Календарно-тематичне планування складено згідно Навчальної програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (укладач: Чеботарьова О.В. кандидат педагогічних наук, ст. наук. співробітник лабораторії олігофренопедагогіки)
Підготувала вчитель-дефектолог НРЦ «Надія» Вишгородської міської ради, Київської області Богдан Світлана Платонівна
ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНЕ НАВЧАННЯ
70 годин на рік / 2 години на тиждень
ІІ семестр
№ п/п |
Дата |
Тема |
Види діяльності |
Орієнтовні досягнення |
Компетентності / наскрізні лінії |
Робота з глиною та пластиліном (солоним тестом) |
|||||
|
|
Об'єкти виготовлення. Овочі (огірок, помідор, буряк, морква).
Фрукти (яблуко, вишня, виноград, груша, слива).
Картинки з розкачаних паличок пластиліну на картоні: драбинка, ялинка.
Картинки з розкачаних паличок пластиліну на картоні: будиночок, квіти.
Картинки з розкачаних паличок пластиліну на картоні: бублики, вареники, кренделики, хліб.
Картинки з розкачаних паличок пластиліну на картоні: гриби, равлик, метелик. |
- виготовлення виробів з пластиліну (розминання, заглажування, відщипування)
- замішування тіста; - виготовлення виробу «Бублик»; - виготовлення виробу «Плетінка»
- виготовлення виробів: • «Яблуко», «Груша», «Слива» • «Квіти», «Кошик», «Будинок» |
-розрізняє (показує) предмети виготовлення за запитаннями вчителя; - виготовляє разом з учителем палички, кульки, предмети круглої та овальної форми; -виготовляє вироби з пластиліну із значною допомогою вчителя; - викладає за наслідуванням геометричні фігури з пластиліну (солоного тіста). |
ТЕО 2
ТЕО 3
|
Робота з природними матеріалами |
|||||
|
|
Техніко-технологічні відомості. Природні матеріали: листя, квіти, насіння, плоди дерев – каштани, горіхи, жолуді, шишки тощо.
Властивості природних матеріалів: форма, колір, величина, твердість чи м'якість, крихкість. |
- бесіда про природні матеріали;
|
-називає (показує) природні матеріали за запитаннями вчителя: Що це? “Як називається?”; - має уявлення про властивості природного матеріалу; - вибирає природний матеріал за видами, формою, розміром, кольором з допомогою вчителя; -розпізнає природні матеріали з допомогою вчителя; |
ТЕО 4
|
|
|
Трудові операції. Збирання природного матеріалу. Розрізнення природного матеріалу за видом, формою, розміром, кольором.
Способи з’єднання окремих деталей; особливості наклеювання листя на картон; правила безпеки та гігієни при роботі.
Створення простих композицій з природних матеріалів за зразком.
|
- збір природних матеріалів; - сортування природного матеріалу; - добір природного матеріалу відповідно до виробу;
|
-збирає, розкладає природні матеріали за видом, формою, розміром за допомогою та вказівкою вчителя; - викладає композиції з природного матеріалу за наслідуванням дій учителя;
|
ТЕО 2 |
|
|
Об'єкти виготовлення. Виготовлення аплікацій з природних матеріалів з використанням клеєного способу з’єднання.
Аплікації з листя та квітів на картоні.
Аплікації з використанням насіння соняшника, гарбуза, клену, квасолі.
Аплікації з використанням мушель, камінців та піску.
|
- підготовка матеріалу; - створення композиції; - робота над виробом.
|
- створює елементарні аплікації за зразком та допомогою вчителя; - викладає композиції з листя, квітів, насіння та ін. з допомогою вчителя; |
ТЕО 3 |
Робота з папером |
|||||
|
|
Техніко-технологічні відомості. Види паперу. Властивості (можна зім'яти, розірвати, скласти, розрізати ножицями, розмочити у воді).
Основні кольори. Використання паперу у побуті (газети, книжки, зошити, серветки).
Інструменти при роботі з папером та картоном; правила безпечного користування ножицями, олівцем, клеєм.
Ознайомлення трафаретом, шаблоном.
Аплікація, правила виконання. Наклеювання деталей на аркуш паперу. |
- розповідь про види паперу та його властивості; - демонстрація паперових виробів;
- фарбування паперу; - відео про виготовлення паперу;
- інструктаж з правил безпеки на уроках ППН;
- наклеювання паперових деталей на картон; |
- має елементарні уявлення про властивості паперу; - називає (показує) предмети, виготовлені із паперу за запитаннями учителя; - розрізняє кольори паперу з допомогою вчителя; - розрізняє назви інструментів та матеріалів: “ножиці”, “олівець”, клеючий олівець, клей; - має уявлення про правила безпечної праці з ножицями, клеєм; - володіє початковими знаннями про аплікацію, наклеювання деталей на аркуш паперу; |
ТЕО 2 |
|
|
Трудові операції. Розривання паперу, розривання шматочків, згинання паперу по прямих лініях у будь-якому напрямку.
Згинання аркуша паперу навпіл.
Складання аркуша паперу, поєднуючи кути і сторони; складання паперу з ріжка на ріжок.
Складання аркуша паперу, поєднуючи кути і сторони; складання паперу з ріжка на ріжок. Продовження.
Різання паперу по прямій лінії.
Наклеювання шматочків рваного паперу на заготовлені контури предметів на картоні.
Наклеювання шматочків рваного паперу на заготовлені контури предметів на картоні. Продовження.
Наклеювання готових деталей по контуру на картон. |
- розривання паперу; - розривання шматочків; - згинання паперу по прямих лініях у будь-якому напрямку;
- виготовлення конверту; - виготовлення пакету для насіння;
- складання аркуша паперу; - складання аркуша паперу поєднуючи кути; -складання аркуша паперу поєднуючи сторони; - складання паперу з ріжка на ріжок; |
-виконує трудові операції за наслідуванням з допомогою вчителя: розриває папір, відриває шматочки, згинає по прямих лініях; -намагається різати по прямій лінії (під контролем вчителя); - складає аркуш паперу з допомогою; - виконує наклеювання рваного паперу на готовий контур предметів з допомогою; |
ТЕО 2 |
|
|
Об'єкти виготовлення. Зігнутий удвоє, учетверо, по діагоналі квадратний аркуш паперу.
Вироби, виготовлені згинанням паперу (вітальна листівка, підставка під фото, конверт та ін.).
Вироби, виготовлені згинанням паперу (вітальна листівка, підставка під фото, конверт та ін.). Продовження.
Аплікації з геометричних фігур. Кошеня.
Аплікації з геометричних фігур. Рибка.
Аплікації з геометричних фігур. Гусінь.
Аплікації з рваного паперу. |
- виготовлення виробів:
|
- виготовляє виріб, згинаючи папір з допомогою вчителя; -викладає за зразком із готових деталей (квадрат і трикутник) будиночок з допомогою вчителя; -виконує аплікацію за зразком та допомогою вчителя. |
ТЕО 2 |
Конструювання |
|||||
|
|
Технічні відомості: Види та призначення конструкторів (дерев’яні, пластмасові, паперові (пазли); деталі та способи їх з’єднання.
Призначення та види мозаїк. Кольори мозаїки.
Складання пазлів, розрізних малюнків. |
- робота з різними видами конструкторів - конструювання моделей будинків - конструювання моделей транспорту - виготовлення панно з мозаїки |
- має уявлення про види конструкторів; - з’єднує елементарні деталі конструкторів з допомогою вчителя; - складає мозаїку з допомогою вчителя; -збирає елементарні розрізні малюнки з допомогою; - складає в коробку деталі конструктора; |
ТЕО 3 |
1