Майстер-клас «Розвиток пізнавальної активності учнів початкової ланки засобами соціальних та навчальних Інтернет-сервісів»

Про матеріал
МЕТА  показати роль сервісів, спрямованих на розвиток пізнавальної активності молодших школярів;  розкрити ефективність впливу даних форм роботи для створення ситуації успіху на уроках інформатики.
Перегляд файлу

Учитель інформатики Мелітопольської ЗОШ І-ІІІ ст. №8  Москаленко  М.В.

 

Майстер-клас «Розвиток пізнавальної активності учнів початкової ланки засобами соціальних та навчальних  Інтернет-сервісів»

 

«Дати дітям  радість праці, 

радість успіху в навчанні,  

збудити в їхніх серцях  почуття гордості,

 власної гордості    це перша заповідь вихователя»

 В.О. Сухомлинський

 

Завдання вчителя – організувати навчання так, щоб у ньому всі учні брали активну участь, отримували знання, самостійно й активно моделювали ситуації та розв’язували певні задачі.

На уроці учень має здобувати знання і вчитися ними оперувати, витрачаючи на це лише часточку своїх сил. Учитель повинен іти у ногу з прогресом. А тому його уроки повинні бути сучасними.  Вважаю, що саме сучасний урок  інформатики є інструментом для  розвитку пізнавальної активності учнів.

Шановні колеги, сьогодні я від вас буду чекати діяльності у двох напрямках: як учнів 4 класу, що виконують завдання, та вчителів, яким надається можливість активно оцінювати методичні аспекти теми

МОЯ МЕТА СЬОГОДНІ:

  • показати роль сервісів, спрямованих на розвиток пізнавальної активності молодших школярів;
  • розкрити  ефективність впливу даних форм роботи для створення ситуації успіху на уроках інформатики.

Предметна ІКТ–компетентність учнів виявляється

 у таких ознаках:  в умінні

  •     усвідомлювати власні інформаційні потреби; виявляти джерела інформації та здійснювати результативний пошук;
  •     здійснювати аналіз й оцінку якості інформації;
  •     організовувати та структурувати інформацію;
  •     ефективно використовувати інформацію;
  •     створювати й обмінюватись новими знаннями.

Велику увагу приділяю інтеракції, адже це окремі прийоми, що дозволяють урізноманітнити урок, додати йому ігрової та мотиваційної привабливості. Інтеракція — це урізноманітнення навчання, хоча таке навчання дійсно може бути надзвичайно цікавим і водночас ефективним. Подолання страхів, невпевненості перед новою ситуацією, розуміння та прийняття учнями нових вимог буде у свою чергу впливати на ефективність його навчальної діяльності. Для підтвердження цієї тези звернемося до схеми «Айсберг», що демонструє наявність двох аспектів у діяльності будь-якої дитини  під час навчання, які тісно пов'язані та чинять вплив на навчальний процес.

ПРОПОНУЮ ВАМ, ШАНОВНІ КОЛЕГИ, ОЗНАЙОМИТИСЬ З ЕЛЕКТРОННИМ ОСВІТНІМ  КОНТЕНТОМ:

СЕРВІС 1. Онлайн-пазл

Інтернет-версія http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=15ec6fba29d9&authkey=7520b1866995e67fe6966bee7465ed08

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР: Пропоную використовувати на етапах актуалізації та закріплення вивченого матеріалу.

 

СЕРВІС 2. Хмара слів

Інтернет-версія https://tagul.com/7mrc1xsy6yru/%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82

 

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР: Цей сервіс допомагає учням 2-4 класів поповнювати лексичний запас відповідно до державних вимог з предмету «Інформатика»

 

СЕРВІС 3. Сервіс LearningApps

 

Інтернет-версія http://LearningApps.org/2378014

 

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР: Цей сервіс можна використовувати для організації "перевернутого" навчання, проектної діяльності тощо.

 

 

СЕРВІС 4. Сервіс  Google Classroom

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР: Цей сервіс має багато можливостей: створення завдань, які інтегровані з Google Drive; спільна робота над завданнями, яка забезпечує двосторонній зв’язок між учнем та викладачем; спілкування в режимі реального часу; оцінювання виконаних завдань.

 

СЕРВІС 5. Сервіс  Google презентації

 

 

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР: Можливий колективнний доступ до файлів, а також одночасна робота з файлами декількох користувачів. Можливе коментування документів для подальших обговорень. Таким чином, за допомогою хмарного сервісу Google, можна створювати презентації прямо онлайн.

 

СЕРВІС 6. Сервіс Tes Teach

 

 

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР: Сервіс Tes Teach призначений для швидкого створення інтерактивних уроків-проектів, презентацій, різних дидактичних та інших матеріалів. Він дає можливість зібрати «в одному місці» необхідні ресурси для уроку/заняття/дистанційного курсу: тексти, відео, зображення, веб-сайти, Google-документи, вбудувати потрібні файли та он-лайнові вправи, створити вбудований в середовище опитувальник у вигляді вибору правильної відповіді.

 

СЕРВІС 7. Сервіс Padlet

 

 

 

 

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР: Сервіс, який дає можливість працювати дистанційно із учнями,  впроваджувати елементи дистанційного та «перевернутого навчання». Формами роботи можуть бути групові та індивідуальні заняття на уроках і в позаурочний час. Сервіс дає можливість легко та швидко переходити від одного сервісу до іншого. Також користувач отримує можливість поділитись будь-яким цікавим матеріалом зі своїми друзями, адже повідомлення можна редагувати та переміщати по стіні.

 

 

 

 

 

 

СЕРВІС 8. Сервіс getLoupe

 

 

 

 

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР: Сервіс складається з трьох онлайнових інструментів: Loupe Collage — для створення колажів, Loupe Card — для генерування листівок, Loupe Waldo — для створення онлайнової ігри на уважність, в якій необхідно відшукати певне зображення на створеному колажі.

Переваги сервісу:

  •                   Безкоштовна реєстрація.
  •                   Можливість створювати фотоколажі у вигляді різних малюнків.
  •                   Можливість створення своїх колекцій зображень.
  •                   Створення малюнків з фотографій своїх рідних, близьких та друзів.
  •                   Збереження своїх робіт.
  •                   Публікація у блозі, соцмережах, розсилка по e-mail.
  •                   Виготовлення фотографій творчих завдань для учнів.
  •                   Не потрібно спеціальних знань, простий у використанні.
  •                   Варіативність створення творчих робіт (різні форми).
  •                   Можливість працювати на інтерактивній дошці.
  •                   Головне - інтерактивність: при наведенні миші потрібне зображення збільшується.

 

РЕФЛЕКСІЯ

Як ви вважаєте, колеги,  чи дійсно прийоми інтеракції дозволяють активізувати пізнавальну активність молодших школярів на уроці?

Що  ви візьмете до своєї педагогічної скарбнички?

Дякую за плідну співпрацю!

Запрошую на свій сайт: http://informatikaznz8.at.ua

Сподіваюсь, колеги, ви зі мною погодьтеся, що головне завдання вчителя – зацікавити учнів, дати можливість самостійно творити. Це сприятиме розвитку пізнавальної активності, а в майбутньому -  отриманню глибоких і свідомих знань.

Головна мета навчального предмету “Інформатики” у відповідності з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти - ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями та формування у дітей ключових компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації в суспільстві.

Застосування комп’ютерної техніки, соціальних та навчальних Інтернет-сервісів на уроках дозволяє зробити кожен урок незабутнім, яскравим, насиченим.

 

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
7 травня 2019
Переглядів
1253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку