Механічна робота та енергія (гра-подорож до «країни Механічна робота та енергія»).

Про матеріал
Мета: Освітня . Узагальнити та систематизувати знання учнів про механічну роботу, енергію та прості механізми, продовжити формувати вміння знаходити роботу і енергію при розв’язуванні задач, визначати ККД механізмів на практиці. Розвиваюча. Розвивати логічне мислення, вдосконалювати навички розв’язування експериментальних задач, вміння працювати з додатковою літературою. Продовжити розвивати в учнів базові компетентності: навчальні, соціальні, інформаційні, загальнокультурні. Виховна . Виховувати вміння працювати індивідуально, отримувати задоволення від колективної праці, пов’язаної з процесом мислення.
Перегляд файлу

Урок 67/10. Механічна робота та енергія (гра-подорож  до «країни Механічна робота та енергія»).

Мета:

              Освітня . Узагальнити та систематизувати знання учнів про механічну роботу, енергію та прості механізми,  продовжити формувати  вміння знаходити   роботу і енергію  при розв’язуванні задач, визначати ККД механізмів на практиці.

            Розвиваюча.  Розвивати логічне мислення, вдосконалювати навички розв’язування експериментальних задач, вміння працювати з додатковою літературою. Продовжити розвивати в учнів базові компетентності:

навчальні, соціальні, інформаційні, загальнокультурні.

              Виховна .  Виховувати вміння працювати індивідуально, отримувати  задоволення від колективної праці, пов’язаної з процесом мислення.

Тип уроку.   Інтегрований урок  - гра узагальнення та систематизації знань з теми: «Механічна робота і енергія».

Прилади та матеріали: деревяні бруски, тягарці, динамометри, важіль, похила площина, блоки,  лінійки, картки з завданнями – малюнками, портрет Архімеда і Геракла,  картки з назвами команд, мультимедійне забезпечення, учнівські презентації.

 Форми і методи роботи:  використовуються інтерактивні методи навчання: 

 рольова гра-подорож, в якій беруть участь 4 команди(«Механічна робота», «Енергія», «Потужність», «Прості механізми») по 5 учнів, які обирають ролі «теоретиків», «експериментаторів», «кмітливих», «практиків», «пізнайків», «поетів»;  «капітанів»;метод проектів . Презентація  Урок 67.10

                              Людина повинна знати, що незрозуміле можна зрозуміти,

 бо тоді вона не буде розмірковувати над цим.

                                                                                                                                                     Й.В.Гете

                                                                     Хід уроку

1.Організація класу.

    Учні розділяються на команди, обирають собі ролі , які вони будуть виконувати у грі.

2.Мотивація. Оголошення теми і мети уроку.

Форма роботи: бесіда з учнями.

    Вступне слово учителя.

 Сьогодні на уроці  ми узагальнимо та систематизуємо ваші знання з теми  «Механічна робота і енергія». Для цього ми з вами відправимось у подорож до країни  «Механічна робота і енергія». Де на вашу думку знаходиться ця країна? Чи знаєте ви коли людина вперше побувала на Місяці?

   Заслуховуються відповіді учнів.

    

     Учень.  20 червня 1969 р. американські астронавти на космічному кораблі  «Аполлон-11» досягли Місяця та опустились на його поверхню. Астронавти Амстронг й Олдрін провели 2.5 год. на поверхні Місяця.

    Учитель.  Ми з вами живемо у ХХІ сторіччі, тому оберемо найсучасніший космічний корабель та відправимось у подорож на Місяць шляхом «равлика», який розробив українець Юрій Кондратюк, а американські вчені використали його винахід.

    Ми вже з вами на поверхні Місяця, з якої добре видно нашу блакитну Землю. Подорожувати Місяцем  будемо на місяцеході.(Розповідь учителя супроводжується показом слайдів).

    Вам, шановні учні , я пропоную стати космічними дослідниками і відправитись в міжнародну експедицію, тому назви команд написані українською та англійською мовами. Кожен з вас покаже свої знання з теорії, при розв’язуванні експериментальних та якісних задач, вміння працювати в команді, на які ви поділились заздалегідь. Наша гра розпочинається! Дослідники ,не забувайте, що в грі діють закони: закон часу та закон чіткості і чесності!      

3.Інтерактивна вправа. Проведення гри – подорожі.

Станція «Розминка».

Форма роботи: командна гра учнів.

     Гру проводить учитель, який задає  по два запитання командам (питання висвітлюються на слайдах).(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).

   Перелік можливих  запитань для команд.

  1. Що називають роботою? 
  2. Якою буквою позначають роботу?
  3. Яка основна одиниця вимірювання роботи?
  4. Яку формулу для визначення роботи ви знаєте?
  5. Що називають потужністю?
  6. Якою літерою позначають потужність?
  7. Яка основна одиниця вимірювання потужності?
  8. За якою формулою можна обчислити потужність?
  9. Що називають простими механізмами?
  10.  Що таке важіль?
  11.  Що називають блоком?
  12.  Які бувають блоки?
  13.  Яка між ними різниця?
  14.  Для чого призначена похила площина?
  15.  Що називають енергією?
  16.  Які види енергії вам відомі?
  17.  Якою літерою позначають енергію?
  18.  Одиниця вимірювання енергії?
  19.   Від чого залежить потенціальна енергія?
  20.  Від чого залежить кінетична енергія?
  21.  Що називають плечем сили?
  22.  Що розуміють під моментом сили?
  23. Сформулюй «золоте правило механіки»?
  24. Що таке ККД механізму?

    Станція «Теоретична».

  Форма роботи: робота учнів у парах.

    «Теоретики» отримують завдання скласти узагальнюючу блок-схему до теми «Механічна робота і енергія».(Конкурс оцінюється в 10 балів).

     На слайді показується блок-схема і учні можуть здійснити перевірку виконання ними завдання.

     Станція «Експериментальна».

    Форма роботи: індивідуальна робота учнів біля дошки та на місцях.

    Від кожної команди змагаються «експериментатори» в розв’язуванні задач, яку самі обирають. Учні працюють самостійно на місцях, а потім презентують розв’язані задачі класу.(Відповідь оцінюється в 10 балів).

         Завдання.

  1. Визначити  ККД  рухомого блоку.
  2. Визначити  ККД  нерухомого блоку.
  3. Визначити  ККД  важеля.
  4. Визначити  ККД  похилої площини.

       Станція «Кмітлива».

    Форма роботи:робота учнів у парах.

    Команди розв’язують ребуси, з якими працюють «кмітливі» учні та «поети» на місцях. Розгадані ребуси перевіряються журі.(Відповідь оцінюється в 10 балів).

    Відповіді на запитання ребусів показуються на слайді.

      

 

                ( Потужність)                                    ( Енергія)

       

                  ( Робота )                                            ( Енергія )

 

     Станція «Практична».

   Форма роботи:індивідуальна робота учнів.

   Змагаються «практики», які розв’язують задачі на карточках .(Правильне розв’язання  оцінюється в 10 балів).

На слайді показуються критерії оцінювання задач. Учитель пропонує учням здійснити взаємоперевірку  розв’язаних задач.

    Задачі записуються учнями у зошити.

Задача 1. Плечі важеля мають довжину 25 см і 40 см. Менша з двох ветрикальних сил, що діють на важіль, дорівнює 40 Н. Чому дорівнює друга сила, якщо важіль перебуває у рівновазі ?

Задача 2. Кінь тягне сани, прикладаючи силу 100Н. З якою швидкістю тягне кінь сани, якщо потужність становить 300 Вт.

Задача 3. На скільки змінилася потенціальна енергія тіла масою 2 кг, якщо воно впало з висоти 10 м до висоти 3 м?

Задача 4. Висота похилої площини дорівнює 1 м, а довжина – 10 м. Щоб підняти цією площиною вантаж масою 150 кг, потрібна сила
250 Н. Визначте ККД похилої площини.

   Станція «Пізнавальна».

    Метод навчання: метод проектів.

    Учні «пізнайки» презентують міні – проекти, в яких розповідають де використовуються вивчені теми. (Оцінювання проектів здійснюється за розробленими критеріями учнями та журі, максимальна оцінка 12 балів).

   Критерії оцінювання усних презентацій показується на слайді.

      Теми проектів.

1. Робота і потужність.

2. Прості механізми в природі і техніці.

3. Закон збереження енергії в природі і техніці.

4. Використання ККД механізмів в  техніці.

        Станція «Поетична».

   Форма роботи: індивідуальні виступи учнів.

   Учні зачитують вірші присвячені явищам, фізикам про які вони дізнались з даного розділу.(Виступи оцінюються журі).

 4.Підведення підсумків уроку.

          Станція «Підсумкова».

    Форма роботи:бесіда з учнями.

   Учитель підводить підсумок уроку. Наша подорож на Місяць закінчується. Ми знаходимось на станції підсумкова, але й тут на нас чекає загадка. На станції стоїть будинок , на фундаменті якого написано слово «Знання», а на покрівлі «Наука». Що це означає? (Заслуховуються думки учнів).

 

    Учитель підводить підсумок бесіди. Будь яка наука будується на знаннях, практиці. Наша подорож – це ще одна цеглинка у міцний фундамент ваших знань.

    Проводиться підрахунок балів команд. Журі оголошує результати гри. Нагороджується команда - переможець гри та  активні учні. Учитель оголошує оцінки , отримані учнями за урок.

5.Домашнє завдання.

            Скласти ребуси, кросворди з теми, фізичні казки, оформити проекти.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
17 березня 2020
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку