Майстер клас- Використання інтерактивних технологій на уроках географії

Про матеріал
Як зробити урок не лише пізнавальним, інформативним, але й підтримувати у дітей зацікавленість предметом, бажання вчитися, зробити урок цікавим, підвищити у школярів мотивацію до навчання? Шукаючи відповідь на це питання, я дійшла висновку, що зацікавити, вмотивувати учнів до вивчення предмету можна шляхом уникнення одноманітності, шаблонності в роботі, використання таких форм, методів навчання, які збуджують пізнавальний інтерес і стимулюють самостійне мислення школярів.
Перегляд файлу

1 слайд .  Доброго дня!

Пропоную до вашої уваги майстер -клас “Використання інтерактивних технологій на уроках географії”

 

2 слайд.  Ми працюємо в НУШ, тому кожен ранок у нас починається з ранкового кола.Запрошую і вас приєднатися. 

Пропоную по черзі назвати своє ім’я та географічний об’єкт або явище з яким ви себе асоціюєте. Якщо хочите можете пояснити, чому ви обрали цей об’єкт.

 Почну я - Я-Інга , я гори, бо моє педагогічне кредо - Рухатися вперед до вершин, до перемоги! Цьому я навчаю і своїх учнів! 

 

3 слайд.  Щодня сучасний здобувач освіти  має засвоїти цілий масив різних відомостей за освітньою програмою.    

І хоча для навчання є практично необмежені можливості доступу до інформації, все частіше у школярів виникають проблеми із засвоєнням. Чому? Часто мозок просто не в змозі систематизувати всю інформацію, яку отримує.

Основна мета навчальної діяльності учнів: зрозуміти так, щоб  зміг  пояснити. 

 

4 слайд.  Під час навчання учні мають робити набагато більше, ніж просто слухати і фіксувати готові думки вчителя. Вони можуть знаходити інформацію самостійно, визначати та обговорювати проблеми, знаходити шляхи їх розв’язання, спостерігати і планувати. Діти повинні мати змогу застосовувати нові знання та навички на практиці, створювати зворотні зв’язки.

І тут на допомогу учням приходять інтерактивні технології.

5 слайд.  Інтерактивні технології - це організація засвоєння знань і формування певних вмінь та навичок через сукупність особливим способом організованих

навчально–пізнавальних дій, що полягають в активній взаємодії учнів між собою та побудові міжособистісного спілкування з метою досягнення запланованого результату.

 

6 слайд.  Інтерактивні вправи на уроках географії  зорієнтовані на: 

- розвиток мислення школярів, певної самостійності думок. Деякі з інтерактивних вправ (наприклад,  «Робота в  парах», «Робота в групах», «Карусель», «Пошук інформації» та інші) спрямовані на самостійне осмислення матеріалу, допомагають замислитися («Чи справді це так?»), дослідити факти,  проаналізувати,  розуміти  їхню  суть;

 Застосування вправ «Аналіз ситуації», «Вирішення проблем», вчать дітей протистояти тиску більшості, відстоювати свою думку, знайти і довести помилку в судженнях, якої навмисно припускається учитель.  

 Завдяки правильному, адекватному усвідомленню не лише позитивного, а й негативного у власній поведінці, діях, навчанні виникає критичне ставлення до себе, що потрібно насамперед для сприймання вимог інших; 

Інколи учні пропонують нестандартні виходи із ситуацій, які ми, дорослі, повинні не відкидати, а підтримувати. Такий підхід   сприяє розвитку бажання ділитися власними ідеями, створює віру у свої можливості. У процесі інтерактивних вправ «Розумовий штурм», «Коло ідей»,  «Вирішення проблем», «Незакінчені речення» приймаються всі думки дітей як реальні, так і вигадані; 

7 слайд.  Пропоную вам трішки відпочити .Та познайомитись з моїм другом Хібуки.   Під час війни у дітей дуже підвищена тривожність, тому я пройшла навчання «Метод Хібукі-терапії у роботі з дитячою травмою»

Хібуки це собака - обіймака , який спеціально їхав до нас з далекого Ізраїлю, де дітки теж знають, що таке війна. В умовах сьогодення часто під час уроків лунає повітряна тривога . Звичайно діти хвилюються. І тут  на допомогу приходить Хібуки або іграшка- оберіг кожної дитини. Разом ним ми робимо вправу спрямовані на психологічну підтримку та відпочинок.Запрошую і вас виконати таку вправу!

Візьміть у рукт Хібукі

Згадаємо яка  яка мальовнича наша країна ... на заході Карпати - високі гори, на півдні теплі та безкрайні моря, на півночі густі ліси, на сході наш дім ми зустрічаємось дома, заплющіть очи та уявіть тих кого ви хочете обійняти - обіймаємось , це наша нова звичка)

А тепер продовжуємо працювати далі.

 8 слайд.  Пропоную практично розлянути декілька інтерактивних вправ.

На уроках географії надважливо вміти працювати з картою. Однією із вправ є “Геокодер”. Цю вправу я використовую на етапі закріплення знань.

В ході роботи за цим прийомом у школярів формуються такі навички:

вміння «читати» та наносити дані на карту за певною темою;

точність нанесення інформації на карту;

охайність оформлення картографічних матеріалів;

співставлення теоретичних відомостей та їх місцеположення

Зараз перед вами на столі лежать контурні карти , Вам як підказку даю і фізичну карту. Діти працюють без неї.

Я буду зачитувати певні факти про об`єкт,  уникаючи самої назви, а ви  маєте здогадатись, про що йдеться. Напишіть його назву  та відмітте  місцеположення на карті.

  1. Якщо перекласти з ісландського - цей острів називається Зелена земля - найбільший острів планети ( Гренландія)
  2. Найбільша в світі пустеля. (Сахара)
  3. Затока, в якій видобувається найбільше нафти, а ії назва як і у породи кішки. (Перська)
  4. Море, в якому неможливо втопитися ( Мертве)
  5. Океан, який має «помилкову» назву. (Тихий)

 9 слайд.  Давайте перевіримо....

Цей прийом можна використовувати за двома ступенями складності:

  1 Називаємо послідовно об'єкт, а учень має нанести на карту цифру, яка відповідає порядковому номеру завдання та місцеположенню у просторі того, про що йдеться.

2 Зачитуємо певні факти про об`єкт,  уникаючи самої назви, а учень в цьому випадку сам має здогадатись, про що йдеться. Умова виконання завдання — правильно визначити  об`єкт за описом, написати його назву та відмітити місцеположення на карті

10 слайд.  Часто даю вправи з Веб-сервісу « Льорнінг Епс» це не тільки сховище інтерактивних вправ, а й чудова педагогічна майстерня. Під час дистанційного навчання  на уроках сприяє розвитку в учнів: мотивації та інтересу до навчання; самостійної пізнавальної діяльності; навичок мислення високого рівня; інтелектуальних умінь

Вправи цього сервісу використовую як для самоперевірки та і для створення проблемної ситуації нарізних етапах уроку

На екрані ви бачите кьюар код , скануєте його своїми гаджитами та виконуєте вправу....ви побачили результат своєї роботи . Похволіть себе за це. (А вправи дітей я можу побачити на платформі Хьюман)

11слайд. У своїй роботі на уроках географії застосовую прийом візуалізації навчального матеріалу. Візуалізація – це процес створення чітких яскравих образів за допомогою сучасних технологій. В процесі своєї професійної діяльності, стиканулась  з проблемою, що дітям важко визначати свої емоції. Тут я звернулася до Арт - терапії, пройшла довготривалі  курси “Терапія і практика арт-терапії: розмаїття підходів"

Хочу вам запропонувати інтерактивну вправу “Мапу емоцій”, яку доцільно використовувати на етапі рефлексії. Це один із прийомів арт- терапії.

 Згадайте  якомога більше емоцій, які ви відчули під час нашого спілкування  (майстер клас) та записати їх .

 Зобразте мапу, яка символізуватиме ландшафт емоцій і на ній відобразити всі емоції. ( за допомогою кольору,  предметів різного розміру,  географічних об’єктів) . Наприклад я дуже хвилювалася перед майстер класом і також намалювала цю мапу.

Обов’язково датайте назву кожній намальованій емоції... Покажіть ваші мапи.

У кого є бажання назвати ту емоцію яка переважала. Покажіть іі на мапі . Яке місце на своїй мапі  порадили б ви відвідати ?

За допомогою цієї вправи я зможу зрозуміти емоційний стан дітей на уроці. Так я будую освітню траєкторію кожного учня.

12 слайд. Застосування інтерактивних технологій дає змогу створити навчальне середовище, яке допомагає учням розвивати світогляд, логічне і критичне мислення, зв’язне мовлення, виявляти і реалізовувати індивідуальні можливості, робити відкриття і відчувати себе успішним.

В.Сухомлинський говорив, що школа має бути не коморою знань, а середовищем  думки. Тоді предмет, що його викладає вчитель, стає не кінцевою метою його діяльності, а засобом розвитку дитини. 

  1. Поки ви робили мапи, у мене з’явилась нова локація на карті - зараз я відчуваю легкість, прилив енергії. І цією енергією я хочу поділитися з вами! 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Майстер-класи
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку