Діяльнісний підхід1234 Зниження конфліктних ситуацій, комфортне психологічне середовище. Рефлексія результатів. Проєктування способів вирішення завдань. Змінюються методи пояснення нового матеріалу. Технологія діяльнісного підходу навчання сприяє особистісно - зорієнтованому навчанню, що дозволяє учням реалізувати свої задатки. Передумовою активної пізнавальної діяльності учнів є нестандартна, цікава творча робота, що пробуджує у дітей інтерес до знань і сприяє емоційному, духовному розвитку школярів.
Географічний логікон – загадка, яка вимагає на основі аналізу інформації, закладеної у клітинках, знайти логічний зв’язок між верхнім і нижнім рядками. Учні повинні виявити логічну закономірність у запропонованому завданні. Є дворядні, трьохрядні, чотирьохрядні логікони. Технологія критичного мислення
Сітка Елвермана«Сітка Елвермана» - спрямована на організацію дискусії в класі та формування в учнів чіткої позиції щодо обговорюваних проблем. Аргументи ЗАПроблема (теза)Аргументи ПРОТИ 1. Розширення ринку інформації. Чи можна вважати глобалізацію позитивним явищем сучасності?1. Зникнення ідентичності.2. Вирівнювання рівнів економічного розвитку країн, що розвиваються.2. Уніфікація.3. Створення робочих місць в субрегіонах.3. Поглинання ТНК відповідних галузей в слаборозвинених країнах, винос на їх територію підприємств-забруднювачів. Технологія критичного мислення
Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління. Алгоритм складання 1) визначити тему, загальну ідею;2) пошук та підбір зображень;3) виділити 9 елементів - зображень, що мають відношення до теми чи ідеї;4) знайти зв`язки між елементами, визначити послідовність;5) сконцентрувати сенс в одному елементі (9 - й квадрат);6) виділити відмінні риси, особливості кожного елемента. Технологія критичного мислення
Концептуальна карта (кластер, ментальна карта) Концептуальна карта – це візуалізація певної ідеї, від якої поширюються всі відгалуження і асоціації. Таке ієрархічне розгалуження (радіальна структура, модель асоціації) може бути представлено у вигляді структури дерева, яка ототожнює докладний розширення головної ідеї. Технологія критичного мислення
Картографічна компетентністьсукупність здібностей особи використовувати засвоєні картографічні знання, уміння і навички для вирішення практичних і теоретичних завдань у реальних умовах життя;картографічні знання і вміння складають не тільки найважливішу частину змісту географічної освіти, а й входять до складу загальнокультурних компетентностей.Інформаційно-комунікаційні технології
Інтерактивні моделі та карти1. Ventusky – дозволяє показати точний прогноз погоди у будь-якій точці земної кулі та карту із зображенням динаміки погодних умов.https://www.ventusky.com/?p=48.5;26.9;4&l=temperature-2m. Можна застосувати:6 клас «Атмосфера» 7 клас «Клімат материків та океанів»8 клас «Клімат України»9 клас «Сільське господарство. Агрокліматичні ресурси»11 клас «Світосистеми»Інформаційно-комунікаційні технології
2. Інтерактивна модель розвитку ЗемліГіпотеза дрейфу материків (6 клас)Льодовиковий період (8 клас)3. Інтерактивна модель міграційних потоків на інформаційному ресурсі Metrocosm https://metrocosm.com/map-of-hurricanes-cyclones-typhoons/Динаміка міського населення світу (8 кл., 11 кл. )Інформаційно-комунікаційні технології
Затребувані професії: - програмісти, - IT-фахівці, - інженери, - професіонали в галузі високих технологій на стику з природничими науками; - фахівці біо- та нано-технологій. При залучені 1% населення України до STEM-професій - підвищення ВВП на $50 млрд за рік Потреба в цих спеціалістах вдвічі більша. Перспективи економічного розвитку України
критичне мислення;комунікації українською та іноземними мовами;інформаційна грамотність та використання ІКТ;спостереження;проектування;дослідниціка діяльність;вміння створювати інтерактивні моделі;підприємливість;вміння брати на себе відповідальність;командна робота. Навички, які повинні мати випускники для набуття STEM – професій:
STEM-проєкт – це групова навчально-пізнавальна, творча або ігрова діяльність учнів, яка має загальну ціль, методи, засоби діяльності передбачає інтеграцію трьох і більше STEM-дисциплін та спрямована на досягнення загального результату. Структурні компоненти проєкту(Діяльність педагога)Перший етап Формулює проблему. При постановці мети визначається і продукт проєкту. Вводить в ігрову (сюжетну) ситуацію. Формулює завдання. Другий етап Допомагає у вирішенні задачі. Допомагає організувати діяльність. Третій етап Практична допомога (за необхідності). Спрямовує здійснення проєкту. Четвертий етап Підготовка до презентації. Інтерактивні технології
STEM-проєкт“Подорож з присмаком загадковості” або “Сам собі турагент”Мета: Розробити дводенний екскурсійний маршрут та розрахувати його бюджет.1. Визначте відстань та тривалість переїзду за допомогою додатку Google Maps різними видами транспорту. Порахуйте витрати на пальне за умови пересування власним транспортом. https://www.google.com/maps/dir//49.837230,+24.035886/@49.8371708,23.9534384,12z/data=!4m6!4m5!1m0!1m3!2m2!1d24.035886!2d49.83723?hl=uk-UK&entry=ttu 2. Визначте місце проживання на сайті або за допомогою додатку booking.com https://www.booking.com/index.uk.html?label=ru-ua-booking-desktop-Qs. EPz. Fq8 VUWr1 Siq8n. F*og. S652897959755%3 Apl%3 Ata%3 Ap1%3 Ap2%3 Aac%3 Aap%3 Aneg%3 Afi%3 Atikwd-31266867016%3 Alp1012871%3 Ali%3 Adec%3 Adm&sid=f51a0a9c0bf09d7332a9996319bc6e1f&aid=2311236Інтерактивні технології
STEM-проєкт “Бізнес-інкубатор” Український бізнесмен Василь Хмельницький придбав ділянку землі біля м. Заставна Чернівецької області (загальна площа ділянки – 100 га). Допоможіть йому спланувати напрями розвитку бізнесу (рослинництво, «зелений туризм», інше), здійснивши попередній моніторинг ресурсів. Для ознайомлення нам надали зразки грунту, води, фрукти, овочі, гілочки рослин з даної ділянки. У вашому розпорядженні наступні прилади: нітратомір, вимірювач жорсткості води, визначник грунтів, додаток Google Lens. Загальна площа ділянки – 100 га. Інтерактивні технології