М а й с т е р – к л а с
ОРГАНІЗАЦІЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР
Паньків Ольга Михайлівна асистент–вчителя Калуського ліцею №3
П л а н :
1. Що ж таке інклюзивна освіта? Для чого вона потрібна?
2. Хто такі діти з ООП. Класифікація порушень психофізичного розвитку дітей.
3. Дидактичні ігри для дітей з ООП для розвитку:
• дрібної моторики;
• логіко–математичних здібностей;
• мовлення;
• уваги, пам’яті, просторової орієнтації.
Інклюзія – це «включення» дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю в навчальні заклади.
Інклюзивне навчання означає, що всі діти можуть навчатися в
закладах освіти за місцем проживання, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування закладу , класу, програми і
діяльності з тим, щоб всі діти без виключення навчалися і
проводили час разом.
Р і в н і м о ж л и в о с т і – |
р і в н і п р а в а . |
В українському законодавстві термін «діти з особливими освітніми потребами» охоплює дітей з порушеннями психофізичного розвитку та дітей з інвалідністю.
Залежно від типу порушення виділяють такі категорії дітей:
Ø АБВГДейчики – дітки з порушеннями мовлення.
Ø Веселчики – дітки із затримкою психічного розвитку.
Ø Дощики – дітки з розладом розвитку нервової системи, Аутизм.
Ø Космики – дітки з порушеннями інтелектуального розвитку.
Ø Роботики – дітки з порушеннями опорно-рухового апарату.
Ø Сонечки – дітки з синдромом Дауна.
Ø Лінзики – дітки з порушенням зору.
Ø Тишики – дітки з порушенням слуху.
Ігри для розвитку дрібної моторики рук:
Ігри з ґудзиками та Ігри – шнурування Ігри з піском
Розвивають сенсомоторну координацію, дрібну моторику рук, просторове орієнтування, сприяють розумінню понять «угорі», «внизу», «справа», «зліва», формують навички шнурування (шнурування, зав’язування шнурка на бант), сприяють розвитку мови, розвивають творчі здібності. |
|
Технічно, дітлахи вчаться малювати різними частинами рук: мізинцем, долонею, кулачком, одним пальцем. Завдяки такому процесу, поліпшується чуттєво-рухова координація малюків. |
Ігри для розвитку логіко–математичних
Ігри з логічними |
здібностей: |
Ігри з Нуміконом
блоками Дьєнеша Ігри спрямовані на розвиток у дітей
уявлення про колір,
вміння називати його,
уявлення про висоту та довжину, уміння
порівнювати предмети з а висотою, довжиною;
формувати у дітей
Ігри з блоками навички самооцінки і Ігри з Нуміконом
Дьенеша знайомлять дітей з самоконтролю. спрямовані на формою, кольором і розміром формування об’єктів, з математичними математичних навичок у уявленнями і початковими дітей, де
знаннями з інформатики. використовується
Вони логічне і аналітичне мультисенсорний підхід мислення (аналіз, порівняння, та застосовуються класифікація, узагальнення), спеціальні набори
творчі здібності, а також наочнопрактичного
сприймання, пам’ять, увагу і Ігри з логічними матеріалу. Ефективні для уяву. Паличками Кюізенера «дітей Сонця».
Ігри для розвитку мовлення:
Коректурні таблиці стимулюють розвиток мовлення та сприяють усуненню труднощів у комунікації.У дітей формуються загальномовленнєві навички: культура слухання, запитування, висловлювання, обґрунтування, доведення, налагодження спілкування. Дитина намагається якнайкраще, найповніше і найчіткіше висловити хід своїх думок. |
Ігри з мнемодоріжками збагачують словниковий запас. Розглядання предметів, картин допомагає дітям називати предмети, їх характерні ознаки, дії які з ними відбулися. |
Ігри з
Мнемодоріжками
Ігри з
Коректурними таблицями
Ігри для розвитку пам’яті, уваги та просторової орієнтації:
• окорухові вправи;
• графомоторні
Нейропсихологічні ігри:
1. Спробуй повтори!
Мета: розвивати взаємодію лівої і правої півкуль мозку, пам’ять, просторову орієнтацію; виховувати уважність.
Мета: розвиток уваги, дрібної моторики, розвивати взаємодію лівої і правої півкуль мозку;
Мета: розвивати слухове та зорове сприймання, здатність відтворювати, запам’ятовувати та утримувати задану програму дій, виховувати спостережливість та уважність.
Дякуємо за увагу!