Майстер-клас "Використання освітньої технології BYOD на уроках біології"

Про матеріал
Практичне заняття Тема: Використання освітньої технології BYOD на уроках біології Мета: розглянути практику використання технології BYOD в школах; ознайомитись із середовищами, які можна використовувати під час уроків з біології; навчитись створювати QR-коди та користуватись ними
Зміст архіву
Перегляд файлу

http://tkmco.org/images/999878.png 

 

 

Практичне заняття

Тема: Використання освітньої технології BYOD на уроках біології

Мета: розглянути практику використання технології BYOD в школах; ознайомитись із середовищами, які можна використовувати під час уроків з біології; навчитись створювати QR-коди та користуватись ними

Обладнання та матеріали: мультимедійне забезпечення, мережа Інтернет, смартфони/планшети

План проведення

№ з/п

Зміст роботи

Тривалість

  1.  

Теоретична частина «Використання технології BYOD в школах»

15 хв

  1.  

Вправа «Що ви знаєте про технологію BYOD» - використання Padlet

https://padlet.com/ts_napadiy/qlz17b5c7y4z

20 хв

  1.  

QR-код: що це? як користуватись? як самостійно створювати?

20 хв

  1.  

Створення QR-кодів в мережі Інтернет

20 хв

  1.  

Перегляд готових вправ на он-лайн платформі https://learningapps.org/ (збереження QR-кодів) та додатків з біології для смартфонів

15 хв

  1.  

Презентація Центру науки Тернополя

10 хв

  1.  

Перегляд мотиваційного відео

5 хв

8.

Підбиття підсумків

5 хв

 

Всього

1 год 50 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що таке BYOD?

Термін BYOD розшифровується як "bring your own device", або - "принеси свій власний пристрій". Це означає можливість для працівників чи учнів приносити та використовувати свої девайси в офіційних установах. Оскільки зараз майже кожна людина має мінімум один універсальний гаджет із набором потужних додатків та користується ними протягом всього дня, оминути тренд BYOD в сучасному світі майже неможливо.

Вперше цю практику почали використовувати в сфері IT ще у 2009 році коли в компанії Intel помітили зростальну тенденцію серед працівників приносити на робочі місця свої власні ноутбуки, планшети та смартфони щоб використовувати їх для роботи в корпоративній мережі. Замість того, щоб заборонити, керівники навпаки підтримали цю практику зумівши побачити перспективи економії коштів та збільшення лояльності працівників.

Згодом з масовим розповсюдженням смартфонів та планшетів, ця практика поступово перейшла в інші сфери життя, зокрема в освіту, де власне поступово інтегрується в навчальний процес. І хоча на початку вчителі доволі скептично ставилися до BYOD та надавали перевагу класичним формам навчання, зараз потенціал цього методу розкривається сповна. Адже діти все одно ходять в школу з гаджетами, граючи на них в ігри чи виходячи в соцмережі. То чому б не використовувати гаджети в освітніх цілях? Учні зацікавлюються тому, що можуть користуватися протягом уроків своїм планшетом, смартфоном чи комп'ютером, до яких звикли та й власне сам процес навчання привносить новизну та виглядає сучаснішим і цікавішим.

Звичайно, щоб втримати увагу на предметі вчителям потрібно чітко продумати які додатки використовувати. Наприклад, для цього ідеально підходять такі сервіси як Google Classroom, LearnBoost, Socrative, Google Drive завдяки яким можна з легкістю організувати та контролювати навчальний процес, а також інтегрувати додаткові аудіо, відео та інші візуальні матеріали, які допоможуть полегшити сприйняття теми. Головне розуміти, що навіть звичайна фотокамера на смартфоні може якісно доповнити виконання завдань. Або робота онлайн дозволить швидко отримувати оброблені результати, проходити опитування, не витрачати час на роботу з методичними матеріалами та створювати свою базу потрібних закладок.

Завдяки BYOD можна не лише зробити цікавішим процес навчання, але й пришвидшити його. Адже не доведеться використовувати додатковий час на прості дії, наприклад, на занесення завдань в щоденник або на копіювання малюнків графіків чи цитат, що займають такі потрібні хвилини, які можна реорганізувати в дискусію або ж консультацію.

Також важливим аспектом є масове забезпечення учнів електронними підручниками. Міністерство освіти здебільшого використовує класичний підхід – оцифровує наявні підручники, або створює нові у вигляді простих електронних книжок які можна безкоштовно завантажити з їхнього сайту. А от комерційні видавництва (Gutenbergz, Перун та Око) починають запроваджувати інтерактивні елементи в підручники, наприклад відео, додаткові матеріали, посилання та 3D-моделі, роблячи навчання значно цікавішим.

 

Звичайно, для повноцінної практики використання BYOD в навчальних закладах потрібна відповідна попередня підготовка інфраструктури на базовому рівні, а це забезпечення широких wifi-каналів з необхідною швидкістю, щоб не уповільнювати процес, та доступ до розеток для кожного учня оскільки автономної роботи батареї буде недостатньо.

Також попри повсюдне володіння девайсами, не всі батьки можуть придбати їх для своєї дитини. В таких ситуаціях можна, наприклад, впроваджувати програми співпраці школи з виробниками гаджетів, або ж залучати державні можливості та приватні організації, які виділяють гранти на освітні програми, і таким чином ставити учнів в рівні умови.

Безперечно виникне питання про коректність поводження учнів зі своїми девайсами. На цьому етапі – це буде питання майстерності вчителя зацікавити дитину своїм предметом, щоб не було потреби грати в ігри чи переписуватись з друзями в месенджерах під час уроку. Та й зрештою не йти методом заборон та залишатися поза часом, а навпаки стимулювати та перенаправляти інтерес підлітків в потрібне русло. І саме BYOD підійде для цієї мети якнайкраще.

Автор: Сергій Кравчук

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання освітньої технології BYOD на уроках біологіїМетодичний кластер«Інноваційні форми організації навчальної діяльності школярів в Інтернет-середовищі»ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ16.01.2018 р. Організатор. Тетяна Нападій, методист з біології ТКМЦ НОІМ

Номер слайду 2

ПРИНЕСИ СВІЙ ВЛАСНИЙ ПРИСТРІЙ

Номер слайду 3

QR Scanner

Номер слайду 4

Номер слайду 5

http://ua.qr-code-generator.com/

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

https://aliveck.wordpress.com/

Номер слайду 9

https://padlet.com/ts_napadiy/qlz17b5c7y4z

Номер слайду 10

Android-додатки для школярів. Зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) на смартфоніЗНО 2018

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Інтерактивна школа сучасного вчителя«Формування професійної мобільності педагога в умовах реформування освіти»

Номер слайду 17

Квітень

zip
Пов’язані теми
Біологія, Майстер-класи
Додано
16 травня 2019
Переглядів
2364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку