Майстер-клас « Творимо дива своїми руками »
Мета : ознайомити дітей з комахою Божою корівкою; сприяти розумовій та творчій діяльності учнів; сформувати естетичний смак; виховувати повагу та любов до комахи, до природи; організовувати час; навчитися працювати з наочними матеріалами для виготовлення виробу; розвивати моторику рук; закріпити правила безпеки під час роботи з ними.
Обладнання : презентація , легкий пластилін, стеки, дошка.
Хід заняття.
Вихователь 1: Усюди, куди не подивишся, живуть комахи – наші маленькі непомітні сусіди. Втім, такі вони непомітні. Сьогодні ми поговоримо про комаху, яку важко не помітити. Але не тому, що вона велика, а тому, що її червоненький одяг з чорними цятками добре видно і відразу впадає в очі.
Вихователь 2: Але щоб дізнатися про кого йде мова відгадайте загадку…
Ця червона намистинка
Має крильця у краплинках,
Невеличке, гарне дуже,
Упізнай його, мій друже
На твою долонечку
Прилетіло…(сонечко).
Вихователь 2 : Давайте розглянемо його.
Вихователь 1: За формою вона схожа на яку фігуру? А якого кольору наше сонечко?
Вихователь 2: Все вірно. Червоного кольору, форма кругла, яскравий колір. Саме тому раніше, давним-давно цього жучка і назвали -Сонечко. Вихователь 1: А ще сонечко ми називаємо Божою корівкою. Божа - це тому що жук маленький і здається нешкідливим , на руці він біжить не поспішаючи. А корівка- тому що сонечко виділяє рідину жовтого кольору з різким специфічним запахом- яку називають "молочко". Ця рідина отруйна і служить захистом від жаб, павуків і інших потенційних ворогів.
Вихователь 2: Є у неї й інший спосіб захисту. Варто взяти божу корівку в руки, як вона відразу ж завмре, впаде як би в обморок, прикидається мертвою. Коли небезпека мине, жучок «оживе» і продовжить свої справи. Так, до речі, роблять багато жуки.
Вихователь 1: Божа корівка зовсім невеликий жучок. Розміри досягають в довжину від 4 до 9 мм.
Вихователь 2: Божа корівка , незважаючи на нешкідливий вид, хижачка. Поїдає малорухомих попелиць - шкідників рослин. У день ця крихітка знищує майже сто попелиць або триста їх личинок. Причому сонечка знаходять попелиць з допомогою свого дивного носа на відстані з вражаючою точністю і швидкістю. Крім попелиць, найсмачніших для сонечок, вони поїдають ще безліч дрібних комах, шкідників рослин. У минулі часи деякі садівники спеціально розводили сонечка в своїх садах.
Вихователь 1: Звичайно, червоне сонечко – це не єдиний вид. Буває жовте сонечко, чорне сонечко і навіть біле сонечко. При цьому найбільш насичене яскраве забарвлення мають молоді особини, у більш дорослих воно згодом темніє.
Вихователь 2: З давніх-давен божа корівка вважається символом удачі, в давнину люди поклонялися цій комасі і боготворили її. Зображення цього жука на одязі або прикрасах вважалися оберегом. У деяких культурах заборонено завдавати шкоди цій комасі, щоб не привернути біду.
Вихователь 1: Стародавні слов’яни вважали сонечко посланцем богині Сонця. Вважається, що не можна проганяти сонечко, яке сіло на Вас, щоб не злякати удачу. Якщо божа корівка залетіла в будинок, то приносить в нього мир і гармонію. Навіть погоду передбачали з допомогою цього жучка. Ось таку всесвітню любов має ця дивовижна і крихітна комаха з простою назвою сонечко.
Вихователь 2: Як ви вже, напевно, здогадалися сьогодні і ми з вами будемо виготовляти обереги у вигляді божої корівки на листочку . Наший виріб ми будемо виготовляти з легкого- повітряного пластиліну.
Вихователь 1: Легкий пластилін - це податлива самозастигаюча маса для ліплення, в останні роки отримала широку популярність у всьому світі. Іноді його також називають суперлегким або повітряним пластиліном. Працювати з легким пластиліном просто і приємно: він не липне до рук, не забруднює поверхню столу і одяг, немає неприємного запаху.
Вихователь 2: Тож запрошуємо по 2 чоловіки з класу. 1-2 клас за перший стіл , 3-4 клас за другий стіл . Але перш, ніж ми почнемо, давайте згадаємо правила поведінки з пластиліном і тд.
Вихователь 1: Діти пластилін якого кольору нам потрібен ?(червоного, чорного та білого кольору)
Що ми будемо робити з чорного пластиліну ? (ліпити голову)
Для чого нам потрібен червоний пластилін ? (Ліпити тулуб).
Вихователь 2: (Показ способів роботи педагогами) Скачати з червоного пластиліну кулю, знизу його приплюснути, зверху провести стеком лінію, що розділяє форму на дві частини. З чорного пластиліну скачати кулю поменше - голову - і приєднати його до тіла. Скачати маленькі чорні кульки, сплюснути їх: це очі і плями на тілі. Виліпити плоский лист з зеленого пластиліну і посадити на нього сонечко.
Вихователь 1: Діти чи всі вже закінчили свої вироби ? Які чудові сонечка у нас вийшли. Зовсім, як справжні, це тому що ви дуже старалися. Давайте обережно покажемо обереги присутнім. Діти я вдячна вам за вашу допомогу повертайтесь на свої місця . А наші вироби ми залишаємо висихати, а коли наший пластилін застигне ми можемо зробити з них гарні резиночки для волосся дівчаткам та обереги хлопчикам .
Вихователь 2: Діти вам сподобалися наші вироби ? А чи уважно ви нас слухали під час знайомства з божою корівкою ? Я пропоную провести з вами в гру, де ми перевіримо хто з вас нас уважно слухав , а найуважніші слухачі отримають маленькі подарунки . Тільки домовляємся уважно слухати запитання , піднімати руку та не викрикувати.
Вихователь 1:
- Яку назву має пластилін з яким ми сьогодні працювали ?
- Чому жучок отримав назву Божа корівка?
- Як ще називають Божу корівку?
- Чому птахи не їдять сонечок?
- Який ще спосіб захисту є в божих корівок?
- Кого їдять самі Божі корівки?
- Як сонечка знаходять попелиць?
- Які види сонечок ви запам'ятали ?
- Чому жучок отримав назву сонечко ?
- Молодці діти ви були дуже уважні . Я вдячна, що ви приймали активну участь у нашому майстер- класі. Я впевнена у кожного з вас є талант , але не бійтесь та не лінуйтесь його проявляти.
Вихователь 2: На цьому ми з вами прощаємося до нових зустрічей.