Тема уроку: «Медіавіконце: мультфільми».
Мета уроку: розширити уявлення дітей про особливості створення мультфільмів як форми медіа; розвивати уяву, фантазію учнів; розширювати світогляд ; навчати помічати незвичайне у звичайному; формувати групу компетентностей:
спілкування державною мовою;
уміння вчитися- оволодіння навичками самоаналізу та самооцінки;
інформаційна компетентність —оволодіння уміннями відбирати, аналізувати, оцінювати інформацію, систематизувати її;
здоров’язбережувальна компетентність —готовність вести здоровий спосіб життя у соціальній, психічній та духовній сферах.
Очікувані результати здобувачів освіти:
Обладнання:підручники, відеоматеріал, роздатковий матеріал,кольорові олівці,фліпчарт.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Мотивація діяльності.
Вправа «Обери свій настрій»
Оберіть мультгероя чий настрій відповідає вашому.
ІІ. Етап цілепокладання. Метод «Сторітеллінг»
Коли я була маленькою, то дуже полюбляла дивитися мультфільми. Особливо ті, які створювалися на основі казок Х.К.Андерсена.
-Які ваші улюблені мультфільми?
Оголошення теми та мети уроку. Аспекти оцінювання на уроці.
Сьогодні у медіа віконці ми розглянемо особливості створення мультфільмів.
ІІІ. Етап цілереалізації.
Щоденні 5. Робота зі словами.
Мультфільм-фільм,створений за допомогою серії малюнків, ляльок.
анімація-інша назва цього виду мистецтва.
мультиплікатор- вигадує персонажів мультфільмів. Іноді, щоб створити героя з виразною мімікою, доводиться самому репетирувати перед дзеркалом.
Щоденні 5. Читання для себе.
Робота з підручником ст.45
Щоденні 5. Слухання з переглядом відеоматеріалів.
Створення мультфільму-це дуже тривалий і складний процес. Розглянемо його на прикладі відомого всім вам мультфільму «Зоотрополіс».
https://www.youtube.com/watch?v=q2rlaaRvKEo
І. Ідея(режисер)
«Зоотрополіс» почався зі світлої думки режисера Байрона Ховарда, мовляв, давненько Дісней не випускав мультфільм про антропоморфних (олюднених) звірів. Так він і сказав главі студії, який у свою чергу відповів: «Ні слова більше. Їдьте в Африку, вивчайте тваринний світ, а що буде далі – вирішимо».
Творці фільму провели час у Африці, дізналися про звички різних видів тварин, вивчили їхній розпорядок дня та знайшли інтригуючий момент – водопій. Водопій – невід’ємна частина існування абсолютно всіх видів тварин.
Саме цей момент примирення заради виживання і став основою мультфільму.
ІІ. Сценарій (сценаристи)
Всю зібрану інформацію сортують, аналізують і починають будувати логічні ланцюжки. Усе починається з декількох сторінок тексту про головне і закінчується написанням сценарію на 110 сторінках (у нашому випадку).
ІІІ. Розкадровка (сторі-артисти)
Все виробництво не може дозволити собі сидіти без роботи. Тому паралельно запускаються наступні стрічки: розкадровка та дизайн. Сторі-артисти, вони ж розкадровники можуть все ще остаточно не знати, як виглядають герої та на що схожий їхній світ, але вони точно знають, яку емоцію і стан потрібно викликати у глядача.
ІV. Декорації (декоратор)
Художник, який створює план для мультфільма. План-це небо, земля, дерева.
V. Аніматор і оператор.
Вони працюють разом. Аніматор рухає фігурки героїв, а оператор крок за кроком знімає їхнє пересування. Так створюється ціла стрічка.
VІ. Озвучування героїв.
Персонажі говорять , сміються голосами акторів. Голос для свого героя обирає режисер.
VІІ. Написання музики.
Музику до мультфільму пишуть композитори.
VІІІ. Монтаж
Весь мультфільм збирає на комп’ютері монтажер.
Фізкультхвилинка з героями мультфільму.
https://www.youtube.com/watch?v=rEXaJxMLhas
Обговорення в колі із застосуванням методу «Коло Вена»
Спільні та відмінні риси старих та сучасних мультфільмів.
Творча хвилинка. Створення анімації.
http://krokotak.com/2013/04/diy-animated-book/?fbclid=IwAR1051b-uNG33Pubhfx9v_62T_hNZuXyb_ogUNbGWBMqvGpBXo3_2Y1OBH4
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий.
Що ми сьогодні досліджували?
Що вам сьогодні вдалося? Сподобалося?
Над чим ще потрібно попрацювати?
Чи змінився ваш настрій наприкінці уроку? На вашу думку, від чого це залежало?
Завдання додому:
1. Прослухати аудіоказку «Зоотрополіс».
https://www.youtube.com/watch?v=udacal3Z8N8
2. Дослідити: які мультфільми подобалися в дитинстві вашим батькам?