Майстер-клас "Розвиток ключових компетентностей та навичок XXI століття крізь призму STEM-освіти"

Про матеріал
1)знайомство з STEM-освітою; передача особистого досвіду у впровадженні STEM-освіти; розвінчання “міфів”; надання інформації, підтримки та орієнтація щодо самостійного впровадження. 2)навчити створювати красиві та практичні Qr-коди за алгоритмом, застосовувати у діяльності, використовувати Ar-картки; формувати навички роботи з посиланнями, додатками; розвивати творчу уяву через виконання практичного завдання, вміння та бажання вдосконалювати власну діяльність.
Перегляд файлу

Майстер-клас

вчителя математики та інформатики Лукичової Н.С.

(Раківський заклад повної загальної середньої освіти 

Шляхівської сільської ради  Бериславського району Херсонської області)

 

Тема:Розвиток ключових компетентностей та навичок XXI століття крізь призму STEM-освіти

Практична робота (2): створення сучасних Qr-кодів та робота з Ar-картками Забезпечення роботи майстер-класу: 

Наочні посібники: виставка робіт, фотозвіт, шаблони-заготовки, путівник

Обладнання та матеріали:смартфони, інтерактивна дошка/проектор,

комп'ютер, мережа інтернет, папір, олівці, мобільний додаток, vr box.

Структура майстер-класу

І етап (теоретичний )

Мета:        знайомство          з        STEM-освітою;    передача     особистого досвіду       у впровадженні STEM-освіти; розвінчання “міфів”; надання інформації, підтримки та орієнтація щодо самостійного впровадження.

Завдання:ознайомити з поняттями, прийомами роботи; формувати уявлення про напрямки STEM освіти, шляхи реалізації; розвивати інтерес до STEM, технологій та форм роботи;

Форма проведення: лекція –бесіда.

ІІ етап (практичний)

Мета: демонстрація методів і технік роботи; .

Завдання:навчити створювати красиві та практичні Qr-коди за алгоритмом, застосовувати у діяльності, використовувати Ar-картки; формувати навички роботи з посиланнями, додатками; розвивати творчу уяву через виконання практичного завдання, вміння та бажання вдосконалювати власну діяльність.

Форма проведення :інтегроване заняття.

Вид майстер-класу: спільна робота майстра-педагога з аудиторією.

 

Теоретична основа майстер-класу

 Розповідь педагога з використанням Google та  sway презентацій.

Інформаційний матеріал 

STEM, STEAM, STREAM. Що? Як? Чому?

STEM

 

Перейти до презентації Sway

цієї

 

 

У сучасних соціально-економічних умовах швидко змінюється суспільне життя, що у свою чергу, передбачає постійне і неперервне вдосконалення системи освіти та її складових, принципів і парадигм. 

Нині педагоги працюють в умовах нової моделі освіти, реалізації концепції

«Нова українська школа», запровадження нових підходів, зокрема STEM-освіти. Сьогодення вимагає від педагога працювати на майбутнє, випереджати свій час, що передбачає удосконалення фахової майстерності, постійного аналізу педагогічної діяльності та внесення коректив відповідно до соціальних запитів протягом всієї професійної діяльності. Інформаційно-комунікаційні технології радикально трансформували освітній простір, якісно змінили середовище, відкрили нові можливості і стали базовим системотворчим чинником розвитку освіти.

Педагог повинен бути конкурентоспроможним у високотехнологічному світі – світі техніки і новітніх технологій. (за матеріалами “STEM-освіта: професійний розвиток педагога ”   http://yakistosviti.com.ua/userfiles/file/STEM-osvita_kurs.pdf)

“У цифрову епоху сучасні діти мають безліч можливостей для розвитку та навчання. За допомогою новітніх технологій малеча може політати в космосі, подивитися на справжнього динозавра та провести хімічні досліди як справжній науковець. У свою чергу, батьки та вчителі мають докласти максимум зусиль, щоб прищепити дитині любов до знань змалку…

Технології доповненої реальності (Augmented Reality, AR) здатні проектувати цифрову інформацію (зображення, відео, текст, графіку) поза екранами пристроїв та об’єднувати віртуальні об’єкти з реальним середовищем. Популярна кілька років тому гра Pokemon GO є яскравим прикладом AR технологій. Віртуальна ж реальність (Virtual Reality, VR) за допомогою 360° картинки переносить людину в штучний світ, де навколишнє середовище повністю змінене. Познайомитись з доповненою реальністю можна за допомогою одного лише смартфона, проте для занурення у віртуальний простір вам знадобиться спеціальний шолом або окуляри.

Ці імерсивні методи навчання потенційно можуть стати основним інструментом в освіті й здійснити революцію в навчанні як школярів, так і студентів. Вчителі можуть використовувати віртуальну й доповнену реальність для взаємодії учнів з різними об’єктами в тривимірному просторі. Скажімо, під час вивчення Сонячної системи діти зможуть не просто розглядати нудні малюнки в підручнику, а по-справжньому зануритися у космічний простір завдяки шолому віртуальної реальності. Тільки уявіть, що ваша дитина літає між планетами, вивчаючи їх

таємниці”(https://osvitoria.media/opinions/virtualna-ta-dopovnena-realnist-yakoyu-mozhebuty-)

Українська освіта наразі робить тільки перші кроки в напрямку використання новітніх технологій. Існує низка проблем, які заважають впроваджувати технології віртуальної та доповненої реальності в освітніх закладах. Справді, Google Play та App Store пропонують велику кількість мобільних застосунків з доповненою реальністю, а в магазинах представлено широкий вибір VR-пристроїв. Але попри це україномовного контенту все ще недостатньо для проведення повноцінних інтерактивних уроків.  

План проведення майстер-класу

(практична частина)

Створення сучасних Qr-кодів та робота з Ar-картками

#1 qr-код без “обмежень”

Теорія:QR-код (англ. quick response — швидкий відгук) — матричний код

(двовимірний штрих-код), розроблений і представлений японською компанією «Denso-Wave»[1] в 1994 році. Основна перевага QR-коду — це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (в тому числі й фотокамерою мобільного телефона), що дає можливість          використання       в торгівлі,   на виробництві,   в логістиці.

 

(https://uk.wikipedia.org/wiki/QR-%D0%BA%D0%BE%D0%B4)

 

1.             Обираємо платформу для роботи

Зараз існує безліч генераторів, доступних та “умовно доступних” які пропонують швидке створення, але інколи не гарантують якості, довготривалості чи візуальної привабливості. Якщо ви хочете мати якість, то в переважній більшості, потрібно платити. Але існують класні платформи, де можна безкоштовно не просто створити /згенерувати , а й надати йому привабливості, налаштувати та зберегти к бажаному форматі! Для себе я виділила таку платформу як “QRCode Monkey

 

2.             Визначаємось з матеріалом

Для різних цілей, є спеціалізовані рубрики: текст, е-пошта, телефон, повідомлення, візитівка, картка, локація, соціальні сторінки, канал та ін. Варто обрати перед створенням, адже вони оптимальні для таких цілей, та допоможуть у якісному результаті.

3.             Скорочуємо!

Якщо ви бажаєте закодувати посилання, будьте уважні! Чим посилання “довше”, тим “складнішим” та менш “привабливим” буде код. Для такої мети, пропоную спочатку його скорочувати.

 

Тут, до речі, одразу створюється та доступний до завантаження qr-код, якщо потрібно швидко. Для зареєстрованих користувачів, доступні нові можливості: окрім скорочення, аналітика, що допоможе прослідкувати скільки сканувань було, скільки кліків, а також, оптимізація посилань (додавання імені).

 

    

4.             Налаштовуєм

Отримавши коротку адресу, додаємо її у відповідну комірку.

 

Переходимо до налаштувань. Спершу обираємо колір (1) або кілька (2) , створити градієнт, привабливий та чарівний. Занадто з кольорами не експерементуйте, аби код не “злився” потім.

 

Після обрання, переходимо до логотипу. Якщо вас не задовольняють запропоновані (1), ви маєте змогу завантажити власний (2). Ця особливість буде корисною, коли ви додаєте кілька кодів, і вам потрібно не заплутатись, можна завантажити наприклад цифри, та нумерувати коди.

 

Обираємо “тіло” коду (1). Тіло Яким воно буде? точковим, класичним чи “мазками”? Важливим є обрання форми “ока”. Форма рамки очей обирається у пункті 2, за 3-м можна налаштувати “ядро” /. Завдяки цим налаштуванням, ваш код стане неповторним, сучасним та привабливим. 

 

Коли з налаштуваннями завершено, та всі форми обані, то можна перейти до генерації (звичайно, можна й пропустити попередні пункти, але код буде звичайним). За бігунцем (у рамці) можна налаштувати розмір вихідного зображення. Натискаємо зелену кнопку “Create QR Code”. 

 

Коли зображення буде вас задовольняти, ви можете його завантажити (1).

Можливим  є обрання форматів (2). Зберігаємо та роздруковуємо.

 

                   5.     Використовуємо...

 

#2.1  Доповнюємо реальність “Ar-код”

1. Обираємо додаток. Технологія доповненої реальності стає дуже популярною в наш час, а ми проявляємо все більший і більший інтерес до неї. Енциклопедії, казки, освітня література вже містять “приховані світи”. Мобільні додатки тішать різноманітністю. Проте, переважна більшість Ar карток, додатків мають значну вартість (інколи приховану), але щоб почати та ознайомитись з технологіями можна знайти досить привабливі альтернативи. Серед таких є мобільні додатки, в яких відкрито доступ до частини контенту, та представлені освітні програми. Це супроводжуючі до посібників та підручників такі як: 

          LiCo.Organic – мобільний додаток – супровід до начального посібника «Органічні сполуки.

АТЛАС-ДОВІДНИК». За допомогою програми можна зчитувати          зображення органічних сполук,       що наводяться     в        книзі та відтворювати їх тривимірне зображення          в        режимі доповненої реальності.

          Quiver 3D Coloring App – додаток, що дозволяє «оживити» розфарбовані дитиною розмальовки. Окрім звичайних дитячих розмальовок, в базі є зображення рослинної та тваринної клітини, географічні карти, зображення морських істот, вулканів, що можуть бути використаними в межах навчального дослідження.

(http://teach-hub.com/dodatky-dopovnenoji-realnosti/)

Розглянемо та попрацюємо детально з останнім додатком. Його можна вільно завантажити у Play Market , та використовувати безліч доступних зображень з офіційного сайту. 

 

2.   Починаємо роботу. Спочатку встановлюємо додаток, підключаємо базу. Завантажуємо зображення з додатку , або ж на сайті  http://www.quivervision.com/.  

3.   Роздруковуємо необхідну кількість зображень, та розмальовуємо.

4. Оживляємо! Тепер запускаємо сканер у додатку, наводимо на зображення, та готуємось до дива!

 

5. Навчаємось Серед бази є навчальні картки, щоправда безкоштовних не так і багато, але сама можливість дітям самим відчути себе творяцями, варта зусиль. Є декілька розділів Quiver: звичайна, навчальна, для дизайнерів (fashion), та створення масок. 

Ми працюватимемо саме з навчальним розділом. 

 

 

6. “Магія” у навчальному розділі, картинки після оживлення мають неймовірні додаткові властивості.

http://www.quivervision.com/education-coloring-packs/

download

 

2.     Обираємо програму https://uaitsmart.com/vr-i-obrazovanie-detej Додатки, що допоможуть навчатись. 

 

Ця програма допоможе школярам розібратися в складних хімічних реакціях, подивитися на них зсередини і своїми очима побачити що відбувається з молекулами і атомами під час хімічних реакцій.

 

Тривимірна візуалізація і відчуття присутності допомагають дитині зрозуміти суть хімічного явищ і легко запам'ятати основні хімічні формули, а не безглуздо заучувати їх.

3.     Використовуємо!

 

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку