19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Майстер -клас «Сучасний урок та здоров'язберігаючі технології , які надають позитивний вплив на розвиток дітей».

Про матеріал
Міні – тренінг для вчителів початкових класів. Проблема здоров’я дітей сьогодні як ніколи важлива. Діти приходять до школи не просто вчитися, а вчитися добре. І дуже важливо з перших днів створити їм такі умови, щоб це бажання не згасло. Завдання: - познайомити педагогів з різноманітними методами і прийомами, які надають позитивний вплив на фізичний та психологічний розвиток дітей.
Перегляд файлу

Майстер – клас «Сучасний  урок та здоров'язберігаючі технології ,  які надають позитивний вплив на розвиток дітей».

Завдання: 

-  познайомити педагогів з різноманітними методами і прийомами, які надають позитивний вплив на розвиток дітей.

- сприяти проведенню в початкових класах вправ психологічного та фізичного розвантаження.

Перебіг заходу

Тренер

- Доброго дня, шановні колеги! 
- Крикніть голосно і хором, друзі.
- Допомогти відмовитеся мені? (так або ні)
- Діток ви любите? Так чи ні ?
- Прийшли ви на майстер-клас,
- Вам лекції хочеться слухати тут? (НІ)
- Я вас розумію...
-Як бути панове?
- Проблеми дітей вирішувати потрібно нам? (так)
- Дайте мені відповідь.
- Активними всі будете? (ні або так)
- Отже, з прекрасним настроєм і позитивними емоціями ми починаємо майстер-клас.

Тренер

Я,  вчитель початкових класів.

    Моє творче кредо : «Щоб вести дітей  за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись».  До вашої уваги  пропоную  майстер – клас: у формі  міні тренінгу «Сучасний  урок та здоров'язберігаючі технології ,  які надають позитивний вплив на розвиток дітей».

     Під час даного майстер – класу я хочу продемонструвати  мій педагогічний  досвід з даної  проблеми,  інноваційні методи  та  прийоми, які  я  використовую  у  власній педагогічній  практиці. 

                Вправа «Очікуванння»
( Підготувати гелієві кульки, щоб у кінці полетіли в небо).

- Зараз кожен з вас вибере собі кольорову листівку, яка вам до вподоби і напише чого ви очікуєте від нашого майстер-класу. Наклейте на кульку. У кінці випустимо  у небо, якщо очікування здійсняться. (Виконують під спокійну музику)

    Видатний педагог К. Ушинський рекомендує: «Дайте дитині трохи порухатися, і вона подарує вам знову десять хвилин жвавої уваги, якщо ви зуміли їх використати, вони дадуть вам в результаті більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять.»

 Вважаю, що ефективність заняття багато в чому залежить від налаштування на урок, тобто забезпечення емоційної готовності до уроку.  

        Емоції – одна зі складових здоров’я. З перших хвилин учень повинен відчути, що він цікавий учителю не просто як носій знань, а й як особистість.

       У своєму педагогічному арсеналі маю безліч вправ, які допомагають досягти позитивного налаштування учнів на урок. 

Тренер

     Пропоную встати всім у кружечок.

1.Вправа «Знайомство» і «Незакінчене речення»
     (Психо - емоційна вправа з метою налаштування на продуктивну працю.) Учасники утворюють коло. Уявіть себе дітьми і привітайтеся вушком (кожен учасник притуляється один до одного вухом). А тепер п’яткою лівої ноги. А тепер притуліть свої долоньки до свого серця і передайте його тепло своєму товаришеві (один одному ніби у долоньках передають тепло).
  По черзі кожен учасник називає своє ім’я та доповнює речення про себе.
  Щоб бути  здоровим Я …

2.Вправа «Долоньки»
     Простягніть, будь ласка, свою праву долоньку : це ви даруєте мені свою творчість, своє бажання, своє натхнення (дмухаємо) Простягніть  тепер ліву долоньку, це я вам  дарую свою любов і повагу, свої знання. (дмухаємо). А зараз доторкнемося долоньками один до одного і обміняємося своїм доброзичливим ставленням, почуттями.  

  • Щиро дякую!

Такі і подібні вправи допомагають дитині заглибитись у свій внутрішній світ, а мені ефективно розпочати і провести урок.

3. Вправа «Мозковий  штурм»

Тренер

 Що на світі найдорожче? (учасники відповідають)

Тренер:  найцінніший, найдорожчий  скарб для людини - це її  здоров’я.

Без нього немає повноцінного життя.

Однією зі складових успіху є здоров’я – дорогоцінний дар, яким наділяє людину природа. «Здоров’я - не все, але без здоров’я - нічого» на думку Сократа. Значно легше здоров'я втратити, ніж його відновити.

