Майстер-клас «Вчимося жити разом» (Мир та миротворчість)

Про матеріал
Представлено розробку майстер-класу за проектом "Вчимося жити разом" (Мир і миротворчість), де визначено роль сучасної вищої освіти , яка повинна закладати в особистість механізми саморозвитку, саморегуляції, самозахисту, можливість визначення життєвих навичок. Це завдання є особливо актуальним для України, адже велика кількість родин з дітьми, що мешкали на тимчасово окупованих територіях, стала внутрішніми переселенцями.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

 

Майстер-клас «Вчимося жити разом» (Мир та миротворчість)

Слайд 1

Нашу зустріч почнемо зі слів видатної української пісьменниці Ліни Костенко «Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом». Тож давайте будемо творити добро разом!

Сучасна вища освіта повинна закладати в особистість механізми саморозвитку, саморегуляції, самозахисту, можливість визначення життєвих навичок. Це завдання є особливо актуальним для України, адже велика кількість родин з дітьми, що мешкали на тимчасово окупованих територіях, стала внутрішніми переселенцями.

Слайд 2

Німецький психолог Клаус Фопель зауважив «Школа має стати противагою суспільству, яке молиться на технології та проповідує суцільне споживання. Її завдання допомогти дітям усвідомити сенс і цінності життя. Школа має стати адвокатом дітей за всього розмаїття і складності їхніх характерів. Педагогіка покликана вказувати дітям шляхи, ставши на які, вони навчаться бути відповідальними, розвинуть у собі самостійність і незалежність. Ми всі хочемо, щоб наші діти уміли любити, творити, були добрими. Ми хочемо, щоб у них вистачило мужності розв’язувати проблеми, які стоять перед нашою планетою, і щоб вони відчували свою належність не лише до власного народу, а й до багатомільярдного населення усієї нашої Землі».

Слайд 3

Європейський Союз та Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні з листопада 2015 року розпочали новий проект «Вчимося жити разом» з розвитку життєвих навичок та надання психосоціальної допомоги дітям, підліткам та родинам, що постраждали внаслідок конфлікту в Україні. Виконавцями проекту є Дитячий фонд «Здоров’я через освіту» та Національний університет «Києво-Могилянська академія».

Проект реалізується у Донецькій, Луганській, Харківській, Дніпропетровській та Запорізькій областях, в яких є найбільша кількість дітей, переміщених з зони конфлікту. Це навички, які підвищують стійкість дітей та молоді у складних життєвих обставинах, сприяють їх адаптації до нових умов, допомагають знайти нових друзів і відновити душевний спокій.

Слайд 4

З січня 2016 року у Києві почали проводити тренінги з підготовки регіональних тренерів для подальшого навчання вихователів та вчителів з методики викладання тренінгового курсу «Вчимося жити разом». Викладачі Лисичанського педагогічного коледжу також пройшли  підготовку, яку проводили автори підручників «Основи здоров'я» В.С.Пономаренко та Т.В.Воронцова. Ознайомилися з концепцією, змістом та методикою викладання тренінгового курсу, мали можливість спробувати себе в ролі тренера, вибірково відпрацювали уроки-тренінги, ознайомилися з вимогами до процесу і результатів тренінгової підготовки у регіонах.

Слайд 5

Саме з цього і почалася кропітка робота щодо впровадження проекту «Вчимося жити разом», а саме в Луганській області. Тьютори проводили тренінги щодо підготовки вчителів початкової, основної і старшої школи з м.Лисичанськ, м.Сєвєродонецьк, Попаснянського району. Познайомили з метою, завданнями та процедурами роботи; з вимогами до процесу і результатів пілотування курсу у навчальних закладах; відбулася модельна демонстрація проведення уроків-тренінгів.

Слайд 6

Вчителі базових шкіл ознайомилися зі змістом програми, що запроваджена у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 н.р.

Учасникам тренінгу були надані рекомендації щодо впровадження курсу в опорних навчальних закладах.

Слайд 7

Кожна цивілізована держава дбає про своє майбутнє. Фундамент цього майбутнього закладається у вихованні її громадян – гнучких пагінців, зростання яких залежить від умов, забезпечених для їхнього життя, виховання та розвитку. В Лисичанському педагогічному коледжі також закладено основи для впровадження освіти на основі життєвих навичок в рамках проекту «Вчимося жити разом». Розпочалася підготовка вчителя нової генерації в умовах військового конфлікту.

Протягом жовтня-грудня 2016 року викладачами Крошкою С.А., Борисенко Л.Л. проведені тренінги для студентів спеціальності «Початкова освіта» щодо організації підготовки вчителів початкової школи для викладання курсу «Вчимося жити разом» складова «Освіта на основі життєвих навичок». Отримавши «дорожню карту» проекту під час Всеукраїнської наради регіональні тренери надали теоретичну базу щодо впровадження проекту.

Слайд 8

Тренінги включали різні форми діяльності: інтерактивні вправи та дидактичні ігри, перегляд мультфільмів, виконання пісень, руханок, обговорення, рефлексію тощо. Студенти отримали можливість визначити життєві навички та соціальні компетенції дітей, практично показали свою педагогічну майстерність, розширили коло особистісних стосунків.

Позитивна, доброзичлива атмосфера, яка панувала під час проведення тренінгів заохочувала майбутніх вчителів до активної і продуктивної діяльності.

Слайд 9

Присутні переконалися, що тренінг – один з найефективніших методів засвоєння інформації в групі, дієвий засіб психологічного впливу, спрямований на розвиток знань, соціальних установок, вмінь і досвіду міжособистісного спілкування. Для співробітництва і розвивального навчання тренінг надає нові підходи, нові знання, позитивні цінності, ставлення, ідеали, нові уміння і навички.

Слайд 10

В рамках реалізації плану роботи циклової комісії фізичного виховання з січня 2017 року розпочато проведення чергової серії тренінгів, а саме для студентів спеціальності «Дошкільна освіта».

Познайомили з парціальною програмою для дошкільних навчальних закладів з розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6–7 років «Вчимося жити разом». У змісті програми розкрито можливості організації в умовах ДНЗ діяльності, яка дозволяє об'єднати дорослих та дітей на шляху до прийняття та взаєморозуміння. Програма відображає накопичений досвід українського дошкілля щодо розв'язання проблем соціально-морального, комунікативно-мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку.

Слайд 11

Скажи мені – і я забуду.

Покажи мені – і я запам'ятаю.

Дай мені діяти самому – і я навчуся. Так говорить китайська мудрість.

Саме під цим гаслом розпочалося проведення занять, які направлені на морально-етичний, мовленнєвий та пізнавальний розвиток дошкільнят.

Студенти отримали знання про формування уявлення дітей важливості дружнього ставлення до оточуючих, способів толерантної взаємодії, прослуховування української музики, перегляду мультфільмів. Навчилися оцінювати поведінку героїв, виховувати доброзичливість, розширювати та закріплювати знання про Україну.

Слайд 12

Заняття були насичені інтерактивними вправами, дидактичними іграми, проведенням енергайзерів, вправами з малювання, читанням українських віршів та казок. Тренери акцентували увагу на тому, що кожна дитина в світі заслуговує на любов, кожна дитина – хороша, й корисні навички теплих взаємовідносин допомагають кожному розкрити та розвити власні здібності. Тож треба бути лагідними та привітними одне до одного, учитися мирно жити, знаючи, що кожен заслуговує на добре ставлення до себе та інших.

Слайд 13

Наголошували на тому, що кожна людина приходить у цей світ творити добро. Формували бажання бути добрими, милосердними, лагідними та привітними до оточуючих, показували переваги мирного співіснування з іншими людьми. Налаштовували мости миру.

Для того щоб чарівні мости ніколи не руйнувалися, ми маємо постійно про них пам'ятати і дбати, роблячи добрі справи. Тільки тоді світ навколо нас стане кращим, засяє усмішками, одягнеться у веселку, запанують мир і злагода поміж людей.

Слайд 14

На початку лютого 2017 року ЮНІСЕФ та Громадська організація «Дитячий фонд «Здоров’я через освіту»  отримали оцінку проекту «Вчимося жити разом» (на території 5 областей), здійснену міжнародними експертами Крістофером Талботом та Майклом Весселом. У висновках написано: «Це один із найкращих проектів, що пов’язаний з навчанням життєвим навичкам та наданням психосоціальної підтримки дітям та підліткам, що оцінювачі будь-коли бачили за більш як 50-річний досвід роботи в умовах надзвичайних ситуацій».

Слайд 15

Є значущі досягнення. Розроблено і апробовано 9 тренінгових курсів та 17 двомовних навчальних видань для дітей та педагогів.

Слайд 16

За розробленими тренінговими курсами підготовлено 3369 педагогів із 1589 навчальних закладів.

Слайд 17

Навчання за тренінговим курсом пройшло 241 474 дітей, включаючи школярів та дошкільнят.

Слайд 18

Створено систему моніторингу процесу впровадження і оцінювання результатів.

Слайд 19

Забезпечено вільний доступ до всіх ресурсів та постійне висвітлення процесу.

Слайд 20

Створено команду, здатну виконувати складні завдання у стислі терміни.

Слайд 21

Отримало статистично достовірні свідчення ефективності проекту за 42 індикаторами.

Слайд 22

Реалізація компоненти «Навчання життєвим навичкам» через предмет-носій «Основи здоров'я» надала МОН докази та модель навчання, що базується на принципах дитиноцентризму, участі, активного і вмотивованого навчання, які МОН планує впровадити по всій території України в рамках процесу реформування «Нова школа». Яка передбачає формування «ключових компетентностей життя», які включають в себе «соціальні і громадянські» та «екологічну грамотність і здоровий спосіб життя». Навчання «м'яким навичкам», які є особливо важливими для працевлаштування випускника, стане ключовим акцентом реформи навчальних програм.

Нова школа потребує «мотивованого вчителя». Вчитель більше не є єдиним джерелом знань для учнів: він має бути тренером, організатором, посередником і наставником на освітньому шляху дитини. Тож давайте і ми приєднаємося до процесу реформування.

Слайд 23

Тренінг     Сьогодні ми поговоримо про мир та миротворчість. Переглядаючи у засобах масової інформації новини і хроніки подій з Єгипту, Сомалі, Чечні, Осетії, нам навіть у кошмарних снах не марилось, що у гарячу точку перетвориться наша Україна. Ми жили у мирній країні. І от у наш повсякденний словник жорстокою реальністю увірвались страшні гнітючі терміни: АТО, мобілізація. Кривавою плямою крокує картою України війна. Але наша єдність, сила українського духу допоможуть перебороти всі труднощі.

Слайд 24

Вправа знайомство. Всі стають в коло і по черзі називають своє ім’я та продовжують фразу: «Особисто для мене мир означає (повернення брата з війни, завершення АТО, возз’єднання родини, повернення у рідне місто, спокій, гарні новини…)».

Слайд 25

Подивіться, що відбувається з дітьми….. Гіперсилка. Перегляд відео: «Що війна робить з дітьми».

Які ваші враження…

Чи хочемо ми такого…

Що потрібно зробити, щоб такого не було…

Слайд 26

Символом миру вважають голуба з оливковою гілкою. Давайте і ми з вами запустимо посланців до нашої рідної України.

Слайд 27

Мозковий штурм. На стіні карта України. На заготовках у вигляді голубів записати асоціації до слова «мир» (спокій, злагода, радість, дружба, стабільність, добробут). По черзі виходити і читати те, що вони записали, прикріплюючи голубів на карту України. Гіперсилка «Хочу жити без війни».

Слайд 28

Підсумок: слово «мир» викликає комплексні, іноді суперечливі тлумачення і реакції. Для декого, мир означає відсутність конфлікту. Для іншого це означає край насильству або формальне припинення військових дій; для третього – вирішення конфлікту політичними засобами. Дехто визначає мир, як досягнення справедливості і соціальної стабільності; інші - як економічне благополуччя і гарантії основних свобод. Та для більшості людей мир – це бажана реальність, найкраща можливість спокійно жити, творити, виховувати дітей.

Слайд 29

Робота в групах: «Рівні миротворчості»

Наступним завданням буде розгляд ідей щодо розбудови миру на особистому, місцевому, національному і міжнародному рівнях та їх інсценування.

Об’єднайтеся в групи за допомогою вправи «Молекули» або «Броунівський рух». Представте себе молекулами, хаотично рухайтеся по кімнаті. За сигналом об’єднайтеся у групи по 5 осіб.

Визначить кожній групі певний рівень миротворчості (особистий, місцевий, національний чи міжнародний), що б вони зробили на цьому рівні.

Слайд 30

Підсумок(закріпити отримані знання)

Миротворчість — не щось пасивне. Миротворчість може бути процесом припинення конфлікту за допомогою переговорів або посередництва. Всі люди можуть бути миротворцями і сталий мир вимагає, щоб усі члени суспільства робили свій внесок.

Запитання для обговорення:

o Що для вас особисто означає «мир»?

o Що таке миротворчість?

o Чи необхідний конфлікт для того, щоб настав мир?

Слайд 31

Організація Об'єднаних Націй - це унікальна організація незалежних країн, які об'єдналися в ім'я загального миру і соціального прогресу.

2002 року  Генеральна Асамблея ООН оголосила 29 травня Міжнародним днем миротворців. Цей день покликаний віддати шану самопожертві і самовідданості.

24 жовтня в Україні відзначається Міжнародний день ООН.

15 липня — День українських миротворців. Гіперсилка. Відео

Слайд 32

•• Мир — це конструктивне розв'язання конфліктів, відсутність насилля, співробітництво, взаєморозуміння та гармонія в суспільстві.

•• Миротворчість — це процес припинення конфлікту за допомогою переговорів або посередництва.

•• Усі люди можуть бути миротворцями, і сталий мир передбачає, що всі члени суспільства роблять у нього свій внесок.

Гіперсилака «Не моя війна»

Слайд 33

Завершальна вправа. Давайте і ми внесемо свою частку у розбудову миру. По черзі продовжують фразу: «Щоб зробити внесок у розбудову миру, я можу (помирити друзів, що посварилися; допомогти тим, хто цього потребує; захистити слабшого…)».

Слайд 34

Стають в коло, беруться за руки і тричі разом повторюють: «Ми хочемо миру рідній країні!». Гіперсилка Пісня

Слайд 35

Завершимо нашу зустіч словами Ліни Костенко

І якби на те моя воля,

Написала б я скрізь курсивами:

Так багато на світі горя,

Люди, будьте взаємно красивими.

 

Бажаємо щастя, добра, миру та злагоди.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Особистий рівень

1. Ваш учитель звинуватив вас у списуванні, хоч ви цього не робили. Ви вирішили поговорити з ним про це після занять.

2. Ви дуже поспішаєте і проштовхуєтесь, щоб пройти без черги.

 

 

 

 

 

 

Місцевий

1. Молодь з групи високого ризику злочинності бере участь в місцевій програмі антинасильства.

2. Школа проводить благодійну акцію для збору коштів на відновлення шкіл, зруйнованих у зоні конфлікту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Національний

1. У школах проводяться спеціальні уроки, на яких діти вчаться ефективно спілкуватися і мирно розв’язувати конфлікти.

2. На державному телебаченні постійно демонструють новини і телепередачі, які розпалюють міжнаціональну та міжрелігійну ненависть, зневагу до інших країн та народів.

 

 

 

 

 

Міжнародний

1. Гуманітарна допомога медикаментами і прісною водою надається населенню, яке постраждало від конфлікту.

2. Молоді лідери з усього світу беруть участь в конференції, щоб дізнатися, як вони можуть сприяти миру на місцевому і глобальному рівні.

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчимося жити разом. Ліна Костенко

Номер слайду 2

Клаус Фопель

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Тренінговий курс «Вчимося жити разом»

Номер слайду 5

Регіональний тренінг

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Тренінг для студентів спеціальності «Початкова освіта»

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Тренінг для студентів спеціальності «Дошкільна освіта»

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Мир і миротворчість

Номер слайду 24

Знайомство

Номер слайду 25

Що війна робить з дітьми...

Номер слайду 26

Символом миру вважають голуба із оливковою гілкою

Номер слайду 27

Мозковий штурм

Номер слайду 28

Мир Слово «мир» викликає комплексні, іноді суперечливі тлумачення і реакції. Для декого, мир означає відсутність конфлікту. Для іншого це означає край насильству або формальне припинення військових дій; для третього – вирішення конфлікту політичними засобами. Дехто визначає мир, як досягнення справедливості і соціальної стабільності; інші - як економічне благополуччя і гарантії основних свобод. Та для більшості людей мир – це бажана реальність, найкраща можливість спокійно жити, творити, виховувати дітей.

Номер слайду 29

Рівні миротворчості

Номер слайду 30

Миротворчість — не щось пасивне. Миротворчість може бути процесом припинення конфлікту за допомогою переговорів або посередництва. Всі люди можуть бути миротворцями і сталий мир вимагає, щоб усі члени суспільства робили свій внесок.

Номер слайду 31

ОРГАНІЗАЦІЯ ОБ’ЄДНАНИХ НАЦІЙ

Номер слайду 32

•• Мир — це конструктивне розв'язання конфліктів, відсутність насилля, співробітництво, взаєморозуміння та гармонія в суспільстві.•• Миротворчість — це процес припинення конфлікту за допомогою переговорів або посередництва.•• Усі люди можуть бути миротворцями, і сталий мир передбачає, що всі члени суспільства роблять у нього свій внесок.

Номер слайду 33

Мій внесок у розбудову миру

Номер слайду 34

Ми хочемо миру рідній країні!

Номер слайду 35

І якби на те моя воля,Написала б я скрізь курсивами: Так багато на світі горя,Люди, будьте взаємно красивими Ліна Костенко

zip
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
26 жовтня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку