Тема уроку: Алгоритми розгалуження та повторень.
Мета: закріпити знання, що таке висловлювання, та які вони бувають; розширювати знання учнів про алгоритми з розгалуженням; сформувати уявлення про алгоритми з повторенням; формувати уміння складати такі алгоритми в середовищі Scratch; розвивати пам’ять, увагу, логічне та алгоритмічне мислення; розвивати вміння аналізувати інформацію та виокремлювати з неї необхідне; виховувати повагу до думки іншого, самостійність у роботі та вміння працювати в команді; виховувати культуру поведінки за комп’ютером.
Тип уроку: комбінований.
Матеріали та обладнання: дошка, картки WordCloud, ребуси, навчальні книги, кольорові листи, костюм пірата, скрипт – пазл, клей, комп’ютери, проектор, аудіо записи.
Програмне забезпечення: Scratch.
ХІД УРОКУ
Робота з картками WordCloud
Знайдіть на цих картках терміни, які ви вже вивчили на попередніх уроках. Дайте їх визначення.
Робота з ребусом
ЛОВ |
ВА |
ВИС |
ННЯ |
ЛЮ |
Відповідь: «Висловлювання»
Які види висловлювань ви знаєте? (істині та хибні) Наведіть приклади.
Робота з навчальною книгою
Чи пам’ятаєте ви, які слова ми використовуємо у висловлюваннях з логічним слідуванням? (Якщо… то…). Спробуйте знайти приклад такого висловлювання у нашій книжці – помічниці.
Відповідь: с. 10; с. 14; с. 58.
Вправа «Загадкові інструкції»
Розгляньте нашу блок – схему. Чи бачите ви в ній розгалуження? Де саме? Яка умова в нас є для розгалуження?
А тепер подивіться на нашу другу блок – схему. Що ви бачите в ній не схоже на попередню? (Немає розгалуження; є повторення однієї й тої самої дії)
Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним, або алгоритмом з повторенням. Наприклад: А щоб вивчити строфу вірша напам’ять, спочатку її читають, а тоді пробують розповісти по пам’яті. Якщо це не вдається, то продовжують читати знову — тобто повторюють цю дію кілька разів.
У середовищі Скретч для використання алгоритму з повторенням використовують такі скрипти:
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА(з музикою)
Вправа «На абордаж»
Учні виконують завдання від пірата: мають скласти й приклеїти на листок пазл зі скриптів, щоб Рудий кіт пройшов вгору 10 сходинок.
Інструктаж з правил безпечної роботи за комп’ютером
Практичне виконання завдання на комп’ютерах
Спробуйте тепер скрипт – пазл від нашого пірата перенести в Скретч і подивіться, чи виконає Рудий кіт задану задачу.
Вручення скарбів від пірата
Закінчи речення
• Якщо йде дощ, то дорога...
• Якщо учень захворів, то в школу...
• Якщо тобі подарували комп’ютер, то...
• Якщо в кімнаті розкидано іграшки, то...
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
На сайті виконати тестові завдання: join.naurok.ua Код для учнів: 330776