Майстер-клас з живопису для дітей та батьків «Помалюймо разом з мамою!»

Про матеріал
План проведення майстер-классу з живопису з сумісною роботою батьків та дітей. Майстер-класс спрямований не тільки на вивчення сучасних технік живопису, а й на виховання почуттів співпраці батьків, дітей та педагога. Завдання майстер-класса: 1. Познайомити дітей та дорослих з принципами роботи акриловими фарбами, та створенням декоративних образів 2. Навчити малювати декоративного птаха в техніці акрилового живопису.
Перегляд файлу

Майстер-клас  з живопису

для дітей та батьків

«Помалюймо разом з мамою!»

 

 

Керівник гурта-методист

Керівник т/о «Палітра»

Захваткіна Катерина Олексіївна

 

Мета:

  • Познайомити учнів з поняттями залежності форми і декоративного оздоблення виробів, з кращими взірцями українського декоративно-прикладного мистецтва.
  • Навчити з повагою і любов’ю ставитись до пам’яток матеріальної і духовної культури.
  • Розвиток навичок роботи з побудови композиції,  роботи акриловими фарбами, навичок роботи з кольором.
  • Розвивати фантазію, творчу уяву, вміння визначати основні складові будови птахів, закріплювати знання про особливості зображення птахів методом спрощення форми; розвивати естетичне сприйняття дійсності, просторове мислення; виховувати у дітей уважність; стимулювати розвиток допитливості; виховувати дбайливе ставлення до природи, образне мислення і інтелектуальну гнучкість; розвивати образне сприймання, логічне мислення, просторові уявлення, комбінаторні здібності;
  • Формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності, дотримуватися норм культури мовлення й культури поведінки, виявляти особистісно-ціннісне ставлення до творів мистецтва; Навчитися співпрацювати з батьками та учителем, виявляти ініціативу;

 

Завдання:

  1. Познайомити дітей та дорослих з принципами роботи акриловими фарбами, та створенням декоративних образів
  2. Навчити малювати декоративного птаха в техніці акрилового живопису.

 

Місце проведення: ЦДТ «Надія»

Дата проведення: 25.01.2019 р

Учасники: вихованці різних груп т/о «Палітра», батьки

 

Обладнання: мольберти, фарби, пензлі, олівці, палітри, серветки, вода

Тип: комбінований

 

 

План майстер-класа

 

Назва етапу

Вид діяльності

Тривалість

1. Організаційний етап

1.1. Привітання. Перевірка готовності присутніх

1 хвилина

 

1.2. Введення в тему. Матеріали та інструменти

8 хвилин

 

1.3. Техніка безпеки

1 хвилина

2. Основний етап

2.1.  Традиції українського мистецтва. Символ птаха в мистецтві. Прийоми стилізації та створення декоративного образу

10 хвилин

 

2.2. Поетапне виконання роботи. Демонстрація процесу педагогом, самостійна діяльність учасників майстер-класу по створенню декоративного панно «Диво-птах»

90 хвилин

3. Завершальний етап

3.1. Перегляд виконаних робіт, міни виставка

5 хвилин

 

3.2. Обговорення майстер-класу учасниками

2 хвилини

 

3.3. Підведення підсумків

3 хвилин

Загальна тривалість:

120 хвилин

 

 

Хід майстер-класу

 

  1. Організаційний етап

Привітання. Перевірка готовності присутніх

 

  •          Добрий день, шановні батьки та діти! Рада вітати вас на майстер-класі з декоративного живопису акрилом. Бажаю всім нам цікаво і плодотворно провести цей час. Бажаю творчого натхнення та гарного настрою!

Сьогодні ми з вами будемо працювати акриловими фарбами на грунтованому ДВП та створимо гарні декоративні панно з Диво-птахами. Процес створення картини я буду демонструвати вам на своєму прикладі, ви зможете повторювати за мною та вносити у свої композиції елементи власної фантазії та творчості. Авжеж, якщо виникатимуть труднощі, я буду вам допомагати.

 

  1. Основний етап.

2.1.  Традиції українського мистецтва. Символ птаха в мистецтві. Прийоми стилізації та створення декоративного образу

- Людина завжди жила серед природи, вчилася в неї, наслідувала її і копіювала кращі зразки, які потім використовувала в повсякденному житті. Ще за сивої давнини навчилася вона складати прості візерунки в умовах знаків – символів, якими висловлювала ставлення до навколишнього світу

 Велике значення серед цих знаків надавали птахам! Птахи  сприймалися посланцями сонця, символом щастя й радості, тепла і світла; вони віщували настання весни, уособлювали врожай, багатство.

Символом кохання і вірності є лебедина подружня пара, бо ЛЕБЕДІ є моногамними птахами і паруються на все життя. Краса лебедів надихала людину на створення поетичних легенд, казок, пісень, художніх полотен. В казках якщо злі чари і перетворюють людей на птахів, то обов'язково на красивих і великих, бо краса і велич в даному випадку – мірило людської душі. 
ЛАСТІВКИ – птахи, які ідеально зріднилися з повітряною стихією. Усе життя ластівки проводять у польоті; на землю вони майже не спускаються, ходять погано. У повітрі ластівки – як риби у воді: демонструють фігури вищого пілотажу, навіть п'ють на ходу, стрілою проносячись над річкою. Коли прилітають ластівки, настає справжня весна, наче вони на крилах приносять погожі весняні дні. 
Серед співочих птахів найвідомішим представником родини та найкращим співаком є СОЛОВЕЙ. Коли соловейко заспіває – його ні з ким не можна сплутати. Співає він переважно вночі – від вечора до ранку, а в перші тижні після прильоту його часто можна почути і вдень. Співають лише самці, доводячи свої права на місце гніздування. Молоді птахи навчаються цьому великому мистецтву в більш досвідчених та старших родичів, тому в кожній місцевості є свої майстри співу і в кожній місцевості вони співають по різному. Найкращими співцями вважалися курські та київські солов'ї. Пісня солов'я – це пісня кохання. 
ПІВЕНЬ - у багатьох міфопоетичних системах він символізував войовничість. Напр., ватажок війська бога індуїстської міфології Сканда мав такі головні атрибути: спис, лук, півень. Півень вважався покровителем воїна і в кельтів. У наших Пращурів він був передвісником зорі, сходу Сонця, а, отже, пробудження життя. Не випадково існувала така народна назва як "будимир", тобто "буди світ". 
 

ЗОЗУЛЯ – символ суму і вдівства, весни і, водночас, нещастя, туги за рідним краєм... Вона була і оракулом - провісницею важливих подій, долі, часто її слухали і рахували, скільки їм залишилось жити. 

Зозуле рябенька,

Пташино маленька,

Закуй мені по звичаю,

Доки жити в світі маю?

Народні прикмети кажуть:  «Як зозуля закує на голий ліс, то буде нещасливий рік, і на людей, і на худобу», «Як хто вперше, почувши зозулю має гроші в кишені, то матиме їх цілий рік»

А згадайте, які техніки виконання є в декоративно- прикладному мистецтві?


СОВА - символ мудрості й потаємних знань. Лише їй відомо, як мудрість життя приховується таємницею смерті... 
ВОРОН - священний птах: його не можна ні лякати, ні проганяти, бо він символізує потусторонній невідомий світ і попереджає про лихе. 
ЛЕЛЕКИ - в українському народі дуже шановані птахи, деякі дослідники вважають їх символом України. За часів Трипілля лелека був тотемом. Є свідчення, що навіть деякі трипільські племена називали себе лелегами. По іншим джерелам Лелека існував ще за часів аталантів і називався Гайстр, що означає – Зоря у небі. У греків Гайстр співвідносився з богинею ранкової та вечірньої зорі. Загальновідомо, що лелеки приносять щастя (в тому числі і дітей) в дім, тому люди в Україні оберігають їх, принаджують їх до оселі, піднімаючи на дах старе колесо або збиту з рейок рамку. 
Існує така прикмета: багато пташенят у лелеки – на хороший урожай. В українських міфах вважається, що лелека розуміє людську мову, так як сам раніше розмовляв. Лелека - символ поваги до батьків, символ мандрівників, символ сімейного благополуччя і щастя, а так само загальний символ нашої Батьківщини, Воістину священний цей птах: 

Летять великі птахи 
Ліси, поля минають 
Ту хату де осядуть - 
Щасливою вважають. 
Лелека-чорногузка 
Це - символ України, 
Як оберіг у хаті 
Великої Родини. 
На білих крилах птаха- 
Хвиляста чорна смуга, 
Неначе розлилася 
За рідним краєм туга. 
Бояться його миші 
Та пухлі, товсті жаби, 
Але про нього кажуть 
Лелека щастя вабить!!!

 

Зображення птахів використовувалися художниками та рукодільницями у різних виробах. Художньо виконані та оздоблені предмети побуту  (одяг, посуд, меблі, килими тощо), які мають не тільки практичне, а й естетичне значення, називають предметами декоративно- прикладного (ужиткового мистецтва)

Є серед цих предметів і такі, на яких зображено дивовижних казкових птахів.

Як ви вважаєте, чому я цих птахів назвала казковими?

Звісно, у природі немає такої пташки, у якої замість пір`ячка різнобарвні листочки і квіточки.

В декоративній композиції художник зображення реальної пташки декорує.

Декор – поєднання елементів, призначених для прикрашення.

Декоративна композиція – яскрава, барвиста, дещо казкова композиція. У ній художник спрощує, стилізує, декоративно переробляє всі елементи, які використовує.

 

Звісно, декоративна композиція може бути створена в різних техніках – вишивці, витинанці, бісероплетінні, петриківському розписі, різьбленні по дереву. Ну а ми з вами сьогодні будемо створювати декоративного птаха в техніці акрилового живопису.

 

Акрилові фарби – це відносно новий матеріал. Акрилові фарби винайшли недавно, нашим предкам вони були незнайомі. Але в нашій сучасності, прогрес не стоїть на місті, тому ми маємо можливість користуватися усими перевагами нових фарб. Акрилові фарби дуже яскраві, вони швидко сохнуть та після просихання створюють стійку до вологи та зовнішніх факторів плавку. Акриловими фарбами можна малювати як на звичайному папері, так і на інших основах – картоні, ДВП, фанері, холстах.

 

  1. Поетапне виконання роботи. Демонстрація процесу педагогом, самостійна діяльність учасників майстер-класу по створенню декоративного панно «Диво-птах»

Практична робота педагога з демонструванням поетапного процесу створення панно. Діяльність учасників, дітей та батьків.

Періодично проводиться фізкультхвилинка, для того щоб учасники мали змогу відпочити.

В процесі роботи учасники мають можливість ходити по кабінету та переглядати роботи інших учасників.

Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

 

  1. Завершальний етап

  Перегляд виконаних робіт, міни виставка.

 Обговорення майстер-класу учасниками. Заповнення учасниками карти ефективності заняття (додаток)

 Підведення підсумків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

                     

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

  

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

КАРТА ВІДСТЕЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАНЯТТЯ

 

1. Дата  25.01.2019

2. Гурток т/о «Палітра»_

 

3. Ставлення до заняття, майстер-класу (підкреслити):

 відмінне, цікаве, захоплюючі;

 гарне, змістовне, що змушує працювати;

 нормальне, звичайне;

 нудне, робота без інтересу;

 марне, зовсім не цікаве.

 

4. Згадайте (якомога точніше) тему заняття

       ______________________________________________________________________

 

5. Яка стояла мета перед вами на занятті

       ______________________________________________________________________

 

6. Які нові знання, навички ти придбав на цьому занятті?

       _____________________________________________________________________

 

7. Що запам'яталося і сподобалося найбільше?

      _____________________________________________________________________

 

8.  Що не сподобалося взагалі?

      ______________________________________________________________________

 

docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
1184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку