Ваше завдання - перемалювати картинку на листок паперу і надати їй закінчений вигляд. Ви можете намалювати тільки необхідні відсутні деталі, а можете також виділити фон, додати якісь предмети інтер'єру... Як вашій душі завгодно! Робота завершена?

Починаємо обговорення.

Стрілки Отже, стрілки, невід'ємний атрибут будь-яких годинників... Якщо на вашому малюнку вони спрямовані вгору - немає ніяких приводів для занепокоєння: з вашою життєвою енергією все гаразд: ви бадьорі, повні сил і вас, безсумнівно, чекають великі звершення. Якщо ж стрілки «дивляться» вниз, ймовірно ваші сили закінчуються, а значить, є сенс подумати про «підзарядку». Справи йдуть зовсім погано, якщо ваш будильник показує половину шостої. Це говорить про серйозний енергетичний спад. І тут вже не до роздумів: як би не складалися зараз ваші життєві обставини, здоров'я - передусім. Тому тайм-аут взяти безперечно варто.

 Цифри Якщо ви зобразили, в першу чергу, цифри, зробили акцент саме на них, або - промалювали циферблат з особливою ретельністю, не забувши і про секундні ділення, значить, на сьогоднішній день ви ведете досить метушливе життя. Ймовірно, вам не вистачає розміреності і впорядкованості. Спробуйте, по можливості, навести порядок в повсякденних справах. Ставши для самого себе ефективним тайм-менеджером, ви з подивом виявите, що, розумно плануючи свій час, можна заощадити сили і встигнути набагато більше.

Кнопка дзвінка Якщо ви зробили заштрихованим цей елемент, схоже, те, чим ви зараз професійно займаєтеся - аж ніяк не робота вашої мрії. Можливо, вам варто пошукати справу до душі. І тоді життя засяє новими фарбами, а ранковий дзвін будильника буде викликати не звичне роздратування, а радість від того, що починається новий, цікавий день.

 Фон Якщо ви приділили підвищену увагу фону, інтер'єру, що  оточує годинник - намалювали стіл, «підклали» під будильник серветочку, «поставили» поруч з ним вазу з квітами, «розсипали» по стільниці олівці - ви, швидше за все, «підзаряджаєтеся», спілкуючись з іншими людьми. Світячись в суспільстві, ловлячи на собі захоплені погляди, привертаючи до себе підвищену увагу оточуючих - ви черпаєте енергію і життєві сили. До речі, як давно ви виходили «у світ» востаннє? Можливо, це саме те, що вам зараз потрібно?

Вправа « Цінність часу»

Один бізнесмен накопичив великий капітал , який складав 3 мільйони доларів . Він вирішив , що візьме собі рік відпустки , щоб удосталь відпочити . Але не встиг і прийняти цього рішення , як його відвідав Янгол Смерті . Бізнесмен дуже злякався , вирішив якось умовити Янгола Смерті продати йому трохи часу .

-Продай мені три тижні життя , і я віддам тобі третину свого капіталу , мільйон доларів , - запропонував бізнесмен . Але Янгол  Смерті відмовив йому .

- гаразд , залиш мені два тижні мого життя . Я віддам тобі 2/3 своїх грошей , це два мільйони доларів .

Янгол відмовив .

Гаразд , продай мені тільки один день , щоб я зміг насолодитися красою цієї землі , обійняти дружину дітей , яких дуже давно не бачив .

Янгол відмовив .

  • Я віддам тобі все , що маю , три мільйони доларів .

Янгол знову відмовив .

Тоді чоловік запитав , чи може Янгол смерті дати йому кілька хвилин , щоб він міг написати прощального листа ? Янгол погодився .

Чоловік написав :

« Правильно використовуйте час , який вам відведено для життя . Я не зміг купити навіть години за три мільйони доларів . Перевірте , чи все , що вас зараз оточує , справді має цінність».  

Обговорення .

Висновок – кожному від народження надається найцінніший дар – життя . Це найдорожче , що є в кожної людини . Але , хоч , як дивно , люди дуже легковажно ставляться до цього . Не вміють берегти його та насолоджуватися ним . 

 

Релаксаційна вправа «Визначення рівня щастя»

Фахівці стверджують, що добрі справи позитивно впливають на наше здоров’я. З’ясувалося, що стан людини, котра охоплена добротою, організм сприймає як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних речовин. Тому по-справжньому добрі люди набагато рідше хворіють. До того ж, у стані «пориву доброти» виробляють гормони, що активізують розумову діяльність і збуджують творчий потенціал.

 

Сядьте зручно. Розслабтесь. Зробіть кілька глибоких вдихів і видихів. Викличте у спогадах той день, коли ви почувалися абсолютно щасливими. Спробуйте пережити цей стан щастя. А в чому він виражається особисто для вас? У відсутності тривог, сумнівів? У відчутті удачі, подоланні всіх перешкод? В усвідомленні власної унікальності, неповторності, впевненості у собі? У впевненості в любові й дружбі близьких?

 

Спробуйте визначити свій рівень щастя сьогодні. Що вам заважає насолодитися щастям на всі 100 %? Ви тривожитеся про майбутнє? Вас тривожить щось у минулому? Ви порівнюєте себе з кимось? Ви відчуваєте, що вас хтось несправедливо скривдив? Ви хочете помститися комусь? Ви відчуваєте, що все марно й безнадійно?

 

Складіть перелік усього того, за що ви можете бути вдячні богові в цю мить. Простежте, аби до вашого переліку було включено все, що варте подяки: сонячний день, ваше здоров’я, здоров’я членів родини, несподівана радість, цікавий епізод з життя, житло, їжа, краса, любов, мир. Не впадайте в сумніви, скепсис, іронію. Ви фіксуєте факт, що у вашому житті чимало досить позитивних моментів.

 

А тепер заплющте очі , витягніть руки вперед долонями вгору та уявіть ту неприємну ситуацію , яка не відпускає вас останнім часом . Потримайте її в руках ,а тепер зробіть з нею що хочете ( зімніть , уявно пошматуйте , уявно спаліть…)

Навчиться відпускати від себе негатив і тим більше не передавати його оточуючим . Уявимо ситуацію вас образили , ви відчуваєте себе нещасною , приходите в клас дитина на уроці робить помилку і ви гострою критикою нападаєте на учня . Чим робите нещасним і його.

Питання : вам стало легше ? Ні !

Але ви зробили нещасним ще одну людину .

Уявіть на мить вашого учня повітряною кулькою , якої ви торкаєтесь гострим як голка правдивим , справедливим словом .Чи допоможе це слово їй злетіти , літати , радіти ,  чи завдасть непоправної шкоди .

Я не заперечую , що ми повинні вчити , вказувати  на помилки недоліки , але хай це буде зичливо , з любов’ю , розумінням . І тоді кожен шкільний день , кожен урок буде наповнювати серце тими радісними і щасливими моментами які не залежать від того , що відбувається ззовні. 

Вправа « Рецепт щастя»

Почуття щастя від нашого бажання і готовності бути щасливим . Ми самі можемо його створювати . Що допомагає вам бути щасливими , не зважаючи на перешкоди ?

Поділіться «рецептами щастя» (записати на листочках і вклеїти «книгу рецептів» ,  яка передається з рук в руки)

Вправа «Коло рук» 

Інструкція. Візьміться за руки, уявіть у своїх грудях вогник добра, ніжності, любові, уявіть, як він збільшується, його сила переходить у праву руку й вливається в долоню того, хто сидить праворуч, збагачується його любов'ю та рухається далі по колу. Потім любов повертається, збагачена від сердець інших учасників групи.

Мистецтво ЕБРУ « Яке  воно щастя ?»

А зараз я запрошую вас за допомогою техніки малювання « Ебру» , яка прийшла до нас зі сходу спробувати створити композицію на тему «Яке ж воно щастя» .

Інформаційна довідка

Історія виникнення ебру оповита таємницею, бо ніхто достовірно не знає коли і де з’явилися перші малюнки. Найстаріша з картин датується одинадцятим століттям, хоча мистецтвознавці стверджують, що картина була написана в умовах коли техніка була відточена, а значить виникла задовго до того, як з’явилась сама картина. Найбільш ймовірно, що техніка зародилась в Азії, а саме в Північному Китаї, звідки поступово досягла кордонів Персії, Індії, Пакистану, але цікаво, що розвинулась та набула поширення в Туреччині. Тому саме Туреччину прийнято вважати центром і навіть батьківщиною цього дивовижного мистецтва.

У Європі незвичайний стиль нанесення фарби став відомим у п’ятнадцятому столітті, коли торговці та мандрівники почали привозили з Туреччини малюнки, тканини, шкатулки покриті візерунками виконаними в техніці ебру.

В султанському палаці Топкапи, що в Стамбулі, зберігаються найстаріші зразки ебру.

Ебру – це танець фарб та води, які переплітаючись між собою створюють унікальні візерунки, адже створити два однаковісіньких малюнки просто не можливо. Малюють найчастіше зображення квітів, рослинні мотиви та візерунки.

Що вам знадобиться для Ебру: 

  • спеціальна готова рідина, або порошковий згущувач води
  • фарби для ебру
  • лоток розміром, як для паперу А4 для того, щоб зручно було переносити малюнок на папір
  • пензлик
  • шило
  • піпетка
  • гребінець

 

Підійдіть до столів з необхідними матеріалами .

Спочатку створимо фон – на пензлик наберіть фарбу – збризніть її на поверхню води , потім можете взяти ще якийсь колір і теж покапати на поверхню . Далі візьміть паличку і гострим кінцем плавно помедитуйте у себе на воді. Не думайте про результат , відпустіть себе в особистий політ фантазії , віддайтеся чарівності самого процесу.

А тепер давайте створимо квітку . Я візьму червону і жовту фарбу  . Тупим кінцем палички наносимо червоний колір , але один колір не цікаво , тому я поставлю в центр жовту краплю , а в жовту ще червону .

Тепер гострим кінцем палички проводимо лінії від краю квітки до центру , у нас виходять пелюстки .

Та не буває квітки без стебла . Візьміть зелений колір і поставте декілька точок . І знову гострим кінцем проведіть лінію по цим точкам зверху вниз . Можна таким же способом добавити листочки .

Ми створили мармуровий  малюнок , фон нашого настрою.

І ось в нашу розмову включається папір . Візьміть лист і обережно покладіть його на воду на 4-5 секунд. Поті візьміть за краї паперу і плавно через край лотка зніміть його , щоб залишити зайву воду  .

А тепер давайте подивимось на результат .

( Демонстрація робіт)

Вам сподобалось ?  Що ви відчували під час створення цього малюнку ?

Це незвичне малювання допомагає розвивати пізнавальну активність , бажання експерементувати , а що саме головне корегує психічні процеси, тому що ЕБРУ  - це медитація , яка зацікавлює , зачаровує . заспокоює . Не даремно мистецтво Ебру часто використовують в арт- терапії .

 Вправа « Усмішка»  

У цій скриньці лежить один із найважливіших засобів , необхідних людині для спілкування . Відгадайте що це . Ось декілька підказок :

  •                 Вона збагачує тих , хто її отримує, не збіднює тих , хто її дарує;
  •                 Вона нічого не коштує , але багато дає ;
  •                 Вона триває мить , а в пам’яті залишається інколи назавжди;
  •                 Ніхто не багатий настільки , щоб обійтися без неї , і немає такого бідняка , який не став би від неї багатшим ;
  •                 Вона приносить щастя в дім і є паролем для друзів ;
  •                 Її не можна купити , позичити чи вкрасти ;
  •                 Це те без чого не може обійтися вихована людина .

Першому , хто відгадає загадку дарую аплікацію усмішки .

Наше заняття завершується . Сьогодні ми шукали відповіді на питання про щастя , шукали способи бути щасливими , визначали життєві цінності і їхню роль у нашому житті .

А наостанок мені тільки хочеться вам сказати : насолоджуйтесь кожною миттю. Не потрібно чекати щасливих днів завтра чи післязавтра , влітку чи взимку , живіть сьогодні , адже життя одне і нам вирішувати яким воно буде . А я бажаю всім нам бути щасливими .

Пісня « Я бажаю щастя вам»

До нас повернулася золота рибка і дуже хоче почути чи справдилися ваші бажання на сьогодні , які ви зранку їй говорили .

Обговорення семінару .

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
16 січня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку