Майстер-клас «Я роблю це так»

Про матеріал
Форми роботи з учнями, застосування яких забезпечує створення позитивних умов навчання та виховання молодшого школяра.
Перегляд файлу

Бабіченко Н.Ю., вчитель початкових класів

 Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11

Смілянської міської ради Черкаської області

Майстер-клас «Я роблю це так»

Дитячий колектив – найважливіший фактор виховання особистості, цілеспрямованої її соціалізації. Його вплив на особистість багато в чому залежить від того, якою мірою цілі і завдання колективу усвідомлені його членами і сприймаються ними як свої особисті. Органічна єдність особистого і соціального народжується в колективній суспільно корисній діяльності.

 В основі згуртування дитячого колективу лежить не тільки спілкування, а   праця, пізнання, гра та інші види діяльності, організації яких необхідно приділяти постійно велику увагу.

Тема. Дружба то найбільший скарб

Мета: формувати вміння підтримувати колективну дискусію за змістом прочитаного;

враховувати думку і міркування однокласників; відстоювати власну думку; дотримуватись норм культури спілкування.

 Удосконалювати читацькі навички; розвивати образне мислення, уяву, пам'ять; уміння створювати власні висловлювання.

Виховувати взаємодопомогу, доброзичливе ставлення до людей, уміння дружити і бути справжнім другом.

Обладнання. Виставка книг з теми, портрет Всеволода Нестайка, слайди по темі.

Структура заняття

Вправа № 1 «Хвилинка гарного настрою»

Мета: створити сприятливу атмосферу для колективної співпраці.

  • Гарний настрій – це перший крок до успіху.
  • Поверніться один до одного, посміхніться.
  • Зобразіть радість.
  • Уявіть, що ваш товариш засмучений, підніміть йому  настрій.
  • Скажіть один одному приємні слова.
  • Які слова ви сказали товаришу по парті?
  • Поверніться до мене і покажіть обличчя здорової, успішної, щасливої людини.

З гарним настроєм краще працюється, навчається, а також з гарним настроєм веселіше гратися і гуляти.

І. Представлення теми і мети.

Сьогодні на уроці ми познайомимося із творчістю Всеволода Нестайка і будемо говорити про справжнього друга .

І. 1.  Гра «Знайди пару»

Мета: підготувати учасників до успішної діяльності; створити комфортну атмосферу, гарний настрій.

Всі встають у коло. На спини учасникам прикріплюються малюнки: квіточки, смайлики, кораблики і т.д.

Завдання: не розмовляючи один з одним, користуючись лише мімікою і жестами  потрібно знайти пару.

- Що було складним?

- Що допомогло впоратися із завданням?

- Хто такий друг?

І. 2.  Тренування стійкості уваги. Мнемотехнічний прийом «Послідовні асоціації»

Мета: розвивати пам'ять, уяву і мовлення учнів.

хлопчики, корабель, штурмани, подарунок, форма, майстерня, магазин, 1 вересня, друг

Завдання: мовчки прочитати слова та словосполучення і запам’ятати їх в тій  послідовності, в якій вони розміщені.

  • Перевіримо. Спробуйте назвати всі слова.
  • Для кращого запам’ятовування скористайтеся методом «Послідовні асоціації». Наприклад. Хлопчики піднялися на корабель і стали штурманами, обмінялися подарунками, всередині яких була форма виготовлена в майстерні, що знаходилася біля магазину, який відкрив 1 вересня їх друг.

І. 3. Читання тексту  з використанням стратегії керованого читання з зупинками та передбаченням  (текст поділено на дві частини)

Перша частина

  • Чи сподобався вам твір?
  • Який це твір за жанром: казка чи оповідання? Доведіть свою думку?
  •  Від чийого імені ведеться розповідь?
  •  Хто є головними персонажами оповідання?

Друга частина. Передбачення

  • Як ви гадаєте, як події будуть розвиватися  далі? Чи одягне Олесь форму першого вересня?
  • Читання другої частини мовчки
  • Прочитайте самостійно кінцівку оповідання, стежте за словами, які починаються буквою М. спробуйте їх запам’ятати в тій послідовності, у якій вони ідуть у тексті.
  • Перевіримо.
  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Як би ви вчинили на місці Олеся?

І. 4.  Тест

Мета: перевірити наскільки діти були уважними під час читання тексту.

1. Де мешкали хлопчики?

а) на сусідніх вулицях;

б) на одній вулиці;

в) у різних районах міста.

2 Де зустрічалися хлопці щоранку?

а) біля магазину;

б) біля школи;

в) біля аптеки.

3. Яке почуття виникло у Костика при зустрічі з Олесем?

а) радості;

б) здивування;

в) заздрості.

4. В чому був одягнений Олег?

а) у спортивному костюмі;

б) у шкільній формі;

в) у сірих штанях і синій курточці.

І. 5. Мнемотехнічний прийом «Сюжет»

Мета: розвивати  пам’ять, уяву, мовлення.

  • Пригадайте слова, які ви запам’ятали на початку уроку. Назвіть.(Вчитель вивішує відповідні до слів малюнки).
  • За поданими малюнками перекажіть текст.

І. 6. Робота в парах. Гра «Дешифрувальник»

Мета: розвивати увагу, логічне мислення, мовлення.

Завдання. Вставити пропущені букви, прочитати прислів’я, пояснити його значення.

..к..  др..жб..   з..в..д..ш,  т..к..  й ж..тт..  п..в..д..ш.

Л..д..н.. б..здр..з..в, м..вд..р..в.. б..з к..р..нн...

В..рн..й пр..ят..ль –  н..йб..льш..й ск..рб.

..д..н  з..  вс..х,  ..   вс..  з..  ..дн..г...

  • Яке з прислів’їв найкраще розкриває тему твору? Обґрунтуйте свою відповідь.

І. 7. Оберіть позицію

Мета: вчити учнів відстоювати свою думку, вміти її обґрунтувати.

Завдання: прочитати вислови. Обрати той вислів, з яким ви погоджуєтеся. Пояснити чому.

Якщо у мене є нова форма, то я її вдягну.

Неважливо в якій я формі, головне, що ми друзі.

Не буду засмучувати друга, бо це для мене важливо

ІІ. Підсумок

Гра «Чарівний клубочок»

Мета: виховувати дружнє ставлення та толерантне відношення один до одного.

Завдання: всі встають у коло. Намотуючи на пальчик нитку, називають риси характеру надійного друга.

  • Поворухніть пальчиком. Що ви відчуваєте?
  • Отже, ми всі зв’язані шкільною дружбою. Такий чарівний клубочок є в кожного з нас, ми його не бачимо, але відчуваємо, коли допомагаємо один  одному, або коли отримуємо допомогу. Я бажаю, щоб поруч з вами були надійні і вірні друзі.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку