Бабіченко Н.Ю., вчитель початкових класів
Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11
Смілянської міської ради Черкаської області
Майстер-клас «Я роблю це так»
Дитячий колектив – найважливіший фактор виховання особистості, цілеспрямованої її соціалізації. Його вплив на особистість багато в чому залежить від того, якою мірою цілі і завдання колективу усвідомлені його членами і сприймаються ними як свої особисті. Органічна єдність особистого і соціального народжується в колективній суспільно корисній діяльності.
В основі згуртування дитячого колективу лежить не тільки спілкування, а праця, пізнання, гра та інші види діяльності, організації яких необхідно приділяти постійно велику увагу.
Тема. Дружба то найбільший скарб
Мета: формувати вміння підтримувати колективну дискусію за змістом прочитаного;
враховувати думку і міркування однокласників; відстоювати власну думку; дотримуватись норм культури спілкування.
Удосконалювати читацькі навички; розвивати образне мислення, уяву, пам'ять; уміння створювати власні висловлювання.
Виховувати взаємодопомогу, доброзичливе ставлення до людей, уміння дружити і бути справжнім другом.
Обладнання. Виставка книг з теми, портрет Всеволода Нестайка, слайди по темі.
Структура заняття
Вправа № 1 «Хвилинка гарного настрою»
Мета: створити сприятливу атмосферу для колективної співпраці.
З гарним настроєм краще працюється, навчається, а також з гарним настроєм веселіше гратися і гуляти.
І. Представлення теми і мети.
Сьогодні на уроці ми познайомимося із творчістю Всеволода Нестайка і будемо говорити про справжнього друга .
І. 1. Гра «Знайди пару»
Мета: підготувати учасників до успішної діяльності; створити комфортну атмосферу, гарний настрій.
Всі встають у коло. На спини учасникам прикріплюються малюнки: квіточки, смайлики, кораблики і т.д.
Завдання: не розмовляючи один з одним, користуючись лише мімікою і жестами потрібно знайти пару.
- Що було складним?
- Що допомогло впоратися із завданням?
- Хто такий друг?
І. 2. Тренування стійкості уваги. Мнемотехнічний прийом «Послідовні асоціації»
Мета: розвивати пам'ять, уяву і мовлення учнів.
хлопчики, корабель, штурмани, подарунок, форма, майстерня, магазин, 1 вересня, друг
Завдання: мовчки прочитати слова та словосполучення і запам’ятати їх в тій послідовності, в якій вони розміщені.
І. 3. Читання тексту з використанням стратегії керованого читання з зупинками та передбаченням (текст поділено на дві частини)
Перша частина
Друга частина. Передбачення
І. 4. Тест
Мета: перевірити наскільки діти були уважними під час читання тексту.
1. Де мешкали хлопчики?
а) на сусідніх вулицях;
б) на одній вулиці;
в) у різних районах міста.
2 Де зустрічалися хлопці щоранку?
а) біля магазину;
б) біля школи;
в) біля аптеки.
3. Яке почуття виникло у Костика при зустрічі з Олесем?
а) радості;
б) здивування;
в) заздрості.
4. В чому був одягнений Олег?
а) у спортивному костюмі;
б) у шкільній формі;
в) у сірих штанях і синій курточці.
І. 5. Мнемотехнічний прийом «Сюжет»
Мета: розвивати пам’ять, уяву, мовлення.
І. 6. Робота в парах. Гра «Дешифрувальник»
Мета: розвивати увагу, логічне мислення, мовлення.
Завдання. Вставити пропущені букви, прочитати прислів’я, пояснити його значення.
..к.. др..жб.. з..в..д..ш, т..к.. й ж..тт.. п..в..д..ш.
Л..д..н.. б..здр..з..в, м..вд..р..в.. б..з к..р..нн...
В..рн..й пр..ят..ль – н..йб..льш..й ск..рб.
..д..н з.. вс..х, .. вс.. з.. ..дн..г...
І. 7. Оберіть позицію
Мета: вчити учнів відстоювати свою думку, вміти її обґрунтувати.
Завдання: прочитати вислови. Обрати той вислів, з яким ви погоджуєтеся. Пояснити чому.
Якщо у мене є нова форма, то я її вдягну.
Неважливо в якій я формі, головне, що ми друзі.
Не буду засмучувати друга, бо це для мене важливо
ІІ. Підсумок
Гра «Чарівний клубочок»
Мета: виховувати дружнє ставлення та толерантне відношення один до одного.
Завдання: всі встають у коло. Намотуючи на пальчик нитку, називають риси характеру надійного друга.