4. Вправа  « 8» Поліпшує кровобіг, налаштовує на працю, знімає напругу

     Тренер

 Шановні колеги, а ми відправляємось у чудову подорож до міста

                               « Віват,  здоров’я!»

Ми з Вами  на станції «Корисна».

Давайте пригадаємо що корисно для нашого організму? Так, вітаміни, які містять в собі фрукти та овочі. Пропоную Вам обрати фрукт чи овоч з яким Ви себе асоціюєте.

(Учасники називають себе, пояснюють чому саме так та об’єднуються у дві команди. Команди  стають напроти півколом)

Гра "Корисно-шкідливо".

ТРЕНЕР називає звички, учні сигналізують ХЛОПКАМИ – корисно, ТОПОТІННЯМ – шкідливо.

  • Виконувати ранкову гімнастику.
  • Дотримуватись режиму дня.
  • Гризти нігті.
  • Довго дивитися телевізор.
  • Вживати алкоголь.
  • Правильно харчуватися.
  • Спілкуватися з людьми.
  • Говорити неправду.

Тренер:

Поки ви ще невеличкі -

Виробляйте добрі звички,

Щоб здоров'я зберегти

І щасливими рости.

Тренер

 Щоб наш потяг рушив, нам треба виконати вправу  «Одягни слово»

- Зараз кожна з груп  одягне дуже важливе слово. Як Ви думаєте яке? (ЗДОРОВ’Я)

Команда овочів:  - З якою тваринкою порівнюєте здоров’я.

Команда фруктів: - З якою  пташкою порівнюєте здоров’я? (Називають і пояснюють)

  Тренер

  пропоную  вам сісти у вагони  та рушити до міста «Віват,  здоров’я !» Пропоную стати один за одним, кожній команді окремо і об’єднатися одна за одною.

1вагончик

 Команда фруктів вигукує «Ту-ту»

2 вагончик

 Команда овочів «Чух-чух»

 (Стають у вигляді гри «Потяг».Подається через аудіоапаратуру сигнал потягу та весела музика, учасники роблять перший круг.Музика вимикається.)

Тренер:

- Ми будемо працювати у групах, тому потрібно навчитися працювати разом,  отже зараз обговоримо наші правила.

Обговорення правил групи

Тут і зараз (говоримо в теперішньому часі)

Бути активним і позитивним.

Один говорить – всі слухають.

     Бути чесними і толерантними.

Не критикувати, а допомагати.

Кожна думка має право на існування.

Оцінювати факти, а не людину.

Щирість та чесність, відповідальність за свої слова та вчинки.

Кожен учасник має дотримуватися всіх прийнятих правил.

Тренер:

Ми  прибули до міста . Перед нами площа «Рухлива».

 Але спершу дихальна гімнастика. 

Дихальні вправи  добре очищають дихальні органи, поліпшують їхню роботу.
Уявіть  що у вас у руках м’яч. Зробіть глибокий вдих і виконайте команду «М’яч пробитий!» — зі звуком «с-с-зс» починайте потроху випускати повітря з легенів, одночасно показуючи руками, як зменшується м’яч, відтворіть свист вітру, шум лісу, писк комара, звук дзвінка.

 Тренер

Голос - це своєрідний індикатор здоров'я.

Пропоную командам об’єднатися

(Учасники стають в кружечок).

Ну що , потанцюємо?

 (Вмикається весела музика)

Овочі повертаються вліво, а фрукти вправо; овочі присіли, а фрукти стрибнули, а всі разом покружляли; овочі покружляли як листочки осінні, а фрукти як пташки.

(Музика вимикається)

Саме музично-ритмічні вправи виконують релаксаційну функцію, допомагаючи досягти емоційної розрядки, зняти розумове навантаження і перевтому. Музично-ритмічні вправи формують красиву поставу, зміцнюють мускулатуру, розвивають дрібну моторику, виховують витривалість. Ритм, який диктує музика головному  мозку, знімає нервову напругу. Рухи і танець, крім того, що знімають нервово-психічне напруження, допомагають дітям швидко встановлювати дружні зв'язки один з одним, а це також дає певний психотерапевтичний ефект.

Тренер

Нам треба рухатись до вулиці «ТЕАТРАЛЬНА», ми відвідаємо   «Театр Здоров’я»

Учасники в групах готують міні-виставу за народним прислів’ям:

1 група: Подивись на вид та й не питай про здоров’я.             

2 група: У здоровому тілі — здоровий дух.

(Приготувати: сигарети, кока - колу, чіпси,сухарики, тістечка, цукерки, овочі та фрукти, скакалки, м’ячі, обручі, гімнастичні палиці.)    

Тренер

Ми рухаємось далі по місту «Віват Здоров’я». Вулиця  Добра. На цій вулиці всі мешканці добрі. Пограємо.

 Гра «Квіткова галявина добра»  Скласти з пелюстків квітку добра (приготувати пелюстки, а учасники пишуть слова і складають у квіточку)

Доброзичливість, вихОваність  доБросовісність поРядність, тактОвність  чеснісТь  лАска чуйність, щирість, терпіння,  ввічливість …).  

- Яка людина може бути доброю? (Добрим може бути тільки той, хто завжди доброзичливий до людей, хто думає не тільки про себе, але й про інших. Добра людина завжди враховує інтереси інших людей.)

-  А  що означає  слово Доброзичливість?                 

                     Утворилось із двох слів «добро» і «зичити». Доброзичливий – той, хто

бажає людям добра. Доброзичливість допомагає підтримувати гарні стосунки, уникати сварок, конфліктів, які згубно впливають на здоров'я людей .

 Висновок: слід намагатися робити лише добрі вчинки, які позитивно впливають на здоров'я.

 Релаксація «Подорож на хмаринці» (Під музику)

Тренер.

Сідайте зручно і заплющте очі. Двічі або тричі глибоко вдихніть і видихніть… Я хочу запросити вас у подорож  на хмаринці.

Стрибніть на  пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору пухких подушок. Відчуйте, як зручно влаштувалися на цій великій і мякій подушці – хмаринці. Зараз почнімо подорож.

Ваші хмаринки повільно піднімаються у синє небо. Ви відчуваєте легкий вітерець. Тут, високо в небі, все спокійно, тихо.

Нехай хмаринки перенесуть кожного з вас у таке місце, де ви почуватиметеся щасливими.  Спробуйте подумки «побачити» це місце якомога точніше. Тут ви відчуваєте себе спокійними і щасливими, тут може статися будь – яке диво…

 Тренер робить паузу на 30 секунд.

Тепер ви знову на своїх хмаринках, які везуть вас назад, на ваші місця.

   Злізайте з хмаринок, подякуйте їм за те, що вони вас покатали.

Спостерігайте за тим, як повільно вони тануть у повітрі…

Потягніться, випростайтесь і знову будьте бадьорими, свіжими і уважними.

Отже, ми  повинні з вами частіше відпочивати, бути спокійними, не нервуватися і берегти своє здоров’я.

Вправа «Глядачеві  ілюзії»  малюнки перевертні. (6 груп) Кожна група отримує свій малюнок і розповідає, що вона побачила. (Наприклад:Корови і доги
 )

За допомогою  таких малюнків  вправляються групи очних м’язів. Це сприяє поліпшенню кровообігу до зорового каналу, а значить служить своєрідною профілактикою сліпоти та інших проблем.  Під час спостереження ілюзій, дитина вправляє своє логічне мислення і розвиває мозок.

Тренер

Прийшов час  повертатись додому , але з гарним настроєм, тому подаріть посмішку один одному. Саме через улибкотерапію - посмішки вчителя,   здоров'я дітей стане міцнішим.  В  людині, яка посміхається, діти бачать друга і процес навчання проходить плідніше. А ще у дитини з'являється відповідна усмішка, яка піднімає настрій.

Тренер

- Сьогодні ми поговорили  про здоров’я,  і як його зберегти.

Прочитайте вислів: «Здоров’я – це єдине благо, яке кожен відбирає у себе сам» (Михайло Мамчич)

 - Тому ми з’ясовували, як своє здоров’я у себе не відібрати, а навпаки зміцнити.

Рефлексия

Тренер

 Вправа  «Веббінг»

Веббінг — це «павутиння слів, павутину плете павук, тож дозвольте ототожнити людину з павучком. Адже людина, немов павук, протягом свого життя плете свою павутину  « ВІВАТ ЗДОРОВ’Я”

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки павука"

 Спробуймо її сплести, з таким чудовим словом - ЗДОРОВ’Я.  Сьогоднішній гість – павучок, буде в цьому нам допомагати. ( на павутинці пишуть слова під спокійну музику)

Тренер

- Наш міні  тренінг закінчимо такими словами (На плакаті)

1. Як є здоров’я – буде все, як треба,

2. Сміятиметься сонечко із неба.

3. І дітям світ простелиться під ноги,

4. Щоб ви пройшли усі дороги.

5. Здорові діти – нація здорова,

6. Багата Україна і чудова!

7.Тож, діти, ви здоровими ростіть,

8. В майбутнє добрими ідіть!

Вправа «Результати очікування»

     Тренер

- Пам’ятаєте про нашу кульку? Отже якщо справдилися ваші очікування від    нашого майстер-класу то випустіть у небо кульку, а якщо ні то … залиште собі.

Дякую всім за працю. Ми з вами  молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку