МЕНТАЛЬНІ КАРТИ ЯК СУЧАСНИЙ ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ТА УЧНЯ
Номер слайду 2
Слово "mind" означає "розум", а слово "maps" - "карти" , "карти розуму". Зустрічаються синонімічні переклади: карти асоціацій, карти розуму, карти думок, карти пам’яті, ментальні карти.
Номер слайду 3
Залежно від обсягу або застосування Тоні Бьюзен розрізняє такі типи ментальних карт: – стандартні карти (standard maps); – швидкісні карти, або карти-блискавки (speed maps); – майстер-карти (master maps); – мега-карти (mega maps).
Номер слайду 4
Інтелектуальні карти охоплюють і допомагають записати, запам’ятати, з’єднати і вивести інформацію візуально. Створюються вони на папері (оригінальний спосіб) або ж за допомогою програмного забезпечення, яких існує вже досить багато. Основні елементи карти – ключі (або їх ще називають тригери) слова і малюнки
Номер слайду 5
10 правил створення ментальної карти: 1. Починаємо з центральної ідеї посередині чистого аркушу, використовуючи малюнок і хоча б 3 кольори. 2. Використовуємо картинки, символи, коди і заповнюємо ними весь вільний простір.
Номер слайду 6
3. Вибираємо ключові слова і друкованим текстом наносимо на гілки, використовуючи верхній та нижній регістр. 4. Кожен елемент (слово/картинка) повинен мати власну гілку. 5. Лінії повинні бути з’єднані, починаючи від центральної ідеї. Центральні лінії товстіші, органічні і текучі. Всі наступні гілки стаючи тоншими в залежності від радіального розходження від центру.
Номер слайду 7
6. Робимо лінії такої ж довжини, як і слово/картинка. 7. Використовуємо кольори на власний розсуд і на всій карті пам’яті. 8. Розробляємо свій особистий стиль майнд меппінгу.
Номер слайду 8
9. Використовуємо акценти і показуємо асоціації на своїй карті пам’яті. 10. Зберігаємо ясність інтелектуальної карти, використовуючи радіальну ієрархію в цифровому порядку, або охоплюючи всі гілки
Номер слайду 9
Можливості карт знань дозволяють: поліпшити пам’ять, нагадати факти, слова і образи; генерувати ідеї; надихнути на пошук рішення; продемонструвати концепції і діаграми; аналізувати результати або події; підсумовувати інформацію; організувати взаємодію між учнями в груповій роботі або рольових іграх.
Номер слайду 10
Мої учні створюють ментальні карти
Номер слайду 11
Володимир Сосюра « Любіть Україну» Тема: зображення поетичного образу України, її краси, величі. Ідея: возвеличення палкої любові українців до рідного краю. Основна думка: любов до України є єдністю із невід’ємних частин духовності людини. Жанр: громадянська лірика. Римування: перехресне Віршований розмір: амфібрахій.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Рольова гра. Інсценізація зустрічі Дієприслівника з Дієприкметником.
Номер слайду 17
Гра «Біг із бар'єрами» Методична цінність: Гра дає змогу комплексно повторити ключові моменти виучуваного матеріалу, перевірити і відшліфувати практичні навички володіння мовою, а також привчає дітей працювати злагоджено, з урахуванням навчальних можливостей і рівня знань кожного.