2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення

Механіка від Аристотеля до Ейнштейна

Про матеріал
урок - гра (урок - суперечка). Сформування в учнів усвідомлення пізнаваності світу; формування в учнів уявлення про роль науки в житті суспільства, значення громадської позиції вченого; вміння працювати з додатковою літературою. Розвиток соціальної та комунікативної компетентності, критичного мислення, вміння аргументовано дискутувати. Виховання толерантного ставлення до думок опонента.
Перегляд файлу

Дата:

Школа:

Клас:

Тема. «Механіка від Аристотеля до Ейнштейна»

 

Просуваючись вперед, наука

 невпинно перекреслює сама себе.

Віктор Марі Гюго

Мета: поглибити знання учнів з теми «Вступ до механіки» ; сформувати в учнів усвідомлення пізнаваності світу; формувати в учнів уявлення про роль науки в житті суспільства, значення громадської позиції вченого; вміння працювати з додатковою літературою. Розвиток соціальної та комунікативної компетентності, критичного мислення, вміння аргументовано дискутувати. Виховання толерантного ставлення до думок опонента.

Тип уроку: урок застосування теоретичних знань, урок-суперечка.

Обладнання: портрети Аристотеля, Г. Галілея, І. Ньютона, А. Ейнштейна, листи оцінювання, картки із завданнями, мультимедійна презентація.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Учні об’єднані у 4 «домашні» групи: «учні Аристотеля», «учні Галілея», «учні Ньютона» та «учні Ейнштейна».

Кожна група має Лист оцінювання.(Додаток 1)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

  • Доброго дня шановні учні. Саме шановні, бо крім мене при підготовці до сьогоднішнього уроку вас віртуально навчали такі великі вчені, як Аристотель, Галілей, Ньютон та Ейнштейн. Ці різнобічно розвинені особистості стали вашими вчителями не тільки в силу свого авторитету. Що ж їх об’єднує?

 -Дякую. Сьогодні ми починаємо  вивчення тему «Механіка». Тема нашого уроку «Механіка від Аристотеля до Ейнштейна». Працювати ви будете в групах, які ми сформували ще на минулому уроці. Працюючи в групах вам знадобляться такі якості, як:

  1. Активність
  2. Толерантність
  3. Вміння слухати
  4. Вміння робити висновки та доводити свою точку зору.

Кожна група, готуючись до уроку, максимально занурилась у історичну епоху «свого вчителя». У вас є нагода довести своїм товаришам, що відкриття «вашого вчителя» є найважливішим, найреволюційнішим, а постать «вчителя» найвагоміша та найвидатніша у механіці.

 ІІІ. Вправа «Впізнай вислів вчителя»

Задача - з 4 висловів на картках «впізнати» та пояснити вислів «вашого вчителя». (Додаток 2)

 

 

1

Наука не являється і ніколи не буде являтися закінченою книгою.

Альберт Ейнштейн

2

Фізика написана у великій книзі, яка завжди відкрита у нас перед очима, - я маю на увазі Всесвіт…

Галілео Галілей

3

Приклади корисніші від правил.

Ісак Ньютон

4

Початок є більш ніж половина всього.

Аристотель

 

Молодці. Кожна група впізнала афоризм.

А тепер доведіть мудрість афоризму за схемою:

  1. Вчений сказав…
  2. Я згоден з ним, тому що…
  3. Отже, ….

Групи відповідають

  • Ускладнюємо завдання. Кожен з вчених мав свою точку зору про рух, як основу механіки.

Визначте, кому належить той чи інший постулат, або закон. (Додаток 3)

1

У двох рухомих відносно один одного інерційних системах відліку закони природи мають один і той же вид

Альберт Ейнштейн

2

Тіло або знаходиться в стані спокою, або рухається, не змінюючи напрямку і швидкості свого руху, якщо на нього не проводиться будь-якого зовнішнього впливу

Галілео Галілей

3

Існують такі системи відліку, відносно яких тіла, які рухаються поступально, зберігають свою швидкість незмінною, якщо на них не діють інші тіла, або дія інших тіл скомпенсована

Ісак Ньютон

4

Тіло рухається тільки при наявності зовнішнього на нього впливу, і якщо це дія припиняється, тіло зупиняється

Аристотель

Молодці. Кожна група впізнала закон.

А тепер знайдіть відмінності між законом «вашого вчителя» і його попередника або наступника.

Групи відповідають парами (Аристотель – Галілей, Ньютон - Ейнштейн)

ІV. Захист проектів:

  • Дякую, ви всі достойні учні своїх «вчителів». Ви добре їх знаєте та розумієте. Зараз кожна команда проведе невеличку історичну екскурсію до часів «свого вчителя». Головна задача –  протягом 3 хвилин пояснити, чому відкриття та напрацювання вчених того часу є фундаментальними для науки, як ці знання змінили світ, внесок «вашого вчителя» не тільки в механіку, а й у розвиток суспільства в цілому.  (Додаток 4) Групи в цей час заповнюють схему. (Додаток 5, формат А-3). Відповідаючи на запитання про кожного вченого:
    • Що зробив для розвитку механіки?
    • Що змінив у науці?
    • Основні висновки теорії / постулати

Для заповнення схеми використовуєте надану інформацію та додаткові матеріали. (Додаток 6)

 Виступ «Учнів Аристотеля»

Виступ «Учнів Галілея»

Виступ «Учнів Ньютона»

Виступ «Учнів Ейнштейна»

ІV. Відкрита суперечка / аргументація.

Команди аргументують, чому можна вважати, що саме їх вчений зробив найвагоміший внесок у розвиток «Механіки».

Здайте Листи оцінювання. В них оціню роботу групи в цілому та найактивніших учнів особисто.

V. Висновок.

- Який же висновок ми можемо зробити за підсумками нашого уроку? Чи можливо уявити, що якісь з перелічених теорій не з’явились у свій час? Чи з’явились раніше?

- Так, звичайно. Кожна с теорій, кожен закон або постулат є лише складовою фізичної картини світу.

 Як ви пам’ятаєте, епіграфом сьогоднішнього уроку були слова Гюго «Просуваючись вперед, наука  невпинно перекреслює сама себе». Як ви розумієте ці слова? Так, звичайно, відкриття можливі лише там, де виникають проблеми, суперечки.  Нові, революційні рішення розвивають науку, роблять наше життя більш комфортним та цікавим. Тож нехай наша сьогоднішня суперечка викарбується у вашій пам’яті, як цікава подорож до історичного минулого, завдяки якому ми маємо майбутнє.

VІ. Домашнє завдання

  • Скласти лист-подяку «Своєму вчителю». Зазначити в ньому ті фізичні теорії та знання, без яких неможливо уявити ваше сьогодення.
  • Скласти «шпаргалку» до розділу «Релятивістська механіка».

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 1

 

Лист оцінювання

Учні Аристотеля

Конкурс

Впізнати автора 1

Довести афоризм

Впізнати автора 2

Відмінності  теорій

Захист проектів

Відкрита суперечка

Всього

Мах

1 б

3 б

1 б

3 б

4 б

4 б

16

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

Особистий внесок членів команди (відзначити «+»)

 

ПІБ

Захист афоризму

Знаходження відмінностей теорій

Захист проекту

Участь у відкритій суперечці

Всього

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

1

Наука не являється і ніколи не буде являтися закінченою книгою.

2

Фізика написана у великій книзі, яка завжди відкрита у нас перед очима, - я маю на увазі Всесвіт…

3

Приклади корисніші від правил.

4

Початок є більш ніж половина всього.

 

А

Альберт Ейнштейн

Б

Аристотель

В

Ісак Ньютон

Г

Галілео Галілей

 

Доведіть мудрість афоризму схемою:

  1. Вчений сказав…
  2. Я згоден з ним, тому що…
  3. Отже, ….

 

 

 

Додаток 3

 

Визначте, кому належить той чи інший постулат, або закон.

1

У двох рухомих відносно один одного інерційних системах відліку закони природи мають один і той же вид

2

Тіло або знаходиться в стані спокою, або рухається, не змінюючи напрямку і швидкості свого руху, якщо на нього не проводиться будь-якого зовнішнього впливу

3

Існують такі системи відліку, відносно яких тіла, які рухаються поступально, зберігають свою швидкість незмінною, якщо на них не діють інші тіла, або дія інших тіл скомпенсована

4

Тіло рухається тільки при наявності зовнішнього на нього впливу, і якщо це дія припиняється, тіло зупиняється

 

А

Аристотель

Б

Альберт Ейнштейн

В

Галілео Галілей

Г

Ісак Ньютон

 

Знайдіть відмінності між законом «вашого вчителя» і його попередника (або наступника) парами (Аристотель – Галілей, Ньютон - Ейнштейн)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Матеріали до виступів:

«Учні Аристотеля»:

Аристотель вважає, що суть буття речі – її форма. Він підкреслює, що формою називає суть буття кожної речі і першу сутність. Ключем розуміння форми Аристотеля є ототожнення її із суттю речі. У Аристотеля форма як суть буття речі – це той чи інший вид певного роду. Саме видове – головне, вирішальне начало буття і знання. Форма – не якість, не кількість, не відношення, а те, що становить сутність речі, без чого її немає. Форм стільки, скільки нижчих видів, які надалі не розпадаються ні на які інші види. Види Аристотеля – це вічні і незмінні сутності. Вони не створені Богом – форму ніхто не творить і не виробляє. Але все ж таки вони існують самі по собі і, будучи внесеними в матерію, начебто творять речі. До того ж в матерію їх, у кінцевому підсумку, вносить Бог. Тому кожна чуттєва сутність або окреме є дещо складове: вона складається з активної форми і пасивної матерії – наступниці форми. При цьому під матерією Аристотель розуміє: по-перше, неозначену і безформну речовину; по-друге, це те, з чого річ складається, і те, з чого річ виникає. Аристотелівська матерія пасивна, нежива, нездатна сама по собі з себе нічого народити.

   Матерія у Аристотеля вічна, при цьому вона не поступається формі. Матерія і форма – два співвічні начала. Все, що існує в природі, складається з матерії і форми. Матерія є чиста можливість або потенціал речі, а форма – реалізація цього потенціалу. Форма робить матерію дійсністю, тобто втіленням у конкретну річ.

 

«Учні Галілея»:

Фізика як наука бере свій початок від Галілея. Глибокі роздуми над видами руху привели Галілея до принципу відносності. Наприклад, мандрівник, який перебуває у каюті корабля, що пливе, може вважати, що книжка, яка лежить на його столі, перебуває у стані спокою. Проте людина на березі бачить, що корабель пливе, тому можна вважати, що книжка рухається з тією самою швидкістю, що й корабель.

На запитання, чи рухається книжка насправді, чи перебуває у стані спокою, однозначно відповісти не можна. Відповідь залежить від того, що ми візьмемо за тіло відліку. Якщо прийняти точку зору мандрівника, то книжка перебуває у стані спокою. Якщо розглядати ситуацію з погляду людини, яка стоїть на березі, то книжка рухається.

Зміст принципу відносності Галілея полягає в тому, що жодними механічними дослідами не можна встановити, перебуває ІСВ в стані спокою чи рухається рівномірно і прямолінійно.

Відносними також є швидкість і переміщення.

 

 «Учні Ньютона»:

І. Ньютон узагальнив відкриття Галілея у вигляді першого закону — закону інерції, додав другий та перший закони механіки, закон всесвітнього тяжіння.

На основі цих законів була створена всеосяжна система поглядів на світ. Закони пояснювали рух планет, припливів і відпливів і навіть ледь помітну прецесію земної осі з періодом 26000 років.

Закони Ньютона не можна розглядати поза простором і часом. У класичній механіці вважається, що час тече однаково в усіх ІСВ, просторові масштаби і маси тіл в усіх ІСВ однакові. Тобто простір, час, маса — абсолютні поняття, які не залежать від вибору ІСВ.

Ця фундаментальна теорія впродовж двох століть визначала розвиток фізичної науки.

 

«Учні Ейнштейна»:

Щоб узгодити теорію і результати експериментів, було створено нову механіку для швидкостей, наближених до швидкостей світла у вакуумі, яку назвали релятивістською механікою. Ця механіка не спростовувала класичної механіки, але встановлювала межі її застосування. В основу були покладені постулати Ейнштейна.

• Принцип відносності. Усі процеси природи протікають однаково в усіх інерційних системах відліку.

• Принцип сталості швидкості світла. Швидкість світла у вакуумі однакова для всіх ІСВ, вона не залежить ні від швидкості джерела, ні від швидкості приймача світлового сигналу.

Додаток 5

 

Аристотель

  • Що зробив для розвитку механіки?

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

  • Що змінив у науці?

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

  • Основні постулати

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

 

Галілео Галілей

  • Що зробив для розвитку механіки?

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

  • Що змінив у науці?

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

  • Основні постулати

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

 

Ісаак Ньютон

  • Що зробив для розвитку механіки?

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

  • Що змінив у науці?

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

  • Основні постулати

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

 

Альберт Ейнштейн

  • Що зробив для розвитку механіки?

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

  • Що змінив у науці?

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

  • Основні постулати

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

 

 

 

 

Додаток 6

 

До Галілея загальноприйнятим в науці вважалося розуміння руху, вироблене Аристотелем і яке зводилося до наступного принципу: тіло рухається тільки при наявності зовнішнього на нього впливу, і якщо це дія припиняється, тіло зупиняється. Галілей показав, що цей принцип Аристотеля (хоча і погоджується з нашим повсякденним досвідом) є помилковим. Замість нього Галілей сформулював зовсім інший принцип, що отримав згодом назву принципу інерції: тіло або знаходиться в стані спокою, або рухається, не змінюючи напрямку і швидкості свого руху, якщо на нього не проводиться будь-якого зовнішнього впливу.

Велике значення для становлення механіки як науки мало дослідження Галілеєм вільного падіння тіл. Він встановив, що швидкість вільного падіння тіл не залежить від їх маси (як думав Аристотель), а пройдений падаючим тілом шлях пропорційний квадрату часу падіння.

Він справив послідовне узагальнення принципу відносності Галілея і прийшов до спеціального принципу відносності Ейнштейна: «У двох рухомих відносно один одного інерційних системах відліку закони природи мають один і той же вид».

Якщо порівняти це формулювання з виразом принципу відносності Галілея, виявляється то велика різниця, що принцип відносності Галілея відноситься тільки до механіки, тоді як ейнштейнівської принцип охоплює всю фізику (виключаючи лише гравітацію).

У теорії Ньютона абсолютна час відігравало роль абсолютного стандарту для всього світу, що знаходило своє відображення в рівняннях фізики в тому, що час був самостійним параметром. Навпаки, ейнштейнівська релятивізація часу і його об'єднання з простором призвели до рівноправності простору і часу. Надалі обидва поняття повинні були фігурувати в законах природи симетричним чином.

Альберт Ейнштейн стверджував, що законом природи є цілковита рівноправність усіх інерціальних систем відліку щодо не лише механічних, але й електромагнітних процесів. Немає жодних відмінностей між станом спокою й рівномірного прямолінійного руху.

Ейнштейн узяв установлені на досліді факти як основні положення теорії, названої згодом спеціальною теорією відносності.

Ці положення називають постулатами теорії відносності:

1) усі фізичні явища протікають однаково в усіх інерціальних системах відліку;

2) швидкість світла у вакуумі однакова в усіх інерціальних системах відліку.

Перший постулат назвали принципом відносності Ейнштейна. Другий постулат стверджує сталість швидкості світла в усіх інерціальних системах відліку.

Головний внесок Ейнштейна в пізнання законів природи полягав навіть не у відкритті нових формул, а в радикальній зміні основних фундаментальних уявлень про простір, час, речовину і рух.

Поширення принципу відносності Галілея на всі закони природи означає, що закон додавання швидкостей справедливий для опису поширення всіх видів взаємодії, зокрема електромагнітної.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як що я бачив далі інших, то тому, що стояв на плечаз гігантів                                                                                                И. Ньютон«Ісаак Ньютон»Підготували: Морошан Дана. Учениця 10-А класу Керівник : Пуйческу Н. В.

Номер слайду 2

Сер Ісаак Ньютон25 грудня 1642 - 20 березня 1727 Великий англійський фізик і математик. Творець теоретичний основ механіки й астрономії. Розробив (на ряду з Лейбніцем) диференціальне й інтегральне числення

Номер слайду 3

Вулсторп 1665-1667 рр. У цей час у Ньютона склалися ідеї, які привели його до створення диференціального й інтегрального числень, винаходу дзеркального телескопа (власноручно виготовленого ним в 1668 р), відкриття закону всесвітнього тяжіння. Тут він провів досліди по розкладанню (дисперсії) света.Іменно тоді Ньютон виклав програму подальшого наукового зростання

Номер слайду 4

«Я гіпотез не вигадую» І. Ньютон. У 1668 р успішно захистила ступінь магістра і стає старшим членом Трініті-коледжу. Виготовив свій перший дзеркальний телескоп. В 1889р. отримує одну з кафедр Кембриджського університету: лукасовськими кафедру математікі. style.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 5

В 1671 Ньютон побудував свій другий дзеркальний телескоп - більшого розміру і кращої якості, ніж перший. Демонстрація телескопа справила сильне враження на сучасників, і незабаром після цього (у січні 1672) Ньютон був обраний членом Лондонського королівського суспільства - англійської академії наук.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

У тому ж 1672 Ньютон надає в Лондонське королівське товариство свої дослідження з нової теорії світла і кольорів, що викликали гостру полеміку з Робертом Гуком. Ньютону належать обгрунтовані найтоншими експериментами уявлення про монохроматичних світлових променях і періодичності їх свойств. В 1687 він опублікував свою грандіозну працю "Математичні початки натуральної філософії" ("Початки").

Номер слайду 8

Помер Ньютон 31 березня 1727 холостяком на 85-му році життя у своєму заміському будинку, таємно відмовившись від причастя і залишивши вельми значний стан. Через тиждень прах його був урочисто поміщений на почесне місце у Вестмінстерському абатстві.

Номер слайду 9

«Закони Ньютона»rrrrr

Номер слайду 10

r

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Аристотель”Підготував:Іордакеску Андрій. Учень 10-А класу. Керівник : Пуйческу Н. В.

Номер слайду 2

Арістотель народився в Стагірі, грецькій колонії, недалеко від Афонської гори, в 384 році до нашої ери. Батько Аристотеля Нікомах походив із родини лікарів, в якій лікарське мистецтво передавалося з покоління в покоління. Батько став першим наставником Арістотеля.

Номер слайду 3

У 369 році до н. е. у віці 15 років Арістотель залишився без батьків. Значний спадок, отриманий від батька, дозволив Арістотелю не тільки не знати нужди, але й купувати книги, які на той час були дорогими. Крім коштів Арістотель успадкував батькові твори, в яких скрупульозно описувались спостереження над живою та неживою природою. Тому перед тим, як почати заняття загальними науками, Арістотель вивчав рослини і тварин, намагаючись узагальнити досвід Нікомаха, що в майбутньому розвинулося в окрему роботу «Про виникнення тварин».

Номер слайду 4

Періоди творчої діяльностіХронологічно творча діяльність Арістотеля поділяється на періоди:перший афінський — з 367 до н. е., коли він прибув в Афіни й став слухачем Академії Платона, де пробув 20 років;«роки мандрів» (347–334 роки до н. е.);другий афінський період — епоха Лікея.

Номер слайду 5

Фізика. Система елементів та стихій за Арістотелем. У фізичних трактатах «Фізика», «Про походження і знищення», «Про небо», «Про метеорологічні питання», «Механіка» та інших він виклав свої уявлення про природу і рух, що підсумовують розвиток античної науки впродовж 15 століть. Фізика в нього в своїй основі умоглядна. Первинними якостями матерії він вважав дві пари протилежностей «тепле — холодне» і «сухе — вологе», основними (нижчими) елементами, чи стихіями, — землю, повітря, воду і вогонь (своєрідна «система елементів»), що є різними комбінаціями первинних якостей; з'єднанню холодного із сухим відповідає земля, холодного з вологим — вода, теплого із сухим — вогонь, теплого з вологим — повітря. П'ятим, найбільш довершеним елементом Арістотель вважав ефір.

Номер слайду 6

Основні постулати фізики Аристотеля:1. Природний місце — кожен елемент тяжіє до свого природному місцеві, якимось чином що щодо центру Землі, отже, і в центру Всесвіту.2. Гравитация/Левитация — на об'єкти діє сила що рухає ці об'єкти до природному місцеві.3. Прямолинейное рух — у відповідь цю силу тіло рухається по прямий лінії із постійною швидкістю.4. Залежність швидкості від щільності — швидкість зворотно пропорційна щільності середовища.

Номер слайду 7

5. Неможливість вакууму — оскільки спрямування вакуумі було б нескінченно великий.6. Всепроникающий ефір — кожна точка простору заповнена матерією.7. Безкінечна всесвіт — простір нічим необмежена.8. Теорія континууму — між атомами було б вакуум, в такий спосіб матерія неспроможна складатися з атомів.9. Ефір — об'єкти знадлунного світу зроблено з іншої матерії, ніж земні.10. Незмінний і вічне космос — Сонце і планети — скоєні, незмінні сфери.11. Рух навкруг — планети роблять досконале циркуляція.

Номер слайду 8

Зміна властивостей призводить до зміни агрегатного стану речовини. Коли, наприклад, у воді якість «холодне» замінюється на «тепле», вода перетворюється у пару (в розумінні Арістотеля — повітря). Це тому, що замість комбінації «холодне і вологе» (вода) виникла нова комбінація (тепле і вологе). В деяких випадках Арістотель відзначає, що якісні зміни іноді відбуваються раптово (стрибком), як, наприклад, перехід води у пару.

Номер слайду 9

Дослідження Арістотеля охоплюють також механіку, акустику й оптику. Зокрема, звук він пояснював «струсом» повітря звучним тілом, луну — відбиванням звуку, виступав проти деяких теорій Евкліда.

Номер слайду 10

Твори Аристотеля. Фізика / Φυσικὴ ἀκρόασις / Physica. Про небо / Περὶ οὐρανοῦ / De Caelo. Про виникнення і знищення / Περὶ γενέσεως καὶ φθορᾶς /  De Generatione et Corruptione. Метеорологіка / Τα μετεωρολογικά / Meteorologica. Про космос / Περὶ κόσμου / De Mundo **Про душу / Περὶ ψυχῆς / De Anima. Про сприйняття і сприйняте Περὶ αἰσθήσεως καὶ αἰσθητῶν / De Sensu et Sensibilibus. Про пам'ять і спогади Περὶ μνήμης καὶ ἀναμνήσεως / De Memoria et Reminiscentia. Про сон і неспання / Περὶ ὗπνου καὶ ὶγρηγορήσεως / De Somno et Vigilia. Про сновидіння / Περὶ ἐνυπνίου / De Insomniis. Про тлумачення сновидінь / Περὶ τῆς καθ΄ ὕπνον μαντικῆς / De Divinatione per Somnum. Про довге і коротке життя / Περὶ μακροβιότητος καὶ βραχυβιότητος / De Longitudine et Brevitate Vitae. Про юність і старість, про життя і смерть / Περὶ νεότητος καὶ γήρως καὶ ζωῆς καὶ θανάτου / De Juventute et Senectute, De Vita et Morte. Про дихання / Περὶ πνεύματος / De Respiratione **Історія тварин / Περὶ τὰ ζὼα ἱστορίαι / Historia Animalium. Про частини тварин / Περὶ ζῴων μορίων / De Partibus Animalium

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Альберт. Енштейн»Підготувала: Гаврілова Віола. Учениця 10-а класу Керівник : Пуйческу Н. В.

Номер слайду 2

Альберт. Енштейн

Номер слайду 3

Альберт Ейнштейн народився 14-го березня 1879-го року в німецькому місті Ульм в єврейській родині. Мешкав у Швейцарії (з 1893), Німеччині (з 1914) і США (з 1933). Із біографії…

Номер слайду 4

Створив спеціальну (1905) і загальну (1907—1916) теорії відносності; відкрив закон взаємозв'язку маси і енергії Автор основоположних праць з квантової теорії: ввів поняття фотона, встановив закони фотоефекту, основний закон фотохімії (закон Ейнштейна), передбачив (1916) вимушене випромінювання. Розвинув статистичну теорію броунівського руху, заклавши основи теорії флуктуацій, створив квантову статистику Бозе—Ейнштейна. З 1933 р. працював над проблемами космології і єдиної теорії поля.

Номер слайду 5

Нобелівська премія з фізики (1921):«За заслуги перед теоретичною фізикою і особливо за пояснення закону фотоелектричного ефекту». Медаль Коплі. Медаль Планка.

Номер слайду 6

9 цікавих фактівпро Енштейна

Номер слайду 7

1. Цікаво, що крім плавання ("вид спорту, який вимагає найменших затрат енергії"), Ейнштейн уникав будь енергійної діяльності. Одного разу він сказав: "Коли я приходжу з роботи, я не хочу робити нічого, крім роботи розуму."2. Цікавий факт, Ейнштейн був дуже неохайним і одного разу з цього приводу висловився так: "Коли я був молодим, я дізнався, що великий палець завжди закінчується діркою в шкарпетці", сказав він одного разу. "Так що я перестав носити шкарпетки."3. Хоча він багато років жив у США, Ейнштейн стверджував, що не вміє писати англійською мовою.4. Ейнштейн був любителем трубки. Довічний член клубу Монреальський курців трубок, Ейнштейн сказав наступне: "Курильна трубка допомогає спокійно і об'єктивно судити про справи людські"

Номер слайду 8

5. Цікавий факт, Ейнштейн ненавидів фантастику. Щоб не спотворити чисту науку і дати людям помилкову ілюзію наукового розуміння, він рекомендував повне утримання від будь-якого типу наукової фантастики. "Я ніколи не думаю про майбутнє, воно й так скоро прийде" - сказав він.6. Ейнштейн любив відпочивати у себе на кухні, награючи на скрипці мелодії Моцарта.7. Ейнштейн не любив алкоголь. На прес-конференції, після прибуття в Нью-Йорк в 1930 році, він жартівливо сказав з приводу сухого закону: "Я не п'ю, так що це зроблено для мене."8. Він говорив: "Всі шлюби небезпечні. Шлюб - це невдала спроба зробити щось міцне з інциденту."9. Вчений вважав, що дні народження дитяче свято. Його ставлення до цього можна побачити в листі до своєї подруги Мілеви Марич: "Моя кохана ... По-перше, мої запізнілі сердечні вітання в день вашого вчорашнього дня народження, про який я забув ще раз. "

Номер слайду 9

Теорія відносностіТеорія відносності Альберта Ейнштейна — це комплекс з двох фізичних теорій: спеціальної теорії відносності (СТВ) та загальної теорії відносності (ЗТВ), відомої також як теорія гравітації Ейнштейн. Стаття Ейнштейна "До електродинаміки тіл, що рухаються" (1905) окреслила засади спеціальної теорії відносності, основні постулати якої: -В усіх інерційних системах відліку фізичні процеси відбуваються однаково. -Швидкість світла у вакуумі не залежить від руху джерела або приймача і однакова в усіх напрямах.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

"Галілео Галілей"Учениця 10-а класу Мунтян Анастасiйкерівник : Пуйческу Н. В.

Номер слайду 2

«В науці тихе зауваження однієї людини цінніше за голосні твердження тисячі однодумців.» Галілео Галілей

Номер слайду 3

Галіле́о Галіле́й Італійський мислитель епохи Відродження, засновник класичної механіки, фізик, астроном, математик, поет і літературний критик, один із засновників сучасного експериментально-теоретичного природознавства. Відомий тим, що вніс значні вдосконалення в конструкцію телескопа, а також за допомогою телескопічних спостережень довів правильність геліоцентричної теорії будови сонячної системи. Син музиканта Вінченцо Галілея.

Номер слайду 4

Біографія. Народився: 15 лютого 1564,  Італія, Піза,Флорентійське герцоґство. Помер: 8 січня 1642 (77 років)Арче́трі, Велике герцоґство Тосканське, Італія. Місце проживання: Велике герцоґство Тосканське, Італія. Галузь наукових інтересів: астрономія, фізика, математика. Заклад: Пізанський університет, Падуанський університет. Alma mater: Пізанський університет. Відомий завдяки: кінематика, динаміка, телескоп, геліоцентризмppt_x

Номер слайду 5

Наукові відкриття. Галілео Галілей був основоположником експериментально-математичного методу вивчення природи. Він залишив розгорнутий виклад цього методу і сформулював найважливіші принципи механічного світу. Його дослідження кардинально вплинули на розвиток наукової думки. Саме від нього бере початок фізика як наука. Найважливішим вкладом Галілео Галілея в науку була свідома й послідовна заміна пасивного спостереження активним експериментом. Результатами цих експериментів стали зроблені ученим наукові відкриття.

Номер слайду 6

Саме на цій сторінці Галілео вперше записав спостереження природних супутників Юпітера. Це спостереження змінювало усталену думку про те, що всі небесні тіла повинні обертатися навколо Землі. Повний опис своїх спостережень Галілео опублікував у Sidereus Nuncius(1610)

Номер слайду 7

У 1593 році Галілео Галілей опублікував книгу під назвою «Механіка», де описав свої спостереження. У 1609 році Галілео Галілей самостійно побудував свій перший телескоп з опуклим об'єктивом і увігнутим окуляром. Труба давала приблизно трикратне збільшення. Незабаром йому вдалося побудувати телескоп дає збільшення в 32 рази. Спостереження в телескоп показали, що Місяць вкрита горами і порита кратерами, зірки втратили свої гадані розміри, і вперше була осягнена їх колосальна віддаленість, у Юпітера виявилися власні місяця — чотири супутники, Чумацький шлях розпався на окремі зірки, стало видно величезну кількість нових зірок. Галілей відкриває фази Венери, плями і обертання Сонця. На підставі спостережень за небом Галілей зробив висновок, що геліоцентрична система світу, запропонована Н. Коперника, є вірною.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Винаходи. Першим серйозним винаходом Галілея були гідростатичні ваги для швидкого визначення складу металевих сплавів (1586); визначив питому вагу повітря. Винайшов термоскоп, що є прообразом термометра.. Висунув ідею застосування маятника в годиннику. Проводив фізичні дослідження присвячені також гідростатиці, міцності матеріалів.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

zip
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
28 січня 2020
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку