Мета: закріпити знання з теми «Птахи»: їх класифікацію на зимуючих та перелітних, схожість та відмінність між ними, упізнавання за зовнішнім виглядом, розповсюдження по території України, пригадати види птахів. Занесених до Червоної книги; застосувати міжпредметні зв’язки між природознавством та літературним читанням, математикою, українською мовою. Ознайомити з цікавими фактами з життя птахів. Продовжувати формувати вміння працювати в групах. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу, мислення. Виховувати любов до птахів, дбайливе ставлення до них.
Матеріали та обладнання: аркуші ватману у вигляді півмісяця, малюнки птахів, карта України, книжечка «Чи знаєте ви…», деформовані тексти, розрізані вірші, клей, фломастери, фонограми звучання пташиних голосів.
Хід:
Учасникам проекту пропонується розподілитися на дві групи шляхом вибору та упізнавання малюнка птаха.
- За якою ознакою цих птахів можна поділити на групи? (Перелітні та зимуючі)
- Малюнки птахів можете використовувати під час оформлення ваших проектів.
Фазан Глухар Горобець Ворона Сойка
Дятел Беркут Пелікан Жайворонок
Журавель Ластівка Соловей Шпак Зозуля
Крячок Голуб
- Перше завдання: відновити деформований текст-опис пташки. Під час презентації проектів інша група має вгадати, опис якої пташки зачитала ваша група. Редагований текст запишіть у свою роботу.
Група «Перелітні птахи»
іЦ тапшик ливегоокне мізорур. тьюПліирта од сна всеанін. юатьМ ліуб кудруг. ирКал гівод ат кінто. свіХт жте ийгвдо з двозорнимє боглимик зорівим ан цінкі. хЇ гокел знатівпи оп арясковум ат очумблиуск репеонюн. оноВ ньоис-весатле, релипевасьєтя ан іцнос. В годену инов ютілать жуед оньизк, ючиїопад хокам.
(Ці пташки невеликого розміру. Прилітають до нас навесні. Мають білу грудку. Крила довгі та тонкі. Хвіст теж довгий з роздвоєним глибоким вирізом на кінці. Їх легко впізнати по яскравому та блискучому оперенню. Воно синьо-сталеве, переливається на сонці. В негоду вони літають дуже низько, поїдаючи комах.)(Ластівка)
Група «Зимуючі птахи»
яЦ тапшак аєм скревая репеонян, міпонийт лоххо ан ловогі і итьодс ийгвдо свіхт. ліКор лутауб ваотрууд-вийркоичен, иркал, свіхт, у якхиде двіви і хвер ловоги – інроч, яр’іп ан лепхач – карсяов-тикенабл з кивузьми риночим жусмиакм. таПшак аєм стьаздтні репемайит вукиз шіхни тапвіх.
(Ця пташка має яскраве оперення, помітний хохол на голові і досить довгий хвіст. Колір тулуба рудувато-коричневий, крила, хвіст, у деяких видів і верх голови – чорні, пір’я на плечах – яскраво-блакитне з вузькими чорними смужками. Пташка має здатність переймати звуки інших птахів.) (Сойка)
- Наступне завдання: відновити вірш з розрізаних рядків і вклеїти його у роботи.
Група «Перелітні птахи»
Ще з дитинства пам’ятаю:
пташки в вирії кружляють…
Рідну хату покидають
і летять у теплий край.
Але вони певно знають,
що додому повертають
і щебечуть – нас вітають,
прославляють рідний край!
Група «Зимуючі птахи»
Сніг-сніжок! Сніг-сніжок!
На снігу сліди пташок.
Це горобчики стрибали,
мабуть, їстоньки шукали.
Та поживи, бач, нема –
замела усе зима…
Ой ви, пташки куцохвості,
наші друзі, наші гості,
прилітайте під вікно –
є в кормушці вам пшоно.
- Наступне завдання: із книжки «Чи знаєте ви, що …» вибрати і виписати цікаві факти з життя вибраних вами птахів.
- На карті України розселіть, будь ласка, пташок за адресою їхнього проживання та відмітьте види, занесені до Червоної книги України.
- Наступне завдання: скласти сенкен про одну з пташок.
Проекти учасників розташовано у вигляді кіл Ейлера-Венна.
Захист проектів.
- Скажіть, будь ласка, чим же схожі перелітні та зимуючі птахи? (Відповіді учасників).
- А чим відрізняються? (Відповіді учасників)