Мета: поширити та передати педагогічний досвід шляхом показу інноваційних методів, вправ, технологій та прийомів роботи власної системи викладання; спільно опрацювати запропоновану тему та в процесі співпраці знайти творче вирішення проблеми, поставленої перед учасниками. Форма проведення: заняття з елементами тренінгу. Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, дидактичний матеріал.
«Ми хочемо перейти від школи, яка напихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати» Л. Гриневич І. Установчо - мотиваційна частина. Зміст освіти та її методика мають бути наближені до практики. Менше теорії, а більше практичного застосування у житті
Соціальні і громадянські компетентностіУміння навчатися впродовж життя6 Підприємливість8 Загальнокультурна грамотність911 КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ:7 Екологічна грамотність і здорове життя1011 Фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей
Шляхи формування компетентностей: Через зміст освіти ( навчальні програми, Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, підручники). Через методи навчання, які ґрунтуються на організації активної власної діяльності школярів. Через форми організації навчальної діяльності (групові, індивідуальні, фронтальні). Через засоби навчання, метою яких є спонукати учнів мислити.
Шляхи реалізації розвитку життєвих компетентностей{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}Технології, методи, вправи. Які компетентності розвиваєВикористання ІКТОтже, на першому уроці вивчається творчість письменника і розпочинається текстуальне вивчення повісті «Федько-халамидник». А напередодні даю учням посилання, щоб вони подивилися буктрейлер. https://www.youtube.com/watch?v=s. IAf. LTk. On. No А також посилання аудіо книгу https://www.youtube.com/watch?v=-dlt. Ceg_2k. QПерегляд бук трейлера має на меті зацікавити учнів до читання твору. Практикую давати завдання учням самим створювати Презентації та буктрейлери (найчастіше це на етапі закріплення матеріалу, перевірки домашнього завдання)інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;Розвивається за рахунок літературознавчих термінів, назв комп’ютерних програмздатність спілкуватися українською та англійською мовами
{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}Технології, методи, вправи. Які компетентності розвиваєВправа «Амфора мудрості». Дуже часто ми розпочинаємо урок з мудрих висловів, притч. Дітям пропонуємо висловити враження, думки від почутого, а в кінці уроку узагальнюємо з позиції отриманого досвіду. У Програмі виділено «Мистецький контекст» (МК), у якому подано зразки різних видів мистецтв, з якими вчитель, на власний розсуд, може ознайомити учнів; 1.вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання,відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.2. культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;Шляхи реалізації розвитку життєвих компетентностей
Розповідь про письменникагромадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети,активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я ізбереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;
Гра «Хто і що зробив?» Гру «Хто і що зробив?» проводжу під час уроків розвитку зв’язного мовлення чи виділяю 5-6 хвилин із будь-якого уроку. Із чарівної торбинки дістаємо предмет чи малюнок, який пропонуємо вихованцям оживити (книжка, олівець, планшет тощо), бо він буде головним персонажем. Таким чином розвиваємо образне мислення, уміння логічно укладати всі частини тексту в один загальний.
{D113 A9 D2-9 D6 B-4929-AA2 D-F23 B5 EE8 CBE7}Технології, методи, вправи. Які компетентності розвиваєГру «Хто і що зробив?» Тренінгова вправа «Вільна людина». формування етичної, життєвої, громадянської, комунікативної компетентностей. Шляхи реалізації розвитку життєвих компетентностей
Технологія використання візуальних чи графічних організаторів. Наприклад, на третьому уроці з обраної теми (В. Винниченко «Федько – халамидник»), ми вже даємо характеристику героям. В колах учні записують ім’я персонажа, в трикутниках - основні риси характеру, а в прямокутниках наводять приклади з тексту, які підтверджують риси характеру. Після виконаної роботи діти записують свої припущення щодо поведінки персонажів в одній із запропонованих учителем ситуацій.
{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}Технології, методи, вправи. Які компетентності розвиваєРольові ігри. На уроках української літератури пропоную учням уявити себе журналістами, взяти інтерв’ю у батьків, родини, однокласників на теми, пов’язані з вивченням того чи іншого художнього твору. Навіть створити відео. компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;Шляхи реалізації розвитку життєвих компетентностей
Робота в групах. Метод проєктів. Як підсумок з теми В. Винниченко «Федько -халамидник» об’єдную учнів у групи. Даю їм завдання: на ватмані, який поділений на три частини, у середній частині спроектувати Мрію про свою сім’ю. Коли учні презентують свої мрії, – у нижній та верхній частинах визначити, що треба для того, щоб мрія стала дійсністю.
{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}Технології, методи, вправи. Які компетентності розвиваєРобота в групах. Метод проєктів. 1.підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.2.здатність спілкуватися українською мовою, що передбачає активне використання української мови в різних комунікативних ситуаціях.3. громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя. Шляхи реалізації розвитку життєвих компетентностей
Список використаної літератури. Закон України «Про освіту». Державний стандарт початкової освіти. Державний стандарт базової середньої освіти. Затверджений Постановою Кабінету міністрів України № 898 від 30 вересня 2020 року. Українська література. 5–9 класи. - Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Методичний путівник учителя нової української школи: мовно-літературна освітня галузь. - Затверджено на засіданні кафедри суспільно-гуманітарної та медійної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (протокол № 7 від 20.10.2021 р.). Рекомендовано Вченою радою Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (протокол № 4 від 05.11.2021 р.). ППД: Кудрявська Оксана Станіславівна, вчитель зарубіжної літератури, української мови та літератури Успенської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Г. П. Головенського Буринської міської ради.https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-volodimir-vinnichenko-fedko-halamidnik-cikava-istoriya-z-zhittya-pismennika-hudozhnya-rozpovid-pro-divovizhnogo-hlopchika-fedka-yogo-zhittya-i-prigodi-stosunki-z-od-36967.htmlhttps://osvita.ua/school/lessons_summary/literature/49461/