Завдання майстер-класу:
- сприяти розвитку педагогічної творчості;
- обмін досвідом;
- залучати творчі педагогічні кадри до використання різних інтерактивних технологій з метою організації самоосвітньої діяльності учнів.
«Талановитий і справжній, інколи курйозний, завжди експансивний і щирий, Володимир Сосюра належить до поетів, яких знає, визнає й вітає «масовий», «широкий» читач» (М. Зеров)
Майстер - клас
Мета проведення:
- створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей учнів
на уроках словесності
- розвиток творчої компетентності учня
- розвиток творчої компетентності учня
Завдання майстер-класу:
- сприяти розвитку педагогічної творчості;
- обмін досвідом;
- залучати творчі педагогічні кадри до використання різних інтерактивних технологій з метою організації самоосвітньої діяльності учнів.
Лунає пісня «Це моя Україна»
Доброго дня . Перш ніж ми розпочнемо пізнавати чарівний світ художнього слова, давайте виконаємо звичне завдання : налаштуємо себе так , щоб праця на майстер - класі з вами була цікавою, творчою, плідною. Тому для цього візьміть, будь ласка , ці серця і напишіть учасникам , які поряд з вами гарні , теплі слова , щоб підбадьорити їх у цій роботі.
Проблемне питання.
Чи вважаєте ви себе патріотом України?
Хто з відомих письменників писав про Україну?
Метод «асоціативний ряд» до слова «Україна»
ПАТРІО́Т - той, хто любить свою батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви й подвиги.
Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство. Затишна батьківська оселя - то родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. Саме з них, починається вся наша велична й неповторна Україна. А щоб наша робота була творчою та плідною, ми будемо створювати літопис . Ми налаштуємося на співпрацю, разом прослухаємо звукозапис живого голосу Володимира Сосюри.
Перша сторінка літопису ( звукозапис)
Сьогоднішній майстер – клас присвяченій рідній Україні. Ми будемо говорити про нашу батьківщину, адже ми – українці, говоримо українською мовою, живемо в мальовничій і квітучій країні, що зветься Україною. А в центрі нашого заняття – чудовий вірш В.М. Сосюри «Любіть Україну». Наше завдання – розкрити зміст поезії , думкою і серцем осягнути глибину поетичного слова, зрозуміти, повірити йому і взяти з собою у життя.
- Охарактеризуйте В. Сосюру як особистість, як письменника.
- Визначте момент із життя та творчості, що виявився для вас найбільш вражаючим, несподіваним або захоплюючим.
( учасники за допомогою світлин розповідають про письменника)
Друга сторінка . Історія написання вірша В.Сосюри «Любіть Україну»
У романі «Третя рота» і в поемі «Розстріляне безсмертя» поет згадує:
За вірш «Любіть Україну»
Вона довбала без упину
Мене три роки!... Горе, жах!
Хоч каявся я в помилках,
Яких не мав. Я ж був не винний!
Хоч я поет не ідеальний,
Я трохи серцем не погас…
Але народ мене морально
Підтримував в страшний той час.
Третя сторінка літопис
« Словникове намисто»
Збагачуємо своє мовлення. Пізнаймо рідне слово.
Словникова робота , пояснити лексичне значення слів.
багряний - темно-червоний (колір);
купина - у біблійній міфології - кущ, який горить і не згорає;
багнет - ножі на рушницях;
зойки - крики;
канонад - гучні звуки від пострілів;
Неопалима купина - символ незнищенності української землі та її народу.
Четверта сторінка
Робота в групах ( учасники діляться на дві групи за стрічками)
«Два - три - разам»
1 група
Конструювання
Електронна адреса:
https://learningapps.org/display?v=pqsa8ypqa17
Тема: зображення поетичного образу України, її краси її величі.
Ідея : возвеличення палкого кохання українців до рідного краю, Батьківщини.
Основна думка: любов до України є єдністю з невід’ємних частин духовності людини.
Римування : перехресне.
Віршовий розмір: амфібрахій.
2 група
«Літературознавче доміно»
Художні засоби , використанні в поезії В. Сосюри «Любіть Україну»
|
Приклади художніх засобів |
|
Епітети |
вишнева Україна, мова солов’їна хмари пурпурові світлі і щирі весни |
|
Порівняння
|
як сонце як вітер, і трави, і води мов садом рясним |
|
Звертання |
Юначе! Дівчино! |
|
Рефрен |
любіть Україну |
|
Метафора |
пробивають нам путь «в просторі солодкому чарі»; |
Проведіть невелику пошукову роботу: підрахуйте кількість ужитого у вірші дієслова «любити» в різних формах, іменника «Україна».
3 група
Робота з текстом
«Поетичність слова»
Назвіть образи –символи. Поясніть їхнє значення у творі.
Скласти запитання до поетичного твору
До кого звертається автор зі словами «любіть Україну»?
Чому Сосюра вважає, що любити Україну необхідно і в щасливу годину , і в «годину негоди»?
Чому Україна в поета вишнева?
Що означають рядки: «Любіть Україну всім серцем своїм
І всіми своїми ділами»?
Чому автор порівнює Україну з купиною?
Як у поезії згадує воєнне лихоліття?
З якими застереженнями звертається поет до молодих людей?
Які думки викликала у вас ця поезія?
Прийом візуалізації. Робота з ілюстраціями.
Характеристика образу України (разом)
Поет у вірші наголошує: " Всім серцем любіть Україну свою"
Чому "свою"?Намалюйте світлину, котра, на вашу думку, якнайкраще ілюструє вірш Володимира Сосюри. Поясніть свій вибір, опираючись на основні мотиви поезії, складання твору до образу України;
Метод «Незакінчене речення»
Україна - сонячне сяйво ...
Україна - ніжна гіркота …
Україна - медовий аромат ....
Україна - барвистий вінок ...
Україна - пісня мого …
Скриня думок
Чи актуальний вірш сьогодні ?
Що означає любити Україну ?
Якою я бачу Україну в майбутньому?
Вірш «Любіть Україну» здається мені…
Я хотіла б, щоб Україна…
Сьогодні ми з вами дуже творчо попрацювати, і я хотіла, щоб у ваших серцях завжди була любов, віра в краще майбуття, цінуйте те, що ви українці.
Усім дякую за співпрацю та увагу.
1