1 слайд . Доброго дня!
Пропоную до вашої уваги майстер -клас “Використання інтерактивних технологій на уроках географії”
2 слайд. Ми працюємо в НУШ, тому кожен ранок у нас починається з ранкового кола.Запрошую і вас приєднатися.
Пропоную по черзі назвати своє ім’я та географічний об’єкт або явище з яким ви себе асоціюєте. Якщо хочите можете пояснити, чому ви обрали цей об’єкт.
Почну я - Я-Інга , я гори, бо моє педагогічне кредо - Рухатися вперед до вершин, до перемоги! Цьому я навчаю і своїх учнів!
3 слайд. Щодня сучасний здобувач освіти має засвоїти цілий масив різних відомостей за освітньою програмою.
І хоча для навчання є практично необмежені можливості доступу до інформації, все частіше у школярів виникають проблеми із засвоєнням. Чому? Часто мозок просто не в змозі систематизувати всю інформацію, яку отримує.
Основна мета навчальної діяльності учнів: зрозуміти так, щоб зміг пояснити.
4 слайд. Під час навчання учні мають робити набагато більше, ніж просто слухати і фіксувати готові думки вчителя. Вони можуть знаходити інформацію самостійно, визначати та обговорювати проблеми, знаходити шляхи їх розв’язання, спостерігати і планувати. Діти повинні мати змогу застосовувати нові знання та навички на практиці, створювати зворотні зв’язки.
І тут на допомогу учням приходять інтерактивні технології.
5 слайд. Інтерактивні технології - це організація засвоєння знань і формування певних вмінь та навичок через сукупність особливим способом організованих
навчально–пізнавальних дій, що полягають в активній взаємодії учнів між собою та побудові міжособистісного спілкування з метою досягнення запланованого результату.
6 слайд. Інтерактивні вправи на уроках географії зорієнтовані на:
- розвиток мислення школярів, певної самостійності думок. Деякі з інтерактивних вправ (наприклад, «Робота в парах», «Робота в групах», «Карусель», «Пошук інформації» та інші) спрямовані на самостійне осмислення матеріалу, допомагають замислитися («Чи справді це так?»), дослідити факти, проаналізувати, розуміти їхню суть;
Застосування вправ «Аналіз ситуації», «Вирішення проблем», вчать дітей протистояти тиску більшості, відстоювати свою думку, знайти і довести помилку в судженнях, якої навмисно припускається учитель.
Завдяки правильному, адекватному усвідомленню не лише позитивного, а й негативного у власній поведінці, діях, навчанні виникає критичне ставлення до себе, що потрібно насамперед для сприймання вимог інших;
Інколи учні пропонують нестандартні виходи із ситуацій, які ми, дорослі, повинні не відкидати, а підтримувати. Такий підхід сприяє розвитку бажання ділитися власними ідеями, створює віру у свої можливості. У процесі інтерактивних вправ «Розумовий штурм», «Коло ідей», «Вирішення проблем», «Незакінчені речення» приймаються всі думки дітей як реальні, так і вигадані;
Хібуки це собака - обіймака , який спеціально їхав до нас з далекого Ізраїлю, де дітки теж знають, що таке війна. В умовах сьогодення часто під час уроків лунає повітряна тривога . Звичайно діти хвилюються. І тут на допомогу приходить Хібуки або іграшка- оберіг кожної дитини. Разом ним ми робимо вправу спрямовані на психологічну підтримку та відпочинок.Запрошую і вас виконати таку вправу!
Візьміть у рукт Хібукі
Згадаємо яка яка мальовнича наша країна ... на заході Карпати - високі гори, на півдні теплі та безкрайні моря, на півночі густі ліси, на сході наш дім ми зустрічаємось дома, заплющіть очи та уявіть тих кого ви хочете обійняти - обіймаємось , це наша нова звичка)
А тепер продовжуємо працювати далі.
8 слайд. Пропоную практично розлянути декілька інтерактивних вправ.
На уроках географії надважливо вміти працювати з картою. Однією із вправ є “Геокодер”. Цю вправу я використовую на етапі закріплення знань.
В ході роботи за цим прийомом у школярів формуються такі навички:
вміння «читати» та наносити дані на карту за певною темою;
точність нанесення інформації на карту;
охайність оформлення картографічних матеріалів;
співставлення теоретичних відомостей та їх місцеположення
Зараз перед вами на столі лежать контурні карти , Вам як підказку даю і фізичну карту. Діти працюють без неї.
Я буду зачитувати певні факти про об`єкт, уникаючи самої назви, а ви маєте здогадатись, про що йдеться. Напишіть його назву та відмітте місцеположення на карті.
9 слайд. Давайте перевіримо....
Цей прийом можна використовувати за двома ступенями складності:
1 Називаємо послідовно об'єкт, а учень має нанести на карту цифру, яка відповідає порядковому номеру завдання та місцеположенню у просторі того, про що йдеться.
2 Зачитуємо певні факти про об`єкт, уникаючи самої назви, а учень в цьому випадку сам має здогадатись, про що йдеться. Умова виконання завдання — правильно визначити об`єкт за описом, написати його назву та відмітити місцеположення на карті
10 слайд. Часто даю вправи з Веб-сервісу « Льорнінг Епс» це не тільки сховище інтерактивних вправ, а й чудова педагогічна майстерня. Під час дистанційного навчання на уроках сприяє розвитку в учнів: мотивації та інтересу до навчання; самостійної пізнавальної діяльності; навичок мислення високого рівня; інтелектуальних умінь
Вправи цього сервісу використовую як для самоперевірки та і для створення проблемної ситуації нарізних етапах уроку
На екрані ви бачите кьюар код , скануєте його своїми гаджитами та виконуєте вправу....ви побачили результат своєї роботи . Похволіть себе за це. (А вправи дітей я можу побачити на платформі Хьюман)
11слайд. У своїй роботі на уроках географії застосовую прийом візуалізації навчального матеріалу. Візуалізація – це процес створення чітких яскравих образів за допомогою сучасних технологій. В процесі своєї професійної діяльності, стиканулась з проблемою, що дітям важко визначати свої емоції. Тут я звернулася до Арт - терапії, пройшла довготривалі курси “Терапія і практика арт-терапії: розмаїття підходів"
Хочу вам запропонувати інтерактивну вправу “Мапу емоцій”, яку доцільно використовувати на етапі рефлексії. Це один із прийомів арт- терапії.
Згадайте якомога більше емоцій, які ви відчули під час нашого спілкування (майстер клас) та записати їх .
Зобразте мапу, яка символізуватиме ландшафт емоцій і на ній відобразити всі емоції. ( за допомогою кольору, предметів різного розміру, географічних об’єктів) . Наприклад я дуже хвилювалася перед майстер класом і також намалювала цю мапу.
Обов’язково датайте назву кожній намальованій емоції... Покажіть ваші мапи.
У кого є бажання назвати ту емоцію яка переважала. Покажіть іі на мапі . Яке місце на своїй мапі порадили б ви відвідати ?
За допомогою цієї вправи я зможу зрозуміти емоційний стан дітей на уроці. Так я будую освітню траєкторію кожного учня.
12 слайд. Застосування інтерактивних технологій дає змогу створити навчальне середовище, яке допомагає учням розвивати світогляд, логічне і критичне мислення, зв’язне мовлення, виявляти і реалізовувати індивідуальні можливості, робити відкриття і відчувати себе успішним.
В.Сухомлинський говорив, що школа має бути не коморою знань, а середовищем думки. Тоді предмет, що його викладає вчитель, стає не кінцевою метою його діяльності, а засобом розвитку дитини.