Майстер - клас.Володимир Сосюра патріотичний пафос у вірші "Любіть Україну"

Про матеріал

Завдання майстер-класу:

- сприяти розвитку педагогічної творчості;

- обмін досвідом;

- залучати творчі педагогічні кадри до використання різних інтерактивних технологій з метою організації самоосвітньої діяльності учнів.

Перегляд файлу

 «Талановитий і справжній, інколи курйозний, завжди експансивний і щирий, Володимир Сосюра належить до поетів, яких знає, визнає й вітає «масовий», «широкий» читач» (М. Зеров)

 

Майстер - клас

Мета проведення:

- створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей учнів

 на уроках словесності

- розвиток творчої компетентності учня

- розвиток творчої компетентності учня

Завдання майстер-класу: 

- сприяти розвитку педагогічної творчості;

-  обмін досвідом; 

- залучати творчі педагогічні кадри до використання різних інтерактивних технологій з метою організації самоосвітньої діяльності учнів.

 

        Лунає пісня «Це моя Україна»

  Доброго дня . Перш ніж ми розпочнемо пізнавати чарівний світ художнього слова, давайте  виконаємо звичне завдання : налаштуємо себе так , щоб праця на майстер - класі з вами була цікавою, творчою, плідною. Тому для цього візьміть, будь ласка , ці серця і напишіть  учасникам , які поряд  з вами  гарні , теплі слова ,  щоб  підбадьорити  їх у цій роботі.

Проблемне питання.

  • Як ви гадаєте чому ми розпочали свій майстер - клас піснею «Це моя Україна»?

Чи вважаєте  ви себе патріотом України?

Хто з відомих письменників писав про Україну?

Метод «асоціативний ряд» до слова «Україна»

 

 

            ПАТРІО́Т - той, хто любить свою батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви й подвиги.

          Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство. Затишна батьківська оселя  - то родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. Саме з них, починається вся наша велична й неповторна Україна. А щоб наша робота була творчою та плідною, ми будемо створювати літопис . Ми  налаштуємося на співпрацю, разом прослухаємо звукозапис живого голосу Володимира Сосюри.

 

Перша сторінка літопису ( звукозапис)

        Сьогоднішній   майстер – клас присвяченій рідній Україні. Ми будемо говорити про нашу батьківщину, адже ми – українці, говоримо українською мовою, живемо в мальовничій і квітучій країні, що зветься Україною. А в центрі нашого заняття – чудовий вірш В.М. Сосюри «Любіть Україну». Наше завдання – розкрити зміст поезії , думкою і серцем осягнути глибину поетичного слова, зрозуміти, повірити йому і взяти з собою у життя.

- Охарактеризуйте В. Сосюру як особистість, як письменника.

- Визначте момент із життя та творчості, що виявився для вас найбільш вражаючим, несподіваним або захоплюючим.

 ( учасники за допомогою світлин розповідають про письменника)

Друга сторінка . Історія написання вірша  В.Сосюри «Любіть Україну»

У романі «Третя рота» і в поемі «Розстріляне безсмертя» поет згадує:

   За вірш «Любіть Україну»

  Вона довбала без упину

  Мене три роки!... Горе, жах!

  Хоч каявся я в помилках,

  Яких не мав. Я ж був не винний!

 Хоч я поет не ідеальний,

 Я трохи серцем не погас…

 Але народ мене морально

 Підтримував в страшний той час.

  • Коли був написаний вірш?
  • Що змусило письменника написати цього вірша?
  • До якої зірки ввійшла поезія «Любіть Україну»?
  • Якою премією було нагороджено автора ?
  • У чому звинуватили автора?
  • Коли В. Сосюра знову розпочав свою літературне діяльність?

Третя сторінка літопис

 « Словникове намисто»   

Збагачуємо своє мовлення. Пізнаймо рідне слово.  

 Словникова робота , пояснити лексичне значення слів.

багряний - темно-червоний (колір);

 купина - у біблійній  міфології - кущ, який горить і не згорає;

 багнет - ножі на рушницях;

 зойки - крики; 

 канонад - гучні звуки від пострілів;

 Неопалима купина - символ незнищенності української землі та її народу.

 

Четверта сторінка

Робота в групах  ( учасники діляться на дві групи за стрічками)

«Два - три - разам»

1 група

Конструювання

Електронна адреса:

https://learningapps.org/display?v=pqsa8ypqa17

Тема: зображення поетичного образу України, її краси її величі.

Ідея : возвеличення палкого кохання українців до рідного краю, Батьківщини.

Основна думка: любов до України є єдністю з невід’ємних частин духовності людини.

 Римування : перехресне.

 Віршовий розмір: амфібрахій.

2 група 

«Літературознавче доміно»

Художні засоби , використанні в поезії В. Сосюри «Любіть Україну»

 

Назви художніх засобів

Приклади художніх засобів

Епітети

вишнева Україна,

 мова солов’їна

 хмари пурпурові

світлі і щирі весни

Порівняння

 

як сонце

як вітер, і трави, і води

мов садом рясним

Звертання

Юначе! Дівчино!

Рефрен

любіть Україну

Метафора

пробивають нам путь

 «в просторі солодкому чарі»;

  •              То що означає бути справжнім патріотом своєї Вітчизни?
  •              А що треба вам для того, щоб відчути себе справжнім патріотом?

Проведіть невелику пошукову роботу: підрахуйте кількість ужитого у вірші дієслова «любити» в різних формах, іменника «Україна».

3  група

 Робота з текстом

«Поетичність слова»

Назвіть образи  –символи. Поясніть їхнє значення у творі.
Скласти запитання до поетичного твору
До кого звертається автор зі словами «любіть Україну»?
Чому Сосюра вважає, що любити Україну необхідно і в щасливу годину , і в «годину негоди»?
Чому Україна в поета вишнева?
Що означають рядки: «Любіть Україну всім серцем своїм
І всіми своїми ділами»?
Чому автор порівнює Україну з купиною?
Як у поезії згадує воєнне лихоліття?
З якими застереженнями звертається поет до молодих людей?
Які думки викликала у вас ця поезія?

 Прийом візуалізації. Робота з ілюстраціями.

Характеристика образу України  (разом)

   Поет  у вірші наголошує: " Всім серцем любіть Україну свою"  

    Чому "свою"?Намалюйте світлину, котра, на вашу думку, якнайкраще  ілюструє вірш Володимира Сосюри. Поясніть свій вибір, опираючись на основні мотиви поезії, складання  твору до образу України;

Метод «Незакінчене речення»

Україна - сонячне сяйво ...

Україна - ніжна гіркота …

Україна - медовий аромат ....

Україна - барвистий вінок ...

Україна - пісня мого …

Скриня думок

 Чи актуальний вірш сьогодні ?

 Що означає любити Україну ?

 Якою я  бачу Україну в майбутньому?

Вірш «Любіть Україну» здається мені…

 Я хотіла б, щоб Україна…

Сьогодні ми з вами дуже творчо попрацювати, і я хотіла, щоб у ваших серцях завжди була  любов, віра в краще майбуття, цінуйте  те, що ви українці.

Усім дякую за співпрацю та увагу.

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку