Розширити знання учнів про правила поведінки пішоходів на вулиці, закріпитиуявлення дітей про роль світлофора, вчити розрізняти дорожні знаки, виховуватиувагу, спостережливість, учити самостійно користуватись набутими знаннями уповсякденному житті, виховувати артистичні здібності і уяву.
Мета: розширити знання учнів про правила поведінки пішоходів на вулиці, закріпитиуявлення дітей про роль світлофора, вчити розрізняти дорожні знаки, виховуватиувагу, спостережливість, учити самостійно користуватись набутими знаннями уповсякденному житті, виховувати артистичні здібності і уяву. Обладнання: дорожні знаки, свисток, дзвоник, плакат «Школа ПДР», кермо, самокат. Вікова категорія: сценарій адаптовано для дітей з мовленнєвими порушеннями (учнів 1-4 класів).
МУЗИКА(На сцену виходять звірята, граючись з планшетом і не помічають, що опинилися на дорозі. Поряд з ними , з кермом у руках, «іздять звірята – водії». Друзі, побачивши «автомобілі» перелякано туляться одне до одного)Мишеня Велике місто – просто горе... Тигреня. Ми розгубилися: “Ой!” і “Ай!”.
Музика( На сцену вибігають2 вовка і лякають зайчика)Звучить свисток Світлофора, вовки зупиняються ,а зайчик тікає. Вовки( разом). Ну, постривай! Світлофор Зупиніться. Що значить « ну, постривай»? Це ви постривайте. Ви порушили правила дорожнього руху. Запрошую вас на навчання в нашу школу.(Світлофор проводить вовків за сцену)
Музика(На сцену повільно «виїжджає» Кішка на автомобілі і махає глядачам. Раптом вона зупиняється, дістає з кишені дзеркало і гребінець і поправляє зачіску. Кладе на місцеречі і дістає телефон починаючи розмову. Світлофор спостерігає здивовано за цими діями і подає сигнал свистком) Світлофор Ой! А що то за іномарка так дивно їздить?Світлофор (назва тварини) ви що, не бачили червоного світла на світлофорі? Кішка Зараз не модно їздити за правилами. Світлофор Не модно?У нас, дорогенька, багато машин,І строгий закон для всіх нас один!Ідіть до школи правил дорожнього руху. Вивчить їх на зубок, а тоді й їздити будете нашим містом(Світлофор проводить кішку за сцену)
Музика (На сцену повільно виходить пес, У руках тримає вінок з квітами. Він замріяно нюхає квіти, кружляє по сцені, робить «ластівку» і кидає віночок зі сцени глядачам. Тоді лягає посеред сцени не помічаючи тварин-водіїв. До нього стрибає зайчик) Зайчик Не можна лежати на дорозі. Пес (відмахується)Світлофор(свистить). Даремно Ви, містер Пес, не слухаєтесь Зайчика.. Він правила дорожнізнає й розуміє. Запрошую тебе до нашої школи вивчити правила. Пес Зачекайте(відправляє повітряний поцілунок глядачам і уходить із Світлофором зі сцени)
Музика (На сцену виходить Заєць з м’ячем. Він підкидає м’яч, грає з ним як футболіст. )Світлофор (свистить) А чи можна гратися на дорозі?Заєць У шахи ні, а у м’яча так,Світлофор Усім треба, перш ніж мандрувати, дорожню грамоту вивчати! У нас зараз іде урок правил дорожнього руху. (Дзвонить у дзвоник)(Всі тваринки і діти з залу виходять на сцену і сідають у коло) Звучить музика, Світлофор веде урок. По закінченню уроку всі встають)
Світлофор(після таночка)Діти, а ви запам’ятали правила дорожнього руху?(Учні, що вийшли на сцену разом з тваринами на урок говорять слова.) 1. Для руху транспорту існує проїжджа частина дороги. Для руху пішоходів –тротуар. 2. Під час руху по тротуару необхідно триматися правої сторони, щоб не заважатиіншим. 3. Переходити нам слід. Тільки там, де перехід. 4. А доріжку пішохідну,Наче зебру, добре видно. 5. Будь уважним. Постривай – Ззаду не обходь трамвай6. А тролейбус і автобус Тільки ззаду оббігай!
7. Знайте, друзі, дітворі Можна тільки у дворіГратись, бігати, стрибати. Чи м’яча гуртом ганяти. На дорозі ж – знає кожен –(всі разом)гратися ніяк не можна! Світлофор.(звертається до залу) Всі будьте здорові!Живіть ви багато. І майте машини у кожній ви хаті. Та правила знайте і знаки вивчайте,А також виконувать не забувайте.(артисти аплодують)