Матеріали використовуються на засіданнях методичного об'єднання вчителів географії. Проведення майстер-класу є допоміжним матеріалом для виховання громадянської компетентності на уроках економічної та соціальної географії у 9 класі.
Тема: Громадянська компетентність на уроках економічної і соціальної
географії
Автор майстер-класу:
Клокол Ольга Вікторівна
вчитель географії і біології Нижнєнського НВК «ЗНЗ-ДНЗ» №35
Категорія учасників: вчителі методичного об’єднання вчителів географії.
Мотивація для учасників:
«Все, що я пізнаю, я знаю, для чого мені це треба і де я можу це застосувати».
Задачі майстер- класу:
Необхідне обладнання:
Ноутбук, мультимедія, презентація, додатковий матеріал, набори олівців, ватман
Проблема:
Сучасна освіта має на меті поступовий перехід на принципи демократичного навчання
I Організаційна частина
Вітаю Вас, шановні колеги!
Пропоную Вашій увазі майстер-клас «Громадянська компетентність на уроках економічної і соціальної географії»
Участь у ньому дасть Вам змогу:
ІІ Основна частина
Мета: виявити учасників громадянського суспільства ,напрямки їх діяльності.
Працюємо в групах. Групи визначаємо за вибором.
Завдання 1.
Слова «патріот», «громадянин», «людина» написані різними кольорами, букви розрізані. Учасники беруть по букві, формують групи, складають назву групи.
Завдання 2. Намалювати символ вашої групи
Звіти груп.
2 . Вправа «Дзеркало» «Меншість і більшість в нашій країні»
Мета: пояснити, що всі люди різні, але вони всі рівні; сприяти толерантному ставленню до людей різних націй, соціальних груп, релігійних уподобань.
Жінки, учні, діти, азіати, європейці, роми, чоловіки, китайці, вчителі, люди з обмеженими фізичними можливостями, африканці, американці, політики.
Об’єднати назви до певних груп.
Мета: пояснити необхідність соціальної справедливості та гендерної рівності, формувати толерантне ставлення до людей незалежно від статі, віку чи соціальної належності.
Твердження:
Підсумок: підведення до розуміння того, що всі люди незалежно від віку, статі, етнічної, національної чи соціальної незалежності є рівними. Повага і толерантне ставлення до людини є основою мирного співжиття.
Мета: сформувати у учнів національної свідомості, прищеплення шанобливого ставлення до традицій і звичаїв українського народу, підтримання таких важливих рис української нації як чуйність, працелюбність і милосердя.
Показ слайдів – «Вишивка», «Деревообробка», «Кераміка».
Обговорення змісту слайдів:
Мета: виявити склад країн-сусідів України та особливостей національних уподобань народів цих країн.
Групи заповнюють колонки таблиці
Мене звати |
Мої сусіди |
Ми громадяни |
Я люблю |
Вони люблять |
Нас об’єднує |
Люблю бути |
Вони люблять бути |
Ми розуміємо |
Мої улюблені |
Їх улюблені |
Ми прагнемо |
Висновок
ІІІ Заключна частина
Рефлексія «Валіза вражень»
Вправа «Створи себе сам»
Інструкція : без допомоги ножиць, тільки руками, «вирізати» фігурку – силует людини. На правій, лівій руці, по центру написати значення слів «громадянин», «патріот», «людина». Обговорити відповіді .
IV. Підсумки роботи