Майстер – клас «Сучасний урок та здоров'язберігаючі технології , які надають позитивний вплив на розвиток дітей».
Завдання:
- познайомити педагогів з різноманітними методами і прийомами, які надають позитивний вплив на розвиток дітей.
- сприяти проведенню в початкових класах вправ психологічного та фізичного розвантаження.
Перебіг заходу
Тренер
- Доброго дня, шановні колеги!
- Крикніть голосно і хором, друзі.
- Допомогти відмовитеся мені? (так або ні)
- Діток ви любите? Так чи ні ?
- Прийшли ви на майстер-клас,
- Вам лекції хочеться слухати тут? (НІ)
- Я вас розумію...
-Як бути панове?
- Проблеми дітей вирішувати потрібно нам? (так)
- Дайте мені відповідь.
- Активними всі будете? (ні або так)
- Отже, з прекрасним настроєм і позитивними емоціями ми починаємо майстер-клас.
Тренер
Я, вчитель початкових класів.
Моє творче кредо : «Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись». До вашої уваги пропоную майстер – клас: у формі міні тренінгу «Сучасний урок та здоров'язберігаючі технології , які надають позитивний вплив на розвиток дітей».
Під час даного майстер – класу я хочу продемонструвати мій педагогічний досвід з даної проблеми, інноваційні методи та прийоми, які я використовую у власній педагогічній практиці.
Вправа «Очікуванння»
( Підготувати гелієві кульки, щоб у кінці полетіли в небо).
- Зараз кожен з вас вибере собі кольорову листівку, яка вам до вподоби і напише чого ви очікуєте від нашого майстер-класу. Наклейте на кульку. У кінці випустимо у небо, якщо очікування здійсняться. (Виконують під спокійну музику)
Видатний педагог К. Ушинський рекомендує: «Дайте дитині трохи порухатися, і вона подарує вам знову десять хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, вони дадуть вам в результаті більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять.»
Вважаю, що ефективність заняття багато в чому залежить від налаштування на урок, тобто забезпечення емоційної готовності до уроку.
Емоції – одна зі складових здоров’я. З перших хвилин учень повинен відчути, що він цікавий учителю не просто як носій знань, а й як особистість.
У своєму педагогічному арсеналі маю безліч вправ, які допомагають досягти позитивного налаштування учнів на урок.
Тренер
Пропоную встати всім у кружечок.
1.Вправа «Знайомство» і «Незакінчене речення»
(Психо - емоційна вправа з метою налаштування на продуктивну працю.) Учасники утворюють коло. Уявіть себе дітьми і привітайтеся вушком (кожен учасник притуляється один до одного вухом). А тепер п’яткою лівої ноги. А тепер притуліть свої долоньки до свого серця і передайте його тепло своєму товаришеві (один одному ніби у долоньках передають тепло).
По черзі кожен учасник називає своє ім’я та доповнює речення про себе.
Щоб бути здоровим Я …
2.Вправа «Долоньки»
Простягніть, будь ласка, свою праву долоньку : це ви даруєте мені свою творчість, своє бажання, своє натхнення (дмухаємо) Простягніть тепер ліву долоньку, це я вам дарую свою любов і повагу, свої знання. (дмухаємо). А зараз доторкнемося долоньками один до одного і обміняємося своїм доброзичливим ставленням, почуттями.
Такі і подібні вправи допомагають дитині заглибитись у свій внутрішній світ, а мені ефективно розпочати і провести урок.
3. Вправа «Мозковий штурм»
Тренер
Що на світі найдорожче? (учасники відповідають)
Тренер: найцінніший, найдорожчий скарб для людини - це її здоров’я.
Без нього немає повноцінного життя.
Однією зі складових успіху є здоров’я – дорогоцінний дар, яким наділяє людину природа. «Здоров’я - не все, але без здоров’я - нічого» на думку Сократа. Значно легше здоров'я втратити, ніж його відновити.
4. Вправа « 8» Поліпшує кровобіг, налаштовує на працю, знімає напругу
Тренер
Шановні колеги, а ми відправляємось у чудову подорож до міста
« Віват, здоров’я!»
Ми з Вами на станції «Корисна».
Давайте пригадаємо що корисно для нашого організму? Так, вітаміни, які містять в собі фрукти та овочі. Пропоную Вам обрати фрукт чи овоч з яким Ви себе асоціюєте.
(Учасники називають себе, пояснюють чому саме так та об’єднуються у дві команди. Команди стають напроти півколом)
Гра "Корисно-шкідливо".
ТРЕНЕР називає звички, учні сигналізують ХЛОПКАМИ – корисно, ТОПОТІННЯМ – шкідливо.
Тренер:
Поки ви ще невеличкі -
Виробляйте добрі звички,
Щоб здоров'я зберегти
І щасливими рости.
Тренер
Щоб наш потяг рушив, нам треба виконати вправу «Одягни слово»
- Зараз кожна з груп одягне дуже важливе слово. Як Ви думаєте яке? (ЗДОРОВ’Я)
Команда овочів: - З якою тваринкою порівнюєте здоров’я.
Команда фруктів: - З якою пташкою порівнюєте здоров’я? (Називають і пояснюють)
Тренер
-Я пропоную вам сісти у вагони та рушити до міста «Віват, здоров’я !» Пропоную стати один за одним, кожній команді окремо і об’єднатися одна за одною.
1вагончик
Команда фруктів вигукує «Ту-ту»
2 вагончик
Команда овочів «Чух-чух»
(Стають у вигляді гри «Потяг».Подається через аудіоапаратуру сигнал потягу та весела музика, учасники роблять перший круг.Музика вимикається.)
Тренер:
- Ми будемо працювати у групах, тому потрібно навчитися працювати разом, отже зараз обговоримо наші правила.
Обговорення правил групи
Тут і зараз (говоримо в теперішньому часі)
Бути активним і позитивним.
Один говорить – всі слухають.
Бути чесними і толерантними.
Не критикувати, а допомагати.
Кожна думка має право на існування.
Оцінювати факти, а не людину.
Щирість та чесність, відповідальність за свої слова та вчинки.
Кожен учасник має дотримуватися всіх прийнятих правил.
Тренер:
Ми прибули до міста . Перед нами площа «Рухлива».
Але спершу дихальна гімнастика.
Дихальні вправи добре очищають дихальні органи, поліпшують їхню роботу.
Уявіть що у вас у руках м’яч. Зробіть глибокий вдих і виконайте команду «М’яч пробитий!» — зі звуком «с-с-зс» починайте потроху випускати повітря з легенів, одночасно показуючи руками, як зменшується м’яч, відтворіть свист вітру, шум лісу, писк комара, звук дзвінка.
Тренер
Голос - це своєрідний індикатор здоров'я.
Пропоную командам об’єднатися
(Учасники стають в кружечок).
Ну що , потанцюємо?
(Вмикається весела музика)
Овочі повертаються вліво, а фрукти вправо; овочі присіли, а фрукти стрибнули, а всі разом покружляли; овочі покружляли як листочки осінні, а фрукти як пташки.
(Музика вимикається)
Саме музично-ритмічні вправи виконують релаксаційну функцію, допомагаючи досягти емоційної розрядки, зняти розумове навантаження і перевтому. Музично-ритмічні вправи формують красиву поставу, зміцнюють мускулатуру, розвивають дрібну моторику, виховують витривалість. Ритм, який диктує музика головному мозку, знімає нервову напругу. Рухи і танець, крім того, що знімають нервово-психічне напруження, допомагають дітям швидко встановлювати дружні зв'язки один з одним, а це також дає певний психотерапевтичний ефект.
Тренер
Нам треба рухатись до вулиці «ТЕАТРАЛЬНА», ми відвідаємо «Театр Здоров’я»
Учасники в групах готують міні-виставу за народним прислів’ям:
1 група: Подивись на вид та й не питай про здоров’я.
2 група: У здоровому тілі — здоровий дух.
(Приготувати: сигарети, кока - колу, чіпси,сухарики, тістечка, цукерки, овочі та фрукти, скакалки, м’ячі, обручі, гімнастичні палиці.)
Тренер
Ми рухаємось далі по місту «Віват Здоров’я». Вулиця Добра. На цій вулиці всі мешканці добрі. Пограємо.
Гра «Квіткова галявина добра» Скласти з пелюстків квітку добра (приготувати пелюстки, а учасники пишуть слова і складають у квіточку)
Доброзичливість, вихОваність доБросовісність поРядність, тактОвність чеснісТь лАска чуйність, щирість, терпіння, ввічливість …).
- Яка людина може бути доброю? (Добрим може бути тільки той, хто завжди доброзичливий до людей, хто думає не тільки про себе, але й про інших. Добра людина завжди враховує інтереси інших людей.)
- А що означає слово Доброзичливість?
Утворилось із двох слів «добро» і «зичити». Доброзичливий – той, хто
бажає людям добра. Доброзичливість допомагає підтримувати гарні стосунки, уникати сварок, конфліктів, які згубно впливають на здоров'я людей .
Висновок: слід намагатися робити лише добрі вчинки, які позитивно впливають на здоров'я.
Релаксація «Подорож на хмаринці» (Під музику)
Тренер.
Сідайте зручно і заплющте очі. Двічі або тричі глибоко вдихніть і видихніть… Я хочу запросити вас у подорож на хмаринці.
Стрибніть на пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору пухких подушок. Відчуйте, як зручно влаштувалися на цій великій і м’якій подушці – хмаринці. Зараз почнімо подорож.
Ваші хмаринки повільно піднімаються у синє небо. Ви відчуваєте легкий вітерець. Тут, високо в небі, все спокійно, тихо.
Нехай хмаринки перенесуть кожного з вас у таке місце, де ви почуватиметеся щасливими. Спробуйте подумки «побачити» це місце якомога точніше. Тут ви відчуваєте себе спокійними і щасливими, тут може статися будь – яке диво…
Тренер робить паузу на 30 секунд.
Тепер ви знову на своїх хмаринках, які везуть вас назад, на ваші місця.
Злізайте з хмаринок, подякуйте їм за те, що вони вас покатали.
Спостерігайте за тим, як повільно вони тануть у повітрі…
Потягніться, випростайтесь і знову будьте бадьорими, свіжими і уважними.
Отже, ми повинні з вами частіше відпочивати, бути спокійними, не нервуватися і берегти своє здоров’я.
Вправа «Глядачеві ілюзії» малюнки перевертні. (6 груп) Кожна група отримує свій малюнок і розповідає, що вона побачила. (Наприклад:)
За допомогою таких малюнків вправляються групи очних м’язів. Це сприяє поліпшенню кровообігу до зорового каналу, а значить служить своєрідною профілактикою сліпоти та інших проблем. Під час спостереження ілюзій, дитина вправляє своє логічне мислення і розвиває мозок.
Тренер
Прийшов час повертатись додому , але з гарним настроєм, тому подаріть посмішку один одному. Саме через улибкотерапію - посмішки вчителя, здоров'я дітей стане міцнішим. В людині, яка посміхається, діти бачать друга і процес навчання проходить плідніше. А ще у дитини з'являється відповідна усмішка, яка піднімає настрій.
Тренер
- Сьогодні ми поговорили про здоров’я, і як його зберегти.
Прочитайте вислів: «Здоров’я – це єдине благо, яке кожен відбирає у себе сам» (Михайло Мамчич)
- Тому ми з’ясовували, як своє здоров’я у себе не відібрати, а навпаки зміцнити.
Рефлексия
Тренер
Вправа «Веббінг»
Веббінг — це «павутиння слів, павутину плете павук, тож дозвольте ототожнити людину з павучком. Адже людина, немов павук, протягом свого життя плете свою павутину « ВІВАТ ЗДОРОВ’Я”
Спробуймо її сплести, з таким чудовим словом - ЗДОРОВ’Я. Сьогоднішній гість – павучок, буде в цьому нам допомагати. ( на павутинці пишуть слова під спокійну музику)
Тренер
- Наш міні тренінг закінчимо такими словами (На плакаті)
1. Як є здоров’я – буде все, як треба,
2. Сміятиметься сонечко із неба.
3. І дітям світ простелиться під ноги,
4. Щоб ви пройшли усі дороги.
5. Здорові діти – нація здорова,
6. Багата Україна і чудова!
7.Тож, діти, ви здоровими ростіть,
8. В майбутнє добрими ідіть!
Вправа «Результати очікування»
Тренер
- Пам’ятаєте про нашу кульку? Отже якщо справдилися ваші очікування від нашого майстер-класу то випустіть у небо кульку, а якщо ні то … залиште собі.
Дякую всім за працю. Ми з вами молодці!