Майстер-клас "Лепбук. Використання в початковій школі"

Про матеріал

Нова українська школа передбачає інтегроване навчання. Лепбук дає можливість дитині розлядати поняття, що вивчається, в системі. Створення лепбука - процес творчий та захоплюючий. Майстер-клас по створенню лепбука учнями (другокласниками) був проведений для вчителів початкової школи з метою виявлення широких можливостей використання лепбука.

Перегляд файлу

Майстер клас для вчителів початкової школи

«Лепбук. Використання в початковій школі»

 

Обладнання: бейджики з позначкою групи та номером 1-4; методичний лепбук для презентації; паперові пазли з частинами прислів’їв; шаблони міні-книжечок, кишеньок різної форми; підручники, довідники, колекція фотоматеріалів; комп’ютер; мультимедійний проектор; екран; ватман для основи лепбука; (для кожної групи) клей, ножиці, ручки, фломастери.

План

  1. Організація роботи
    1.          Розподіл на групи. Кожен учасник бере паперовий бейджик («Капітошка»)  з позначкою групи (звірі, птахи, комахи, людина) та номером ( 1, 2, 3, 4)
    2.          Привітання. Налаштування на роботу. Вправа «Посміхнись сусіду справа, посміхнись сусіду зліва…»
  2.              Теоретична частина.
    1.          Презентація «Лепбук. Використання в початковій школі»
  •                   Зверніть увагу на столі у вас лежить методичний лепбук. Візьміть його в руки, роздивіться. Подобається він вам?

Що таке лепбук? Лепбук – це тематична папка, створена своїми руками.

Для чого він? Лепбук дає змогу бачити поняття, що розглядається, в системі.

Як його створити? Опрацювати інформацію за темою та оформити в незвичайній формі.

Хто має створювати. Лепбук створюють учні, учитель забезпечує ресурсами та надає консультації щодо розміщення інформації у лепбуці.

Скільки часу потрібно, щоб створити лепбук?

Учні не можуть створювати лепбук швидко, тому на виготовлення потрібно 

  •                 кілька уроків протягом одного дня
  •                 кілька днів
  •                 тематичний тиждень (учні щодня опрацьовують інформацію і можуть доповнювати лепбук)

Як використовувати лепбук?

  •                 Для повторення або закріплення навчального матеріалу з теми або з кількох тем
  •                 Організація учнівських презентацій (зараз ми з вами саме так використовуємо наш методичний лепбук)
  •                 В якості портфоліо
  •                 Для навчання інших учнів молодших чи паралельних класів

Лепбук має безліч цікавих функцій. У нього розкриваються кишеньки, розгортаються карти, спливають різні фігурки, що розповідають історії.

Як виготовити лепбук

1 етап. Виготовляємо форму та розміщуємо інформацію

Розглядаємо та виготовляємо окремі міні-книжки, які стануть частинами лепбуку.

2 етап. Виготовляємо лепбук за інструкціями вчителя. Вчимося розміщувати назву теми і малюнок, розподіляємо інформацію по площині лепбука, добираємо форму для представлення інформації, створюємо і розміщуємо інформаційні блоки.

3 етап. Діти створюють лепбук самостійно.

 

  1.              Практична частина.
    1.          Пазли.
    •                   Уявіть себе учнями другого класу, які працюють над створенням лепбука «Природа навесні»
    •                   Пропоную відео-загадку. Впізнайте пору року. Перегляд відео «Рання весна» (без назви)
  •                   Яка пора року в відеоролику? Доберіть, будь ласка, прикметники до слова «ВЕСНА» (прикметники записують на паперових листочках, квітках, «капітошках»)
  •                   За якими ознаками ви впізнали весну на відео?
  •                   Результатом багатьох спостережень за погодою в різні пори року стали прислів’я та приказки. У вас на столі пазли з прислів’ями, частини яких переплутались. Відновіть їх, будь ласка.
  •                   Прикріпити на наш лепбук по одному прислів’ю від групи, пропоную першим номерам. (Перший номер читає прислів’я, прикріплює на лепбук)

3.2  Весняні зміни в природі.

  •                   Зміни в природі відбуваються тільки в неживій природі? (в живій також є зміни…)
  •                   Пропоную доповнити наш лепбук інформацією про весняні зміни в живій природі. Зверніть увагу, на столах є рекомендації щодо роботи групи. (Додаток 1). Ознайомтесь з ними, за додатковими консультаціями звертайтеся до вчителя. В нагоді вам стануть підручник, довідники, колекція фотоматеріалів, що розміщена на окремому столі. На роботу у вас є 10 хвилин. (Групи починають роботу. Учитель надає консультації за необхідністю)
  •                   Презентувати  та прикріпити на лепбук готові складові пропоную другим та третім номерам. (Представники груп коротко знайомлять з матеріалами та прикріпляють на лепбук)

3.3  Правила поведінки в природі

  •                   Людина – частина природи. Її життя пов’язане з рослинами, тваринами та з неживою природою. Дуже важливо берегти природу, адже коли страждають рослини і тварини – хворіє й страждає людина. Знайдіть на ваших столах книжку на дві сторінки з екологічним знаком. Придумайте прості правила як поводитися в природі. Які речення за метою висловлювання ви будете використовувати? Презентувати правило, складене групою, пропоную четвертим номерам.

Людина має жити так, щоб не шкодити природі, а допомагати їй.

Подобається вам результат нашої спільної праці? Доповніть нашу диво-книгу прикметниками, які ви дібрали на початку нашої роботи.

  1.              Рефлексія.

– Шановні колеги, чи вважаєте ви ефективним використання лепбука в початковій школі? Яке ваше бачення можливостей лепбука в навчально-виховному процесі?

 

Д о д а т о к   1

Рекомендації   групі «Рослини навесні»

  1. З великої кількості рослин оберіть три, про які ви б хотіли розказати.
  2. Суттєву та цікаву інформацію про обрані рослини подайте у незвичайній формі.
  3. Викладайте інформацію просто та доступно. Так вам буде легко розказувати про обрані рослини, а вашим однокласникам – легко сприймати розповідь.
  4. На допомогу вам будуть підручник, довідники, художні твори, мережа інтернет,  досвід та знання дорослих.
  5. Необхідні фото чи схеми ви знайдете в колекції наочності.

……………………………………………………………………..

Рекомендації   групі «Комахи навесні»

1. З великої кількості комах оберіть три, про які ви б хотіли розказати.

2. Суттєву та цікаву інформацію про обраних комах подайте у незвичайній формі.

3. Викладайте інформацію  просто та доступно. Так вам буде легко розказувати про обраних комах, а вашим однокласникам – легко сприймати розповідь.

4. На допомогу вам будуть підручник, довідники, художні твори, мережа інтернет,  досвід та знання дорослих.

5. Необхідні фото чи схеми ви знайдете в колекції наочності.

…………………………………………………………………………..

Рекомендації   групі «Птахи навесні»

1. З великої кількості птахів оберіть три, про які ви б хотіли розказати.

2. Суттєву та цікаву інформацію про обраних птахів подайте у незвичайній формі.

3. Викладайте інформацію  просто та доступно. Так вам буде легко розказувати про обраних птахів, а вашим однокласникам – легко сприймати розповідь.

4. На допомогу вам будуть підручник, довідники, художні твори, мережа інтернет,  досвід та знання дорослих.

5. Необхідні фото чи схеми ви знайдете в колекції наочності.

…………………………………………………………………………..

Рекомендації   групі «Звірі навесні»

1. З великої кількості звірів оберіть три, про які ви б хотіли розказати.

2. Суттєву та цікаву інформацію про обраних звірів подайте у незвичайній формі.

3. Викладайте інформацію  просто та доступно. Так вам буде легко розказувати про обраних звірів, а вашим однокласникам – легко сприймати розповідь.

4. На допомогу вам будуть підручник, довідники, художні твори, мережа інтернет,  досвід та знання дорослих.

5. Необхідні фото чи схеми ви знайдете в колекції наочності.

…………………………………………………………………………..

Рекомендації   групі «Весняні роботи людей»

1. З великої кількості весняних робіт людей оберіть ті, про які ви б хотіли розказати.

2. Суттєву та цікаву інформацію про обрані роботи подайте у незвичайній формі.

3. Викладайте інформацію  просто та доступно. Так вам буде легко розказувати, а вашим однокласникам – легко сприймати розповідь.

4. На допомогу вам будуть підручник, довідники, художні твори, мережа інтернет,  досвід та знання дорослих.

5. Необхідні фото чи схеми ви знайдете в колекції наочності.

…………………………………………………………………………..

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Захарченко Інна
    Дякую за вашу працю, дуже потрібний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Природознавство, Майстер-класи
НУШ
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
4516
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку