Майстер-клас "Організація дидактичних ігор для дітей з ООП"

Про матеріал
Майстер-клас, в якому запропоновані цікаві методики для роботи з дітьми ООП (ігри для розвитку логіко-математичних здібностей, мовлення, дрібної моторики рук, уваги, пам'яті, просторової орієнтації).
Перегляд файлу

М а й с т е р – к л а с

ОРГАНІЗАЦІЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР

image

ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ

ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Підготувала

Паньків Ольга Михайлівна асистент–вчителя Калуського ліцею №3

image

Уже понад сім років у нашій країні впроваджується нова для нас форма навчання дітей з особливими освітніми потребами – інклюзивна. Вона суттєво відрізняється від того, що було раніше (навчання в спеціальних навчальних закладах або за індивідуальною формою).

П л а н :

1.        Що ж таке інклюзивна освіта? Для чого вона потрібна?

2.        Хто такі діти з ООП. Класифікація порушень психофізичного розвитку дітей.

3.        imageДидактичні ігри для дітей з ООП для розвитку:

         дрібної моторики;

         логіко–математичних здібностей;

         мовлення;

         уваги, пам’яті, просторової орієнтації.

Інклюзія – це «включення» дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю в  навчальні заклади.

image

Інклюзивне навчання означає, що всі діти можуть навчатися в

закладах освіти за місцем проживання, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування закладу , класу, програми і

діяльності з тим, щоб всі діти без виключення навчалися і

проводили час разом.

Р і в н і м о ж л и в о с т і –

р і в н і п р а в а .

В українському законодавстві термін «діти з особливими освітніми потребами» охоплює дітей з порушеннями психофізичного розвитку та дітей з інвалідністю.

image

image

Залежно від типу порушення виділяють такі категорії дітей:

Ø  АБВГДейчики – дітки з порушеннями мовлення.

Ø  Веселчики – дітки із затримкою психічного розвитку.

Ø  Дощики – дітки з розладом розвитку нервової системи, Аутизм.

Ø  Космики – дітки з порушеннями інтелектуального розвитку.

Ø  Роботики – дітки з порушеннями опорно-рухового апарату.

Ø  Сонечки – дітки з синдромом Дауна.

Ø  Лінзики – дітки з порушенням зору.

Ø  Тишики – дітки з порушенням слуху.

Ігри для розвитку дрібної моторики рук:

imageІгри з ґудзиками та Ігри – шнурування     Ігри з піском

image

Розвивають сенсомоторну координацію, дрібну моторику рук, просторове

орієнтування, сприяють розумінню

понять «угорі», «внизу», «справа»,

«зліва», формують навички шнурування

(шнурування, зав’язування шнурка на бант), сприяють розвитку мови, розвивають творчі здібності.

 

Технічно, дітлахи вчаться малювати різними

частинами рук: мізинцем,

долонею, кулачком, одним

пальцем. Завдяки такому

процесу, поліпшується чуттєво-рухова координація малюків.

Ігри для розвитку логіко–математичних

Ігри з логічними

здібностей:

Ігри з Нуміконом

блоками Дьєнеша             Ігри спрямовані на розвиток у дітей

уявлення про колір,

                                                                                                                     вміння називати    його,

уявлення про висоту та довжину, уміння

порівнювати предмети з а висотою, довжиною;

формувати у дітей

                          Ігри з блоками                      навички самооцінки і            Ігри з Нуміконом

imageДьенеша знайомлять дітей з      самоконтролю.      спрямовані на формою, кольором і розміром     формування об’єктів, з математичними     математичних навичок у уявленнями і початковими дітей, де

        знаннями з інформатики.                                        використовується

Вони логічне і аналітичне         мультисенсорний підхід мислення (аналіз, порівняння,      та застосовуються класифікація, узагальнення),       спеціальні набори

         творчі здібності, а також                                     наочнопрактичного

сприймання, пам’ять, увагу і      Ігри з логічними     матеріалу. Ефективні для уяву. Паличками Кюізенера  «дітей Сонця».

Ігри для розвитку мовлення:

Коректурні таблиці стимулюють розвиток мовлення та сприяють 

усуненню труднощів у комунікації.У

дітей формуються загальномовленнєві навички: культура слухання,

запитування, висловлювання,

обґрунтування, доведення,

налагодження спілкування. Дитина

намагається якнайкраще, найповніше і найчіткіше висловити хід своїх думок.

Ігри з мнемодоріжками збагачують словниковий запас. Розглядання

предметів, картин

допомагає дітям називати предмети, їх характерні ознаки, дії які з ними відбулися.

imageimageІгри з

Мнемодоріжками

Ігри з

Коректурними таблицями 

imageІгри для розвитку пам’яті, уваги та просторової орієнтації:

         окорухові вправи;

         графомоторні

Нейропсихологічні ігри:

image
1. Спробуй повтори!

Мета: розвивати взаємодію лівої і правої півкуль мозку,  пам’ять, просторову орієнтацію; виховувати уважність.

image

2.Графомоторні доріжки

Мета:      розвиток уваги,      дрібної    моторики,      розвивати взаємодію      лівої        і правої півкуль мозку;

3.Мнемотаблиця

image


image


image

Повтори ритм!

Мета: розвивати слухове та зорове сприймання, здатність відтворювати, запам’ятовувати та утримувати задану програму дій, виховувати спостережливість та уважність.

Дякуємо за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Соболь Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Інкл
Додано
1 червня 2022
Переглядів
4793
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку